gezoli Elküldve Január23, 2009 Elküldve Január23, 2009 na onnan tuti nem kapja a nem ABS-es..az enyémben sincs blokkolásgátló, semmi kanóc nem megy a futóműhőz...a dobban ott van az ABS-es csatlakozó, de mivel nem olyan a futómű, így mind1...egyébként ha kicserélném a mechanikus és elektromos cuccokat akkor a központi elektronika le tudná kezelni az ABS-t vagy ahhoz azt is cserélni kellene? (nem gondolom, hogy csak a BC-s gépek tudják, hiszen az utólagos tempomatot sem csak a BC-sek tudják, ha jól tudom... ) Az enyém 2003 03. havi és tuti, hogy onnan kapja! Nincs benne ABS!
I_S Elküldve Január23, 2009 Elküldve Január23, 2009 Az enyém 2003 03. havi és tuti, hogy onnan kapja! Nincs benne ABS! Hááát :D Tyúkbél nekem sem megy a bal kerékagyhoz, de még a jobbhoz sem.... Én ebben nem foglalnék állást, mert őszintén szólva fingom nincs, hogy hol a jeladója, de gyanús, hogy a kerékagynál legyen. Mind1, jövő héten úgyis szétkapom a futóművet és meglesem.
I_S Elküldve Január23, 2009 Elküldve Január23, 2009 Hááát :D Tyúkbél nekem sem megy a bal kerékagyhoz, de még a jobbhoz sem.... Én ebben nem foglalnék állást, mert őszintén szólva fingom nincs, hogy hol a jeladója, de gyanús, hogy a kerékagynál legyen. Mind1, jövő héten úgyis szétkapom a futóművet és meglesem. Mondjuk addigra valaki úgyis megmonnya a tutit :lol:
astra Elküldve Január23, 2009 Elküldve Január23, 2009 Én is tapasztaltam talán kétszer eddig. Az említett ventitekerkető nekem is gyanús, mert néha nem tudom bekapcsolni a belsőlevegő keringetést, vagy volt, hogy a klímát. Ilyenkor tekerő fel maxra, vissza és bekapcsolt. Szóval szvsz nem gyenge kontakthiba okozhatja az említett jelenséget, úgyhogy én tavasszal ha kicsit jobb idő lesz esélyes, hogy szétkapom a konzolt, és kap egy kis contactspray-t a klimánál nézd meg hogy a helykapcsolo hol áll mert ha a szélvédöre akkor nem indul a klima csak akkor ha egy kicsit jobbra eltolod.
gezoli Elküldve Január24, 2009 Elküldve Január24, 2009 Hááát :D Tyúkbél nekem sem megy a bal kerékagyhoz, de még a jobbhoz sem.... Én ebben nem foglalnék állást, mert őszintén szólva fingom nincs, hogy hol a jeladója, de gyanús, hogy a kerékagynál legyen. Mind1, jövő héten úgyis szétkapom a futóművet és meglesem. Akkor nézd meg légyszíves ezt a képet. Olvasd el a szöveget! Az így csináltból másoltam ki! ""Dugjuk vissza a kerék fordulatszámérzékelő szenzorának kábelcsatlakozását !"" Kép=kábelcsatlakozásszó klikk rá!!
balazsk Elküldve Január24, 2009 Elküldve Január24, 2009 Sziasztok! Egy kérdésem lenne termosztát ügyben. Olvasgatom a hozzászólásokat és hát néha furcsállom a motorhőmérsékletem viselkedését. Szóval így télvíz idején nehezen melegszik a motorom. Városi használatnál eltart legalább 10-15 km ig is, mire elindul felfelé a mutató. (városi=lámpás kereszteződések, max 50km/h) :lol: Azonban, ha hosszabb távon megyek vele, autópályán, vagy éppen ott indulok el, kkor hamarabb melegszik be. Azonban ha maxra tekerem a fűtést (max meleg, max ford) akkor a váropsi hazsnálatnál előfordul, hogy visszamegy a hő 80 fok körülire. Na megjegyzem, hogy az autó 1,5 éves... lehet termosztát probléma?? :lol: :D Vagy ez a normális viselkedése, mivel az összes szigetelő ki lett spórolva a clII-ből? (motorháztető és tűzfal) Engem most az olvasottak után kezd aggasztani a dolog...("-13fokban is 90-en áll") köszi a válaszokat és a segítséget is. Krisztián
imy Elküldve Január24, 2009 Elküldve Január24, 2009 Sziasztok! Egy kérdésem lenne termosztát ügyben. Olvasgatom a hozzászólásokat és hát néha furcsállom a motorhőmérsékletem viselkedését. Szóval így télvíz idején nehezen melegszik a motorom. Városi használatnál eltart legalább 10-15 km ig is, mire elindul felfelé a mutató. (városi=lámpás kereszteződések, max 50km/h) :lol: Azonban, ha hosszabb távon megyek vele, autópályán, vagy éppen ott indulok el, kkor hamarabb melegszik be. Azonban ha maxra tekerem a fűtést (max meleg, max ford) akkor a váropsi hazsnálatnál előfordul, hogy visszamegy a hő 80 fok körülire. Na megjegyzem, hogy az autó 1,5 éves... lehet termosztát probléma?? :lol: :D Vagy ez a normális viselkedése, mivel az összes szigetelő ki lett spórolva a clII-ből? (motorháztető és tűzfal) Engem most az olvasottak után kezd aggasztani a dolog...("-13fokban is 90-en áll") köszi a válaszokat és a segítséget is. Krisztián Ha elinditod a kocsit, és 2-3 perc után valamelyik csöved ami megy a hűtőre melegszik, akkor lehet termosztát.... Ha füttesz, és alapjáraton megy a moror, akkor nemcsoda, hogy visszahűl.
