Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok!

Nekem az volna a problémám, h a bal első lámpatükör rezeg mik egyenletlen úton haladok, milyen csavarokat kell meghúzni ahoz, h nem vibráljon?

Köszi

Elküldve
Sziasztok!

Nekem az volna a problémám, h a bal első lámpatükör rezeg mik egyenletlen úton haladok, milyen csavarokat kell meghúzni ahoz, h nem vibráljon?

Köszi

Szia!

Tedd vissza a magasságállíó motort a helyére, azaz pontosabban fogalmazva az állítómotor gömbfejét. nem könnyű művelet, de megoldható. De ha nem ez a probléma, akkor vagy nem gyári a lámpád, vagy nagyon szét van esve belül...

Elküldve

Sziasztok!

A vezérmű és összes tartozéka, tömítések és sok kis egyéb cserélje után még mindig eszi a motor az olajat, az elmúlt 5000km alatt eltűnt 0,7 lityó megint.

10W40-es olaj van benne most, az autó egy 2002/11. havi 1.2-es 125.000 km-el az órában. (valszeg több mert kereskedőtől vettem a kocsit)

A hidrotőkém hidegen eléggé kelepel, üzemi hőfokon csak minimálisan hallani. Lehet ez összefüggésben az olaj fogyásával??

Köszi!

Elküldve
Szia!

Tedd vissza a magasságállíó motort a helyére, azaz pontosabban fogalmazva az állítómotor gömbfejét. nem könnyű művelet, de megoldható. De ha nem ez a probléma, akkor vagy nem gyári a lámpád, vagy nagyon szét van esve belül...

Köszi szépen a választ, megpróbálom a műveletet.

Üdv.

Elküldve
Sziasztok!

A vezérmű és összes tartozéka, tömítések és sok kis egyéb cserélje után még mindig eszi a motor az olajat, az elmúlt 5000km alatt eltűnt 0,7 lityó megint.

10W40-es olaj van benne most, az autó egy 2002/11. havi 1.2-es 125.000 km-el az órában. (valszeg több mert kereskedőtől vettem a kocsit)

A hidrotőkém hidegen eléggé kelepel, üzemi hőfokon csak minimálisan hallani. Lehet ez összefüggésben az olaj fogyásával??

Köszi!

Ez teljesen normális olajfogyasztás a te motorodnál

Elküldve
Ez ugyanaz, későbbi típusokban már motor alakja van. Szóval ennek égnie kell, amíg nem jár a motor. Ilyenkor azt jelzi, hogy a motor mozgó alkatrészei nem mozognak, hiszen nem jár a motor. Indítás után rögtön ki kell aludnia.

Hmm... ma, hogy olvastam cartárs problémáját, induláskor megnéztem én is. Nekem felvillan ez a kocsi embléma is villáskulccsal, meg a motor is, ami értelemszerűen addig nem alszik el míg el nem indítom motort. De a kocsis villáskulcsos, ami fentebb a képen jelölve van, az rögtön ki is alszik... ;)

Elküldve

Sziasztok!

Ma leruccantunk a Balcsira kirándulni, és meg is hajtottam az autóm, hogy hátha eltünne a rángatás, mivel eddig nem volt hibakód, és nemtudjuk mi baja. De hazafele megáltunk, és miután elindítottam a motort égve maradt a motorellenörző lámpa. Maj később mielött hazaértem volna már villogott is. Motorfék üzemben világított, gáznyomásnál villogot. Az autóból elmentek a pacik. Kivillogtattam a hibakódot de sajna nem leltem táblázatot. Valaki tudna segíteni ez ügyben?

Kétszer olvastam le ugy hogy remélem jól számoltam. ;)

101

710

103 kétszer. Ilyen lehet hogy egy kódot többször tárol?

Hátha most már kiderül hol kell keresni a bajt!

Elküldve
Sziasztok!

A vezérmű és összes tartozéka, tömítések és sok kis egyéb cserélje után még mindig eszi a motor az olajat, az elmúlt 5000km alatt eltűnt 0,7 lityó megint.

10W40-es olaj van benne most, az autó egy 2002/11. havi 1.2-es 125.000 km-el az órában. (valszeg több mert kereskedőtől vettem a kocsit)

A hidrotőkém hidegen eléggé kelepel, üzemi hőfokon csak minimálisan hallani. Lehet ez összefüggésben az olaj fogyásával??

Köszi!

A vezérmű cseréje egyáltalán nem függ össze az olajfogyasztással. A másik oldalon, a váltó felőli főtengely-szimmeringnél szokott inkább izzadni, de az nem igazán mérhető szintet szokott elérni. Szerintem teljesen rendben van az olajfogyasztásod (1,4 dl/1000km), nekem a duplája, de még nem aggódom. ;) Ezek ilyenek... ;)

Elküldve
Sziasztok!

Ma leruccantunk a Balcsira kirándulni, és meg is hajtottam az autóm, hogy hátha eltünne a rángatás, mivel eddig nem volt hibakód, és nemtudjuk mi baja. De hazafele megáltunk, és miután elindítottam a motort égve maradt a motorellenörző lámpa. Maj később mielött hazaértem volna már villogott is. Motorfék üzemben világított, gáznyomásnál villogot. Az autóból elmentek a pacik. Kivillogtattam a hibakódot de sajna nem leltem táblázatot. Valaki tudna segíteni ez ügyben?

Kétszer olvastam le ugy hogy remélem jól számoltam. ;)

101

710

103 kétszer. Ilyen lehet hogy egy kódot többször tárol?

Hátha most már kiderül hol kell keresni a bajt!

A hibakódok 4-jegyűek. Nálad esetleg ez lehet: 0101, 0710, 0103. Mindig 0-val kezdődnek (ez ugye a tíz villogás). Ha minden hibát sorban kiadott magából, akkor egy hosszabb szünet után kezdi elölről. Itt nézd meg, hogy mi lehet, de előbb pontosítsd le a kódokat. ;)

Elküldve
A hibakódok 4-jegyűek. Nálad esetleg ez lehet: 0101, 0710, 0103. Mindig 0-val kezdődnek (ez ugye a tíz villogás). Ha minden hibát sorban kiadott magából, akkor egy hosszabb szünet után kezdi elölről. Itt nézd meg, hogy mi lehet, de előbb pontosítsd le a kódokat. ;)

Köszi Szépen a hibakódkatalógust. Megnézem újra a kódokat.

Elküldve

PGA segítsége alapján a kódok 0101, 0710, 0103, 0103.

Mennyi az a hosszabb szünet miután újrakezdi a kódokat? Mert én vártam 2-3 percet de nemkezdte újra. De ez nem is fontos most.

P0101=Levegőtömeg- és levegőmennyiség-mérés „kell”értéktartományon kívüli érték

P0103=Levegőtömeg- és levegőmennyiség-mérés jel nagy.

A kódok alapján a levegőtömeg értéke nem megfelelő. Ennek a légtömeg mérő lehet az oka? Vagy mi lehet az ok? Hol van ez az érzékelő? Ez van a fojtószelep ház és a légszűrő közt félúton?

P0710=Hajtóműolaj -hőfokjeladó funkció-rendellenesség: ezalatt pontosan mit kell értenem?

Elküldve

Üdv Cartársak!

2 Dologról érdelődnék:

1. Ma atelekre menet sikerült mazsolamód belehuppannom egy árokba (2 km/h val) és lakoppant az alváz egy beton szegélyre. Semmi baj nem történt, csak annyi hogy lehorzsolódott az alvázvédő réteg egy kis helyen. Gondolom ezt ezért nem kellene így hagyni. Hogyan és mivel lehetne ezt a lehető leg hatékonyabban de lekvesébé drágán orvosolni?

2. Azt vettem észre, hogy alapjáraton, de főleg indítás után ha hirtelen nagy sebességgel sokat fordítok a kormányon álló helyzetben, akkor olyan érzésem van, mintha egy-egy pillanatra egy kicsit kevésébé segítene rá a kormányszervó. Vagy olyankor észrevettem már, ha indulok és közben tekerem a kormányt, de közben kicsit alacsonyra sikeredik a fordulatszám a gáz-kuplung játék közben (700 alá megy). Menet közben nem vettem észre, node akkor nyilván kevésbé is érzékeli az ember a rásegítés hiányát.

Szóval mennyire természtes ez?

Ha nem akkor mit ellenőrizzek, vagy mi lehet az oka ennek?

Esetleg okozhat ilyet a szervófolyadék mennyisége és hol kell ezt ellenőrizni?

előre is kösz: frz

Elküldve
Sziasztok!

A vezérmű és összes tartozéka, tömítések és sok kis egyéb cserélje után még mindig eszi a motor az olajat, az elmúlt 5000km alatt eltűnt 0,7 lityó megint.

10W40-es olaj van benne most, az autó egy 2002/11. havi 1.2-es 125.000 km-el az órában. (valszeg több mert kereskedőtől vettem a kocsit)

A hidrotőkém hidegen eléggé kelepel, üzemi hőfokon csak minimálisan hallani. Lehet ez összefüggésben az olaj fogyásával??

Köszi!

Ez 2dl alatt van 1000km-enként. Ez teljesen normális! ;) Nekem 2000 alatt ment el 6dl, még az is normális! ;)

Elküldve
Hmm... ma, hogy olvastam cartárs problémáját, induláskor megnéztem én is. Nekem felvillan ez a kocsi embléma is villáskulccsal, meg a motor is, ami értelemszerűen addig nem alszik el míg el nem indítom motort. De a kocsis villáskulcsos, ami fentebb a képen jelölve van, az rögtön ki is alszik... ;)

Nekem olyan nincs is benne. :S Nekem helyette indexelésnél egy pillanatra mindig felvillan a vonóhorgos lámpa (akkor is, ha nincsen utánfutó a kocsin, csak a vonóhorog van meg).

Elküldve
Nekem olyan nincs is benne. :S Nekem helyette indexelésnél egy pillanatra mindig felvillan a vonóhorgos lámpa (akkor is, ha nincsen utánfutó a kocsin, csak a vonóhorog van meg).

Az viszont zárlat gyanús. meg kell nézetni

Elküldve
Üdv Cartársak!

2 Dologról érdelődnék:

1. Ma atelekre menet sikerült mazsolamód belehuppannom egy árokba (2 km/h val) és lakoppant az alváz egy beton szegélyre. Semmi baj nem történt, csak annyi hogy lehorzsolódott az alvázvédő réteg egy kis helyen. Gondolom ezt ezért nem kellene így hagyni. Hogyan és mivel lehetne ezt a lehető leg hatékonyabban de lekvesébé drágán orvosolni?

2. Azt vettem észre, hogy alapjáraton, de főleg indítás után ha hirtelen nagy sebességgel sokat fordítok a kormányon álló helyzetben, akkor olyan érzésem van, mintha egy-egy pillanatra egy kicsit kevésébé segítene rá a kormányszervó. Vagy olyankor észrevettem már, ha indulok és közben tekerem a kormányt, de közben kicsit alacsonyra sikeredik a fordulatszám a gáz-kuplung játék közben (700 alá megy). Menet közben nem vettem észre, node akkor nyilván kevésbé is érzékeli az ember a rásegítés hiányát.

Szóval mennyire természtes ez?

Ha nem akkor mit ellenőrizzek, vagy mi lehet az oka ennek?

Esetleg okozhat ilyet a szervófolyadék mennyisége és hol kell ezt ellenőrizni?

előre is kösz: frz

Nézd meg töltésed ,mivel elektromos a servod igen nagy áramfelvétellel lehet, hogy azmiatt nem képes gyorsabban lereagálni a kormány mozdulatod.Nekem is főleg este a lámpák fényén látszik, hogy mennyire megszívja a rendszert.

Az olajszintet a motor mögött lent a kormányművön levő servomotoron levő műanyag tartály sapka levételével tudod ellenőrizni.

Elküldve
Az viszont zárlat gyanús. meg kell nézetni

Nem feltétlenül! Ez leginkább az utólag szerelt rendszereknél fordul elő. Azért egy szakértő ellenőrzés nem lenne kidobott pénz, főleg a nyugalom visszaszerzése és a biztonság érdekében.

Elküldve
Ez 2dl alatt van 1000km-enként. Ez teljesen normális! ;) Nekem 2000 alatt ment el 6dl, még az is normális! ;)

Igen de neked mnt nekem az olaj fogyasztós motor van a paripában.

Harti:

Ha hidrotőkék csattogan akkor az olaj megválasztásával lehet elvileg segíteni de ha csattog egy ideje az nem jó jel. Sztem cserélj olajat önts bele egy kis metanondot hátha akkor rendbe jön ha nem akkor sajnos ki kell szedni a hidrotőkéket. Sztem. Amúgy nem 100% hogy nem annyi az km az autóban attól még hogy kereskedőtől vetted.

H

Elküldve
Nem feltétlenül! Ez leginkább az utólag szerelt rendszereknél fordul elő. Azért egy szakértő ellenőrzés nem lenne kidobott pénz, főleg a nyugalom visszaszerzése és a biztonság érdekében.

Mérjem ki én? Legyen autóelektromosságis emberke, szerelő vagy ki? Amúgy tényleg utólag szerelt a vonóhorgom és központi zár kapcsolásnál is felvillan, de mindig csak éppen hogy és mindig csak amikor először villan az index.

Elküldve
Nézd meg töltésed ,mivel elektromos a servod igen nagy áramfelvétellel lehet, hogy azmiatt nem képes gyorsabban lereagálni a kormány mozdulatod.Nekem is főleg este a lámpák fényén látszik, hogy mennyire megszívja a rendszert.

Az olajszintet a motor mögött lent a kormányművön levő servomotoron levő műanyag tartály sapka levételével tudod ellenőrizni.

Kösz, ez logikusan hangzik.

Meg figyeltem még egy dolgot:

Én nem tudom , hogy a szervó hogyan működök, de az a tapasztalatom, hogy amikor leállítom a motort akkor van egy lassuló fordulatszámra utaló hang. Amikor ez teljesen leáll akkor szűnik meg a rásegítés.

Ebből, és abból amit írtál arra gondolok most, hogy ez egy elekromos szivattyú lehet. Namost egyszer mintha azt hallottam volna, hogy ugyanez a hang az indításkor elég lassan pörgött fel és ekkor folyamatosan éreztem a rásegítés erőtlenségét. Lehet ilyen hibajelenség, vagy csak én értettem félre amit hallok?

Ha lehet, akkor az mire utal?

Elküldve
Mérjem ki én? Legyen autóelektromosságis emberke, szerelő vagy ki? Amúgy tényleg utólag szerelt a vonóhorgom és központi zár kapcsolásnál is felvillan, de mindig csak éppen hogy és mindig csak amikor először villan az index.

Ja, én azt hittem mindig villan amikor az index is. Akkor valszleg nem zárlat lesz, hanem valami más.

Elküldve
PGA segítsége alapján a kódok 0101, 0710, 0103, 0103.

Mennyi az a hosszabb szünet miután újrakezdi a kódokat? Mert én vártam 2-3 percet de nemkezdte újra. De ez nem is fontos most.

P0101=Levegőtömeg- és levegőmennyiség-mérés „kell”értéktartományon kívüli érték

P0103=Levegőtömeg- és levegőmennyiség-mérés jel nagy.

A kódok alapján a levegőtömeg értéke nem megfelelő. Ennek a légtömeg mérő lehet az oka? Vagy mi lehet az ok? Hol van ez az érzékelő? Ez van a fojtószelep ház és a légszűrő közt félúton?

P0710=Hajtóműolaj -hőfokjeladó funkció-rendellenesség: ezalatt pontosan mit kell értenem?

jaja, a légtömegmérő az az, amire gondolsz, 0710-re nem tudok mit mondani, majd az okosabbak.

Elküldve
Kösz, ez logikusan hangzik.

Meg figyeltem még egy dolgot:

Én nem tudom , hogy a szervó hogyan működök, de az a tapasztalatom, hogy amikor leállítom a motort akkor van egy lassuló fordulatszámra utaló hang. Amikor ez teljesen leáll akkor szűnik meg a rásegítés.

Ebből, és abból amit írtál arra gondolok most, hogy ez egy elekromos szivattyú lehet. Namost egyszer mintha azt hallottam volna, hogy ugyanez a hang az indításkor elég lassan pörgött fel és ekkor folyamatosan éreztem a rásegítés erőtlenségét. Lehet ilyen hibajelenség, vagy csak én értettem félre amit hallok?

Ha lehet, akkor az mire utal?

Az eletromos szivattyúnak kell néhány mp kb 5-10 mp mire eléri az üzemi teljesíményét.

Ha az olajszint oké, tovább ellen őrizni a kontaktokat, ellenőrizni az áram felvételt és az áramellátás mértékét üres járatban és terhelten(a servo használat közben) A mért értékek támpontot adnak arra ,hogy van-e hiba(elektromosan,esetleg mechanikus szorulás,akadás stb okozza a többlet áram igényt)v. generátor teljesítménye kicsi ezekhez a fogyasztókhoz.Ha kontaktok és az olaj szint oké és a hiba fenn áll kérj tanácsot profi elektromos szerelőtől.

Sok sikert. ;)

Elküldve
Az eletromos szivattyúnak kell néhány mp kb 5-10 mp mire eléri az üzemi teljesíményét.

Ha az olajszint oké, tovább ellen őrizni a kontaktokat, ellenőrizni az áram felvételt és az áramellátás mértékét üres járatban és terhelten(a servo használat közben) A mért értékek támpontot adnak arra ,hogy van-e hiba(elektromosan,esetleg mechanikus szorulás,akadás stb okozza a többlet áram igényt)v. generátor teljesítménye kicsi ezekhez a fogyasztókhoz.Ha kontaktok és az olaj szint oké és a hiba fenn áll kérj tanácsot profi elektromos szerelőtől.

Sok sikert. ;)

Kössz!

Elküldve
jaja, a légtömegmérő az az, amire gondolsz, 0710-re nem tudok mit mondani, majd az okosabbak.

Köszi!

És őt kilehet szerelni a műanyag szívócsőből vagy azzal együtt kell cserélni?

És milyen árban mozog?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.