Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Hali!

Olyan kérdésem lenne, hogy a 99-es G Astránk (újan vettük, nem tesztautó volt) már újkora óta olyanokat csinál, hogy ameddig gurul az autó, nem áll vissza az alapjárat 800 környékére, hanem vagy stabil 1000, vagy ugrál 1000-1200-1300 között, de mihelyst megáll az autó, visszaáll 800-ra (itt is mocorog 750-900 között néha), valamint szívató módban sem mindig 1200, hanem valamikor stabil 1500. Megemlítettük ahol vettük, de szerintük ez így normális, nem is foglalkoztunk vele, végülis megy a kocsi. Namost a szomszédnak (nagyszülők) is a színtől eltekintve ugyanilyen Astrájuk van (98-as, 1.4 16V), és nekik menet közben is jó az alapjárat, valamint szívatón is stabil 1100 környéke. Kötelező szervizekre is hordjuk, ugyanoda ahova ők, tehát ez sem lehet eltérés (ugyanott vettük, ugyanott szervizelik).

Az érdekes rész most jön: amikor a mienkkel megyek 120-130-at autópályán, az 7 liter, amikor az övükével megyek sima közúton 120-130, valamikor még többet is, azon a kocsin mérve 5 liter a fogyasztás! Pedig abban már 30-40 ezer km-rel több van.

Ma voltam bent a kereskedésben, és szoftverfrissítésről érdeklődtem: kb 3-4 ezerért csinálják meg, 40 perces munka, és csak akkor töltenek rá, ha van újabb, és nem biztos hogy megoldja a problémát.

Kérdés: mit tudok csinálni, hogy legalább az alapjárattal ne legyen gond?

Ja és hidegebb időben néha nem indul az egyik henger, csak kb 2-5 másodperccel a többi után.

Nézegetek rá iridium gyertyákat is, érhet valami pluszt a gyárihoz képest?

szerintem a ford. számlálo elektronikus és ezért nem megy vissza a ford. csak ha már megáll az auto de ugy tudom hogy mindegyiknél igy van.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Olyan kérdésem lenne, hogy a 99-es G Astránk (újan vettük, nem tesztautó volt) már újkora óta olyanokat csinál, hogy ameddig gurul az autó, nem áll vissza az alapjárat 800 környékére, hanem vagy stabil 1000, vagy ugrál 1000-1200-1300 között, de mihelyst megáll az autó, visszaáll 800-ra (itt is mocorog 750-900 között néha), valamint szívató módban sem mindig 1200, hanem valamikor stabil 1500. Megemlítettük ahol vettük, de szerintük ez így normális, nem is foglalkoztunk vele, végülis megy a kocsi. Namost a szomszédnak (nagyszülők) is a színtől eltekintve ugyanilyen Astrájuk van (98-as, 1.4 16V), és nekik menet közben is jó az alapjárat, valamint szívatón is stabil 1100 környéke. Kötelező szervizekre is hordjuk, ugyanoda ahova ők, tehát ez sem lehet eltérés (ugyanott vettük, ugyanott szervizelik).

Az érdekes rész most jön: amikor a mienkkel megyek 120-130-at autópályán, az 7 liter, amikor az övükével megyek sima közúton 120-130, valamikor még többet is, azon a kocsin mérve 5 liter a fogyasztás! Pedig abban már 30-40 ezer km-rel több van.

Ma voltam bent a kereskedésben, és szoftverfrissítésről érdeklődtem: kb 3-4 ezerért csinálják meg, 40 perces munka, és csak akkor töltenek rá, ha van újabb, és nem biztos hogy megoldja a problémát.

Kérdés: mit tudok csinálni, hogy legalább az alapjárattal ne legyen gond?

Ja és hidegebb időben néha nem indul az egyik henger, csak kb 2-5 másodperccel a többi után.

Nézegetek rá iridium gyertyákat is, érhet valami pluszt a gyárihoz képest?

szerintem a ford. számlálo elektronikus és ezért nem megy vissza a ford. csak ha már megáll az auto de ugy tudom hogy mindegyiknél igy van,mármint G-ASTRÁNÁL.

