Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok! Tavaly 5 liter olajat vettem cserére, abból megmaradt 1.5 liter. Ha most veszek hozzá olajat (ugyan olyant) össze önthetem? Mert akkor idén nem vennék 5 litert, hanem csak 2-őt. És az olajleeresztőnél mekkora a réz alátét? Mert kicserélném azt is de igy nemtom előre megvenni. Z16Xe 2002 G astra

Hát nem tudom,én nem sajnálnám azt a pár ezer forint pluszt új,friss olajra.

Az alátétet meg kilehet cserélni,van vagy 50Ft,de én kiszoktam öngyújtóval lágyítani és azt rakom vissza,soha nem folyt még.

Link to comment
Megosztás:

Szia! Sikerült megállítanod a folyást? Mert nekem a hűtőm szivárog és gondolkodom, hogy kicseréljem, vagy megkíséreljem a hűtőtömítőt.

Illetve a többiektől is arra várnék választ hogy mi az ideális olajcsere periódus egy 1.6-os 16 szelepes verda számára. Én most 82000 km-nél járok, vele. Legutóbb 70000 -nél cseréltem. Az utóbbi időben sokat használom, rövid, 10 km-es távon és már most megérett a cserére a színe alapján. De olajcserétől olajcseréig utántőltés nélkül kibirja. Az a kevés ami elmegy az a váltó oldali főtengely szimeringnél. Szerintem azzal nem ártok neki, sőt, ha 10 ezres periódussal cserélem az olajat és a szűrőket.

Üdv: Pinocchio :lol:

Sziasztok!

Úgy néz ki, hogy segített a tömítő, legalábbis a tágulásiból nem fogyott még a víz! A belseje meg ebben az időben nem igazán tud csontra kiszáradni.

Majd ha beüt a jóidő, kiszedem az egész alsó kárpitot, tisztítás, szárítás, aztán vissza! :lol: Jó móka lesz, de kell, mert büdös maradt.

És akkor asszem kitisztítom az üléseket is. Bár azokat szeretném kicserélni (az elsőket), mert iszonyatosan nyekeregnek. :D

És nagyon bosszantó! Főleg az anyós oldali.

Azt kérdezném, hogy az mitől lehet, hogy hidegben, pl ma mikor elindulok és nem adok nagy gázt, hideg motornál el kezd rángatni.

De nem a motor rángat vagy szaggat, hanem olyan gyors a rángás, mintha valami visszafogná a kerekeket!

Nem tudom, hogy miért van!?

Üdv

Gábor

Link to comment
Megosztás:

T Pinocchio!

Tömítőgyűrű (Z16XE)

Motorszám:

->20R22448

->02MF6389

14,2 x 19,9 mm (?)

Alkatrész sz, Katalógus sz.

11023582, 20 91 146

Motorszám:

20R22449->

02MF6389->

18 x 2 mm

Alkatrész sz, Katalógus sz.

90528145, 6 52 540

Zárt flakonból igen, nyitottból nem.

Link to comment
Megosztás:

Kellene egy kis segítség Urak.Az ismerősöm astrájában haldoklik az ABS jeladó(legalább is a szervíz szerint)és azt mondták neki,hogy ha teljesen meghal,akkor 70000Ft lesz a csere.Igaz lehet ez?

Első, vagy hátsó jeladó?

Egyben van acsapáűggyal, és együtt kell cserélni.

A gyár az SKF-től veszed, és ha SKFet veszel, akkor azt meguszod 25.000-30.000Ft között.

Én is azt csináltam, amikor kellet, a szervíz 96-et mondott, és a szervíztől 100m-re lévő Birnerben megvettem 29e-ért ugyanazt, a szervízben is mondták, hogy ugyan az, csak az SKF csapágyat GMes dobozban van.

Ha mondasz évjáratot, és hogy melyik kell, kikereshetem Birneréknél mennyibe kerül.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Úgy néz ki, hogy segített a tömítő, legalábbis a tágulásiból nem fogyott még a víz! A belseje meg ebben az időben nem igazán tud csontra kiszáradni.

Majd ha beüt a jóidő, kiszedem az egész alsó kárpitot, tisztítás, szárítás, aztán vissza! :lol: Jó móka lesz, de kell, mert büdös maradt.

És akkor asszem kitisztítom az üléseket is. Bár azokat szeretném kicserélni (az elsőket), mert iszonyatosan nyekeregnek. :D

És nagyon bosszantó! Főleg az anyós oldali.

Azt kérdezném, hogy az mitől lehet, hogy hidegben, pl ma mikor elindulok és nem adok nagy gázt, hideg motornál el kezd rángatni.

De nem a motor rángat vagy szaggat, hanem olyan gyors a rángás, mintha valami visszafogná a kerekeket!

Nem tudom, hogy miért van!?

Üdv

Gábor

nem lökésgátlo?

Link to comment
Megosztás:

sziasztok, nem mukodik a fenyszoro magassagallito ... .szedett mar valaki szet fennyszorot h megnezze a fenyszoromagassagallito motort? nincs esetleg valakinek kepe szedszedve? v bonyolult muvelet ez vigyem szervizbe?

Szia! Ha egyik sem működik, nézd meg a biztosítékot (18-as), ha tuti hogy a z állító motor romlott el, akkor töltsd le a javítási kézikönyvet: http://lacisajt.extra.hu/OPEL_ASTRA_G_igy_..._marciustol.pdf 96. oldalon megtalálod, hogy kell a motort kicserélni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Úgy néz ki, hogy segített a tömítő, legalábbis a tágulásiból nem fogyott még a víz! A belseje meg ebben az időben nem igazán tud csontra kiszáradni.

Majd ha beüt a jóidő, kiszedem az egész alsó kárpitot, tisztítás, szárítás, aztán vissza! :lol: Jó móka lesz, de kell, mert büdös maradt.

És akkor asszem kitisztítom az üléseket is. Bár azokat szeretném kicserélni (az elsőket), mert iszonyatosan nyekeregnek. :D

És nagyon bosszantó! Főleg az anyós oldali.

Azt kérdezném, hogy az mitől lehet, hogy hidegben, pl ma mikor elindulok és nem adok nagy gázt, hideg motornál el kezd rángatni.

De nem a motor rángat vagy szaggat, hanem olyan gyors a rángás, mintha valami visszafogná a kerekeket!

Nem tudom, hogy miért van!?

Üdv

Gábor

Én is vettem már észre rángatást, vagyis nem is rángás, hanem mintha néha ugyanolyan gáztartásnál kicsit több, másszor kicsit kevesebb gázt adna, de mivel ez nekem csak olyankor jelentkezett, ha nem vártam hidegben 1-2percet hanem szinte azonnal indúltam, tehát még ment javában a dúsítás, így betudtam annak és azóta figyelek rá. Mondjuk azóta mindig várok 1-2 percet, vagy talán még annyi sem kell, hogy az alapjárat visszaálljon és úgy indulok, akkor nem csinál ilyet, szóval szerintem ezért lehet, és akkor ez nem hiba, de javítsatok ki, ha tévedek.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok, nem mukodik a fenyszoro magassagallito ... .szedett mar valaki szet fennyszorot h megnezze a fenyszoromagassagallito motort? nincs esetleg valakinek kepe szedszedve? v bonyolult muvelet ez vigyem szervizbe?

elöbb nézd meg azt hogy kap -e áramot ha kap akkor probálj a bontok körül körbe nézni ha nwm akkor v.bizti vagy a kapcsolo.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok szerintetek mit lehetne azzal csinálni hogy a légzsák visszajelző lámpám ne világítson állandóan.?Tudom hülye kérdés de ki lehet valahogy törölni házilag,mert nincs kedvem megint 5000-ezret fizetni azért hogy az szerviz megmondja,hogy az övfeszítő csatlakozójával volt a gond az ülés alatt .Most már másodszor gombolják le rólam a lóvét és azt mondják hogy most tuti jó lesz de ez mindig csak két három hónapig tart .Most ugy járok vele fél éve hogy világít a visszajelző lámpa de meg mondom őszintén hogy már nagyon idegesít mert kisüti a szememet az a piros fény.Ja és a legnagyobb probléma az,hogy szerintem a légzsákok sem lépnének működésbe ilyenkor ha jól tudom.! :blush:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Bevásároltam olajcseréhez, "neki is estem mint Tóth a talicskának". csak hogy az olajleeresztő csavart úgy meghúzták a szervízben, és a belső profilja annyira el van már kopva, hogy nemtudtam kicsavarni. Gondoltam most még a szerelővel cseréltetem le, hogy had szenvedjen ő vele, ha már úgy meghúzta. De szeretném kicserélni, és érdeklődnék mennyibe kerül egy leeresztő csavar.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Bevásároltam olajcseréhez, "neki is estem mint Tóth a talicskának". csak hogy az olajleeresztő csavart úgy meghúzták a szervízben, és a belső profilja annyira el van már kopva, hogy nemtudtam kicsavarni. Gondoltam most még a szerelővel cseréltetem le, hogy had szenvedjen ő vele, ha már úgy meghúzta. De szeretném kicserélni, és érdeklődnék mennyibe kerül egy leeresztő csavar.

Van vagy 423-kemény magyar forint én legalább is annyiért vettem két hónapja

Link to comment
Megosztás:

Köszi! Annyiért tényleg érdemesebb kicserélni. De majd szolok az emberkéne ne tépje már meg annyira, hogy a profil szét menjen benne, és itthon ne lehessen levenni. Amúgy jobb menetes, igaz?

Szia! Igen, jobbmenetes a csavar. Mondd meg a " vezető szerelődnek", hogy használjon nyomatékkulcsot a művelethez.

Ha 15-20Nm-re meghúzza, akkor legközelebb Te is ki fogod tudni hajtani... :blush:

Link to comment
Megosztás:

Szia! Igen, jobbmenetes a csavar. Mondd meg a " vezető szerelődnek", hogy használjon nyomatékkulcsot a művelethez.

Ha 15-20Nm-re meghúzza, akkor legközelebb Te is ki fogod tudni hajtani... :blush:

Hát igen! Úgy készültem, hogy én cserélem ki, vettem torx hegyeket, de hiába, nem mertem eröltetni mert a profil már megkopott, és amekkora erővel poróbáltam megkellett volna indulnia. És a továbbiakban én szeretném cserélgetni, ezért veszek egy újat bele. Mert elég hamar belemegy a 10 ezer km.

Tegnap este fura kattogó, vagy kopogó hangra lettem figyelmes a motortérben járó motornál álló helyzetben. Ahol az olajat veszem azt monták, valószinű a hidrotőkék. Én nemtom. Minden külsó alkatrészt megnéztem, nem azok rezonálnak be.

Link to comment
Megosztás:

Hát igen! Úgy készültem, hogy én cserélem ki, vettem torx hegyeket, de hiába, nem mertem eröltetni mert a profil már megkopott, és amekkora erővel poróbáltam megkellett volna indulnia. És a továbbiakban én szeretném cserélgetni, ezért veszek egy újat bele. Mert elég hamar belemegy a 10 ezer km.

Tegnap este fura kattogó, vagy kopogó hangra lettem figyelmes a motortérben járó motornál álló helyzetben. Ahol az olajat veszem azt monták, valószinű a hidrotőkék. Én nemtom. Minden külsó alkatrészt megnéztem, nem azok rezonálnak be.

Kattógó hang nálam is volt én is kezdtem meg ijedni hogy valami nagy gáz van.Aztán visszaolvasgattam itt a fórumon és rá jöttem hogy az üzemanyag szellőztető csinálja,le húztam a csatiját és bekussult de mivel ez a művelet sárgalámpát generál ezért vissza is raktam a csatit de legalább tudtam hogy mi kattog.Mondjuk én egy fórumtársunk tanácsára a polifómos betekrős módszerrel lehangszigeteltem,és most kuss van a motortérben.Na mindegy ettől függetlenül lehet hogy neked a hidrotőkék kattognak.

Link to comment
Megosztás:

Kattógó hang nálam is volt én is kezdtem meg ijedni hogy valami nagy gáz van.Aztán visszaolvasgattam itt a fórumon és rá jöttem hogy az üzemanyag szellőztető csinálja,le húztam a csatiját és bekussult de mivel ez a művelet sárgalámpát generál ezért vissza is raktam a csatit de legalább tudtam hogy mi kattog.Mondjuk én egy fórumtársunk tanácsára a polifómos betekrős módszerrel lehangszigeteltem,és most kuss van a motortérben.Na mindegy ettől függetlenül lehet hogy neked a hidrotőkék kattognak.

Hát amint megtörtént az olajcsere megtudom. Én már ma lecseréltem volna. De azért köszi.

Link to comment
Megosztás:

Köszi! Annyiért tényleg érdemesebb kicserélni. De majd szolok az emberkéne ne tépje már meg annyira, hogy a profil szét menjen benne, és itthon ne lehessen levenni. Amúgy jobb menetes, igaz?

az ilyen idióta miért nem megy el kapálni?

én is megszívtam a hülyéje miatt (márkaszervíz), méteres erőkarral kellett meglazítani , természetesen a csavarfejbelső mint a tulipán, úgy nézett ki

mondjuk visszaraktam ugyanezt, mert épp vasárnap nem volt "kedvem" rohangálni utána, legközelebb nem engedek ilyen barmot az autó közelébe

Link to comment
Megosztás:

Ma este megállt bennem az ütő gyerekek. 70-es tempónál ráadásul Szlovákiában majdnem a semmi közepén elment 1 másodpercre minden világításom! De mintha szép fokozatosan kapcsolta volna le a refit, tompítottat és a helyzetjelzőt. Még a műszerfal sem világított, de a rádió nem kapcsolt ki. Mielőtt elment, rajta volt a refi és a ködlámpa is, de a refit előtte 4-5 mp-el kapcsoltam fel. Lehet, hogy nem bírta abban a pillanatban a terhelést? Utána minden jó lett, minden világít, se füstszag, se hibalámpa, se semmi. Biztonságban mentem még vele utána 40km-t,de már ködlámpa nélkül. Az autóban nem volt bütykölve semmi! Mitől lehetett, sok volt neki az elektromos fogyasztó?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.