Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

na, ahogy ígértem, itt van a leírás az EGR szelep tisztításáról.

Moci: z14xe

Cak hideg motornál állj neki! Az akku sarut nem vettem le, de a kulcs sem volt a gyújtáskapcsolóban.

Összeszerelés után nem jelzett hibát a műszerfal.

Első lépés a motor burkolatának eltávolítása:

1. csavard ki a csavarokat

2. enyhén húzd maga felé a burkolatot.

http://img.carstyling.hu/usercars/00/02/64..._1238875341.jpg

http://img.carstyling.hu/usercars/00/02/64..._1238875420.jpg

Először egy rövid csavarhúzó segítségével nyomd fel a pöcköt és húzd szét a csatlakozót.(nem egyszerű jól eltalálni..)

A két torx csavar izomból van rögzítve, csak megfelelő szerszámmal állj neki.

Ha lelazítottad, figyelj az alátétre nehogy leessen, majd vedd kézbe az EGR szelepet.

http://img.carstyling.hu/usercars/00/02/64..._1238875491.jpg

http://img.carstyling.hu/usercars/00/02/64..._1238875620.jpg

Én festékboltban vettem denaturált szeszt (etilalkohol) és kevertem bele egy kevés benzint= bioetanol ;)

A nyitást nem végeztem el, mert nem találtam megfelelő leírást hozzá..szóval csak úgy belaraktam ázni.

Ha valaki tudna mondani egy linket, ahol megtudom nézni a lábkiosztásokat a nyitáshoz megköszönném!

Egy hirtelen utazás miatt nem tudtam kivárni az egy éjszaka áztatást..szóval legyártottam az alátét alapján rozsdamentes lemezből a lezárást, majd rögzítettem (a torxokat lecseréltem normál csavarra) , csati vissza. s nem rángatott... :lol: jippijé, bár csak 40km mentem..

Megjegyzés: ez egyik csavart, ami csak a lemezt és az alátétet rögzíti, rövidebbre cseréltem. A másik rögzíti az EGR-t, de figyelni kell, hogy a közepe ne feküdjön fel a félrefordított állapotban.

http://img.carstyling.hu/usercars/00/02/64..._1238875659.jpg

Szóval egyenlőre marad így, aztán később visszatérünk a tisztításra mert nemsokára itt a zöldkártya.

2 szélsőre akksi töltöt rakd rá nyilik a szelep ha nem akkor meg van ragadva vagy szakadt a tekercs

Link to comment
Megosztás:

2 szélsőre akksi töltöt rakd rá nyilik a szelep ha nem akkor meg van ragadva vagy szakadt a tekercs

Sejettem a két szélsőt, mert multiméterrel rövidzárat mértem, szóval a tekercs az jó, csak nem nyitott egyik próbálkozásra sem (-,+ ; +,-) ;) s nem akartam erőltetni..

De akkor jól gondoltam, hogy az a két érintkező lesz. :lol:

Legközelebb beáztatom és utána megpróbálom kinyitni, majd megint áztatás.

Köszi a megerősítést.

Link to comment
Megosztás:

Sejettem a két szélsőt, mert multiméterrel rövidzárat mértem, szóval a tekercs az jó, csak nem nyitott egyik próbálkozásra sem (-,+ ; +,-) ;) s nem akartam erőltetni..

De akkor jól gondoltam, hogy az a két érintkező lesz. :lol:

Legközelebb beáztatom és utána megpróbálom kinyitni, majd megint áztatás.

Köszi a megerősítést.

ellenállást akartál irni ugye?

mert egy értéknek kell lennie a tekercsnek....

Link to comment
Megosztás:

Másik dolog, meg amikor a bal első kereket levettem, akkor a váltónál, a féltengelynél, nagyon vékonyan olajos volt.....

Azt az olajat lefújtam féktisztító sprayvel.... Még a kocsi nincs 1.5 éves... Érdemes ezzel foglalkozni, ha megint olajos lesz? De csak nagyon vékonyan olyan, foglalkoznak azzal? Másik oldalt is néztem, ott száraz volt...

szerintetek? ;)

Link to comment
Megosztás:

Még jó hogy nekem nincs EGR szelepem ;) /2004. z16xe/

Pedig de...:

Z16XE

Bauform: R4

Steuerung: DOHC

Anzahl der Ventile: 16

Bohrung (mm): 79,0

Hub (mm): 81,5

Volumen (cm³): 1598

Leistung (kW bei min-1): 74 / 6000

Drehmoment (Nm bei min-1): 150 / 3600

Verdichtung: 10,5 : 1

Motormanagement: Multec S (F)

Oktanzahlbedarf: 95 / 98 / 91, klopfgeregelt

Steuerung: Zahnriemen

Abgasanlage: AGR, geregelter Katalysator

Besonderheiten: E-Gas, Tempomat

Link to comment
Megosztás:

Be kellett szaladnom a városba és a következőt tapasztaltam:

A hátsó híd felől nyikorgó hang jön. Olyan, mint mikor ráültök egy rugós ágyra és miután felállsz az kezdi visszanyerni a rugó az eredeti állapotát.

Ha kinyitom a csomifedőt és nyomkodom a karosszériát lefelé, akkor is nyikorog, valamint ki-be szállásnál is...

Mi lehet ez? Valami kikopott, nincsen rajta zsír, eltört? A lengéscsillapítóim okésak, múlt héten nézték, a futóművet is akkor állították be és azóta még csak nem is kátyúztam....

Egyszer már volt ilyen, autómosás után jött elő a múlthéten, de egy nap után elmúlt.

Link to comment
Megosztás:

ellenállást akartál irni ugye?

mert egy értéknek kell lennie a tekercsnek....

Helyesbítek: a multiméteremen a rövidzár mérés és 200 ohmos méréshatár ugyanaz.

A tekercs egyenáramon a rövidzárhoz közeli értéket mutat (kis ellenállás), tehát a gép sípolt, s ezért éltem a szóhasználattal. Summa summárum, nem szakadt a tekercs, de mivel egyik polaritáskombinációra sem reagált, be lehet ragadva..ezért további operáció szükséges. ;)

Kérdés: valaki megtudná mondani nekem mi a képen látható tartály, és jó e nekem ha olajos kívül? :lol:

26416_1238944931.jpg

Link to comment
Megosztás:

Be kellett szaladnom a városba és a következőt tapasztaltam:

A hátsó híd felől nyikorgó hang jön. Olyan, mint mikor ráültök egy rugós ágyra és miután felállsz az kezdi visszanyerni a rugó az eredeti állapotát.

Ha kinyitom a csomifedőt és nyomkodom a karosszériát lefelé, akkor is nyikorog, valamint ki-be szállásnál is...

Mi lehet ez? Valami kikopott, nincsen rajta zsír, eltört? A lengéscsillapítóim okésak, múlt héten nézték, a futóművet is akkor állították be és azóta még csak nem is kátyúztam....

Egyszer már volt ilyen, autómosás után jött elő a múlthéten, de egy nap után elmúlt.

1 órát állt a napon kint a kocsi, utána nem nyikorgott... :S Még annyit, hogy amikor elkezdett nyikorogni, akkor kivételesn ültek hátul... Ötlet?

Link to comment
Megosztás:

1 órát állt a napon kint a kocsi, utána nem nyikorgott... :S Még annyit, hogy amikor elkezdett nyikorogni, akkor kivételesn ültek hátul... Ötlet?

vmelyik szilented csinálja...amikor beporosodik semmi gond, ha bemelegszik akkor megint semmi...csak tisztán adja a hangot...fújd be vmi gumi ápolóval vagy szilikon spray-el...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok:)

Tegnap vegre kicsit megtapsohattam az 1,7DTI met :lol: , es azt vettem eszre, hogy 110km/h -nal elkezd berezegni a kormany es ezt egesz vegig csinalja azaz 110 folott neha 120 nal..., de van oan ritka pillanat h megy 160 170ig es nem trukkozik semmit... , nem tudja valaki mi lehet az oka? ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok:)

Tegnap vegre kicsit megtapsohattam az 1,7DTI met :lol: , es azt vettem eszre, hogy 110km/h -nal elkezd berezegni a kormany es ezt egesz vegig csinalja azaz 110 folott neha 120 nal..., de van oan ritka pillanat h megy 160 170ig es nem trukkozik semmit... , nem tudja valaki mi lehet az oka? ;)

Kerekeket centíroztasd ki, attól szokott remegős lenni (keréksúlyt esetleg elhagytad, vagy elmozdult). Vagy ha esetleg fékeztél egy hosszú blokkolósat, akkor „kockás” lett a gumid.

Link to comment
Megosztás:

Miért ne? ;)

Rövid távon tökéletes megoldás, de hosszú távon a szilikon beszívódik a gumi, műanyag alkatrészekbe, és nemhogy javít rajta, de szépen elkezdi kiszárítani, és ezt szó szerint értsd. biztos találkoztál már szép világos szürkére fakult, egyébként gyárilag fekete lökössel, oldaldíszléccel. Na ezek legtöbbje a jó kis szilikon miatt fakult, egész pontosan száradt ki. Vagy műszerfal repedéssel? biztos volt már ilyen, az meg szintén gyors folyamat (néhány év), mert a szilikont beszívja, a nap folyamatosan süti, és mivel szárad, így zsugorodik, de előbb utóbb valahol megnyílik.

Tovább megyek, a fényezésre meg abszolut ne kerüljön, mert az életben nem jön ki belőle. Ha a fényezett kasznielemet, ami egyszer találkozott szilikonnal, valamikor meg kell fújni, akkor azt biza fémig kell csiszolni, mert külömben szétrántja a festéket, vagyis nem tapad meg rajta, olyan, mintha olajos felületre öntenél vizet.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.