Link to comment
Megosztás:

Fél éve. Így vettem, tudtam róla, h nem működik egyik zár sem kulccsal csak távirányítóval. Egyébként most lesz 8 éves és sok-sok km van benne. Mondjuk 200 felett simán. Bár nem hiszem, hogy ez a zárat befolyásolja.

nálam nyitja az ajtot a kulcs csak az ötödiket nem mert a menetszél telehordta dzsuvával ,de majd tavasszal lesz a pucccccccccc. y17dti-m van ami caraván.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Olyan kérdésem lenne, hogy a 99-es G Astránk (újan vettük, nem tesztautó volt) már újkora óta olyanokat csinál, hogy ameddig gurul az autó, nem áll vissza az alapjárat 800 környékére, hanem vagy stabil 1000, vagy ugrál 1000-1200-1300 között, de mihelyst megáll az autó, visszaáll 800-ra (itt is mocorog 750-900 között néha), valamint szívató módban sem mindig 1200, hanem valamikor stabil 1500. Megemlítettük ahol vettük, de szerintük ez így normális, nem is foglalkoztunk vele, végülis megy a kocsi. Namost a szomszédnak (nagyszülők) is a színtől eltekintve ugyanilyen Astrájuk van (98-as, 1.4 16V), és nekik menet közben is jó az alapjárat, valamint szívatón is stabil 1100 környéke. Kötelező szervizekre is hordjuk, ugyanoda ahova ők, tehát ez sem lehet eltérés (ugyanott vettük, ugyanott szervizelik).

Az érdekes rész most jön: amikor a mienkkel megyek 120-130-at autópályán, az 7 liter, amikor az övükével megyek sima közúton 120-130, valamikor még többet is, azon a kocsin mérve 5 liter a fogyasztás! Pedig abban már 30-40 ezer km-rel több van.

Ma voltam bent a kereskedésben, és szoftverfrissítésről érdeklődtem: kb 3-4 ezerért csinálják meg, 40 perces munka, és csak akkor töltenek rá, ha van újabb, és nem biztos hogy megoldja a problémát.

Kérdés: mit tudok csinálni, hogy legalább az alapjárattal ne legyen gond?

Ja és hidegebb időben néha nem indul az egyik henger, csak kb 2-5 másodperccel a többi után.

Nézegetek rá iridium gyertyákat is, érhet valami pluszt a gyárihoz képest?

Na szóról szóra ugyanez a történet. Kis különbség: nekem 80Celsius fölött 1000 lesz az alapjárat és pont B) valamint ilyen hidegben beindítom, akkor van hogy ugrál 2000 és 1500 között kb fél percig, utána 1200, kis melegedés után 1200-1300, utána 750 80fokig. valamint volt mostanában oylan is, hogy lejtőn mentem le motorfékkel és lement a hőfok 80 alá picivel. termosztát lenne? de látom a mutatón amikor kinyit, szal nem tudom. a fogyasztás nekem is 7 130nál, 8 150-nél ebben az időben (99-es x14xe20).

Szerelőm megnézte, nem talált semmit, kitakarították az egr szelepet meg az alapjárati léptetőmotor, de nem segített. (asszem ezeket mondta).

szal most együtt élek ezzel a problémával. 76e km van benne.

üdv

Sipi

Link to comment
Megosztás:

Na szóról szóra ugyanez a történet. Kis különbség: nekem 80Celsius fölött 1000 lesz az alapjárat és pont B) valamint ilyen hidegben beindítom, akkor van hogy ugrál 2000 és 1500 között kb fél percig, utána 1200, kis melegedés után 1200-1300, utána 750 80fokig. valamint volt mostanában oylan is, hogy lejtőn mentem le motorfékkel és lement a hőfok 80 alá picivel. termosztát lenne? de látom a mutatón amikor kinyit, szal nem tudom. a fogyasztás nekem is 7 130nál, 8 150-nél ebben az időben (99-es x14xe20).

Szerelőm megnézte, nem talált semmit, kitakarították az egr szelepet meg az alapjárati léptetőmotor, de nem segített. (asszem ezeket mondta).

szal most együtt élek ezzel a problémával. 76e km van benne.

üdv

Sipi

ebbe a hidegbe nem ugy müxik a hütés mint joidöben én is beleestem ebbe a hibába és megvettem a géphez a termosztátot s aztán kiderült hogy nincs rászükség .probálj autopályán 25-30 km. menni és akkor méglátod hogy felmegy rendes értékre a müszer vagy ha nem akkor ráérsz meditálni a következö lépésen.

Link to comment
Megosztás:

Na szóról szóra ugyanez a történet. Kis különbség: nekem 80Celsius fölött 1000 lesz az alapjárat és pont B) valamint ilyen hidegben beindítom, akkor van hogy ugrál 2000 és 1500 között kb fél percig, utána 1200, kis melegedés után 1200-1300, utána 750 80fokig. valamint volt mostanában oylan is, hogy lejtőn mentem le motorfékkel és lement a hőfok 80 alá picivel. termosztát lenne? de látom a mutatón amikor kinyit, szal nem tudom. a fogyasztás nekem is 7 130nál, 8 150-nél ebben az időben (99-es x14xe20).

Szerelőm megnézte, nem talált semmit, kitakarították az egr szelepet meg az alapjárati léptetőmotor, de nem segített. (asszem ezeket mondta).

szal most együtt élek ezzel a problémával. 76e km van benne.

üdv

Sipi

Logikusan gondolkodva, ha lejtőn ereszted motorfékkel, nem dolgozik a motor, nincs hőtermelés, tehát símán visszahűlhet 80 fok alá .Még csukott termosztátnál is visszahűlhet ebben a marha hidegben terhelés nélkül.

Link to comment
Megosztás:

Logikusan gondolkodva, ha lejtőn ereszted motorfékkel, nem dolgozik a motor, nincs hőtermelés, tehát símán visszahűlhet 80 fok alá .Még csukott termosztátnál is visszahűlhet ebben a marha hidegben terhelés nélkül.

Szepinek igaza van!

Ha elolvasod a korábban beírtakat, szinte mindenki nyavalyog a vízhőmérséklet miatt. Az enyém sem megy nagyon 80fölé, de ezen nem kell csodálkozni, mert hideg van odakint. Mondjuk az is furcsa lenne, ha az országban egyszerre menne tönkre minden G- Astrán a termosztát... B)

De hideg, az egyszerre van !

Link to comment
Megosztás:

Szepinek igaza van!

Ha elolvasod a korábban beírtakat, szinte mindenki nyavalyog a vízhőmérséklet miatt. Az enyém sem megy nagyon 80fölé, de ezen nem kell csodálkozni, mert hideg van odakint. Mondjuk az is furcsa lenne, ha az országban egyszerre menne tönkre minden G- Astrán a termosztát... B)

De hideg, az egyszerre van !

Ebben igazad van ;)

Link to comment
Megosztás:

szerintem a ford. számlálo elektronikus és ezért nem megy vissza a ford. csak ha már megáll az auto de ugy tudom hogy mindegyiknél igy van,mármint G-ASTRÁNÁL.

Nem csak a mutató mutat többet, a fordulat is több, mert hallani amikor visszaáll alapra. Abban nem is lenne ráció, hoyg gurul az autó 800-as fordulatszámmal, a mutató meg 1100.at mutat B)

Link to comment
Megosztás:

Na szóról szóra ugyanez a történet. Kis különbség: nekem 80Celsius fölött 1000 lesz az alapjárat és pont B) valamint ilyen hidegben beindítom, akkor van hogy ugrál 2000 és 1500 között kb fél percig, utána 1200, kis melegedés után 1200-1300, utána 750 80fokig. valamint volt mostanában oylan is, hogy lejtőn mentem le motorfékkel és lement a hőfok 80 alá picivel. termosztát lenne? de látom a mutatón amikor kinyit, szal nem tudom. a fogyasztás nekem is 7 130nál, 8 150-nél ebben az időben (99-es x14xe20).

Szerelőm megnézte, nem talált semmit, kitakarították az egr szelepet meg az alapjárati léptetőmotor, de nem segített. (asszem ezeket mondta).

szal most együtt élek ezzel a problémával. 76e km van benne.

üdv

Sipi

Mienkben nem látni az ingadozást amikor kinyit, 85 fok és kész. Viszont a hőmérő nem a "kis kört" méri? Mert akkor 90 fok lehetne télen is.

Link to comment
Megosztás:

Logikusan gondolkodva, ha lejtőn ereszted motorfékkel, nem dolgozik a motor, nincs hőtermelés, tehát símán visszahűlhet 80 fok alá .Még csukott termosztátnál is visszahűlhet ebben a marha hidegben terhelés nélkül.

akkor a termosztát kérdést meg is oldottuk. viszont az alapjáratingadozás már nyáron is megvolt. ha rájövök mi az akkor közzéteszem, mert látom másoknak is van iylen baja.

köszi.

sipi

Link to comment
Megosztás:

Mienkben nem látni az ingadozást amikor kinyit, 85 fok és kész. Viszont a hőmérő nem a "kis kört" méri? Mert akkor 90 fok lehetne télen is.

De a kiskört méri....

De annyi hideget kap a motor, hogy ha motorféken mész, nem kap semmi üzemanyagot gyorsan visszahűl....

Link to comment
Megosztás:

Ebben igazad van B)

Nézzük a példát ha van kint -15,nyáron meg +35 azért az elég nagy különbség szerintem,pedig ez csak egy példa,ha megnézzük hogy a +35 fokban milyen hamar mozdul a mutato azaz a viz és a minuszokban mikor?Akkor azért látszik a dolog.....

Link to comment
Megosztás:

De a kiskört méri....

De annyi hideget kap a motor, hogy ha motorféken mész, nem kap semmi üzemanyagot gyorsan visszahűl....

Bocs, akkor félreértettük egymást, én nem a motorféküzemet mondom, hanem a "sima" utazást, pl tartós 100-at.

Nyáron is le tud hűlni, volt olyan, amikor mentem 160-170 körül (persze német autópályán.. B)), kivettem üresbe mert közeledett a falu, majd kb 80-90-nél újra 5, hogy legyen motorfék, na ekkor is visszament 80-ig.

De télen is inkább elnézem azt a 85 fokot a mutatón, mint az újabb autókban lévő mutatót - ha van -, mert azok cirka 60-tól 95-ig stabil középállásban vannak ;) Na annak mi értelme... Csak a júzert nyugtatja hogy minden rendben.

Link to comment
Megosztás:

Bocs, akkor félreértettük egymást, én nem a motorféküzemet mondom, hanem a "sima" utazást, pl tartós 100-at.

Nyáron is le tud hűlni, volt olyan, amikor mentem 160-170 körül (persze német autópályán.. B)), kivettem üresbe mert közeledett a falu, majd kb 80-90-nél újra 5, hogy legyen motorfék, na ekkor is visszament 80-ig.

De télen is inkább elnézem azt a 85 fokot a mutatón, mint az újabb autókban lévő mutatót - ha van -, mert azok cirka 60-tól 95-ig stabil középállásban vannak ;) Na annak mi értelme... Csak a júzert nyugtatja hogy minden rendben.

nem akarok okoskodni, de szerintem nem igazán jó, ha ekkora sebességnél kirakod üresbe, és ha bármi történik nincs motorféked

Link to comment
Megosztás:

nem akarok okoskodni, de szerintem nem igazán jó, ha ekkora sebességnél kirakod üresbe, és ha bármi történik nincs motorféked

és ha van motorféked, akkor mivan? az segit a megállásban?

én is szoktam lejtőn lefelé gurulni, bármekkora sebességnél...

