Petiííi Elküldve Április5, 2009 Megoszt Elküldve Április5, 2009 Még jó hogy nekem nincs EGR szelepem ;) /2004. z16xe/ Link to comment Megosztás: More sharing options...
wessz Elküldve Április5, 2009 Megoszt Elküldve Április5, 2009 na, ahogy ígértem, itt van a leírás az EGR szelep tisztításáról. Moci: z14xe Cak hideg motornál állj neki! Az akku sarut nem vettem le, de a kulcs sem volt a gyújtáskapcsolóban. Összeszerelés után nem jelzett hibát a műszerfal. Első lépés a motor burkolatának eltávolítása: 1. csavard ki a csavarokat 2. enyhén húzd maga felé a burkolatot. http://img.carstyling.hu/usercars/00/02/64..._1238875341.jpg http://img.carstyling.hu/usercars/00/02/64..._1238875420.jpg Először egy rövid csavarhúzó segítségével nyomd fel a pöcköt és húzd szét a csatlakozót.(nem egyszerű jól eltalálni..) A két torx csavar izomból van rögzítve, csak megfelelő szerszámmal állj neki. Ha lelazítottad, figyelj az alátétre nehogy leessen, majd vedd kézbe az EGR szelepet. http://img.carstyling.hu/usercars/00/02/64..._1238875491.jpg http://img.carstyling.hu/usercars/00/02/64..._1238875620.jpg Én festékboltban vettem denaturált szeszt (etilalkohol) és kevertem bele egy kevés benzint= bioetanol ;) A nyitást nem végeztem el, mert nem találtam megfelelő leírást hozzá..szóval csak úgy belaraktam ázni. Ha valaki tudna mondani egy linket, ahol megtudom nézni a lábkiosztásokat a nyitáshoz megköszönném! Egy hirtelen utazás miatt nem tudtam kivárni az egy éjszaka áztatást..szóval legyártottam az alátét alapján rozsdamentes lemezből a lezárást, majd rögzítettem (a torxokat lecseréltem normál csavarra) , csati vissza. s nem rángatott... :lol: jippijé, bár csak 40km mentem.. Megjegyzés: ez egyik csavart, ami csak a lemezt és az alátétet rögzíti, rövidebbre cseréltem. A másik rögzíti az EGR-t, de figyelni kell, hogy a közepe ne feküdjön fel a félrefordított állapotban. http://img.carstyling.hu/usercars/00/02/64..._1238875659.jpg Szóval egyenlőre marad így, aztán később visszatérünk a tisztításra mert nemsokára itt a zöldkártya. 2 szélsőre akksi töltöt rakd rá nyilik a szelep ha nem akkor meg van ragadva vagy szakadt a tekercs Link to comment Megosztás: More sharing options...
peter... Elküldve Április5, 2009 Megoszt Elküldve Április5, 2009 Nyugodtan fesd le! Matt fekete Hammerite-vel?????? Ez most komoly??? Mennyire hőálló az? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lecso Elküldve Április5, 2009 Megoszt Elküldve Április5, 2009 2 szélsőre akksi töltöt rakd rá nyilik a szelep ha nem akkor meg van ragadva vagy szakadt a tekercs Sejettem a két szélsőt, mert multiméterrel rövidzárat mértem, szóval a tekercs az jó, csak nem nyitott egyik próbálkozásra sem (-,+ ; +,-) ;) s nem akartam erőltetni.. De akkor jól gondoltam, hogy az a két érintkező lesz. :lol: Legközelebb beáztatom és utána megpróbálom kinyitni, majd megint áztatás. Köszi a megerősítést. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wessz Elküldve Április5, 2009 Megoszt Elküldve Április5, 2009 Sejettem a két szélsőt, mert multiméterrel rövidzárat mértem, szóval a tekercs az jó, csak nem nyitott egyik próbálkozásra sem (-,+ ; +,-) ;) s nem akartam erőltetni.. De akkor jól gondoltam, hogy az a két érintkező lesz. :lol: Legközelebb beáztatom és utána megpróbálom kinyitni, majd megint áztatás. Köszi a megerősítést. ellenállást akartál irni ugye? mert egy értéknek kell lennie a tekercsnek.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Április5, 2009 Megoszt Elküldve Április5, 2009 Másik dolog, meg amikor a bal első kereket levettem, akkor a váltónál, a féltengelynél, nagyon vékonyan olajos volt..... Azt az olajat lefújtam féktisztító sprayvel.... Még a kocsi nincs 1.5 éves... Érdemes ezzel foglalkozni, ha megint olajos lesz? De csak nagyon vékonyan olyan, foglalkoznak azzal? Másik oldalt is néztem, ott száraz volt... szerintetek? ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Április5, 2009 Megoszt Elküldve Április5, 2009 Még jó hogy nekem nincs EGR szelepem ;) /2004. z16xe/ Pedig de...: Z16XE Bauform: R4 Steuerung: DOHC Anzahl der Ventile: 16 Bohrung (mm): 79,0 Hub (mm): 81,5 Volumen (cm³): 1598 Leistung (kW bei min-1): 74 / 6000 Drehmoment (Nm bei min-1): 150 / 3600 Verdichtung: 10,5 : 1 Motormanagement: Multec S (F) Oktanzahlbedarf: 95 / 98 / 91, klopfgeregelt Steuerung: Zahnriemen Abgasanlage: AGR, geregelter Katalysator Besonderheiten: E-Gas, Tempomat Link to comment Megosztás: More sharing options...
