Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Imy!

Amit leírtál az igaz, de:

- Amikor egy motorba olajat teszünk, akkor a kiindulási pont az, hogy mit ír elő a gyártó az adott modellhez.

Kollégánk 98'-ban készült motorjához pl. 10W-40-es olajat használtak már a legelején és azt se hagyjuk figyelmen kívül, hogy már 140ekm-t megtettek vele.

- Ne tévesszen meg senkit sem az, hogy a mostani autókban 5W-30-as olajat használnak, ehhez azonban bevezettek számos olyan műszaki változtatást is, amelyekhez ez a megfelelő! Csak szemléltetésként a most készült motorokban már

módosították a főtengely - és a hajtórúdcsapágyakat, az olajszivattyú szállítási mennyisége meg lett növelve, valamint a hengerek hónolása is módosult.

Tehát nem arról van szó, hogy csak a divatnak engedve használják a "trendi" olajat! :rolleyes:

Ami az olaj színét illeti: az idő előrehaladtával történő sötétedés pedig teljesen normális jelenség.

Elég sokan megzavarnak köztük szerelők is, akik imserik az autómat mivel megoszlik hogy 5w vagy 10w. Páran mondják hogy télre mehet az 5w max gyakrabban kell megnézni. Páran mondják hogy jó az a 10w annyit nem számít nálunk mivel nincsenek -20 fokok általában. A szinre tudom hogy normális dolog. De benzines autónál engem zavar a fekete olaj. sőt a sötét barna is

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenki.Van egy problémám mégpedig az hogy az olajbetöltő sapka levétele után egy fehér habos trutyi fogad a sapka belső oldalán.Remélem ez nem az amire gondolok.A hűtővizemből kb.1dl fogyott az elmúlt 3hónap alatt amióta nálam van az autó.Ha valaki tud valamit azat megköszönném.

Milyen auto és moci?

Én ugyanezt tapasztaltam ma.....

Link to comment
Megosztás:

Z14XEP-nél jobb oldalon egy vastag, és egy vékony cső van. Melyik az, és melyik dugulhat el? A vastag a bejövő levegőhöz van vezetve, az injektor elé.

A vastagabb ami a bejövő levegőhöz van csatlakoztatva. Pont az az olajhab, ami a rövid távok miatt alakulhat ki, az egyik oka ennek a befagyásnak. Egyszerűen le lehet venni és ki kell takarítani a csövet. Valószínűleg ennyi nálam is elég lett volna, de fel sem merült bennem, hogy egy ilyen motornál előfordulhat egy cső befagyása ami elég durva kárt is okozhat.

Eddig úgy néz ki túlélte a vas, kb 50 km-t tettem meg azóta vele probléma nélkül. Kicsit mondjuk féltem a katalizátoromat... :rolleyes:

Használt már valaki katalizátor tisztítót? Neten találtam egy Cataclean nevezetű folyadékot amit az üzemanyagba kell tölteni. Hatásos lehet ez olyan katalizátor esetében ami valszeg olajat kapott?

Kicsit drágállom a cuccot mert ~7 ezer HUF... Valamint van-e tapasztalat injektor tisztító folyadék milyen legyen (Wynns', STP....)

Link to comment
Megosztás:

A vastagabb ami a bejövő levegőhöz van csatlakoztatva. Pont az az olajhab, ami a rövid távok miatt alakulhat ki, az egyik oka ennek a befagyásnak. Egyszerűen le lehet venni és ki kell takarítani a csövet. Valószínűleg ennyi nálam is elég lett volna, de fel sem merült bennem, hogy egy ilyen motornál előfordulhat egy cső befagyása ami elég durva kárt is okozhat.

Eddig úgy néz ki túlélte a vas, kb 50 km-t tettem meg azóta vele probléma nélkül. Kicsit mondjuk féltem a katalizátoromat... :rolleyes:

Használt már valaki katalizátor tisztítót? Neten találtam egy Cataclean nevezetű folyadékot amit az üzemanyagba kell tölteni. Hatásos lehet ez olyan katalizátor esetében ami valszeg olajat kapott?

Kicsit drágállom a cuccot mert ~7 ezer HUF... Valamint van-e tapasztalat injektor tisztító folyadék milyen legyen (Wynns', STP....)

Köszi szépen!