Link to comment
Megosztás:

Ja és mégvalami eszembe jutott. alapjáraton megy a motor, és azt veszem észre, hogy picit elhalványulnak a lámpák, és akkor leesik a fordulat, beremeg a motor, majd megint normális az alapjárat és ez ismétlődik többször. olyan mintha valami elektromos cucc megszívná az akksit(9éves gyári). meg elindulás után hallok párszor kattanást hátulró a csomagtartó felől. mint valami relé. na ezt végképp el sem tudom képzelni mi lehet. mennyivel egyszerűbb lenne ha lemnne hibakód de nincs.

sipi

Link to comment
Megosztás:

Ja és mégvalami eszembe jutott. alapjáraton megy a motor, és azt veszem észre, hogy picit elhalványulnak a lámpák, és akkor leesik a fordulat, beremeg a motor, majd megint normális az alapjárat és ez ismétlődik többször. olyan mintha valami elektromos cucc megszívná az akksit(9éves gyári). meg elindulás után hallok párszor kattanást hátulró a csomagtartó felől. mint valami relé. na ezt végképp el sem tudom képzelni mi lehet. mennyivel egyszerűbb lenne ha lemnne hibakód de nincs.

sipi

Télen a mienk is ilyen, de nem annyira vészes a beremegés. Viszont alapjáraton télen-nyáron kevésbé világít a lámpa, mint kb 300-zal magasabb fordulaton.

Nektek kikapcsol indításnál a rádió? Nekem a gyári is kikapcsolt, meg a mostani JVC is. Szomszéd astrájánál sosem kapcsol ki. Amikor kicseréltük az akksit, mert a régi már nem indított, akkor az újnál is kikapcsolt, viszont párhuzamosan rákötöttem a régit is, akkor nem kapcsolt ki. Következő akksi biztos nem 44Ah-s GM lesz B)

Link to comment
Megosztás:

és ha van motorféked, akkor mivan? az segit a megállásban?

én is szoktam lejtőn lefelé gurulni, bármekkora sebességnél...

Mindössze fölöslegesen fogyaszt a motor üzemanyagot. Motorféknél ugyanis nem fogyaszt smmit. Ráadásul esetleges fékhiba esetén (soha ne legyen) a megszaladt autó esetén már nemigen fogod tudni bármilyen sebességbe rakni.

Link to comment
Megosztás:

Ráadásul esetleges fékhiba esetén (soha ne legyen) a megszaladt autó esetén már nemigen fogod tudni bármilyen sebességbe rakni.

ne mááááá......... már nem a zsukk korát éljük....

te még sose tudtál visszaváltani 160 nál?

vagy csak úgy simán kapcsolgatni?

azt meg csak észreveszed, ha felgyorsultál 150 ről 250 re B)

Mindössze fölöslegesen fogyaszt a motor üzemanyagot. Motorféknél ugyanis nem fogyaszt smmit

ebben igazad van. kivéve akkor ha tovább akarsz haladni, illetve nem akarsz megállni pl egy piros lámpánál.

ugyanis: motorféküzemben sokkal jobban lassul az autó, és bár igaz hogy nem fogyaszt, sokkal hamarabb eléri azt a tempot amikor gázt kell nyomnod, hogy megtartsd a tempodat, vagy ha egy picit elbambulsz és lejebb lassulsz a kivántnál akkor hogy ujra felgyorsitsd az autót a kivánt sebességre...

merthogy üresbe sokkaltöbbet el tudsz gurulni gáz hozzásadása nélkül. szerintme simán közelit a duplájához a megtett út, egy 100-120 as temponál.

és 2 perc alatt mennyi benzin fogy alapjáraton? 1 csepp? ez nem mérhető parasztvakitás szerinterm...

jó dolog a motorfék, de én nem használom, csak nagyonritkán.

Link to comment
Megosztás:

Mindössze fölöslegesen fogyaszt a motor üzemanyagot. Motorféknél ugyanis nem fogyaszt smmit. Ráadásul esetleges fékhiba esetén (soha ne legyen) a megszaladt autó esetén már nemigen fogod tudni bármilyen sebességbe rakni.

Ez így igaz, viszont ha kiveszed nagy sebességnél, és hagyod kigurulni, nem fékezéssel éred el a lassulást, akkor kevesebbet fogyaszt valószínűleg, mert akkor 1 motorfordulatra ugyannyit éget el, viszont ha tovább nyomod neki, akkor többet eszik,és SZERINTEM nem kompenzálja a 0-t fogyasztó motorfék.

Viszont olyan kicsi a megtakarítás, hogy nem biztos, hogy megéri. Sőt, üresből visszakapcsolásnál nem árt egy gázfröccs sem B)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.