Smith Elküldve Március19, 2009 Megoszt Elküldve Március19, 2009 Majd el feledtem egy kérdést hogy az említett problemánál maradjak hol található a MAP szenzor?? (mert ugye ez is okozhatja a ford szám ingadozást)? A pillangószelepről találtam egy kis infót : Az integrált fojtószelep egység élettartama ritkán éri el a motor teljes elhasználódását. Ha egyértelmű, hogy ez az alkatrész hibás, a műanyag fedelet csak tanulmányozás céljából érdemes lepattintani / lecsavarozni, érdemi javítás nemigen jöhet szóba. A fojtószelep tengely végét zömítették, így a roncsolásmentes szétszerelés nem lehetséges. Érdemes megfigyelni a működtető motor jelentős, kétszeres lassító áttételét, ennek köszönhetően az alapjárat szabályozása nagy pontossággal végrehajtható. Ettől még nem lettem okosabb,de várom az ötleteket! Smith Link to comment Megosztás: More sharing options...
tayrol Elküldve Március19, 2009 Megoszt Elküldve Március19, 2009 Udvozletem mindenkinek! :huh: Szakmai kerdesem volna. Adott egy 1.6 Caravan Astra. Ha a taviranyitos kulccsal zarom, egy nyomas, bezar, ket nyomas, riaszto aktival. Na most: a multkor hazaertem, megalltam,gyujtas levesz. Erre a riaszto visszajelzoje a veszvillogo alatt elkezdett villogni, majd abbahagyta. Azota nem tudom 2x nyomni a gombot, sem a kulcsot a zarban 2x jobbra elforditani. Van valakinek tippje, tanacsa, hogy mi tortenhetett? Koszonom elore is!:) Udv. TayRol Link to comment Megosztás: More sharing options...
PGA Elküldve Március19, 2009 Megoszt Elküldve Március19, 2009 Sziasztok! Olyan problémára keresünk ötleteket amit az eddig leírtak alapján nem sikerült orvosolni.Adott Z14XE moci (ebben ugye nincs alapjárati szab.motor) ami váltásoknál stabilan tartja a fordulatot de csak hidegen,ha meleg akkor minden oké! Takarításokon már tulvagyunk,fogkefével mindent gyári uj tisztaságura pucoltunk,vákum csövek rendben,gyertyák ujjak, de ennek ellenére maradt a probléma,az előző oldalon már kérdeztem hogy az EGR becsapása mit produkálna,de nem jött válasz. A pillangószelep motorja konzervdobozban van ahhoz hozzá férni csak barmolással lehetne.. Ha van valami ötlet (szervizen kívül ahol mindent kicserélnek egy vagyonért) ne kiméljetek! Smith Üdv.! Nálam új kora óta van hasonló jelenség, ha egyről beszélünk: hidegben, váltáskor (kuplung-kinyomáskor) nem ejti a fordulatot, hanem akár néhány másodpercig tartja, sőt néha fel is löki 2000 RPM fölé. Annak idején szervizben minden tisztítást elvégeztek garanciában+szoftvert frissítettek. A jelenség enyhült valamit, de a mai napig fennáll. Ami nálam bevált: a teljesen hideg motor indítása után nem indulok el azonnal, kicsit melegítem (mondjuk amúgy is ajánlatos), akkor nem jön elő. Szóval végülis kézben tartható a dolog, 8 év alatt nálam nem futott ki semmilyen más hiba, én nem bolygatom, a magam részéről amondó vagyok: ez ilyen, oszt kész. :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Smith Elküldve Március19, 2009 Megoszt Elküldve Március19, 2009 Üdv.! Nálam új kora óta van hasonló jelenség, ha egyről beszélünk: hidegben, váltáskor (kuplung-kinyomáskor) nem ejti a fordulatot, hanem akár néhány másodpercig tartja, sőt néha fel is löki 2000 RPM fölé. Annak idején szervizben minden tisztítást elvégeztek garanciában+szoftvert frissítettek. A jelenség enyhült valamit, de a mai napig fennáll. Ami nálam bevált: a teljesen hideg motor indítása után nem indulok el azonnal, kicsit melegítem (mondjuk amúgy is ajánlatos), akkor nem jön elő. Szóval végülis kézben tartható a dolog, 8 év alatt nálam nem futott ki semmilyen más hiba, én nem bolygatom, a magam részéről amondó vagyok: ez ilyen, oszt kész. :huh: Valóban a hiba jelenség ugyan az mind nálad,a bosszantó még is az hogy 2 db ugyan olyan motor kódu astránál csak az egyik csinálja,és még km. is majdnem ugyan annyi van mind kettőben.. Persze együtt lehet élni vele,de ez utóbbi több benzint is kajál! Smith Link to comment Megosztás: More sharing options...
