Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Na megkérdem itt is, hogy mikor kell beállnia a stabil 700-800-as alapjáratnak? Csak mert nekem úgy rémlik, hogy még a hidegben is pár száz méter után vagy kb 1 perc után beállt, most meg 1000-es alapjáratom van és csak 1-2km után vagy a motor bemelegedése után áll be a 700-800. Klima nélkül csinálja ezt.

Na lemértem, 3 perccel hidegindítás után egy helyben állva 1000-900 RPM között van az alapjárat. Hibalámpa nincsen, de mintha a benzingőz szaga is megváltozott volna amíg be nem melegszik (büdösebb lett). Ötlet?

Link to comment
Megosztás:

Na lemértem, 3 perccel hidegindítás után egy helyben állva 1000-900 RPM között van az alapjárat. Hibalámpa nincsen, de mintha a benzingőz szaga is megváltozott volna amíg be nem melegszik (büdösebb lett). Ötlet?

Motorhőfok érzékelő? (nem ami belül mutatja hanem ami az ECU-nak adja) Meg kell nézni diagnosztikai eszközzel mennyit jelez.

Nekem volt olyan, hogy -43 fokot jelzett és 2500 volt az alapjárat. Az igaz, hogy nekem nem a jeladó volt rossz, hanem a vezeték, ami az ECU felé ment, de az eredmény ugyanaz. Mondjuk ekkor már időnként olyan magas lett a károsanyag kibocsátás a helytelen keverék miatt, hogy ki-ki gyulladt a daig lámpa is. De ha csak kicsi a jel hibája elképzelehető, hogy nincs hibaüzenet, csak téves vezérlés.

De ez csak tipp. Én nem vagyok szakértő.

Link to comment
Megosztás:

Motorhőfok érzékelő? (nem ami belül mutatja hanem ami az ECU-nak adja) Meg kell nézni diagnosztikai eszközzel mennyit jelez.

Nekem volt olyan, hogy -43 fokot jelzett és 2500 volt az alapjárat. Az igaz, hogy nekem nem a jeladó volt rossz, hanem a vezeték, ami az ECU felé ment, de az eredmény ugyanaz. Mondjuk ekkor már időnként olyan magas lett a károsanyag kibocsátás a helytelen keverék miatt, hogy ki-ki gyulladt a daig lámpa is. De ha csak kicsi a jel hibája elképzelehető, hogy nincs hibaüzenet, csak téves vezérlés.

De ez csak tipp. Én nem vagyok szakértő.

Köszi!

A történet annyit változott, hogy kimentem próbálgatni segítséggel. Nem kormoz, nem büdös csak nagy ritkán. Egyenletesen pörög fel a fordulat, de hirtelen gázadásra 20-ból egyszer dadog egy-egy mp-t.

Ami viszont konstans: hirtelen gázadásra "turbószerű' szívóhangot lehet hallani a motorból!

3-4 perc egyhelyben járatás és kisebb gázfröccsök után megjött a 800-as alapjárat. Ezek után kikapcs 15perc pihi és 800-as alapjárattal indult...

MÁS: Mennyi a normális, még elfogadható olajfogyasztás? 10w-40 castrollal megy 124ezer van a kocsiban és kb olyan 4-5dl -t eszik 1000km-re, de ez attól függ, hogy mennyi benne az autópálya.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy kérdésem,segíthetnétek.G Astrához vennék ültető rugó szettet 60/40est.De F Astrábol lett kiszedve.Azt mondták,hogy a méret stimmel csak a

súlyeltérés jelenthet esetleg gondot.Az enyém 5ajtós 1.4Twinport klímával 1160kg.Mondták ha nem jó vissza vihetem ez oké is,csak nem tudom egyáltalán

érdemes neki állni vagy sem a szerelésnek.Aki tud segítsen,előre is köszike.

Pocses

Link to comment
Megosztás:

Köszi!

A történet annyit változott, hogy kimentem próbálgatni segítséggel. Nem kormoz, nem büdös csak nagy ritkán. Egyenletesen pörög fel a fordulat, de hirtelen gázadásra 20-ból egyszer dadog egy-egy mp-t.