Itt a srácok szoktak injektortisztító adalékot használni, ami tapasztalatuk alapján elég jó, asszem mobile1-et, de majd megírják. Gondolom néha évente 1x nem árt beletölteni.... Asszem én is lassan kipróbálok valamit, talán ártani nem árt. :) Habár hogyha az ember jó minőségű üzemanyagot tankol, akkor talán nem kell, Én az esetek 80%-ban Shellt tankolok, 15% JET, a maradák 5% OMV, AGIP....

Link to comment
Megosztás:

Én tuti akkor öntenék iylen löttyöket az autóba ha a torka véres lenne bár lehet ez az én hülyeségem. karbis autómba anno öntögettem hasonló dolgokat, de mióta injektors autóim vannak soha. Ez is olyan mint az olaj egyik szaki ezt mondja a másik azt mondja.

Link to comment
Megosztás:

Használt már valaki katalizátor tisztítót? Neten találtam egy Cataclean nevezetű folyadékot amit az üzemanyagba kell tölteni. Hatásos lehet ez olyan katalizátor esetében ami valszeg olajat kapott?

Kicsit drágállom a cuccot mert ~7 ezer HUF...

Hogy jó lehet-e azt nem állítanám 100%-ra, de egy új katalizátorhoz képest az a 7.000,-Ft igazán nem sok. Egy felületes-gyorskeresés - vagyis csak Astra 1,4 benzineshez - 110-260eFt közötti árakat dob ki gyártótól függően. Nem ijesztgetni akarlak az árakkal, de más pontosabbat igen, sokkal olcsóbbat nem fog mondani (esetleg az univerzálisakat, azokról meg erősen megoszlik a vélemény).

Link to comment
Megosztás:

Hogy jó lehet-e azt nem állítanám 100%-ra, de egy új katalizátorhoz képest az a 7.000,-Ft igazán nem sok. Egy felületes-gyorskeresés - vagyis csak Astra 1,4 benzineshez - 110-260eFt közötti árakat dob ki gyártótól függően. Nem ijesztgetni akarlak az árakkal, de más pontosabbat igen, sokkal olcsóbbat nem fog mondani (esetleg az univerzálisakat, azokról meg erősen megoszlik a vélemény).

Ez igaz, egy próbát megér... és majd zöldkártyán kiderül :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Használt már valaki katalizátor tisztítót? Neten találtam egy Cataclean nevezetű folyadékot amit az üzemanyagba kell tölteni. Hatásos lehet ez olyan katalizátor esetében ami valszeg olajat kapott?

Kicsit drágállom a cuccot mert ~7 ezer HUF... Valamint van-e tapasztalat injektor tisztító folyadék milyen legyen (Wynns', STP....)

Igen én anno használtam 2x is...na nem azért, mert olyan nagy változást észleltem, hanem mert úgy voltam vele, hogy a kocsinak biztos jobb, és meg tudtam fizetni...úgy gondolom ha nagyobb változást tapasztaltam volna, akkor már vminek nagyon rossznak kellett volna lennie...a te esetedben mondjuk lehet mégérné...legalább a saját megnyugtatásodra, hogyha így jó lesz, akkor semmi gond, de ha mégis gond lesz a katalizátorral, akkor is te meg tettél mindent...amit lehetett... B)

Link to comment
Megosztás:

Igen én anno használtam 2x is...na nem azért, mert olyan nagy változást észleltem, hanem mert úgy voltam vele, hogy a kocsinak biztos jobb, és meg tudtam fizetni...úgy gondolom ha nagyobb változást tapasztaltam volna, akkor már vminek nagyon rossznak kellett volna lennie...a te esetedben mondjuk lehet mégérné...legalább a saját megnyugtatásodra, hogyha így jó lesz, akkor semmi gond, de ha mégis gond lesz a katalizátorral, akkor is te meg tettél mindent...amit lehetett... B)

;) esetleg meg tudod mondani, hogy melyiket használtad?

Link to comment
Megosztás:

Ha tegyük fel, 10w40-es viszkozitású olajról át szeretnék térni 5w40-re, simán leeresztés után bele lehet tölteni a vékonyabb olajat, vagy kell valami spec. manővert végrehajtani előtte? B) Nem fog összeveszni azzal ami esetleg itt-ott benne marad? Mi a véleményetek a Valvoline MaxLife 5W-40-ről? Vagy így 155e km táján már ne gondolkozzak vékonyabb olajban? ;) A 10w-set nem eszi, csak kicsit hangosak a hidrotőkék indításkor.

Link to comment
Megosztás:

Ha tegyük fel, 10w40-es viszkozitású olajról át szeretnék térni 5w40-re, simán leeresztés után bele lehet tölteni a vékonyabb olajat, vagy kell valami spec. manővert végrehajtani előtte? B) Nem fog összeveszni azzal ami esetleg itt-ott benne marad? Mi a véleményetek a Valvoline MaxLife 5W-40-ről? Vagy így 155e km táján már ne gondolkozzak vékonyabb olajban? ;) A 10w-set nem eszi, csak kicsit hangosak a hidrotőkék indításkor.

Az 5w-től még hangosabbak lesznek.Inkább adj neki valami jobb minőségű 10w40-et.

ELF,Mobil1,Liqui Moly

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Annyi a kérdésem hogy az ABS visszajelzöje a reggeli elsö inditásnál ahogy kell elalszik majd ujra felvillan 2-3 másodpercig ezt csak reggel csinálja napközben ha le is hül akkor sem csinál semmit.

Mi lehet vele?

Nekem is felvillan újra amikor indítózok, 2-3 mp-ig világít és újra elalszik. Az összes céges astránk ezt csinálja. Amikor akksit cseréltem 1 hétig nem csinálta, azóta újra B)

Link to comment
Megosztás:

Igen én anno használtam 2x is...na nem azért, mert olyan nagy változást észleltem, hanem mert úgy voltam vele, hogy a kocsinak biztos jobb, és meg tudtam fizetni...úgy gondolom ha nagyobb változást tapasztaltam volna, akkor már vminek nagyon rossznak kellett volna lennie...a te esetedben mondjuk lehet mégérné...legalább a saját megnyugtatásodra, hogyha így jó lesz, akkor semmi gond, de ha mégis gond lesz a katalizátorral, akkor is te meg tettél mindent...amit lehetett... B)

Láma kérdés!?

Így - olajszennyezéssel - van esélye a lambda-szonda kinyírásának, vagy csak kitisztulásáig fals értékeket küld az ECU felé? Gondolom ezt abból, hogy a szonda egyrészt csak üzem meleg állapotban (kb. 300°C) üzemel, másrészt a kipufgázzal közvetlenül kellene érintkeznie.

Link to comment
Megosztás:

Láma kérdés!?

Így - olajszennyezéssel - van esélye a lambda-szonda kinyírásának, vagy csak kitisztulásáig fals értékeket küld az ECU felé? Gondolom ezt abból, hogy a szonda egyrészt csak üzem meleg állapotban (kb. 300°C) üzemel, másrészt a kipufgázzal közvetlenül kellene érintkeznie.

olyan hőfok és áramlás van, hogy ott az olaj tuti elégett és tovább ment a rendszerben...

Link to comment
Megosztás:

olyan hőfok és áramlás van, hogy ott az olaj tuti elégett és tovább ment a rendszerben...

Akkor ez jó hír tomi7711-nek! Mert ha ezután a motor rendellenesen működne (pl. dadog, vészüzem), netán bukta volna a zöldkarin, akkor nem a szonda a hunyó.

Link to comment
Megosztás:

Ma elvittem egy ilyen hátsóba dugós vizsgálatra, teljesen hibátlan értékeket mutatott a gép. B) Magyarán átmenne a ZKán simán. 100 km mentem az eset óta, menettulajdonságai még szinte jobbak mint előtte (bár lehet, hogy csak placebo) nem rángat, nem dadog. Egyetlen hiba ma délután jelentkezett, beindítás után egyből le is állt ;) Nem volt sárga lámpa, csak az akksi jelző világított amikor lefulladt. A következő indítás sikeres volt. Alapjárat nagyon kicsit ingadozik (mondjuk ez előtte is megvolt). Pénteken pályázok, öntök bele valami tisztító löttyöt. :blush:

Amúgy meg természetesen az affér után amit lehetett kitakarítottunk, bele értve a lambdát is.

Link to comment
Megosztás:

Buék mindenkinek!

A hideg, párás időben előjött a hátsó szélvédő fűtőszálainak hibája: 4 db nem müxik.

Megnézegettem őket, és meg is találtam a hiba okát, pici szakadások egy vonalban. (gondolom valami csomag adott nekik)

A kérdésem az lenne, hogy kb mekkora az áramfelvétele egy ilyen szálnak? (nem a komplett fűtésnek!)

Van itthon ezüstlakkom (vezető lakk elektromos panelek javításához), ezzel gondoltam megcsinálni, de ez túl nagy áramot nem bír, ezért érdekelne a dolog.

Köszi a segítséget előre is!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.