PGA Elküldve Március19, 2009 Megoszt Elküldve Március19, 2009 Valóban a hiba jelenség ugyan az mind nálad,a bosszantó még is az hogy 2 db ugyan olyan motor kódu astránál csak az egyik csinálja,és még km. is majdnem ugyan annyi van mind kettőben.. Persze együtt lehet élni vele,de ez utóbbi több benzint is kajál! Smith A fogyasztásra ráhatást én nem vettem észre, hozom a „megszokott” Astra-átlagot. Valami szenzor-dolog lehet esetleg a ludas, motorhőmérséklet jeladó, mittudomén. Vagy csak egyszerűen mi így jártunk... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Smith Elküldve Március19, 2009 Megoszt Elküldve Március19, 2009 Na nekem is ezt mondták,talán a MAP szenzor is lehet a ludas,ezért kérdeztem az imént... Ha jutok vele valamire szólok! Smith Link to comment Megosztás: More sharing options...
PGA Elküldve Március19, 2009 Megoszt Elküldve Március19, 2009 Na nekem is ezt mondták,talán a MAP szenzor is lehet a ludas,ezért kérdeztem az imént... Ha jutok vele valamire szólok! Smith Köszönettel vesszük. :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
freeze Elküldve Március19, 2009 Megoszt Elküldve Március19, 2009 A fogyasztásra ráhatást én nem vettem észre, hozom a „megszokott” Astra-átlagot. Valami szenzor-dolog lehet esetleg a ludas, motorhőmérséklet jeladó, mittudomén. Vagy csak egyszerűen mi így jártunk... nekem volt , hogy nem is a mot.hő.jeld. volt a rossz, hanem kontakthiba volt a csoport csatiban ami a computer felé megy, volt hogy -47 foknak érzékelte a motort :huh: no akkor 2500 volt az alapjárat :) aztán belementem egy gödörbe, rázkódott egyet aztán megjavult :D (nopoersze nem végleg) Link to comment Megosztás: More sharing options...
feherastra Elküldve Március20, 2009 Megoszt Elküldve Március20, 2009 Hello! A SAFE-s rádió kódot kér,keresd meg a négy számjegyű kódot és kódold be,ha nincs meg hozzá akkor ird meg a pontos tipusát és van hozzá "okosság"... Smith Üdv! Blaupunkt CAR 300 tipusú a rádiósmagnó. Megköszönném ha tudnál segíteni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve Március20, 2009 Megoszt Elküldve Március20, 2009 Valóban a hiba jelenség ugyan az mind nálad,a bosszantó még is az hogy 2 db ugyan olyan motor kódu astránál csak az egyik csinálja,és még km. is majdnem ugyan annyi van mind kettőben.. Persze együtt lehet élni vele,de ez utóbbi több benzint is kajál! Smith Nekem is ezt csinálja új kora óta. Nem állandóan csak néha. Én már megszoktam, nem foglalkozom vele. Nem találtam összefüggést, hogy miért csinálhatja. Link to comment Megosztás: More sharing options...
speter Elküldve Március20, 2009 Megoszt Elküldve Március20, 2009 Üdv! Blaupunkt CAR 300 tipusú a rádiósmagnó. Megköszönném ha tudnál segíteni. Kell hozzá a rádió gyári száma. Meg keress car 300-hoz programot és megmondja mi volt a kód. Link to comment Megosztás: More sharing options...
robag Elküldve Március20, 2009 Megoszt Elküldve Március20, 2009 Üdv! Blaupunkt CAR 300 tipusú a rádiósmagnó. Megköszönném ha tudnál segíteni. kell hozzá egy olyan kód, ami úgy néz ki, hogy GM "4karakter" X "7karakter" ha meg mondod nekem az x utáni hét karaktert, akkor megmondom neked a kódot. Ez a rádión biztos rajta van, de ahhoz ki kell szedni, de lehet megvan neked valami papíron. Nézz utána. Link to comment Megosztás: More sharing options...
feherastra Elküldve Március20, 2009 Megoszt Elküldve Március20, 2009 kell hozzá egy olyan kód, ami úgy néz ki, hogy GM "4karakter" X "7karakter" ha meg mondod nekem az x utáni hét karaktert, akkor megmondom neked a kódot. Ez a rádión biztos rajta van, de ahhoz ki kell szedni, de lehet megvan neked valami papíron. Nézz utána. Oks köszi most sajnos rohanásban vagyok de max vasárnap megnézem a kódot. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Robz Elküldve Március20, 2009 Megoszt Elküldve Március20, 2009 Oks köszi most sajnos rohanásban vagyok de max vasárnap megnézem a kódot. Nem lenne egyszerűbb a kereskedésbe visszavinni? Nekem pl a márkakereskedő adta hozzá a rádió és az immo kódját is, mivel tudta, hogy messzebb viszem a kocsit, úgysem náluk szervizelek. (használt verda volt) A kereskedésben szerintem ingyen megmondják, illetve talán be is pötyögik neked. De hol az antennád??? ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
vaga Elküldve Március21, 2009 Megoszt Elküldve Március21, 2009 Sziasztok! Végre sikerült időt szakítanom a szerkezet lefényképezésére! Itt található az öt kép: Remélem jól linkelem be!;) Az utsó képen a motor "földelése" látszik a kasztnihoz. Kérdés, hogy másik astra-n van e ilyen? Mert amikor ugye szar volt a vezérlő, akkor erre is gyanakodtunk, hogy nincs test adva a gépnek! Tudom, hogy az akksi negatívjáról veszi, de a vectra a-mon pl volt külön testkábel ugye a kasztnihoz! Az a kérdésem, hogy az a kábel jó helyen van e és egyáltalán szükség van e rá?? Köszi Üdv Gábor Link to comment Megosztás: More sharing options...
vaga Elküldve Március21, 2009 Megoszt Elküldve Március21, 2009 Az lenne még a kérdésem, hogy találkoztatok e már olyannal, hogy: a gépes olyan 3-6 ezres fordulat között nagyon égett szagot ad ki magából, ami bejön az utastérbe! Volt vezérlés csere, azt hittem a szíj rossz már, de nem az! Jelenleg folyik a váltó felöli főtengely szimering, talán ott folyik rá az olaj a kipufogóra és az ég! Mert olyan száz km/h körül és fölötte jön be a szag! Itt a városban nem igazán érezni, csak akkor mikor megyek fel a Gál lakótelepre, amire egy jó hosszú emelkedő vezet. Na még ott érzem, pedig csak max 3000-ig pörgetem. Szóval az olajat is kizártam már valamilyen szinten, mert autószerelőnek sem az a szag ugrott be. Már csak arra tudok gondolni, hogy akkora terhelésen csúszhat a kuplung és az ég. De nem kimondott kuplungtárcsa szaga van, olyan meghatározhatatlan! ;) Már nagyon idegesít, mert ugye nem tudom, hogy mi melegszik ennyire! Más nagyon nem ugrik be, hogy mi lehet. A generátoron rossz a fesszabályzó és 15-16 voltal tölt, az most lesz felújítva, csak várom a csapágyak típusát, mert ingyen megtudom szerezni őket. Azt nem tudja esetleg valaki? 2001 Z14XE, hogy milyen generátor, nem tudom! Bocsi a sok baromságom miatt, de meg akarom csinálni ezt a kocsit rendesen, mert idegesít! Üdv Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Március21, 2009 Megoszt Elküldve Március21, 2009 Az utsó képen a motor "földelése" látszik a kasztnihoz. Kérdés, hogy másik astra-n van e ilyen? Mert amikor ugye szar volt a vezérlő, akkor erre is gyanakodtunk, hogy nincs test adva a gépnek! Tudom, hogy az akksi negatívjáról veszi, de a vectra a-mon pl volt külön testkábel ugye a kasztnihoz! Az a kérdésem, hogy az a kábel jó helyen van e és egyáltalán szükség van e rá?? Köszi Üdv Gábor Hát nekem egy picit komolyabb kábel van erre a célra (a kép bal alsó sarkán látszik): Link to comment Megosztás: More sharing options...
Boldizsar Elküldve Március21, 2009 Megoszt Elküldve Március21, 2009 Hát nekem egy picit komolyabb kábel van erre a célra (a kép bal alsó sarkán látszik): Igen, nálam is ilyen...... ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Március21, 2009 Megoszt Elküldve Március21, 2009 Sziasztok! Végre sikerült időt szakítanom a szerkezet lefényképezésére! Itt található az öt kép: Remélem jól linkelem be!;) Az utsó képen a motor "földelése" látszik a kasztnihoz. Kérdés, hogy másik astra-n van e ilyen? Mert amikor ugye szar volt a vezérlő, akkor erre is gyanakodtunk, hogy nincs test adva a gépnek! Tudom, hogy az akksi negatívjáról veszi, de a vectra a-mon pl volt külön testkábel ugye a kasztnihoz! Az a kérdésem, hogy az a kábel jó helyen van e és egyáltalán szükség van e rá?? Köszi Üdv Gábor Ez olyan utólagos kábelnek, nem gyárinak tűnik. Valamiért szét volt szedve a kocsi? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Smith Elküldve Március21, 2009 Megoszt Elküldve Március21, 2009 Sziasztok! Egy szaki segítségét kérném,jobb torony piros csatlakozóval el látott szelep,valami üzem anyag szellőztető vagy mi?? Ha igen akkor be ereszti a "gőzt" a pillangó szelep alá (mert oda fut a csöve)?? Ha nem müködik rendessen elképzelhető a hideg motornál (több órás állás után vagy kánikulában) ford.szám ingadozás? Nem vagyok autószerelő csak hangossan gondolkodtam,javítsatok ki ha rosszul gondolom! Köszi. Smith Link to comment Megosztás: More sharing options...
_Robi_ Elküldve Március22, 2009 Megoszt Elküldve Március22, 2009 Nekem pont az ellenkezője van fordulatszám témában. Mikor üzemmeleg motorral állok meg akkor valamikor nem tudom elinditani csak akkor ha inditás alatt adok egy kis gázt. Valamikor elindul de érezni hogy kapkodva. Nekem azt mondták hogy koszos a szivó torok szerintetek?? Másik furcsa jelenség amit eddig csak az enyémnél láttam hogy ha leállitom, akkor olyan hang jön mintha csattanna vmi. Olyasmi féle mintha lezárna vmi szelep, márcsak azért is gondolom mert ha egyől visszaadom rá a gyujtást akkor nem csettenik. Sőt szerintem vmi vákuum szelepre gondolok mert mikor lezár ilyen szisszenés szerű hang van. Mi lehet az aminek ilyen hangja van, normális ez?? Sajna a tempomattal sem jutottam semmire. Szét kéne szedni az ECUra menő csatit ami az akksi tartó mellet van de nem merem mert félek hogy eltörik.Ugyanis abba van belegányolva vmi kábel ami a kulpung mögötti gumiból jön. A rajzot elnézve mivel egymás melleti lábakon jön a tempomat lassits meg a klima indulj ér szerintem összeér a szarul ráforrasztott vezeték vagy mefolyott az ón a gány meló miatt ezért van hogy lassitáskor bekapcsolgat a klima. Dehát ennek megállapitásához szét kéne szedni a csatit nah de hogyan??? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Qpack Elküldve Március22, 2009 Megoszt Elküldve Március22, 2009 Sziasztok! Egy szaki segítségét kérném,jobb torony piros csatlakozóval el látott szelep,valami üzem anyag szellőztető vagy mi?? Ha igen akkor be ereszti a "gőzt" a pillangó szelep alá (mert oda fut a csöve)?? Ha nem müködik rendessen elképzelhető a hideg motornál (több órás állás után vagy kánikulában) ford.szám ingadozás? Nem vagyok autószerelő csak hangossan gondolkodtam,javítsatok ki ha rosszul gondolom! Köszi. Smith szerintem attól nem, csak ki kellene megint pucolni a szívótorkot+alapjárati mocit és lehet helyre is állna....te nem tudom ezt megcsináltad e már vagy sem, de meg kell próbálni... ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Opelaner Elküldve Március22, 2009 Megoszt Elküldve Március22, 2009 Az lenne még a kérdésem, hogy találkoztatok e már olyannal, hogy: a gépes olyan 3-6 ezres fordulat között nagyon égett szagot ad ki magából, ami bejön az utastérbe! Volt vezérlés csere, azt hittem a szíj rossz már, de nem az! Jelenleg folyik a váltó felöli főtengely szimering, talán ott folyik rá az olaj a kipufogóra és az ég! Mert olyan száz km/h körül és fölötte jön be a szag! Itt a városban nem igazán érezni, csak akkor mikor megyek fel a Gál lakótelepre, amire egy jó hosszú emelkedő vezet. Na még ott érzem, pedig csak max 3000-ig pörgetem. Szóval az olajat is kizártam már valamilyen szinten, mert autószerelőnek sem az a szag ugrott be. Már csak arra tudok gondolni, hogy akkora terhelésen csúszhat a kuplung és az ég. De nem kimondott kuplungtárcsa szaga van, olyan meghatározhatatlan! ;) Már nagyon idegesít, mert ugye nem tudom, hogy mi melegszik ennyire! Más nagyon nem ugrik be, hogy mi lehet. A generátoron rossz a fesszabályzó és 15-16 voltal tölt, az most lesz felújítva, csak várom a csapágyak típusát, mert ingyen megtudom szerezni őket. Azt nem tudja esetleg valaki? 2001 Z14XE, hogy milyen generátor, nem tudom! Bocsi a sok baromságom miatt, de meg akarom csinálni ezt a kocsit rendesen, mert idegesít! Üdv Kolléga ! Ha folyik a főtengely szimmringed, akkor azt sürgősen csináltasd meg, mert nem tesz jót sem a motorodnak, sem a kuplungodnak, sem a környezetednek! Aztán ha ott megszűnik az olajfolyás, utána folytathatod a szaglászást... ...generátor felújításnál meg nem hiszem, hogy a csapágyakon spórolsz a legtöbbet, de ezt Te tudod! :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Opelaner Elküldve Március22, 2009 Megoszt Elküldve Március22, 2009 Az lenne még a kérdésem, hogy találkoztatok e már olyannal, hogy: a gépes olyan 3-6 ezres fordulat között nagyon égett szagot ad ki magából, ami bejön az utastérbe! Volt vezérlés csere, azt hittem a szíj rossz már, de nem az! Jelenleg folyik a váltó felöli főtengely szimering, talán ott folyik rá az olaj a kipufogóra és az ég! Mert olyan száz km/h körül és fölötte jön be a szag! Itt a városban nem igazán érezni, csak akkor mikor megyek fel a Gál lakótelepre, amire egy jó hosszú emelkedő vezet. Na még ott érzem, pedig csak max 3000-ig pörgetem. Szóval az olajat is kizártam már valamilyen szinten, mert autószerelőnek sem az a szag ugrott be. Már csak arra tudok gondolni, hogy akkora terhelésen csúszhat a kuplung és az ég. De nem kimondott kuplungtárcsa szaga van, olyan meghatározhatatlan! ;) Már nagyon idegesít, mert ugye nem tudom, hogy mi melegszik ennyire! Más nagyon nem ugrik be, hogy mi lehet. A generátoron rossz a fesszabályzó és 15-16 voltal tölt, az most lesz felújítva, csak várom a csapágyak típusát, mert ingyen megtudom szerezni őket. Azt nem tudja esetleg valaki? 2001 Z14XE, hogy milyen generátor, nem tudom! Bocsi a sok baromságom miatt, de meg akarom csinálni ezt a kocsit rendesen, mert idegesít! Üdv Kolléga ! Ha folyik a főtengely szimmringed, akkor azt sürgősen csináltasd meg, mert nem tesz jót sem a motorodnak, sem a kuplungodnak, sem a környezetednek! Aztán ha ott megszűnik az olajfolyás, utána folytathatod a szaglászást... ...generátor felújításnál meg nem hiszem, hogy a csapágyakon spórolsz a legtöbbet, de ezt Te tudod! :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
_Robi_ Elküldve Március22, 2009 Megoszt Elküldve Március22, 2009 Szivótorkot otthon ki tudom takaritani vagy el kell vigyem szerelőhöz?? Ma megjavitottuk a tempomat kérdést villamosságis haverral. Most már nyugodta neki merek vágni a nyárnak a kirándulásoknak ;). Szivó torok tisztitás mennyire necces művelet házilag??? Mik a buktatói mennyire spec szerszám igényes?? Mivel érdemes kitakaritani? Sima 95 ös benzin jó?? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts