Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

Kellene egy kis segítség, hátha már találkozott ezzel a problémával valaki. Indítás után a motor (Z14XE) dadogva jár. Csak hideg motornál fordul elő és ahogy el kezd melegedni a motor (2-3 perc) megszűnik a dadogás. Folytószelepházat most takarítottam ki.

Előre is köszi a segítséget!

Gyertyákban mennyi van?

Link to comment
Megosztás:

Van valahol hibakód kivillogás útmutató G astrához is skacok? melyik lábakat kell itt kötögetni?

Tegnap a családi dög megajándékozott minket a folyamatos check engine világitással. :s

Ha jól tudom itt nem kell kötögetni lábakat, vagyis nem mindnél.

Nemtom a tiéd milyen, de a kivillogtatás (ha elektromos a gázpedálod) a következő:

kocsi áll, fáz+fék egyszerre benyom, nyomva tart, gyújtás ráad, és figyel és számolja a villogásokat.

Link to comment
Megosztás:

10E km.

Általában milyen körülmények közt jársz? ha sok a városi forgalom benne, akkor lehet hogy kormolódtak a szelepek és ez okozza. Lehet hogy elég a jól bevált uhuhu féle tanács:

Hajtsd meg egy kicsit a gépet, majd kitisztul, kiég.. Sokaknak segített..

Link to comment
Megosztás:

Általában milyen körülmények közt jársz? ha sok a városi forgalom benne, akkor lehet hogy kormolódtak a szelepek és ez okozza. Lehet hogy elég a jól bevált uhuhu féle tanács:

Hajtsd meg egy kicsit a gépet, majd kitisztul, kiég.. Sokaknak segített..

;) :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ha jól tudom itt nem kell kötögetni lábakat, vagyis nem mindnél.

Nemtom a tiéd milyen, de a kivillogtatás (ha elektromos a gázpedálod) a következő:

kocsi áll, fáz+fék egyszerre benyom, nyomva tart, gyújtás ráad, és figyel és számolja a villogásokat.

Aztán persze kunyerálsz egy táblázatot, vagy beírod ide a kódot, amit kiolvastál és mondanak rá valamit.

Link to comment
Megosztás:

Általában milyen körülmények közt jársz? ha sok a városi forgalom benne, akkor lehet hogy kormolódtak a szelepek és ez okozza. Lehet hogy elég a jól bevált uhuhu féle tanács:

Hajtsd meg egy kicsit a gépet, majd kitisztul, kiég.. Sokaknak segített..

90% városi használat!

Köszi srácok a segítséget! Megpróbálom! ;)

Link to comment
Megosztás:

köszi!

10 - 3 - 10 - 3

a hibakód... ráugrom a google -re de ha valaki gyorsabb akkor ossza meg velem a hibakód listát, legyen kedves ;)

Ez 0303-nak hangzik: Gyújtáskimaradás a 3. hengernél. A legesélyesebb lehet rá a trafóhíd-betérdelés (volt már itt többeknek), a gyertya is okozhatja, de legelébb egy fagyizást kellene beiktatni forszírozott menettel (hadd égjen ki, aminek ki kell (AGR-nél esetleg)).

Link to comment
Megosztás:

X14XE Astra G amúgy a vas 2004-es.

Ugyanúgy húz mint eddig, szép az alapjárata, 45.000 km van benne.

Minden henger megy...

Gyertyát nem cseréltünk rajta újabban azt akkor fogunk most.

Meg ha tudom elviszem szervízbe a jövőhéten.

a "fagyizás" dolgot kifejtenéd bővebben? ezt még így nem hallottam ;)

Ez 0303-nak hangzik: Gyújtáskimaradás a 3. hengernél. A legesélyesebb lehet rá a trafóhíd-betérdelés (volt már itt többeknek), a gyertya is okozhatja, de legelébb egy fagyizást kellene beiktatni forszírozott menettel (hadd égjen ki, aminek ki kell (AGR-nél esetleg)).
Link to comment
Megosztás:

X14XE Astra G amúgy a vas 2004-es.

Ugyanúgy húz mint eddig, szép az alapjárata, 45.000 km van benne.

Minden henger megy...

Gyertyát nem cseréltünk rajta újabban azt akkor fogunk most.

Meg ha tudom elviszem szervízbe a jövőhéten.

a "fagyizás" dolgot kifejtenéd bővebben? ezt még így nem hallottam :lol:

A motor az évjáratból ítélve Z14XE(P)-s lehet. A 10 villogás az biztos, hogy 0-át jelent, így 0303 a kód, ez mindenképpen gyújtás-téma. Lehet, hogy nem annyira komoly az ügy, hogy észre is vedd, de az ECU letárolta. Előbb-utóbb biztos, hogy valami el fogja hajítani a kanalat a gépnél.

De majd jönnek itt szaktekintélyek, aztán szakértenek.

(Fagyizás: Ha nyavalygunk itt valami rángatásokról, meg gyengélkedésről, uhuhu rögtön hosszabb útra küld mindenkit (Fehérvárra fagyizni ;) ), hogy kormoljuk ki a gépet - ez sokszor tényleg segít is...)

Link to comment
Megosztás:

Z14XE2 hogy pontos legyek.

Anyu használja tehát nincs meghajtva de azért pár hetente megyek vele én is és meghajtom de akkor 7végén 100 as benzin és fehérvár :lol:

Köszönöm az ötleteket !!!

A motor az évjáratból ítélve Z14XE(P)-s lehet. A 10 villogás az biztos, hogy 0-át jelent, így 0303 a kód, ez mindenképpen gyújtás-téma. Lehet, hogy nem annyira komoly az ügy, hogy észre is vedd, de az ECU letárolta. Előbb-utóbb biztos, hogy valami el fogja hajítani a kanalat a gépnél.

De majd jönnek itt szaktekintélyek, aztán szakértenek.

(Fagyizás: Ha nyavalygunk itt valami rángatásokról, meg gyengélkedésről, uhuhu rögtön hosszabb útra küld mindenkit (Fehérvárra fagyizni ;) ), hogy kormoljuk ki a gépet - ez sokszor tényleg segít is...)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Következő lenne a problémám, ha valaki tud kérem segítsen. Egy Astra G 1.4-es-ről lenne szó. A jelenség az, hogy reggel induláskor, amikor hideg van (kb. 3 fok alatt) kigyullad a motorhibát jelző sárga lámpa és mint azóta kiderült a harmadik szelep nem működik. Az autó érezhetően remeg és visszaváltáskor a kuplung benyomása után rendszerint teljesen le is áll. Aztán az újraindítás után továbbra is fennáll a jelenség, hogy remeg és rossz hangja van de utána már nem mindig fullad le. Voltunk vele Opel szervízben ahol elsőnek kicserélték a gyújtáshidat, de ez sem hozott eredményt, gyertyacsere is történt, de ettől sem oldódott meg a probléma. Azt mondták, hogy valószínűleg az lehet a gond, hogy a szelepeknél olyan mértékű az elrakódás hogy ez okozhatja a hibát. Javasolták, hogy potom 110 ezer forintért szétszedik a motort és kitisztítják, de nem vagyok biztos benne hogy ezzel megoldódna a probléma. Vettem bele mindenféle szelep és injektor tisztító folyadékot de ez sem segített. Aztán van olyan időszak, hogy teljesen jól működik, elalszik a sárga lámpa és napokig nincs semmi probléma, de aztán újra előjön a hiba. Azt szeretném tudni, hogy lehet-e a szelepeknél lerakódott szennyeződés a hiba okozója, vagy valami más gond van? Mert azért furcsa, hogy sokszor meg napokig jól működik, ha valóban a szennyeződés a hiba kiváltója akkor nem kéne folyamatosan fennálnia a hibának?

Ha valaki tud kérem segítsen mert nem szeretném feleslegesen szétszedetni a motort, már csak az anyagiak miatt sem.

Előre is köszönöm a segítséget.

Link to comment
Megosztás:

Bakker, valami bolygó együttálás van? Annyi emberkének jelentkezik most ez a gyújtásprobléma :lol: remélem engem nem ér el....

nem bolygó együttállás van, hanem hideg.. sokkal többet megy az autó hidegen, teli szivatóval, és aki nem üti annak ekkorra telerakódik a motorja kokszszal.

Na ki tudja hova kell ilyenkor menni????????

;)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.