I_S Elküldve Január24, 2009 Elküldve Január24, 2009 a klimánál nézd meg hogy a helykapcsolo hol áll mert ha a szélvédöre akkor nem indul a klima csak akkor ha egy kicsit jobbra eltolod. azt tudom, meg a belsőlevegő sem megy, ha csak a szélvédőre lövöm... Akkor nézd meg légyszíves ezt a képet. Olvasd el a szöveget! Az így csináltból másoltam ki! ""Dugjuk vissza a kerék fordulatszámérzékelő szenzorának kábelcsatlakozását !"" Kép=kábelcsatlakozásszó klikk rá!! Ezért mondtam, hogy nem foglalok állást, előbb majd meglesem
Zachi Elküldve Január24, 2009 Elküldve Január24, 2009 a klimánál nézd meg hogy a helykapcsolo hol áll mert ha a szélvédöre akkor nem indul a klima csak akkor ha egy kicsit jobbra eltolod. Ez számomra érdekes! Az ablakra irányítva csak a belső keringtetést tiltja, a klímát nem. Így tud gyorsan és hatékonyan páramentesíteni. Mindez le van írva a kezelési utasításban is. :D A kis eltolással tudod kijátszani a belső keringtetés tiltását.
astra Elküldve Január24, 2009 Elküldve Január24, 2009 azt tudom, meg a belsőlevegő sem megy, ha csak a szélvédőre lövöm... tévedtem mert a belsökerigetöre gogoltam BOCS............... Ezért mondtam, hogy nem foglalok állást, előbb majd meglesem
astra Elküldve Január24, 2009 Elküldve Január24, 2009 Ez számomra érdekes! Az ablakra irányítva csak a belső keringtetést tiltja, a klímát nem. Így tud gyorsan és hatékonyan páramentesíteni. Mindez le van írva a kezelési utasításban is. :D A kis eltolással tudod kijátszani a belső keringtetés tiltását. IGY VAN.
vaga Elküldve Január24, 2009 Elküldve Január24, 2009 Hali! Ha már klíma, nekem is lenne egy kérdésem! Télen is mennie kell a klímának? Mert úgy tudom, hogy x fok alatt be sem kapcsol. Ez tényleg igaz, vagy baromság? Mert ugyi írja a könyve is, hogy klíma+belső keringetés be és szélvédő állás! na mostan ez nem megy! :D Tavaly vettem az autót februárban, nyáron fel kellett tötltetnem a klímát, mert semmi gáz nem volt benne. Remélem idén nem kell újra, mert akkor gáz van, vagyis nincs!:lol: Más: Ti még nem vettetek észre olyat, hogy tök csönd az autóban, hideg mototrnál gázadás üresben, vagy menet közben és szürcsölő hangot ad ki a motortér felöl! Olyan 2000 fordulatig! Aztán ahogy melegszik a motor, úgy meg is szűnik a szürcsögés. Nem tom, hogy mi okozhatja, de picit idegesít! Először azt hittem, hogy a hűtőrendszerrel van baj, aztán azt is hallottam, hogy a benzin ágban van ez a hang! Van egy vákum kapcsoló, vagy mi a rosseb a légszűrőházra erősítve amire megy egy tyukbél+egy cső, vagy kettő cső, most pontosan nem tudom! És ez adja azt a hangot hidegen. Ez normális? Üdv
balazsk Elküldve Január24, 2009 Elküldve Január24, 2009 Ha elinditod a kocsit, és 2-3 perc után valamelyik csöved ami megy a hűtőre melegszik, akkor lehet termosztát.... Ha füttesz, és alapjáraton megy a moror, akkor nemcsoda, hogy visszahűl. Köszi Imy! Holnap ezt megnézem a parkolóban. Igaz másik fórumban kaptam még tanácsot, ott azt mondja a círtárs, hogy nem feltétlenül kell hibára gondolni, csak már annyira összekopott, hogy már nincs plusz hő és így a 80-90 fok közötti az üzemi hő... ezt értem, csak azt nem, miért hűl vissza? :D Nem feltétlenül csak akkor, ha állok...ha cároisiban megyek, tehát nem 80-nal autópályán/M3bevez/(vagy 130), akkor is visszahül 4-es fokozaton...:lol: Nem kéne akkor is tartania a hőt? hül a mtoor->termosztát elzár->meleg a kocsiba be és majd, ha melegszik (90 fokot eléri) kinyit megint? (akár parkolásnál is így kéne lennie, nem?)
Bandi25Bp Elküldve Január24, 2009 Elküldve Január24, 2009 Sziasztok! Lenne egy olyan gondom, hogy a váltókar alatt a műanyag gomb és a háza között megnőtt a holtjáték. A gömböt lehet cserélni külön, vagy váltókarral együtt van csak? Van valakinek tapasztalata ezzel kapcsolatban? Üdv: András
Qpack Elküldve Január24, 2009 Elküldve Január24, 2009 Köszi Imy! Holnap ezt megnézem a parkolóban. Igaz másik fórumban kaptam még tanácsot, ott azt mondja a círtárs, hogy nem feltétlenül kell hibára gondolni, csak már annyira összekopott, hogy már nincs plusz hő és így a 80-90 fok közötti az üzemi hő... ezt értem, csak azt nem, miért hűl vissza? :D Nem feltétlenül csak akkor, ha állok...ha cároisiban megyek, tehát nem 80-nal autópályán/M3bevez/(vagy 130), akkor is visszahül 4-es fokozaton... :lol: Nem kéne akkor is tartania a hőt? hül a mtoor->termosztát elzár->meleg a kocsiba be és majd, ha melegszik (90 fokot eléri) kinyit megint? (akár parkolásnál is így kéne lennie, nem?) az utastér fűtésed nem a termosztát utánról van elvéve, hanem a blokkban keringő vízből, emiatt tudsz már akkor is fűteni jó termosztátnál, amikor a mutató még meg sem mozdul, mert a blokkban már melegszik, és azt a "belső" kört, ha hűtöd a belső hőleadón keresztűl a kinti levegővel, akkor nem csoda hogy lehűl, azt nem tudja lezárni a termosztát(csak te), akkor ő úgy veszi, hogy neked az fontosabb, hogy a kocsiban meleg legyen minthogy a motor üzemmeleg...inkább azt próbáld ki hogy nem fütessz és akkor is ez van e....azért 4-es fokozaton a fűtés ventije , ha a csappantyúk és a többi szabályzó úgy vannak állítva, akkor simán szállít annyit mint a hűtő venti a kocsi elejében, az pedig télen is igen ritkán indul be, de akkor percek alatt lerántja a megfelelő tartományba...
Zachi Elküldve Január25, 2009 Elküldve Január25, 2009 az utastér fűtésed nem a termosztát utánról van elvéve, hanem a blokkban keringő vízből, emiatt tudsz már akkor is fűteni jó termosztátnál, amikor a mutató még meg sem mozdul, mert a blokkban már melegszik, és azt a "belső" kört, ha hűtöd a belső hőleadón keresztűl a kinti levegővel, akkor nem csoda hogy lehűl, azt nem tudja lezárni a termosztát(csak te), akkor ő úgy veszi, hogy neked az fontosabb, hogy a kocsiban meleg legyen minthogy a motor üzemmeleg...inkább azt próbáld ki hogy nem fütessz és akkor is ez van e....azért 4-es fokozaton a fűtés ventije , ha a csappantyúk és a többi szabályzó úgy vannak állítva, akkor simán szállít annyit mint a hűtő venti a kocsi elejében, az pedig télen is igen ritkán indul be, de akkor percek alatt lerántja a megfelelő tartományba... Az utastérfűtés hőcserélője akkora hőleadásra képes, hogy a szarakodó hűtésű autót a legnagyobb kánikulában is képes ideig-óráig kihúzni a kakából. Pl. rokonom Szamaráját Athéntól hazáig.
balazsk Elküldve Január25, 2009 Elküldve Január25, 2009 Az utastérfűtés hőcserélője akkora hőleadásra képes, hogy a szarakodó hűtésű autót a legnagyobb kánikulában is képes ideig-óráig kihúzni a kakából. Pl. rokonom Szamaráját Athéntól hazáig. köszi az infót...ez nálam is fennált számtalanszor a skoda 105s típusnál. :D) de ott is a termo volt a rossz... köszi a segítsdéget! Most ebben kérnék...mi ez és hova csatlakozik? A kesztyűtartó mögött találtam, miközben a pollent próbáltam visszarakni. http://kepfeltoltes.hu/view/090125/K_p036_...ltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/view/090125/9562643...ltoltes.hu_.jpg köszi ezt is! krisztián
danzig Elküldve Január25, 2009 Elküldve Január25, 2009 Sziasztok! A következőben kérném a segítségeteket: Kocsi Opel Astra G classic 1,4 2000-es évjárat A hiba,hogy a kulcs elfordítása után az autó nem indul el, a belső világítás bekapcsol, és ennyi, ez alkalmanként következik be. Ekkor csak az segít ha kb 2-3 métert (vagy még annyit sem ) megtolom és rögtön beröffen. Nem mindig jelentkezik a probléma, viszont teljesen véletlenszerűen időjárástól függetlenül. Az önindító sem kattan, lényegében meg se nyikkan a kocsi, semmi hangot nem ad ki. Ami még fontos lehet: - Aksi csere nem régen volt - Gyújtás kapcsoló betétet is cseréltettünk, mert mindenki eddig arra gyanakodott, sajnos azóta sem változott a helyzet. A kulcs néha erőszakos beütögetése segített , ebből gondoltuk hogy valami érintkezési hiba lehet. - Önindítót megnézték , saruk rajta vannak , jónak néz ki, viszont szétszedve egyelőre még nem volt - Gyertyák megnézve, letisztítva - A zárszerkezet ahova a slusszkulcs megy be, az viszont beragad, a rugo aminek valami pöcök lenyomása után ki kellett volna hogy ugrassza a helyéből az nem működött, így a régi kapcsoló betétet is csak széttörve lehetett kibontani belőle. Most viszont a kulcs nagyon könnyen kijön a zárból. Esetleg ez utalhat valamire ? Legtöbbször barátnőm vezeti és ha nem vagyok ott, hogy megtoljam a kocsit pár méteren akkor nem megy vele sehová... Aki tapasztal már hasonlót és sejti/tudja hogy mi lehet a probléma , kérem jelezze. Ha bármi kérdés lenne ami szükséges a probléma kiderítéséhez arra szívesen válaszolok. Előre is Köszönöm: Fecó
astra Elküldve Január25, 2009 Elküldve Január25, 2009 Sziasztok! A következőben kérném a segítségeteket: Kocsi Opel Astra G classic 1,4 2000-es évjárat A hiba,hogy a kulcs elfordítása után az autó nem indul el, a belső világítás bekapcsol, és ennyi, ez alkalmanként következik be. Ekkor csak az segít ha kb 2-3 métert (vagy még annyit sem ) megtolom és rögtön beröffen. Nem mindig jelentkezik a probléma, viszont teljesen véletlenszerűen időjárástól függetlenül. Az önindító sem kattan, lényegében meg se nyikkan a kocsi, semmi hangot nem ad ki. Ami még fontos lehet: - Aksi csere nem régen volt - Gyújtás kapcsoló betétet is cseréltettünk, mert mindenki eddig arra gyanakodott, sajnos azóta sem változott a helyzet. A kulcs néha erőszakos beütögetése segített , ebből gondoltuk hogy valami érintkezési hiba lehet. - Önindítót megnézték , saruk rajta vannak , jónak néz ki, viszont szétszedve egyelőre még nem volt - Gyertyák megnézve, letisztítva - A zárszerkezet ahova a slusszkulcs megy be, az viszont beragad, a rugo aminek valami pöcök lenyomása után ki kellett volna hogy ugrassza a helyéből az nem működött, így a régi kapcsoló betétet is csak széttörve lehetett kibontani belőle. Most viszont a kulcs nagyon könnyen kijön a zárból. Esetleg ez utalhat valamire ? Legtöbbször barátnőm vezeti és ha nem vagyok ott, hogy megtoljam a kocsit pár méteren akkor nem megy vele sehová... Aki tapasztal már hasonlót és sejti/tudja hogy mi lehet a probléma , kérem jelezze. Ha bármi kérdés lenne ami szükséges a probléma kiderítéséhez arra szívesen válaszolok. Előre is Köszönöm: Fecó lehet hogy aki javitotta a zázbetétet az a lamellák 2/3-át kihagyta vagy a betét olyan zsiros hogy a rugok sem képesek legyözni és nem tudják a lamellákat kinyomni.De még az is lehet hogy a zárbetét végéröl letört az a pöcök ami a gyujtáskapcsolo betétet müködtei .egyébként kis kézügyességel ki lehet venni a zárbetétet csak egy 50-es hajlitott szög kell hozzá .
ROLÓ Elküldve Január25, 2009 Elküldve Január25, 2009 Sziasztok! A Legtöbbször barátnőm vezeti és ha nem vagyok ott, hogy megtoljam a kocsit pár méteren akkor nem megy vele sehová... Injektoros autót nem igazán kellene toszigálni, mert nem soká integethetsz a katalizátorodnak! De ez a kezelési könyvében is megvan, nos ennek a cseréje nagyságrenddel több lesz mint egy gyújtáskapcsoló :D Ha egyáltalán nem forgat a kulcs elfordítása után akkor vagy a gy. kapcsoló vagy az önindító - bendix körül keresgélj.....
danzig Elküldve Január25, 2009 Elküldve Január25, 2009 Ha egyáltalán nem forgat a kulcs elfordítása után akkor vagy a gy. kapcsoló vagy az önindító - bendix körül keresgélj.....
danzig Elküldve Január25, 2009 Elküldve Január25, 2009 lehet hogy aki javitotta a zázbetétet az a lamellák 2/3-át kihagyta vagy a betét olyan zsiros hogy a rugok sem képesek legyözni és nem tudják a lamellákat kinyomni.De még az is lehet hogy a zárbetét végéröl letört az a pöcök ami a gyujtáskapcsolo betétet müködtei .egyébként kis kézügyességel ki lehet venni a zárbetétet csak egy 50-es hajlitott szög kell hozzá . A kicserél betét az nagyon zsíros volt ezt tudom, a pöcök letörésének elkerülés végett lett kitörve a másik oldalról a régi betét a csere közben, mivel a zárbetét meg sem mozdult a helyéről (pöcök benyomás és aktív feszegetés hatására sem) csak így lehetett cserélni... javítás: 50es szög helyett hajlított dróttal és kézügyességgel próbálták kiszedni a zárbetétet de nem jött ki, volt 2 kattanás de a zárbetét beragadt, a kulcs meg kijött, elfordított állapotban is
ROLÓ Elküldve Január25, 2009 Elküldve Január25, 2009 Nem jó, ha azt a betétet már így kell gyilkolászni a kulccsal. Milyenre lett az cserélve...? Elképzelhető még kontakt hiba (oxidáció) az önindító - bendix csatlakozási pontjánál, esetleg a testkábelnél...
danzig Elküldve Január25, 2009 Elküldve Január25, 2009 Nem jó, ha azt a betétet már így kell gyilkolászni a kulccsal. Milyenre lett az cserélve...? Elképzelhető még kontakt hiba (oxidáció) az önindító - bendix csatlakozási pontjánál, esetleg a testkábelnél... A gyújtáskapcsoló betét újra lett cserélve. A "Milyen" itt típusra vonatkozna? Bendix, testkábel ellenőrízve lett ahogy legelején is írtam, rendben vannak.
Sunny716 Elküldve Január25, 2009 Elküldve Január25, 2009 Sziasztok! Érdekes, és egyben bosszantó dolgot vettem észre. Ma délután lemostam a kocsit, (G Astra) s mikor álltam be a garázsba akkor vettem észre, hogy mind a kettő fényszóró párás ott az index égőnél a sarokban. Eddig soha ilyen nem fordult elő, nem értem, most mi történhetett. Az autó soha nem volt törve a lámpák sem, szétszedve sem volt még soha. El sem öregedhetett a tömítés (2 éves a kocsi). Úgyhogy frankón nem értem. Előszőr arra gondoltam, hogy az OMW kútnál az önkiszolgáló mosóból meleg víz jön a a szórófejből, és a hőmérsékletkülönbség hatására párásodott be. De megjegyzem ezt sem tartom egézséges dolognak. Szerintetek mi lehet? Járt így valaki közületek? Köszi a segítséget!
Recommended Posts