vaga Elküldve Február25, 2009 Megoszt Elküldve Február25, 2009 Hát nekem volt már, gyertya csere, trafó csere (2x) fúvóka csere. A szelepek még nem mert a szerelô szerint tuti,... Hali! Nekem votl motorvezérlő gondom a vassal, Z14XE! A szervíz 250 ezret mondott rá, mondom akkor inkább veszek bele egy C20XE-t!:lol: Nekem nem állt le egy henger sem, nekem az összes megállt! Leállt a motor, nem mondott semmit a gép, hogy miért! Aztán egy idő után elindult! Ezt játszotta 2 hónapig! Akkor volt jó a dolog, mikor kereszteződésben megadta magát, szembe meg jött az autó! :D De apám megcsinálta, azóta tökéletes! koppkoppkopp Elektrotechnikai műszerész, órás (volt régen), stb... De sikerült megjavítani! Qrva nagy szopás, mert hajszálvékony lábak mennek a panelre a csatitól és nem 20 darab!:) Sikerült forrasztani is + hőálló rugalmas ragasztó + egy saját fejlesztésű rezgéscsillapító az alsó csatihoz, mert az megy tönkre! A felső az együtt mozog a motorral, de az alsó az nem, mivel az akksi mögött, alatt jön ki a kasztniból és azt a csatit rázza szét a motor! De most pöpec lett! Ha kell, küldök fényképet! Ja, jogvédett cucc! :blush: Üdv Gábor Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Február25, 2009 Megoszt Elküldve Február25, 2009 Hali! Nekem votl motorvezérlő gondom a vassal, Z14XE! A szervíz 250 ezret mondott rá, mondom akkor inkább veszek bele egy C20XE-t!:lol: Nekem nem állt le egy henger sem, nekem az összes megállt! Leállt a motor, nem mondott semmit a gép, hogy miért! Aztán egy idő után elindult! Ezt játszotta 2 hónapig! Akkor volt jó a dolog, mikor kereszteződésben megadta magát, szembe meg jött az autó! :D De apám megcsinálta, azóta tökéletes! koppkoppkopp Elektrotechnikai műszerész, órás (volt régen), stb... De sikerült megjavítani! Qrva nagy szopás, mert hajszálvékony lábak mennek a panelre a csatitól és nem 20 darab!:) Sikerült forrasztani is + hőálló rugalmas ragasztó + egy saját fejlesztésű rezgéscsillapító az alsó csatihoz, mert az megy tönkre! A felső az együtt mozog a motorral, de az alsó az nem, mivel az akksi mögött, alatt jön ki a kasztniból és azt a csatit rázza szét a motor! De most pöpec lett! Ha kell, küldök fényképet! Ja, jogvédett cucc! :blush: Üdv Gábor HA megtennéd tölthetnél fel, erre Én is kiváncsi vagyok. Köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
wessz Elküldve Február25, 2009 Megoszt Elküldve Február25, 2009 én meg olyat javitottam most hogy a gázpedált nem látta.. fényképet majd linkelek.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Robz Elküldve Február25, 2009 Megoszt Elküldve Február25, 2009 Hali! Leállt a motor, nem mondott semmit a gép, hogy miért! Aztán egy idő után elindult! Én is elektro technikus vagyok, a fenti hiba elég gyakori mindenféle elektronika terén. Tipikus kontakthiba. Ez lehet rossz forrasztástól (forrszemből kijáró alkatrészlá:lol:, illetve mechanikus mozgásnak, vibrációnak kitett helyeken fordul elő. A "kicsit várunk, aztán megint megy egy darabig, de utána csak várakozástól megint megy", ez tipikus alkatrész melegedés miatti forrsztási probléma. (alkatrész nagy hőtágulása feszegeti a forrasztást, ami idővel enged, ha nem volt tökéletes) Miután kihűl, újra működik, mivel megint hozzáér az eredeti helyéhez. Kvázi olyan, mintha bimetál lenne. Motorvezérlésnél szívás az ilyen hiba, mert hiába piti a hiba, nem férsz hozzá a trutyitól, amivel szeretik nyakon önteni a paneleket. Egyik haver mocijában a gyújtás vezérlés ment el így, azt sikerült megcsinálni, mivel kimelegíthető fajta volt az anyag, amit a gyár használt. (hőlégfúvóval óvatosan melegítgetve kicsöpögött belőle) Ami a vicc: egy kb 10Ft-os kondi szállt el neki benne... (japán moci, nem is a xarabbik fajtából) Az elektronika kb 30 lett volna bontóban is hozzá. :blush: Az viszont hozzá tartozik az igazsághoz, hogy annak is úgy álltunk neki, hogy eleve kuka, de azért hátha. Na, utána qrta sok sör fogyott a spórolt lóvé töredékéből is :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Robz Elküldve Február25, 2009 Megoszt Elküldve Február25, 2009 én meg olyat javitottam most hogy a gázpedált nem látta.. fényképet majd linkelek.... Ezeknél az Ecu-ba fut be a gázpedál poti jele is? Link to comment Megosztás: More sharing options...
wessz Elküldve Február25, 2009 Megoszt Elküldve Február25, 2009 Ezeknél az Ecu-ba fut be a gázpedál poti jele is? http://kepfeltoltes.hu/view/090225/delco_2...ltoltes.hu_.jpg Link to comment Megosztás: More sharing options...
Robz Elküldve Február25, 2009 Megoszt Elküldve Február25, 2009 http://kepfeltoltes.hu/view/090225/delco_2...ltoltes.hu_.jpg Ezek szerint ez legalább nincs tele trutyival :blush: Itt is a mozgásból adódó szakadás volt csati bekötésnél? Ez konkrétan milyen verda volt? Link to comment Megosztás: More sharing options...
wessz Elküldve Február25, 2009 Megoszt Elküldve Február25, 2009 Ezek szerint ez legalább nincs tele trutyival :blush: Itt is a mozgásból adódó szakadás volt csati bekötésnél? Ez konkrétan milyen verda volt? nézd meg a képet jobban tele van silicon-fluor-ral hsfi ez van z14xe z16xe és z16se motorokban Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Február25, 2009 Megoszt Elküldve Február25, 2009 mennyi okos, és ügyes csávó van it... beszarás... :blush: én egy tetves rádiót se tudok bekötni... Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Február25, 2009 Megoszt Elküldve Február25, 2009 én még olyat nem láttam, hogy a motorvezérlő szar, és csak 1 henger nem megy... ott inkább egyikse megy. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wessz Elküldve Február25, 2009 Megoszt Elküldve Február25, 2009 én még olyat nem láttam, hogy a motorvezérlő szar, és csak 1 henger nem megy... ott inkább egyikse megy. ÉS EZ IGY VAN Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Február25, 2009 Megoszt Elküldve Február25, 2009 A szakik remélem hozzászólna a dologhoz (hajrá Uhuhu :blush: ), én ittvagyok, de nem tudok ehez hozzászólni... vagyis egy gondolat: nem emlékszem olyanra, hogy 1 henger nem megy a computer miatt... viszont emlékszem olyan fórumos társra akinek szintén egy "szaki" vezérlőegységet akart cserélni, majd én kimentem az autóval bicskére és vissza, és azóta is jó az autó... ennyi. látni kéne, és kitaposni a belét. ha attol nem javul meg akkor továbbkeresni a bibit... Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Február25, 2009 Megoszt Elküldve Február25, 2009 Én is elektro technikus vagyok, a fenti hiba elég gyakori mindenféle elektronika terén. Tipikus kontakthiba. Ez lehet rossz forrasztástól (forrszemből kijáró alkatrészlá:lol:, illetve mechanikus mozgásnak, vibrációnak kitett helyeken fordul elő. A "kicsit várunk, aztán megint megy egy darabig, de utána csak várakozástól megint megy", ez tipikus alkatrész melegedés miatti forrsztási probléma. (alkatrész nagy hőtágulása feszegeti a forrasztást, ami idővel enged, ha nem volt tökéletes) Miután kihűl, újra működik, mivel megint hozzáér az eredeti helyéhez. Kvázi olyan, mintha bimetál lenne. Motorvezérlésnél szívás az ilyen hiba, mert hiába piti a hiba, nem férsz hozzá a trutyitól, amivel szeretik nyakon önteni a paneleket. Egyik haver mocijában a gyújtás vezérlés ment el így, azt sikerült megcsinálni, mivel kimelegíthető fajta volt az anyag, amit a gyár használt. (hőlégfúvóval óvatosan melegítgetve kicsöpögött belőle) Ami a vicc: egy kb 10Ft-os kondi szállt el neki benne... (japán moci, nem is a xarabbik fajtából) Az elektronika kb 30 lett volna bontóban is hozzá. :blush: Az viszont hozzá tartozik az igazsághoz, hogy annak is úgy álltunk neki, hogy eleve kuka, de azért hátha. Na, utána qrta sok sör fogyott a spórolt lóvé töredékéből is :) üdv kolega! Link to comment Megosztás: More sharing options...
peter... Elküldve Február25, 2009 Megoszt Elküldve Február25, 2009 Köszi a segítséget mindenkinek! Tapogattam és tuti hogy ott a baj...végre megtaláltam, hogy miért fogy a vizem és sajna rá is jöttem hova tűnik. Legalább nem hengerfejtömítés....A szerelőm azt mondta, hogy radiátorcsere... Apropó egy kérdés: valvoline max life-ról vkinek véleménye? Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Február25, 2009 Megoszt Elküldve Február25, 2009 Köszi a segítséget mindenkinek! Tapogattam és tuti hogy ott a baj...végre megtaláltam, hogy miért fogy a vizem és sajna rá is jöttem hova tűnik. Legalább nem hengerfejtömítés....A szerelőm azt mondta, hogy radiátorcsere... Apropó egy kérdés: valvoline max life-ról vkinek véleménye? :blush: nem az lesz a baj :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
peter... Elküldve Február25, 2009 Megoszt Elküldve Február25, 2009 :blush: nem az lesz a baj :lol: hanem? bővebben? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Robz Elküldve Február25, 2009 Megoszt Elküldve Február25, 2009 nézd meg a képet jobban tele van silicon-fluor-ral hsfi ez van z14xe z16xe és z16se motorokban Bakker, én vak vagyok, esküszöm. Bámulom a képet, és max ott felül annál a 3 lábú cuccnál látok valami sziló-szerű anyagot...bár, ha ilyen szemmel nézem, akkor mintha mindenhol lenne belőle szépen elosztva... Ilyen víztiszta cuccot nem is láttam még! Akkor volt ezzel is harc gondolom :lol: Uhu: halotton kísérletezni nem nagy mutatvány, ennyi lóvéért (amibe került volna az új) meg csak belekukkant az ember, hátha. Azért hasznos infó, hogy motorvezérlő hiba esetén behal minden, nem hengerenként bohóckodik. :blush: Link to comment Megosztás: More sharing options...
peter... Elküldve Február25, 2009 Megoszt Elküldve Február25, 2009 hanem? bővebben? Mi lesz a baj? Van ötleted? Link to comment Megosztás: More sharing options...
tibi38 Elküldve Február25, 2009 Megoszt Elküldve Február25, 2009 Ki lehet, de ez akkor is újra termelődik, ha nem változnak a körülmények. Érdemes lenne elgondolkodni egy kicsapató felszerelésén, akkor nem jutna fel ebből a trutyiból semmi. A kormosodás is kevésbé lépne fel szerintem, mivel innen az olajgőz sem jutna fel a szívó oldalra újra. A vélemények megoszlanak a dologról, de nekem annyi jött le a sok tapasztalatból, hogy annál ér valamit, ahol sok az itt visszajutó dolog. (Aki rendszeresen kitüzeli a vizet az olajból némi terelgetéssel, ott nem jelentkezik ez az emulziós dolog ennyire.) Kössz a tanácsot. Az az igazság, hogy használtan vettem az autót. Az előző tulaj csak városban használta rövid távokon,gondolom emiatt (is)van a lerakódás.Én azért egy kicsit sportosabban hajtom a gépet, szerintem ha ki tudnám tisztára takarítani nem rakódna le annyi trutyi.Csak nem tudom hogyan. Mit kell hozzá megbontani vagy egyátalán csinált már valaki ilyet? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Astra G Elküldve Február26, 2009 Megoszt Elküldve Február26, 2009 én még olyat nem láttam, hogy a motorvezérlő szar, és csak 1 henger nem megy... ott inkább egyikse megy. Ez nagyon jó hír mert nekem csak az 1-es hengerre írja a gyujtáskimaradást. Az amit tanácsoltrál "kirándulás" az sajnos nem jött be úgyhogy csak a szeleptisztitás marad. Van valakinek tapasztalata hogy mennyibe kerül egy hengernek a szétszedése esetleg alkatrészek kellenek hozzá? Még annyit hogy + olyan jelenség van, hogy mikor elindulok hidegen vagy melegen tök mindegy kb 100 méteren elmulik a rángatás (legalábbis nem érződik olyan intenzitással), aztán újra kezdődik, de olyan is van, hogy meleg motort ha leállítom és azonnal újraindítom nem akar beindulni? Ez hozzátartozhat a henger kormosodás hibához? Link to comment Megosztás: More sharing options...