Ami viszont konstans: hirtelen gázadásra "turbószerű' szívóhangot lehet hallani a motorból!

3-4 perc egyhelyben járatás és kisebb gázfröccsök után megjött a 800-as alapjárat. Ezek után kikapcs 15perc pihi és 800-as alapjárattal indult...

MÁS: Mennyi a normális, még elfogadható olajfogyasztás? 10w-40 castrollal megy 124ezer van a kocsiban és kb olyan 4-5dl -t eszik 1000km-re, de ez attól függ, hogy mennyi benne az autópálya.

Megengedett olajfogyasztás benne van a szervízfüzet végén lévő táblázatokban.

Nekem az 1.6 os F astra Ecotec (x16xe asszem) evett kb 6-8 dl/ 10.000 km 200E km után! mondjuk az is igaz, hogy 170E-nél ujra lett gyűrűzve ;)

A mostani 1.6 Twinport 4000 km után úgy tűnik nem fogyasztott semmit.(72 E van benne)

Link to comment
Megosztás:

Megengedett olajfogyasztás benne van a szervízfüzet végén lévő táblázatokban.

Nekem az 1.6 os F astra Ecotec (x16xe asszem) evett kb 6-8 dl/ 10.000 km 200E km után! mondjuk az is igaz, hogy 170E-nél ujra lett gyűrűzve ;)

A mostani 1.6 Twinport 4000 km után úgy tűnik nem fogyasztott semmit.(72 E van benne)

Nekünk 4 opel van a családban egy Vectra B 122ezerrel 6-7dl/1000km, egy Kadett E, az gyűrűzés után most 3-4dl/1k km, előtte 7-8dl/1k km, az én Astram, meg egy H astra 150 ezerrel, az is 4-6dl/1000km. Ez mi a fenétől lehet? Mindbe Castrol 10w-40 van 100.000-től.

Link to comment
Megosztás:

MÁS: Mennyi a normális, még elfogadható olajfogyasztás? 10w-40 castrollal megy 124ezer van a kocsiban és kb olyan 4-5dl -t eszik 1000km-re, de ez attól függ, hogy mennyi benne az autópálya.

A gyári limit, úgy tudom, 8 dl/1000 km. Na ennyi azért már tényleg sok lenne, de az álmoskönyvek szerint a Tiéd még az emészthető szinten belül van (uhuhu cartárs régebben fél litert jelölt meg itt valahol fájdalomküszöbnek). Az enyém 150.000 km-rel 3 dl körül iszik (per 1000 km), én egyelőre nem idegesítem magam... A nagy fordulat biztosan emeli a(z) (olaj)fogyasztást is. Általában a megkeményedett szelepszár-szimmering miatt szokta iszogatni, de a főtengely-szimmeringnél is izzadhat ki valamennyit. Ha kopott a hengerfal/gyűrűk, akkor ott is ihatja. Szerintem, ha rendben van a kompressziód, inkább szimmering-téma lehet. Ha pár ezer km után sem fog többet fogyasztani, én még nem bolygatnám. Egyébként az olajfogyasztás a mai, szorosabb illesztésű motoroknál szinte kötelező (Toyotás, VW-s ismerőseim előtt sem ismeretlen ez a dolog, csak nem mernek széles nyilvánosság előtt beszélni róla, mer' ugye folkszvágen... ;) ).

Link to comment
Megosztás:

Megengedett olajfogyasztás benne van a szervízfüzet végén lévő táblázatokban.

Nekem az 1.6 os F astra Ecotec (x16xe asszem) evett kb 6-8 dl/ 10.000 km 200E km után! mondjuk az is igaz, hogy 170E-nél ujra lett gyűrűzve ;)

A mostani 1.6 Twinport 4000 km után úgy tűnik nem fogyasztott semmit.(72 E van benne)

Monduk a gyűrűzés előtt nekem is 8-9 dl körül evett 1000 km-en de az már kórós szerintem is.

Ennek volt a következménye, hogy kilyukadt a dugattyúm (átégett) a sok rákormolódott olaj miatt, mikor sok városi forgalom után elindultam szlovéniába egy kissé hirtelen tempósan. Nem volt ideje leégni, hanem felizott és átégette a dugattyút.

Ja és nekem szinte az össze olajfogyás a gyűrűkmiatt volt, mert a többi szimering jó állapotban volt. így mind ott égett a benzinnel együtt. (nem is volt jó a CO szint ;) )

Link to comment
Megosztás:

A gyári limit, úgy tudom, 8 dl/1000 km. Na ennyi azért már tényleg sok lenne, de az álmoskönyvek szerint a Tiéd még az emészthető szinten belül van (uhuhu cartárs régebben fél litert jelölt meg itt valahol fájdalomküszöbnek). Az enyém 150.000 km-rel 3 dl körül iszik (per 1000 km), én egyelőre nem idegesítem magam... A nagy fordulat biztosan emeli a(z) (olaj)fogyasztást is. Általában a megkeményedett szelepszár-szimmering miatt szokta iszogatni, de a főtengely-szimmeringnél is izzadhat ki valamennyit. Ha kopott a hengerfal/gyűrűk, akkor ott is ihatja. Szerintem, ha rendben van a kompressziód, inkább szimmering-téma lehet. Ha pár ezer km után sem fog többet fogyasztani, én még nem bolygatnám. Egyébként az olajfogyasztás a mai, szorosabb illesztésű motoroknál szinte kötelező (Toyotás, VW-s ismerőseim előtt sem ismeretlen ez a dolog, csak nem mernek széles nyilvánosság előtt beszélni róla, mer' ugye folkszvágen... ;) ).

Köszi! Az az érdekes, hogy 1000km alatt evett 2dl-t, aztán nyomtam bele még egy 1000km autópályát és ott megevett még 6-t. Autópályán az itthoniak sokat esznek olajból, de nem is kíméletesen mennek ha felérünk a 2x2-3 sávosra. A maximum +maximális még nem büntetendő túllépés mindig megvan. :S Modnjuk öröm az ürömben, hogy telepakolva sem fogyaszt benzinből egyik sem többet pályán 7,5-nél. Ha tartom a max 120-130-t, akkor 6,5-7ből megvagyok.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Jó pár hete kértem segítséget rádióügyben tőletek, hát.. végre eljutottam ide is.. Szóval van egy Blaupunkt Car 300 tipusú rádiósmagnó, semmiféle kódom, leírás stb nincs hozzá, de végre kint van, a következő a gyári száma: GM0300W5302946, ha jól emlékszem ez kell. Az lenne a kérésem, hogy valaki tudna mondan hozzá eg ykódot, és hogy miként kell bepötyögni?

Opel szervízzel nem mentem sokra....

Köszönettel:

Geri

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Jó pár hete kértem segítséget rádióügyben tőletek, hát.. végre eljutottam ide is.. Szóval van egy Blaupunkt Car 300 tipusú rádiósmagnó, semmiféle kódom, leírás stb nincs hozzá, de végre kint van, a következő a gyári száma: GM0300W5302946, ha jól emlékszem ez kell. Az lenne a kérésem, hogy valaki tudna mondan hozzá eg ykódot, és hogy miként kell bepötyögni?

Opel szervízzel nem mentem sokra....

Köszönettel:

Geri

Kódot majd mond valami okos ember.

Így kell bevinni:

A kód egy négyjegyű szám lesz. Az első számjegyét az "1" es gombbal kell bevinni és annyiszor kell megnyomni amennyi a számjegy értéke. A másodikat a "2"-es gombbal ugyanígy és így tovább. ha meg van mind a négy kód akkor hosszan kell nyomni az "AS" gombot

ha mindent jól csináltál elindul a rádió.

például:

ha a kód 3562 akkor

"1" es gomb megnyom 3 szor

"2" es gomb megnyom 5 szor

"3" as gomb megnyom 6 szor

"4" as gomb megnyom 2 ször

aztán "AS" gomb hosszan, ekkor csippan egyet és kész, elindul a rádió.

Ezt a kódot ki ne próbáld ;) ... vagy ha mégis ez lesz a végén akkor megyek lottózni ;):D:D

ÜDV.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Jó pár hete kértem segítséget rádióügyben tőletek, hát.. végre eljutottam ide is.. Szóval van egy Blaupunkt Car 300 tipusú rádiósmagnó, semmiféle kódom, leírás stb nincs hozzá, de végre kint van, a következő a gyári száma: GM0300W5302946, ha jól emlékszem ez kell. Az lenne a kérésem, hogy valaki tudna mondan hozzá eg ykódot, és hogy miként kell bepötyögni?

Opel szervízzel nem mentem sokra....

Köszönettel:

Geri

Szia! Próbáld meg a 8300 kódot

Üdv: András

Link to comment
Megosztás:

Szerintem is a 8300 lesz a jó. De mielőtt bekapcsolod nyomva kell tartani az AS gombot és úgy kell bekapcsolni, akkor tudod bevinni a kódot, utána úgy, ahogy freeze írta.

oks holnap megnézem, gondolom mikor a nulla lesz semmit nem nyomok meg, tehát 1-es gomb 8 szor, 2-es gomb 3 szor aztán AS.

Link to comment
Megosztás:

Le kell cserélni a gumiharangot!

Az "olaj" amit találtál, az a harangban lévő zsír, ami ugye fordulaton ki tud jutni a szakadt harangból, mivel azért kicsit csak cseppfolyósodik hőre. Ez keni a féltengely végén a csapágyazást. Gondolom akkor a dobbetét is körbe tiszta "olaj". Pár szár forintos tétel, talán egy ezres, csak szét kell húzni a futóművet, azaz a féltengelyt ki kell venni az agyból (vigyázz, nehogy a váltóból kijöjjön, mert matekos visszatenni).

Én kvarczsírt tettem bele, amikor cseréltem az előző autómon, szvsz az elég jó. Jól meg kell tömni, had kenje. (azért nem ész nélkül). Ja, érdemes egyből 2 db-ot venni, mert tuti a másik oldal is kiszakad max 1 hónap múlva, hisz ezek egyszerre kopnak ;)

Üdv,alámerültem... a féltengelyharangok teljesen épek,szárazak,de a kormányrudak végén levő gumiharmonikák tiszta szutty (főleg a baloldali) A szervvóolaj szombat óta nem fogyott,legalábbis nem észrevehető,de pár csöpp olajfoltot találtam pont a baloldali szmötyis motyó alatt.

Remélem javítható?

Előre is Kösz Miklós

Link to comment
Megosztás:

Szerintem is a 8300 lesz a jó. De mielőtt bekapcsolod nyomva kell tartani az AS gombot és úgy kell bekapcsolni, akkor tudod bevinni a kódot, utána úgy, ahogy freeze írta.

Érdekes.. nekem nem kellett anno bekapcsoláskor trükközni. CSak simán bekapcsoltam és utána adni kellett a kódot.

Az is igaz, hogy az F astra volt és gyári Blaupunkt CD volt. Lehet hogy az más volt egy kicsit

Link to comment
Megosztás:

Érdekes.. nekem nem kellett anno bekapcsoláskor trükközni. CSak simán bekapcsoltam és utána adni kellett a kódot.

Az is igaz, hogy az F astra volt és gyári Blaupunkt CD volt. Lehet hogy az más volt egy kicsit

Nekem kellett, mert ha csak bekapcsoltam, akkor kiírta, hogy SAFE mode és nem csinált semmit. De biztosan rádiója válogatja.

Link to comment
Megosztás:

Nekem kellett, mert ha csak bekapcsoltam, akkor kiírta, hogy SAFE mode és nem csinált semmit. De biztosan rádiója válogatja.

Na most valami rémlik ;) Lehet hogy igazad van.

Nekem is kiírta hogy safe mode és utána mintha nekem is kellett volna "AS"-t nyomni a kód bevitele előtt is, de nem bekapcsolás közben az biztos.

Hát hiába 4 éve volt már nem emléxem rendesen ;)

Úgy látszik HDD-t kell cserélni a fejemben.. Jól mondják: 30 év felett már minden nap ajándék ;)

Link to comment
Megosztás:

Na most valami rémlik ;) Lehet hogy igazad van.

Nekem is kiírta hogy safe mode és utána mintha nekem is kellett volna "AS"-t nyomni a kód bevitele előtt is, de nem bekapcsolás közben az biztos.

Hát hiába 4 éve volt már nem emléxem rendesen ;)

Úgy látszik HDD-t kell cserélni a fejemben.. Jól mondják: 30 év felett már minden nap ajándék ;)

A car 400-nál még a gyújtás is kell különben nyomogathatod az AS+bekapcsolót, nem csinál semmit.

Link to comment
Megosztás:

A car 400-nál még a gyújtás is kell különben nyomogathatod az AS+bekapcsolót, nem csinál semmit.

Najó, nyilván az egész procedúra akkor indul, ha áram alatt van a rádió ezt már külön nem emeltem ki. Az pedig, hogy ez mikor van az bekötés kérdése. Nekem pl anno gyújtástól függetlenül volt kötve. Mondjuk az nem szerencsés, viszont szalonnasütés közben is lehet hallgatni az álló autóból... le is húzza az akksit ;)

Link to comment
Megosztás:

oks holnap megnézem, gondolom mikor a nulla lesz semmit nem nyomok meg, tehát 1-es gomb 8 szor, 2-es gomb 3 szor aztán AS.

Neméppen. Ha a kód számjegyében szerepel "0", akkor ahhoz a megfelelő billentyűt 1x kell megnyomni, az "1"-hez kétszer, a "2"-höz háromszor, és így tovább, de úgyis látod a kijelzőn hogy éppen milyen számot ütöttél be. Ja és bekapcsolás közben igenis kell AS gombot nyomni! Itt egy kép a rádió kezelési könyvéből a dekódolásról, igaz ez CAR400-hoz van, de megnéztem, ugyanígy működik CAR300-nál is, csak ahhoz nincsen magyar nyelvű kezelésim...

11580184304.JPG

Link to comment
Megosztás:

Neméppen. Ha a kód számjegyében szerepel "0", akkor ahhoz a megfelelő billentyűt 1x kell megnyomni, az "1"-hez kétszer, a "2"-höz háromszor, és így tovább, de úgyis látod a kijelzőn hogy éppen milyen számot ütöttél be. Ja és bekapcsolás közben igenis kell AS gombot nyomni! Itt egy kép a rádió kezelési könyvéből a dekódolásról, igaz ez CAR400-hoz van, de megnéztem, ugyanígy működik CAR300-nál is, csak ahhoz nincsen magyar nyelvű kezelésim...

A nullással bizonyára igazad van, de nekem 100%, hogy bekapcsolás közben nem kellett AS-t nyomni. Ezt most hallom először éltemeben.

Egy időben volt többször is, hogy érintkezési hiba miatt elvesztette a tápot és állandóan be kellett vinnem a kódot, mindig csak simán bekapcsoltam.

De mégegyszer mondom nem G, hanem F astra Gyári CD-ről van szó az én esetemben(számát nem tudom).

Természetesen ez a G-rádiója esetében nem referencia.

Ettől persze feherastra-nak még úgy kell csinálnia ahogy te mondod, csak érdekes, hogy nekem nem így kellett.

Link to comment
Megosztás:

...nekem 100%, hogy bekapcsolás közben nem kellett AS-t nyomni. Ezt most hallom először éltemeben...

Mivel én még ilyet sosem csináltam, ezért igazából nem vagyok kompetens az ügyben, viszont puskáztam a fentebb belinkelt kezelésiből, és abban az van hogy kell nyomni AS-t (a képen is látszik, bal oldali hasáb, 3-4-es pont), gondoltam hülyeséget már csak nem írnak... persze bármi előfordulhat.

Link to comment
Megosztás:

Mivel én még ilyet sosem csináltam, ezért igazából nem vagyok kompetens az ügyben, viszont puskáztam a fentebb belinkelt kezelésiből, és abban az van hogy kell nyomni AS-t (a képen is látszik, bal oldali hasáb, 3-4-es pont), gondoltam hülyeséget már csak nem írnak... persze bármi előfordulhat.

Nem hiszem, hogy hülyeség, csak az én régi rádióm más volt. ráadásul CD-s volt nem kazis, ami akkoriban ritkaság volt (14 éves lenne most). Lehet hogy az másként működött egy kicsit.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.