Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Üdv!

Pontosan 1 éves 1.4-es Astra G-m van (Z16XEP), múlt héten volt kötelező átvizsgáláson, mindent rendben találtak nála és eddig nekem sem volt vele különösebb bajom.

Aznap eléggé meg is pörgettem mivel késésben voltam és visszafelé még meg is lepődtem hogy milyen dinamikusan megy (persze Astrához mérten...). Egyébként eléggé kíméletesen vezetek, nem gyilkolom a kocsit de ha muszáj akkor azért hajtom. Amennyire tudom az ecotec motornak kell is időnként.

Tegnap reggel azonban, mikor kanyarodtam ki a parkolóból kigyulladt a töltésjelző és égve maradt, majd kb. 20 méter múlva leállt a kormányszervó. Az elektromos rendszer többi része viszont működött tovább. Így voltam kénytelen menni 3-4 sarkot mire le tudtam állítani a kocsit. Érdekes módon újraindítás után minden rendben ment. Pont mint a Windows, gondoltam :huh:

Kicsit zavart a dolog de nem tulajdonítottam neki nagy jelentőséget egészen ma estig. Ebben a két napban elég sokat mentem vele és egyre inkább olyan érzésem van mintha lomhább lenne. Konkrét hibajelenséget nem tudnék mondani csak valahogy érzem hogy valami nem stimmel vele. Nem úgy gyorsul mint szokott, mintha a gázadásra "fáziskéséssel" reagálna, a kormány is kicsit "nehezebbnek" tűnik, mintha be lenne nyugtatózva.... Kicsit olyan érzésem van mint amikor az ember biciklin lapos gumikkal megy... (Keréknyomás amúgy rendben, új téli gumik....) Ami még feltűnt hogy másodikban-harmadikban hasonló hangot ad a váltó(?) mint amit tolatáskor csak halkabban. Ez korábban nem tűnt fel.

Lehet erre valamilyen reális magyarázat, vagy intézzem el azzal hogy bebeszélem magamnak? :) Eddig nagyon meg voltam elégedve vele de most valahogy gyanús kicsit.

Nem vagyok egy autóbuherátor (gondolom a leírás alapján ez látszik is...) éppen ezért nyugtalanít a dolog.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Pontosan 1 éves 1.4-es Astra G-m van (Z16XEP), múlt héten volt kötelező átvizsgáláson, mindent rendben találtak nála és eddig nekem sem volt vele különösebb bajom.

Aznap eléggé meg is pörgettem mivel késésben voltam és visszafelé még meg is lepődtem hogy milyen dinamikusan megy (persze Astrához mérten...). Egyébként eléggé kíméletesen vezetek, nem gyilkolom a kocsit de ha muszáj akkor azért hajtom. Amennyire tudom az ecotec motornak kell is időnként.

Tegnap reggel azonban, mikor kanyarodtam ki a parkolóból kigyulladt a töltésjelző és égve maradt, majd kb. 20 méter múlva leállt a kormányszervó. Az elektromos rendszer többi része viszont működött tovább. Így voltam kénytelen menni 3-4 sarkot mire le tudtam állítani a kocsit. Érdekes módon újraindítás után minden rendben ment. Pont mint a Windows, gondoltam :huh: ...

Lehet csak bemagyarázod magadnak, én is mindig furcsának találok mindent, ami a szervizből visszajön. De ez simán lehet szerintem valami elektronikai probléma, bár nem hiszem, hogy kötelező szerviznél megbolygatták volna a kocsit. Ha márkaszervizben még ingyen meglesik, akkor vidd be és mondd el a panaszodat.

Egy kis kötekedés:

Ha a kocsid Z16XEP, akkor hogy lehet 1,4-es? Ha pedig XEP és 1 éves, akkor az nem ecotec. :) Csak hogy kötözködjek is kicsit.

Link to comment
Megosztás:

Lehet csak bemagyarázod magadnak, én is mindig furcsának találok mindent, ami a szervizből visszajön. De ez simán lehet szerintem valami elektronikai probléma, bár nem hiszem, hogy kötelező szerviznél megbolygatták volna a kocsit. Ha márkaszervizben még ingyen meglesik, akkor vidd be és mondd el a panaszodat.

Egy kis kötekedés:

Ha a kocsid Z16XEP, akkor hogy lehet 1,4-es? Ha pedig XEP és 1 éves, akkor az nem ecotec. :huh: Csak hogy kötözködjek is kicsit.

Igazad van: természetesen Z14XEP (2007-es évjárat), csak elírtam. Viszont, bár nem értek hozzá de ennek ecotec-nek kell lennie (rá van írva....) , vagy nagyon át vagyok verve.... :) 2008. márciusban vettem.

Link to comment
Megosztás:

Igazad van: természetesen Z14XEP (2007-es évjárat), csak elírtam. Viszont, bár nem értek hozzá de ennek ecotec-nek kell lennie (rá van írva....) , vagy nagyon át vagyok verve.... :huh: 2008. márciusban vettem.

Én azt hittem 2007-től már mindegyik Twinport, de lehet én tévedek, majd megmondják az okosok.

Link to comment
Megosztás:

Én azt hittem 2007-től már mindegyik Twinport, de lehet én tévedek, majd megmondják az okosok.

Attól, hogy Twinport, még ECOTEC ... íme egy Z16XEP:

( a piros kör nem ide vonatkozik)

hutoviz.jpg

Ha jól tudom az ECOTEC fantázianév az ECO és TEC szóból áll össze és azt jelenti, hogy olyan TEC-hnikával felszerelt motor, ami környezetbarát (ECO). Van DIESEL ECOTEC motor is.

Link to comment
Megosztás:

Attól, hogy Twinport, még ECOTEC ... íme egy Z16XEP:

( a piros kör nem ide vonatkozik)

[im]http://www.frz.hu/opelforum/hutoviz.jpg

Ha jól tudom az ECOTEC fantázianév az ECO és TEC szóból áll össze és azt jelenti, hogy olyan TEC-hnikával felszerelt motor, ami környezetbarát (ECO). Van DIESEL ECOTEC motor is.

ECOTEC = Emission and Consumption Optimised TEChnology

Módosítva : uhuhu
képpel nem idézünk.........
Link to comment
Megosztás:

Hali Mindenki!

Olyan problémám volna hogy van egy Z14XE G astrám 2003 as, a tempomat ami benne van utólag beletett, mint itt már irták ebbe csak kuplung kapcsi kell meg kar aztán hajrá. Ezzel volna némi problémám, a tempomat tökéletesen működik, csak van vele olyan hogy, ha az R gomját menyomom, azaz lassitani akarok akkor bekapcsolja a klimát egy pillanatra, pontosan egészen addig még nyomom az R-t. Amit viszont ma megfigyeltem hogy, ha a Klima megy akkor nem lehet bekapcsolni a tempomatot. Gondolom mert vmi oknál fogva úgy érzi hogy nyomom az R-t. Az lenne a kérdésem hogy a klima és a tempomat miként függ össze a másik hogy ez a hiba szoftveres szerintetek vagy vmi igencsak el van kötve. Némi infó még hogy a kormánynál nem látok mókolást szal szerintem ebbe már elő volt a karnál készitve a kábel csak indexkar lett cserélve. Egyenlőre szervizbe nem szeretném vinni mert sok 10 ezrem erre a játékra nincsen. Légyszi ha vki tud akkor segitsen nekem ebben. Köszi

Link to comment
Megosztás:

Sztem ott valami igencsak el van kötve, mert egyébként a klímának nem kéne hogy köze legyen a tempomathoz. Én is utólag raktam be a tempomatot az autómba, de gyönyörűen működik a klímától függetlenül, és fordítva szintén, a klíma is rendeltetésszerűen működik akár tempomatozok, akár nem.

Link to comment
Megosztás:

Kb mennyibe kerül egy tempomat utólagos beszerelése?

Úgy, hogy magam szereltem (tehát nem volt munkadíj) és mindent az Opelben vettem (ami köztudottan nem a legolcsóbb forrás mert nem árulnak utángyártott cuccokat csak gyárit), valamint nem kellett vennem másik fékkapcsolót mert ami gyárilag bent volt az autóban az jó volt a tempomatnak, így került mindösszesen 27e Ft-ba meg kábé félórányi munkába, de ebben benne volt a cigiszünet is. :huh:

Link to comment
Megosztás:

Itt olyanok is vannak, amiket ladába is betesznek.

De Astránál jóval olcsóbban megoldható, ha megvan az előkészítése (csati a kormányoszlopban, kapcsoló a kuplungnál). Ezeken felül még TECH 2-es felprogramozásra lesz szükség.

Uhuhu már többször jelezte, hogy 1.4- es motoroknál még nem látott korrektül működő utólagos installt.

Link to comment
Megosztás:

Uhuhu már többször jelezte, hogy 1.4- es motoroknál még nem látott korrektül működő utólagos installt.

Nekem 1.6 Twinport van. Ez jelentheti azt, hogy ennél viszont jól be lehet építeni?

És vajon milyen lehet az előkészítettsége egy Lengyel országban gyártott 2005.06-i Caravan-nak..

félek, hogy mindent kispóroltak belőle amit csak lehet...

Van erről infó?

Link to comment
Megosztás:

Nekem 1.6 Twinport van. Ez jelentheti azt, hogy ennél viszont jól be lehet építeni?

És vajon milyen lehet az előkészítettsége egy Lengyel országban gyártott 2005.06-i Caravan-nak..

félek, hogy mindent kispóroltak belőle amit csak lehet...

Van erről infó?

Most mondhatnék bármit, de őszintén szólva nem emlékszem.

Győződj meg róla személyesen! :huh: Behajolsz a pedálsorhoz és a kuplungnál keresel a egy kapcsolót (beszerezhető), a kormányburkolat alatt az indexkapcsolónál keresel egy kis szürke csatit. Ha ez utóbbi nincs, akkor lehet gondolkodni, hogy kell-e annyira az a tempomat, hogy még kábelezni is kelljen.

Link to comment
Megosztás:

Nekem 1,4es a kocsim Z14XE tehát akkor lehet hogy UHUHU nak lesz igaza. De mi köze az átkozott klimának a tempomathoz ma megnéztem kábelezés szempontjából semmi olyant nem találtam ami gányolásra utalna. Én arra gondolok hogy az ECU nál lehet vmi félrekötés vagy félre programozás. Elvileg a klima is küld az ecunak jelet hogy ha indul akkor emel az alapjáraton. Lehet hogy azon a szálon jön vissza vmi mikor a tempomatot aktiválom????

Link to comment
Megosztás:

itt félreértést látok a levegőben... :huh:

láttam müködő tempomatot, a miénk is jól müködik. klimával és klima nélkül is.

Gyári beszerelelésü tempomatot nem láttam.

és segiteniu se tudok abban hogy mi lehet a baj, mert nem értek az elektromossághoz... én is elvittem megcsináltatni.

Link to comment
Megosztás:

Itt olyanok is vannak, amiket ladába is betesznek.

De Astránál jóval olcsóbban megoldható, ha megvan az előkészítése (csati a kormányoszlopban, kapcsoló a kuplungnál). Ezeken felül még TECH 2-es felprogramozásra lesz szükség.

Uhuhu már többször jelezte, hogy 1.4- es motoroknál még nem látott korrektül működő utólagos installt.

Z14XE-be lehet (G)

Z14XEP-be pedig nem (classic II)

Link to comment
Megosztás:

Szivesen elvinném én is csak sajnos igen kevés pénzből élünk párommal és örülök hogy a részletet tudom fizetni meg tankolni a kocsit. Jómagam jártas vagyok a gyengeáramban jó lenne egy kis segitség hogy hogyan induljak el rajzom van de abban a gyári van feltüntetve annak meg ahogy elnézem saját vezérlője van nem pedig az ECU-t használja.

Link to comment
Megosztás:

itt a pont! ténylrg mondtam ilyet, de az a Z14XEP motornál volt ahol a nagy elektromos guru nem tudta belekötni a tempomatot az autóba!

:huh:

No és ki az a nagy elektromos guru?

Mert ha Z14XEP-be nem ment bele, akkor tartok tőle, hogy Z16XEP-be sem fog bemenni.

Meg lehet ezt tőle kérdezni?

Link to comment
Megosztás:

No és ki az a nagy elektromos guru?

Mert ha Z14XEP-be nem ment bele, akkor tartok tőle, hogy Z16XEP-be sem fog bemenni.

Meg lehet ezt tőle kérdezni?

Z14XEP-nél nem müködik, az tuti, de a Z14XE-nél megvannak a kábelek, itt más azt írta, hogy megvette a bajusz és a kuplungkapcsolót, felprogramozták a szervízben, és ennyi. :huh:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.