wessz Elküldve Február26, 2009 Megoszt Elküldve Február26, 2009 Ez nagyon jó hír mert nekem csak az 1-es hengerre írja a gyujtáskimaradást. Az amit tanácsoltrál "kirándulás" az sajnos nem jött be úgyhogy csak a szeleptisztitás marad. Van valakinek tapasztalata hogy mennyibe kerül egy hengernek a szétszedése esetleg alkatrészek kellenek hozzá? Még annyit hogy + olyan jelenség van, hogy mikor elindulok hidegen vagy melegen tök mindegy kb 100 méteren elmulik a rángatás (legalábbis nem érződik olyan intenzitással), aztán újra kezdődik, de olyan is van, hogy meleg motort ha leállítom és azonnal újraindítom nem akar beindulni? Ez hozzátartozhat a henger kormosodás hibához? épp most van ilyen autó nálam javitáson ezzel a hibával Link to comment Megosztás: More sharing options...
Astra G Elküldve Február26, 2009 Megoszt Elküldve Február26, 2009 épp most van ilyen autó nálam javitáson ezzel a hibával Pontosan mi is a hibája a javítás alatti autónak? Oké, valami tájékoztató összeget tudnál mondani, hogy mennyi lenne a javítása mindennel együtt? Jövő héten megpróbálom elvinni hozzád.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
wessz Elküldve Február26, 2009 Megoszt Elküldve Február26, 2009 Pontosan mi is a hibája a javítás alatti autónak? Oké, valami tájékoztató összeget tudnál mondani, hogy mennyi lenne a javítása mindennel együtt? Jövő héten megpróbálom elvinni hozzád.... ha már végképp nem megy a tisztitási modszer akkor jön a hengerfej le fel. attól függ mennyi van az autóban km? mert én vezérlés szettel együtt szoktam csinálni meg fagyállóval meg vizpumpával meg szimeringekkel munkadijjal anyaggal 80eft számlával.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Február26, 2009 Megoszt Elküldve Február26, 2009 ha már végképp nem megy a tisztitási modszer akkor jön a hengerfej le fel. attól függ mennyi van az autóban km? mert én vezérlés szettel együtt szoktam csinálni meg fagyállóval meg vizpumpával meg szimeringekkel munkadijjal anyaggal 80eft számlával.... és te ütöd ki a szelepet, meg csiszolod be, meg sikolod, meg ha kell szelepvezetőt cserélsz??? vagy gépmühely? mert akkor hogy férsz bele a 80 e be? :lol: :blush: :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
vaga Elküldve Február26, 2009 Megoszt Elküldve Február26, 2009 Én is elektro technikus vagyok, a fenti hiba elég gyakori mindenféle elektronika terén. Tipikus kontakthiba. Ez lehet rossz forrasztástól (forrszemből kijáró alkatrészlá:), illetve mechanikus mozgásnak, vibrációnak kitett helyeken fordul elő. A "kicsit várunk, aztán megint megy egy darabig, de utána csak várakozástól megint megy", ez tipikus alkatrész melegedés miatti forrsztási probléma. Na, utána qrta sok sör fogyott a spórolt lóvé töredékéből is :D ... Na haj! Pontosan ez a jelenség! Csak én hülye barbár, már annyira mérges voltam a gépre, hogy megtéptem az alsó csatit! :lol: És kiszakadt még vagy három láb! Szétszedés, lábak forrasztása, összerakás, kipróbálás! Nem tökéletes! Ja, a következő történt: apám megcsinálta, visszaraktam, de nem ment egy, vagy két henger. Szétszed, és kiderült, hogy összezárt két szál a sokból! :blush: Kihajtogat, finoman megigazít és aztán tökéletes lett. Bár megijedtem, hogy a zárlat hazavágta a trafósort, de nem, a teches vizsgálat nem írta, hogy rossz lenne. Azóta fain a verda, mindez tavaly nyáron történt, május, június! De félő, hogy megint szarakodni kezd majd. De akkor már tényleg kivágom belőle a motort is. 250-et nem ér a motorvezérlő. Akkor inkább motorcsere. Képet rakok fel, csak le kell fényképeznem a szerkezetet. Ja, és hova tehetem fel a képeket? Üdv Gábor Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts