Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Üdv All!

Több kérdésem és problémám is volna.

Első ami kérdés inkább hogy nektek is felkeményedik a fék reggelre. Mert nekem sajna igen de van hogy 3-4 óra múlva is kemény de ha jár a motor akkor tökéletesen fog. Ha hiba akkor mekkora??

Nekem egy G sedanom van és 80 nál ilyen morgó hang jön a kerekek felől a kocsiba 79000 km van vki azt mondta kerékcsapágy de én ezt nem akarom elhinni. Elötte F astrám volt abba 130 ezernél sem volt ilyen gond. Meg ami furcsa hogy 100km/h tempó felett megszűnik. Ami kérdés hogy a sima sedanba van csomagtérajtón van ilyen textil boritás. Mert használtan vettem de vki azt mondja van vki meg azt hogy nem. Válaszokat előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Üdv All!

Több kérdésem és problémám is volna.

Első ami kérdés inkább hogy nektek is felkeményedik a fék reggelre. Mert nekem sajna igen de van hogy 3-4 óra múlva is kemény de ha jár a motor akkor tökéletesen fog. Ha hiba akkor mekkora??

Nekem egy G sedanom van és 80 nál ilyen morgó hang jön a kerekek felől a kocsiba 79000 km van vki azt mondta kerékcsapágy de én ezt nem akarom elhinni. Elötte F astrám volt abba 130 ezernél sem volt ilyen gond. Meg ami furcsa hogy 100km/h tempó felett megszűnik. Ami kérdés hogy a sima sedanba van csomagtérajtón van ilyen textil boritás. Mert használtan vettem de vki azt mondja van vki meg azt hogy nem. Válaszokat előre is köszönöm.

Az hogy felkeményedik még nem gond...ha jár a motor és akkor úgy is felkeményedik na az már gond(akkor a membrán lyukas), mert a fékrásegítő a motor szívó hatását használja ki és így szív meg egy membránt, ami "segít neked a fekpedált megnyomni"....ha gyorsan elszökik---> úgy gondolom ebben kellene lennie egy visszacsapó szelepnek és az talán lehet hibás, de nem tudom G ben van e ilyen egyáltalán...az Öregem régi kadettjében ez a visszacsapó hibásodott meg és leszakadt belőle egy darab, onnantől nagyon gyorsan elengedte a "szívó hatást", sőt szinte nem is volt, mert a membrán egyik oldalán légköri nyomás van a másikon pedig a motor szívó hatása és amikor vissza engeded elvileg mind2 oldalon környezeti nyomás kell legyen, de mivel a leszakadt darabka kitámasztott így szintwe nem működött...csere, majd utánna szét szedtem...így már tudom hogy néz ki egy ilyen belülről, de ezt már nem raknám be sehova pedig a membrán teljesen hibátlan volt... :huh:

Link to comment
Megosztás:

InSP-t mindig kiírja a comp, amikor ráadom a gyújtást és önellenőriz (amikor beállt a benzinszint mérő visszavált napi km-re) vagy csak akkor ha szervíz időszak van? Amúgy ha megyek nem írja ki sosem csak gyújtás ráadásakor az említett periódusban.

Link to comment
Megosztás:

InSP-t mindig kiírja a comp, amikor ráadom a gyújtást és önellenőriz (amikor beállt a benzinszint mérő visszavált napi km-re) vagy csak akkor ha szervíz időszak van? Amúgy ha megyek nem írja ki sosem csak gyújtás ráadásakor az említett periódusban.

A szervíz időszakban

Link to comment
Megosztás:

Üdv All!

Több kérdésem és problémám is volna.

Első ami kérdés inkább hogy nektek is felkeményedik a fék reggelre. Mert nekem sajna igen de van hogy 3-4 óra múlva is kemény de ha jár a motor akkor tökéletesen fog. Ha hiba akkor mekkora??

Nekem egy G sedanom van és 80 nál ilyen morgó hang jön a kerekek felől a kocsiba 79000 km van vki azt mondta kerékcsapágy de én ezt nem akarom elhinni. Elötte F astrám volt abba 130 ezernél sem volt ilyen gond. Meg ami furcsa hogy 100km/h tempó felett megszűnik. Ami kérdés hogy a sima sedanba van csomagtérajtón van ilyen textil boritás. Mert használtan vettem de vki azt mondja van vki meg azt hogy nem. Válaszokat előre is köszönöm.

Ha csapágy tényleg, akkor nehogy az opelban vedd meg, hanem máshol megkapod 1/3 áron! (pl birner)

Ugyanaz a csapágy, SKF gyártja az opelnak, az opeles GMes dobozban van, a SKF pedig SKFesben, ennyi a különbség. :huh:

Link to comment
Megosztás:

Üdv All!

Több kérdésem és problémám is volna.

Első ami kérdés inkább hogy nektek is felkeményedik a fék reggelre. Mert nekem sajna igen de van hogy 3-4 óra múlva is kemény de ha jár a motor akkor tökéletesen fog. Ha hiba akkor mekkora??

Nekem egy G sedanom van és 80 nál ilyen morgó hang jön a kerekek felől a kocsiba 79000 km van vki azt mondta kerékcsapágy de én ezt nem akarom elhinni. Elötte F astrám volt abba 130 ezernél sem volt ilyen gond. Meg ami furcsa hogy 100km/h tempó felett megszűnik. Ami kérdés hogy a sima sedanba van csomagtérajtón van ilyen textil boritás. Mert használtan vettem de vki azt mondja van vki meg azt hogy nem. Válaszokat előre is köszönöm.

Ezt ki tudnád egy kicsit bővebben fejteni ? Mit értesz az alatt, hogy " ha jár a motor, akkor tökéletesen fog" ?

Addig csak gurultál ?? :huh:

Még mielőtt beruháznál kerékcsapágyba, előtte próbáld ki a verdát másik gumikkal is, mert azok is szoktak ilyen morgást produkálni! Avatatlan fül könnyen összetéveszti a csapágyakkal...

Én is lecseréltem vétel után, mert amivel vettem - Michelin - úgy szólt, mintha Nivát vezettem volna. Szóval nem pánikolni, hanem gondolkodni és cselekedni ! :)

Ami a csomagtartó ajtó belső burkolását illeti, én Astrában sedan kivitelen még nem láttam. Az enyémben sincs.

Omegában meg Vectrában láttam, de azok nem ebben az árkategóriában fociznak... :D

Link to comment
Megosztás:

Üdv All!

Több kérdésem és problémám is volna.

Első ami kérdés inkább hogy nektek is felkeményedik a fék reggelre. Mert nekem sajna igen de van hogy 3-4 óra múlva is kemény de ha jár a motor akkor tökéletesen fog. Ha hiba akkor mekkora??

Nekem egy G sedanom van és 80 nál ilyen morgó hang jön a kerekek felől a kocsiba 79000 km van vki azt mondta kerékcsapágy de én ezt nem akarom elhinni. Elötte F astrám volt abba 130 ezernél sem volt ilyen gond. Meg ami furcsa hogy 100km/h tempó felett megszűnik. Ami kérdés hogy a sima sedanba van csomagtérajtón van ilyen textil boritás. Mert használtan vettem de vki azt mondja van vki meg azt hogy nem. Válaszokat előre is köszönöm.

Ha nincs egyéb fékproblémád, akkor nem járó motornál természetes a felkeményedés, hiszen nincs szervó, ahogy a kormányzáshoz se. A kerékcsapágy ilyen kevés km-nél tényleg furcsa lenne, ha zúgna, inkább az lehet, amit Opelaner kartárs említ: a nem egyenletesen kopott gumi bizonyos sebességeknél adhat „Nivás” hangot. Annak idején az én ContiEcocontactEP-m is fűrészfogasan kopott hátul (a kisebb terhelés miatt) és elég durván morgott. Szóval esetleg meg kellene próbálni a hátulsó pár előre fuss-t és úgy is megneszezni... :huh:

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a válaszokat. Akkor nem aggódok mert nincsen miért. Nagyon szeretem ezt a járgányt eddig csak az örömömet leltem benne. A zúgást még nyomozom de remélem tényleg csak gumi. Pirellik vannak fennt. A nyáriak azok michelinek de sajnos energy2 es amit sokan szidnak. Klimát ma járattam meg eleinte érdekes morgó hangot hallatott magából a kompri, de aztán szépen abbamaradt majd kicsit visszatért aztán 1,5 km megtétele után szépen csendbe járt.

Link to comment
Megosztás:

Tegnap másodszor fordult elő velem, hogy kis sebességnél erőteljes fékezés mellett valami morajlást hallottam az első futóművek felől (gondolom a fékek). A jelenséget szándékosan csak nagyon ritkán tudom kiprodukálni, eddig 2szer sikerült és összesen 4szer hallottam ezt a hangot. Jobb példát nem tudok mondani a hangra, minthogy kb olyan, mint amikor az ABS befog és visszaütöget (a kocsiban amúgy nincsen ABS). Mi lehet ez?

Ha már itt tartunk milyen az az akusztikus fékkopás jelző, ami állítólag van az Astrakban?

Link to comment
Megosztás:

Ha már itt tartunk milyen az az akusztikus fékkopás jelző, ami állítólag van az Astrakban?

Szerintem épp ezt hallhattad....nem más, mint több autónál is van...egy hajlított lemez a fékbetéten, aminek az orr része, (ha nagyon elkopott a betét) hozzá ér a tárcsához és attól függően hogy mennyire van kopva, folyamatosan erősödő, hangja van..először csak ritkán pl kanyarban fékezéskor, majd aztán minden fékezésnél olyan "életlen rosszúl befogott késsel való esztergáló" hangja van. (a tárcsa homlok felületéhez ér hozzá...de te is el tudod képzelni, milyen hangja lehet efy lemeznek, amit egy forgó tárgyhoz oda nyomsz....szóval szerintem ezt hallottad....vedd le a kereket és győződj meg róla...

Link to comment
Megosztás:

Sajnos nekem a Z16XEP-n megadta magát 70E-nél, mondjuk az más konstrukció, nem is a vezérműszíj hajtja

Mondjuk ez a jobbik eset (mármint, hogy nem a vezérműszíj hajtja a vízpumpát). Ahol a vezérműszíj hajt, és esetleg megszorul a pumpa, gondolom az magával rántja az egész vezérlést és összekócolódnak a dolgok a motorban... :huh:

Link to comment
Megosztás:

Mondjuk ez a jobbik eset (mármint, hogy nem a vezérműszíj hajtja a vízpumpát). Ahol a vezérműszíj hajt, és esetleg megszorul a pumpa, gondolom az magával rántja az egész vezérlést és összekócolódnak a dolgok a motorban... :huh:

Hát lehet, hogy ez volt a megfontolás amikor áttervezték a dolgokat..

Link to comment
Megosztás:

UHUHU!

Tudnál segíteni nekem, pontosabban egy ismerősömnek:

""problémám még mindig fenn áll: amíg teljesen be nem melegszik a kocsi, 3 henger jár csak. Elvileg a kompresszió jó (melegen), gyújtótrafó lett cserélve, mindent végigmaceráltak már rajta, most ott tartok, h. az egyik szerelő szerint hengerfejet kéne köszörülni, a másik azt mondja a motorelektronikát vezérlő számítógép rossz. Javasoltátok már h hajtsam meg, semmi nem történt. Az EGR ki lett pucolva, de semmi javulás...... ""

Szivesen vennénk bármi tanácsot!

KÖSZI!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.