Invi Elküldve Április5, 2009 Megoszt Elküldve Április5, 2009 Be kellett szaladnom a városba és a következőt tapasztaltam: A hátsó híd felől nyikorgó hang jön. Olyan, mint mikor ráültök egy rugós ágyra és miután felállsz az kezdi visszanyerni a rugó az eredeti állapotát. Ha kinyitom a csomifedőt és nyomkodom a karosszériát lefelé, akkor is nyikorog, valamint ki-be szállásnál is... Mi lehet ez? Valami kikopott, nincsen rajta zsír, eltört? A lengéscsillapítóim okésak, múlt héten nézték, a futóművet is akkor állították be és azóta még csak nem is kátyúztam.... Egyszer már volt ilyen, autómosás után jött elő a múlthéten, de egy nap után elmúlt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zachi Elküldve Április5, 2009 Megoszt Elküldve Április5, 2009 Próbálj még egy kicsit húzni a kézifék karján. Esetleg állíts utána. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Invi Elküldve Április5, 2009 Megoszt Elküldve Április5, 2009 Amennyire néztem a hangot nem befolyásolja, hogy be van-e húzva a fék... ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Petiííi Elküldve Április5, 2009 Megoszt Elküldve Április5, 2009 De ha egyszerűen nincs ott semmi akkor hogy lehet, hogy mégis "van"? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lecso Elküldve Április5, 2009 Megoszt Elküldve Április5, 2009 ellenállást akartál irni ugye? mert egy értéknek kell lennie a tekercsnek.... Helyesbítek: a multiméteremen a rövidzár mérés és 200 ohmos méréshatár ugyanaz. A tekercs egyenáramon a rövidzárhoz közeli értéket mutat (kis ellenállás), tehát a gép sípolt, s ezért éltem a szóhasználattal. Summa summárum, nem szakadt a tekercs, de mivel egyik polaritáskombinációra sem reagált, be lehet ragadva..ezért további operáció szükséges. ;) Kérdés: valaki megtudná mondani nekem mi a képen látható tartály, és jó e nekem ha olajos kívül? :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Petiííi Elküldve Április5, 2009 Megoszt Elküldve Április5, 2009 kormányszervónak a tartálya Link to comment Megosztás: More sharing options...
Petiííi Elküldve Április5, 2009 Megoszt Elküldve Április5, 2009 Szóval nincs AGR-em ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Április5, 2009 Megoszt Elküldve Április5, 2009 2004 től a z14xe és a z16xe ben nincs AGR... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Petiííi Elküldve Április5, 2009 Megoszt Elküldve Április5, 2009 2004 től a z14xe és a z16xe ben nincs AGR... ezt én is olvastam, csak valaki nem hiszi el ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Invi Elküldve Április5, 2009 Megoszt Elküldve Április5, 2009 Be kellett szaladnom a városba és a következőt tapasztaltam: A hátsó híd felől nyikorgó hang jön. Olyan, mint mikor ráültök egy rugós ágyra és miután felállsz az kezdi visszanyerni a rugó az eredeti állapotát. Ha kinyitom a csomifedőt és nyomkodom a karosszériát lefelé, akkor is nyikorog, valamint ki-be szállásnál is... Mi lehet ez? Valami kikopott, nincsen rajta zsír, eltört? A lengéscsillapítóim okésak, múlt héten nézték, a futóművet is akkor állították be és azóta még csak nem is kátyúztam.... Egyszer már volt ilyen, autómosás után jött elő a múlthéten, de egy nap után elmúlt. 1 órát állt a napon kint a kocsi, utána nem nyikorgott... :S Még annyit, hogy amikor elkezdett nyikorogni, akkor kivételesn ültek hátul... Ötlet? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Qpack Elküldve Április6, 2009 Megoszt Elküldve Április6, 2009 1 órát állt a napon kint a kocsi, utána nem nyikorgott... :S Még annyit, hogy amikor elkezdett nyikorogni, akkor kivételesn ültek hátul... Ötlet? vmelyik szilented csinálja...amikor beporosodik semmi gond, ha bemelegszik akkor megint semmi...csak tisztán adja a hangot...fújd be vmi gumi ápolóval vagy szilikon spray-el... Link to comment Megosztás: More sharing options...
speter Elküldve Április6, 2009 Megoszt Elküldve Április6, 2009 Esetlegesen beragadna a gomb? Bár akkor a kis piros led jelezné, hogy állandóan megy. Na a CLII-ből már a ledet is kispórolták. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Április6, 2009 Megoszt Elküldve Április6, 2009 ezt én is olvastam, csak valaki nem hiszi el ;) Elhiszem én, de amíg csak egy infóm van, addig kénytelen vagyok annak hitelt adni. De most már látom hogy az opel-infos.de-n is tévednek néha. Link to comment Megosztás: More sharing options...
I_S Elküldve Április6, 2009 Megoszt Elküldve Április6, 2009 vmelyik szilented csinálja...amikor beporosodik semmi gond, ha bemelegszik akkor megint semmi...csak tisztán adja a hangot...fújd be vmi gumi ápolóval vagy szilikon spray-el... szilikonnal neeee ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
barobi28 Elküldve Április6, 2009 Megoszt Elküldve Április6, 2009 Sziasztok:) Tegnap vegre kicsit megtapsohattam az 1,7DTI met :lol: , es azt vettem eszre, hogy 110km/h -nal elkezd berezegni a kormany es ezt egesz vegig csinalja azaz 110 folott neha 120 nal..., de van oan ritka pillanat h megy 160 170ig es nem trukkozik semmit... , nem tudja valaki mi lehet az oka? ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
PGA Elküldve Április6, 2009 Megoszt Elküldve Április6, 2009 Sziasztok:) Tegnap vegre kicsit megtapsohattam az 1,7DTI met :lol: , es azt vettem eszre, hogy 110km/h -nal elkezd berezegni a kormany es ezt egesz vegig csinalja azaz 110 folott neha 120 nal..., de van oan ritka pillanat h megy 160 170ig es nem trukkozik semmit... , nem tudja valaki mi lehet az oka? ;) Kerekeket centíroztasd ki, attól szokott remegős lenni (keréksúlyt esetleg elhagytad, vagy elmozdult). Vagy ha esetleg fékeztél egy hosszú blokkolósat, akkor „kockás” lett a gumid. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Robz Elküldve Április6, 2009 Megoszt Elküldve Április6, 2009 szilikonnal neeee :lol: Miért ne? ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
I_S Elküldve Április6, 2009 Megoszt Elküldve Április6, 2009 Miért ne? ;) Rövid távon tökéletes megoldás, de hosszú távon a szilikon beszívódik a gumi, műanyag alkatrészekbe, és nemhogy javít rajta, de szépen elkezdi kiszárítani, és ezt szó szerint értsd. biztos találkoztál már szép világos szürkére fakult, egyébként gyárilag fekete lökössel, oldaldíszléccel. Na ezek legtöbbje a jó kis szilikon miatt fakult, egész pontosan száradt ki. Vagy műszerfal repedéssel? biztos volt már ilyen, az meg szintén gyors folyamat (néhány év), mert a szilikont beszívja, a nap folyamatosan süti, és mivel szárad, így zsugorodik, de előbb utóbb valahol megnyílik. Tovább megyek, a fényezésre meg abszolut ne kerüljön, mert az életben nem jön ki belőle. Ha a fényezett kasznielemet, ami egyszer találkozott szilikonnal, valamikor meg kell fújni, akkor azt biza fémig kell csiszolni, mert külömben szétrántja a festéket, vagyis nem tapad meg rajta, olyan, mintha olajos felületre öntenél vizet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts