Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!Őrült nagy gondban vagyok és szeretnék egy kis segítséget kérni Tőletek.Elsősorban azoknak teszem fel a kérdést, aki ismeri az 1.4 16V motort belülről.Olajcserénél az olajszűrő letekerésekor kiesett egy záródugónak látszó csavar a szűrő alól.Nem a szűrőben volt, hanem a szűrőházban a blokk és a szűrő között, tehát valószínűleg nem a szivattyú felől érkezett.Elvittem Astra szakinak , nem tudott rá mit mondani, nem ismerős neki.Olajnyomásom rendben van, a lámpa egyből elalszik.Mellékelek 2 képet.HA valaki felismeri, jelezze légyszi, mert egyáltalán nem vagyok nyugodt, noha látszólag nem hiányzik az autónak. B) a csavar 10 mm átmérőjő, imbuszos kulcsnyílású.Előre is köszi, ha valaki tud segíteni.

1231345336_dscf1590.jpg1231344818_dscf1587.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Őrült nagy gondban vagyok és szeretnék egy kis segítséget kérni Tőletek.Elsősorban azoknak teszem fel a kérdést, aki ismeri az 1.4 16V motort belülről.Olajcserénél az olajszűrő letekerésekor kiesett egy záródugónak látszó csavar a szűrő alól.Nem a szűrőben volt, hanem a szűrőházban a blokk és a szűrő között, tehát valószínűleg nem a szivattyú felől érkezett.Elvittem Astra szakinak , nem tudott rá mit mondani, nem ismerős neki.Olajnyomásom rendben van, a lámpa egyből elalszik.Mellékelek 2 képet.HA valaki felismeri, jelezze légyszi, mert egyáltalán nem vagyok nyugodt, noha látszólag nem hiányzik az autónak. B) a csavar 10 mm átmérőjő, imbuszos kulcsnyílású.Előre is köszi, ha valaki tud segíteni.

1231345336_dscf1590.jpg1231344818_dscf1587.jpg

Hát a régebbi 1.4 xe motoron a blokkon vannak ilyen záro csavarok szerintem.....de hogy hogy eshe bele egy ilyen?

Milyen átmérójü a csavar?

Link to comment
Megosztás:

10mm-es átmérőjű a csavar és belülről származik, mert az olajkörben volt.

Szia!

Ilyen csavar minden blokkban van, mégpedig 2db, ezzel van lezárva az olajcsatorna a megmunkálás után. Kíváncsi fórumozók és szereléssel foglalkozók a lendkerék mögött találják meg. ( Ráadásul a beszereléskor ragasztóval még meg is kenik a menetet, hogy ne tudjon kilazulni. )

Valószínűleg ez a csavar a gyártás során belepottyanhatott a blokkba és most ért ki a szűrődhöz... ;)

Ha a nyomás rendben,akkor ne parázzál, mert nem onnét hiányzik, ahol lennie kell! B)

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Ilyen csavar minden blokkban van, mégpedig 2db, ezzel van lezárva az olajcsatorna a megmunkálás után. Kíváncsi fórumozók és szereléssel foglalkozók a lendkerék mögött találják meg. ( Ráadásul a beszereléskor ragasztóval még meg is kenik a menetet, hogy ne tudjon kilazulni. )

Valószínűleg ez a csavar a gyártás során belepottyanhatott a blokkba és most ért ki a szűrődhöz... :blush:

Ha a nyomás rendben,akkor ne parázzál, mert nem onnét hiányzik, ahol lennie kell! B)

Te jó ég, ez milyen már ;)

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Ilyen csavar minden blokkban van, mégpedig 2db, ezzel van lezárva az olajcsatorna a megmunkálás után. Kíváncsi fórumozók és szereléssel foglalkozók a lendkerék mögött találják meg. ( Ráadásul a beszereléskor ragasztóval még meg is kenik a menetet, hogy ne tudjon kilazulni. )

Valószínűleg ez a csavar a gyártás során belepottyanhatott a blokkba és most ért ki a szűrődhöz... :blush:

Ha a nyomás rendben,akkor ne parázzál, mert nem onnét hiányzik, ahol lennie kell! ;)

Köszönöm B) Őszintén megvallva ilyen megnyugtató válaszra vártam.Logikusan gondolkodva azt gondolná az ember, hogy egy ilyen alkatrész hiánya mindenképpen valamilyen azonnali következménnyel járna, de jobb félni mint megijedni.Én nem voltam benne biztos, hogy hová való ez a csavar, de ha Te biztosan tudod és azt mondod, hogy máshol nincs ilyen, akkor megnyugodtam.Egyébként ha onnan is esett volna ki, akkor sem kerülhetett volna fel a szűrőig, mert akkor egy durva szűrőn és egy fogaskerékszivattyún is keresztül kellett volna lavíroznia.Továbbra is rejtély, hogy hogyan került oda, de remélem továbbra sem fogja hiányolni a motor.

A szerelő még azt is ajánlotta, hogy vegyük le a szelepfedelet, hátha a vezérműtengely körül van ilyen csavar valahol.VAlaki szedte le mostanában a szelepdeknit?Nem emlékszik ilyenre ott?Feleslegesen nem szívesen bontanám le...

(azért teljesen nyugodt már sohasem leszek ezügyben)

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm B) Őszintén megvallva ilyen megnyugtató válaszra vártam.Logikusan gondolkodva azt gondolná az ember, hogy egy ilyen alkatrész hiánya mindenképpen valamilyen azonnali következménnyel járna, de jobb félni mint megijedni.Én nem voltam benne biztos, hogy hová való ez a csavar, de ha Te biztosan tudod és azt mondod, hogy máshol nincs ilyen, akkor megnyugodtam.Egyébként ha onnan is esett volna ki, akkor sem kerülhetett volna fel a szűrőig, mert akkor egy durva szűrőn és egy fogaskerékszivattyún is keresztül kellett volna lavíroznia.Továbbra is rejtély, hogy hogyan került oda, de remélem továbbra sem fogja hiányolni a motor.

A szerelő még azt is ajánlotta, hogy vegyük le a szelepfedelet, hátha a vezérműtengely körül van ilyen csavar valahol.VAlaki szedte le mostanában a szelepdeknit?Nem emlékszik ilyenre ott?Feleslegesen nem szívesen bontanám le...

(azért teljesen nyugodt már sohasem leszek ezügyben)

Cartársam ! Ne aggódj már annyit ! ;)

Ha én azt mondtam, hogy zárócsavar,akkor mi a francért takarod széttúrni a motorodat?? Gondolod, hogy lenne olajnyomásod, ha valahonnét ez hiányozna ??

Annyit még tegyél meg nekem, hogy megadod a km futását a motorodnak, meg a motorszámát.

Köszi és aludjál nyugodtan! :blush: :D

Link to comment
Megosztás:

A szerelő még azt is ajánlotta, hogy vegyük le a szelepfedelet, hátha a vezérműtengely körül van ilyen csavar valahol.VAlaki szedte le mostanában a szelepdeknit?Nem emlékszik ilyenre ott?Feleslegesen nem szívesen bontanám le...

Hát ha a vezérműtengelyház környékéről hiányozna, akkor asszem azt észrevetted volna amikor lekeveredik a szűrőházig, tekintve hogy az átmérője miatt ugye nem fér el az olajcsatornában, tehát valószínűleg tönkrevágta volna a motorodat mire lejut odáig, ha lejutott volna egyáltalán. Az lesz a legvalószínűbb amit Opelaner mondott, ennek a csavarnak a helye gyárilag is az olajteknő környékén van, és ha szerencséd van (a leírtak alapján úgy tűnik) nem csinált nagy kárt amikor elszabadult, mert nem vándorolt végig a fél motoron. Én legfeljebb amiatt aggódnék, hogy most nem folyik-e olyan helyről is olaj (ha már egyszer olajcsatorna-lezáró csavar volt mint kiderült) ahonnan nem kéne.

Link to comment
Megosztás:

Cartársam ! Ne aggódj már annyit ! B)

Ha én azt mondtam, hogy zárócsavar,akkor mi a francért takarod széttúrni a motorodat?? Gondolod, hogy lenne olajnyomásod, ha valahonnét ez hiányozna ??

Annyit még tegyél meg nekem, hogy megadod a km futását a motorodnak, meg a motorszámát.

Köszi és aludjál nyugodtan! ;) :blush:

Tuuudom, a józan ész ezt diktálja, de azért megnyugtató, ha ezt valaki más is mondja, főleg ha jobban ért hozzá, mint én. :D

A motorkódom X14XE 122000 km-rel.

Link to comment
Megosztás:

Tuuudom, a józan ész ezt diktálja, de azért megnyugtató, ha ezt valaki más is mondja, főleg ha jobban ért hozzá, mint én. :blush:

A motorkódom X14XE 122000 km-rel.

Te Brother! Ne tegyél tönkre...lécci! B)

A motorkódodat már ismerem, ott az aláírásodban is , a motorszámot kértem.

Tudod, amit az X14XE után püföltek bele a blokkodba. ( De a forgalmidban is megtalálhatod ;) )

Link to comment
Megosztás:

Te Brother! Ne tegyél tönkre...lécci! B)

A motorkódodat már ismerem, ott az aláírásodban is , a motorszámot kértem.

Tudod, amit az X14XE után püföltek bele a blokkodba. ( De a forgalmidban is megtalálhatod ;) )

Motorszámmal sajnos nem szolgálhatok, mert a forgalmimban csak motorkód van. Először én is furcsállottam, de műszakin azt mondták, hogy nincs ezzel semmi gáz így.A motorban van motorszám, de valamiért nincs beírva a forgalmiba.

Link to comment
Megosztás:

de a forgalmiban folytatódik a szám, szerintem arra lenne kíváncsi ;)

Nem folytatódik mondom.Csak motorkód van benne.Én is rákérdeztem, amikor megvettem és vittem zöldkarira, de azt mondták a szakik, hogy no problem.HA csak kód van, akkor kód van. :blush:

Jah, most jut eszembe, hogy az eredetiségvizsgálati papíron meg volt jegyezve, hogy nem jól olvasható a motorszám.Szerintem ezért nem írták bele.Igaz, hogy később megnéztük és csak meg kellett kicsit törölni a számsort.Lehet, hogy nem akarta összepiszkolni a kezét a vizsgáló? B)

Link to comment
Megosztás:

Nem folytatódik mondom.Csak motorkód van benne.Én is rákérdeztem, amikor megvettem és vittem zöldkarira, de azt mondták a szakik, hogy no problem.HA csak kód van, akkor kód van. ;)

jé nincs egy ilyen hasonó számod? Z14XEP19RF4184 (ez az enyém) bár nem tudom, hogy mit szeretne belőle megtudni B)

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Ilyen csavar minden blokkban van, mégpedig 2db, ezzel van lezárva az olajcsatorna a megmunkálás után. Kíváncsi fórumozók és szereléssel foglalkozók a lendkerék mögött találják meg. ( Ráadásul a beszereléskor ragasztóval még meg is kenik a menetet, hogy ne tudjon kilazulni. )

Valószínűleg ez a csavar a gyártás során belepottyanhatott a blokkba és most ért ki a szűrődhöz... ;)

Ha a nyomás rendben,akkor ne parázzál, mert nem onnét hiányzik, ahol lennie kell! B)

Ez egy jo megfogalmazás volt és érthetö....

Honnét ez a nagy hozzáértés?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Hidegen elég jó hangja van a gépnek. Hydrotőke, ha jól tudom, az ad ki ilyen hangot.

Mit lehet vele csinálni?

128e van a gépben.

Üdv.!

Leginkább semmit. B) Talán az 5W-s, hígabb olajokkal kevésbé csattog, de ilyen nagyobb hidegekben szerintem nem olyan számottevő a különbség. Beindítás után kímélve (alacsony fordulaton) kell járatni / terhelni a motort. Aztán egyszer majd csak kitavaszodik... ;)

Link to comment
Megosztás:

Üdv.!

Leginkább semmit. ;) Talán az 5W-s, hígabb olajokkal kevésbé csattog, de ilyen nagyobb hidegekben szerintem nem olyan számottevő a különbség. Beindítás után kímélve (alacsony fordulaton) kell járatni / terhelni a motort. Aztán egyszer majd csak kitavaszodik... :blush:

Ezt eddig is így csináltam, már mint a bemelegítést. Olaj meg 5w-s Castrol Magnatec. Ha bemelegszik elhalkul, csak idegesít egy kicsit a hangja,de ha nem műszaki jellegű hibára utal, akkor le....om legfeljebb hangosabbra veszem a rádiót B)

Link to comment
Megosztás:

Ezt eddig is így csináltam, már mint a bemelegítést. Olaj meg 5w-s Castrol Magnatec. Ha bemelegszik elhalkul, csak idegesít egy kicsit a hangja,de ha nem műszaki jellegű hibára utal, akkor le....om legfeljebb hangosabbra veszem a rádiót B)

Akkor szerintem megtettél minden megtehetőt... A teljesen ledermedt olajnak kell egy kis idő, mire rendesen kenőképes lesz és szivattyúzható. Mondjuk az én gépemben (kb. 146e km-rel) a durvább csattogás csak kb. 5-10 másodpercig tart, utána már nem hallható zavaróan, és ez is csak ilyen keményebb fagyokban, reggel. Ez tulajdonképpen új kora óta így van, és nálam ez nem futott ki semmilyen meghibásodásra.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.Lenne egy kérdésem.Van egy Astra G 1.6 16V X16XEL típusú paripám.A Gyári pótkulcsal nem akar komunikálni.Megvan hozzá elvileg minden cuccom,csak nem tudom hogyan lehet tanítani.Csinált már ilyet valaki? OP-COM al? Előre is Köszönöm

esetleg a kereső? 1 hét alatt eddig 4x írtuk le...nem bántani akarlak..de dolgozz egy kicsit te is legalább ennyit..és akkor nem fogunk mi is bele fáradni...

PEACE! B)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.Lenne egy kérdésem.Van egy Astra G 1.6 16V X16XEL típusú paripám.A Gyári pótkulcsal nem akar komunikálni.Megvan hozzá elvileg minden cuccom,csak nem tudom hogyan lehet tanítani.Csinált már ilyet valaki? OP-COM al? Előre is Köszönöm

Valami olyasmi rémlik nekem a tanításról, hogy autóba beül, ajtókat becsukni, gyújtás ráad és a kulcson meg kell nyomni a záró vagy nyitó gombot. A zárak egyszer zárnak és nyitnak, jelezve, hogy a szinkronizálás megtörtént.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.