Petiííi Elküldve Április5, 2009 Elküldve Április5, 2009 Még jó hogy nekem nincs EGR szelepem ;) /2004. z16xe/
wessz Elküldve Április5, 2009 Elküldve Április5, 2009 na, ahogy ígértem, itt van a leírás az EGR szelep tisztításáról. Moci: z14xe Cak hideg motornál állj neki! Az akku sarut nem vettem le, de a kulcs sem volt a gyújtáskapcsolóban. Összeszerelés után nem jelzett hibát a műszerfal. Első lépés a motor burkolatának eltávolítása: 1. csavard ki a csavarokat 2. enyhén húzd maga felé a burkolatot. http://img.carstyling.hu/usercars/00/02/64..._1238875341.jpg http://img.carstyling.hu/usercars/00/02/64..._1238875420.jpg Először egy rövid csavarhúzó segítségével nyomd fel a pöcköt és húzd szét a csatlakozót.(nem egyszerű jól eltalálni..) A két torx csavar izomból van rögzítve, csak megfelelő szerszámmal állj neki. Ha lelazítottad, figyelj az alátétre nehogy leessen, majd vedd kézbe az EGR szelepet. http://img.carstyling.hu/usercars/00/02/64..._1238875491.jpg http://img.carstyling.hu/usercars/00/02/64..._1238875620.jpg Én festékboltban vettem denaturált szeszt (etilalkohol) és kevertem bele egy kevés benzint= bioetanol ;) A nyitást nem végeztem el, mert nem találtam megfelelő leírást hozzá..szóval csak úgy belaraktam ázni. Ha valaki tudna mondani egy linket, ahol megtudom nézni a lábkiosztásokat a nyitáshoz megköszönném! Egy hirtelen utazás miatt nem tudtam kivárni az egy éjszaka áztatást..szóval legyártottam az alátét alapján rozsdamentes lemezből a lezárást, majd rögzítettem (a torxokat lecseréltem normál csavarra) , csati vissza. s nem rángatott... :lol: jippijé, bár csak 40km mentem.. Megjegyzés: ez egyik csavart, ami csak a lemezt és az alátétet rögzíti, rövidebbre cseréltem. A másik rögzíti az EGR-t, de figyelni kell, hogy a közepe ne feküdjön fel a félrefordított állapotban. http://img.carstyling.hu/usercars/00/02/64..._1238875659.jpg Szóval egyenlőre marad így, aztán később visszatérünk a tisztításra mert nemsokára itt a zöldkártya. 2 szélsőre akksi töltöt rakd rá nyilik a szelep ha nem akkor meg van ragadva vagy szakadt a tekercs
peter... Elküldve Április5, 2009 Elküldve Április5, 2009 Nyugodtan fesd le! Matt fekete Hammerite-vel?????? Ez most komoly??? Mennyire hőálló az?
Lecso Elküldve Április5, 2009 Elküldve Április5, 2009 2 szélsőre akksi töltöt rakd rá nyilik a szelep ha nem akkor meg van ragadva vagy szakadt a tekercs Sejettem a két szélsőt, mert multiméterrel rövidzárat mértem, szóval a tekercs az jó, csak nem nyitott egyik próbálkozásra sem (-,+ ; +,-) ;) s nem akartam erőltetni.. De akkor jól gondoltam, hogy az a két érintkező lesz. :lol: Legközelebb beáztatom és utána megpróbálom kinyitni, majd megint áztatás. Köszi a megerősítést.
wessz Elküldve Április5, 2009 Elküldve Április5, 2009 Sejettem a két szélsőt, mert multiméterrel rövidzárat mértem, szóval a tekercs az jó, csak nem nyitott egyik próbálkozásra sem (-,+ ; +,-) ;) s nem akartam erőltetni.. De akkor jól gondoltam, hogy az a két érintkező lesz. :lol: Legközelebb beáztatom és utána megpróbálom kinyitni, majd megint áztatás. Köszi a megerősítést. ellenállást akartál irni ugye? mert egy értéknek kell lennie a tekercsnek....
imy Elküldve Április5, 2009 Elküldve Április5, 2009 Másik dolog, meg amikor a bal első kereket levettem, akkor a váltónál, a féltengelynél, nagyon vékonyan olajos volt..... Azt az olajat lefújtam féktisztító sprayvel.... Még a kocsi nincs 1.5 éves... Érdemes ezzel foglalkozni, ha megint olajos lesz? De csak nagyon vékonyan olyan, foglalkoznak azzal? Másik oldalt is néztem, ott száraz volt... szerintetek? ;)
tgabika76 Elküldve Április5, 2009 Elküldve Április5, 2009 Még jó hogy nekem nincs EGR szelepem ;) /2004. z16xe/ Pedig de...: Z16XE Bauform: R4 Steuerung: DOHC Anzahl der Ventile: 16 Bohrung (mm): 79,0 Hub (mm): 81,5 Volumen (cm³): 1598 Leistung (kW bei min-1): 74 / 6000 Drehmoment (Nm bei min-1): 150 / 3600 Verdichtung: 10,5 : 1 Motormanagement: Multec S (F) Oktanzahlbedarf: 95 / 98 / 91, klopfgeregelt Steuerung: Zahnriemen Abgasanlage: AGR, geregelter Katalysator Besonderheiten: E-Gas, Tempomat
Invi Elküldve Április5, 2009 Elküldve Április5, 2009 Be kellett szaladnom a városba és a következőt tapasztaltam: A hátsó híd felől nyikorgó hang jön. Olyan, mint mikor ráültök egy rugós ágyra és miután felállsz az kezdi visszanyerni a rugó az eredeti állapotát. Ha kinyitom a csomifedőt és nyomkodom a karosszériát lefelé, akkor is nyikorog, valamint ki-be szállásnál is... Mi lehet ez? Valami kikopott, nincsen rajta zsír, eltört? A lengéscsillapítóim okésak, múlt héten nézték, a futóművet is akkor állították be és azóta még csak nem is kátyúztam.... Egyszer már volt ilyen, autómosás után jött elő a múlthéten, de egy nap után elmúlt.
Zachi Elküldve Április5, 2009 Elküldve Április5, 2009 Próbálj még egy kicsit húzni a kézifék karján. Esetleg állíts utána.
Invi Elküldve Április5, 2009 Elküldve Április5, 2009 Amennyire néztem a hangot nem befolyásolja, hogy be van-e húzva a fék... ;)
Petiííi Elküldve Április5, 2009 Elküldve Április5, 2009 De ha egyszerűen nincs ott semmi akkor hogy lehet, hogy mégis "van"?
Lecso Elküldve Április5, 2009 Elküldve Április5, 2009 ellenállást akartál irni ugye? mert egy értéknek kell lennie a tekercsnek.... Helyesbítek: a multiméteremen a rövidzár mérés és 200 ohmos méréshatár ugyanaz. A tekercs egyenáramon a rövidzárhoz közeli értéket mutat (kis ellenállás), tehát a gép sípolt, s ezért éltem a szóhasználattal. Summa summárum, nem szakadt a tekercs, de mivel egyik polaritáskombinációra sem reagált, be lehet ragadva..ezért további operáció szükséges. ;) Kérdés: valaki megtudná mondani nekem mi a képen látható tartály, és jó e nekem ha olajos kívül? :lol:
Petiííi Elküldve Április5, 2009 Elküldve Április5, 2009 2004 től a z14xe és a z16xe ben nincs AGR... ezt én is olvastam, csak valaki nem hiszi el ;)
Invi Elküldve Április5, 2009 Elküldve Április5, 2009 Be kellett szaladnom a városba és a következőt tapasztaltam: A hátsó híd felől nyikorgó hang jön. Olyan, mint mikor ráültök egy rugós ágyra és miután felállsz az kezdi visszanyerni a rugó az eredeti állapotát. Ha kinyitom a csomifedőt és nyomkodom a karosszériát lefelé, akkor is nyikorog, valamint ki-be szállásnál is... Mi lehet ez? Valami kikopott, nincsen rajta zsír, eltört? A lengéscsillapítóim okésak, múlt héten nézték, a futóművet is akkor állították be és azóta még csak nem is kátyúztam.... Egyszer már volt ilyen, autómosás után jött elő a múlthéten, de egy nap után elmúlt. 1 órát állt a napon kint a kocsi, utána nem nyikorgott... :S Még annyit, hogy amikor elkezdett nyikorogni, akkor kivételesn ültek hátul... Ötlet?
Qpack Elküldve Április6, 2009 Elküldve Április6, 2009 1 órát állt a napon kint a kocsi, utána nem nyikorgott... :S Még annyit, hogy amikor elkezdett nyikorogni, akkor kivételesn ültek hátul... Ötlet? vmelyik szilented csinálja...amikor beporosodik semmi gond, ha bemelegszik akkor megint semmi...csak tisztán adja a hangot...fújd be vmi gumi ápolóval vagy szilikon spray-el...
speter Elküldve Április6, 2009 Elküldve Április6, 2009 Esetlegesen beragadna a gomb? Bár akkor a kis piros led jelezné, hogy állandóan megy. Na a CLII-ből már a ledet is kispórolták. ;)
tgabika76 Elküldve Április6, 2009 Elküldve Április6, 2009 ezt én is olvastam, csak valaki nem hiszi el ;) Elhiszem én, de amíg csak egy infóm van, addig kénytelen vagyok annak hitelt adni. De most már látom hogy az opel-infos.de-n is tévednek néha.
I_S Elküldve Április6, 2009 Elküldve Április6, 2009 vmelyik szilented csinálja...amikor beporosodik semmi gond, ha bemelegszik akkor megint semmi...csak tisztán adja a hangot...fújd be vmi gumi ápolóval vagy szilikon spray-el... szilikonnal neeee ;)
barobi28 Elküldve Április6, 2009 Elküldve Április6, 2009 Sziasztok:) Tegnap vegre kicsit megtapsohattam az 1,7DTI met :lol: , es azt vettem eszre, hogy 110km/h -nal elkezd berezegni a kormany es ezt egesz vegig csinalja azaz 110 folott neha 120 nal..., de van oan ritka pillanat h megy 160 170ig es nem trukkozik semmit... , nem tudja valaki mi lehet az oka? ;)
PGA Elküldve Április6, 2009 Elküldve Április6, 2009 Sziasztok:) Tegnap vegre kicsit megtapsohattam az 1,7DTI met :lol: , es azt vettem eszre, hogy 110km/h -nal elkezd berezegni a kormany es ezt egesz vegig csinalja azaz 110 folott neha 120 nal..., de van oan ritka pillanat h megy 160 170ig es nem trukkozik semmit... , nem tudja valaki mi lehet az oka? ;) Kerekeket centíroztasd ki, attól szokott remegős lenni (keréksúlyt esetleg elhagytad, vagy elmozdult). Vagy ha esetleg fékeztél egy hosszú blokkolósat, akkor „kockás” lett a gumid.
I_S Elküldve Április6, 2009 Elküldve Április6, 2009 Miért ne? ;) Rövid távon tökéletes megoldás, de hosszú távon a szilikon beszívódik a gumi, műanyag alkatrészekbe, és nemhogy javít rajta, de szépen elkezdi kiszárítani, és ezt szó szerint értsd. biztos találkoztál már szép világos szürkére fakult, egyébként gyárilag fekete lökössel, oldaldíszléccel. Na ezek legtöbbje a jó kis szilikon miatt fakult, egész pontosan száradt ki. Vagy műszerfal repedéssel? biztos volt már ilyen, az meg szintén gyors folyamat (néhány év), mert a szilikont beszívja, a nap folyamatosan süti, és mivel szárad, így zsugorodik, de előbb utóbb valahol megnyílik. Tovább megyek, a fényezésre meg abszolut ne kerüljön, mert az életben nem jön ki belőle. Ha a fényezett kasznielemet, ami egyszer találkozott szilikonnal, valamikor meg kell fújni, akkor azt biza fémig kell csiszolni, mert külömben szétrántja a festéket, vagyis nem tapad meg rajta, olyan, mintha olajos felületre öntenél vizet.
Recommended Posts