astra Elküldve Január2, 2009 Megoszt Elküldve Január2, 2009 Magát a légtömegméröt...... igy van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Qpack Elküldve Január2, 2009 Megoszt Elküldve Január2, 2009 köszi, és akkor az egészet kell cserélni, vagy lehet kapni ilyen kis darabot hozzá? annyira még nem folyik, csak egy nagyon kicsi luk lehet rajta, mert csak nedves a környéke, de jobb lenne minél előbb cserélni ha tudsz csinálj képet...én pl nem tudom pontosan a te mocidnál ez hogy néz ki..de ha cső csatlakozásnál folyik, akkor először csővet le és ellenőrzés mi a gond, mert lehet csak vmi oxidáció nyopmja el onnan vagy kosz és amiatt ereszt..akkor csak le kell pucolni, esetleg vmi kis mennyiségű tömítőanyaggal összerakni és mehet tovább...egy ilyen cső akármiylen kicsi is ezres nagyságrendű kiadás az tuti....de ha van benne egy kis tartalék és úgy van rajta vmi sérülés..lehet 5mm is sokat jelent... Link to comment Megosztás: More sharing options...
robag Elküldve Január2, 2009 Megoszt Elküldve Január2, 2009 ha tudsz csinálj képet...én pl nem tudom pontosan a te mocidnál ez hogy néz ki..de ha cső csatlakozásnál folyik, akkor először csővet le és ellenőrzés mi a gond, mert lehet csak vmi oxidáció nyopmja el onnan vagy kosz és amiatt ereszt..akkor csak le kell pucolni, esetleg vmi kis mennyiségű tömítőanyaggal összerakni és mehet tovább...egy ilyen cső akármiylen kicsi is ezres nagyságrendű kiadás az tuti....de ha van benne egy kis tartalék és úgy van rajta vmi sérülés..lehet 5mm is sokat jelent... oks, majd megpillantom, és ha tudok teszek fel róla képet Link to comment Megosztás: More sharing options...
janesz75 Elküldve Január2, 2009 Megoszt Elküldve Január2, 2009 Sziasztok! Segítségre lenne szükségem, pár hónapja vagyok tulajdonosa egy 1.2-es G astranak, kellemetlen meglepetés ért szilveszterkor, elkezdet világítani az olajnyomás lámpa. Töltöttem utána olajat hátha,.. de nem történt változás. Beszéltem egy opel szervizessel aki azt mondta hogy ez egy álltalános hiba az 1.2 astraknál, és biztos benne hogy az olajpumpa a hibás (mivel az autó hangja is csilingelős lett). Kérdésem az mivel a topikban nem találtam erre vonatkozóan utalást, hogy ha valójában ez a hiba és ahogyan a szerelő mondta, kisebb bontással jár a hiba javítása anyagilag mire számíthatok? Illetve tudna e valaki pesten egy jó szerelőt ajánlani? Vagy esetleg tapasztalt már valaki ilyen hibát? Köszönöm Mindenkinek BUÉK! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Colin Elküldve Január2, 2009 Megoszt Elküldve Január2, 2009 Halihó. Mindenkinek köszi a hozzászólásokat a hütőviz folyásra. Mondjuk, a hiba nem lett megoldva, egyszerűen csak elmult szilveszterkor pestre menet :rolleyes: A többi hibát, meg nem irom le, mert lenne vagy 3 oldal, inkább elmegy egy szerelőhöz, aki atomjaira szedi ezt a "szart" és ujra összerakja,ha megéri. Ha nem, akkor csak a létfontosságú dolgok lesznek cserélve. Mindenkinek Hibamentes Boldog Új Évet! Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Január3, 2009 Megoszt Elküldve Január3, 2009 Halihó. Mindenkinek köszi a hozzászólásokat a hütőviz folyásra. Mondjuk, a hiba nem lett megoldva, egyszerűen csak elmult szilveszterkor pestre menet :rolleyes: A többi hibát, meg nem irom le, mert lenne vagy 3 oldal, inkább elmegy egy szerelőhöz, aki atomjaira szedi ezt a "szart" és ujra összerakja,ha megéri. Ha nem, akkor csak a létfontosságú dolgok lesznek cserélve. Mindenkinek Hibamentes Boldog Új Évet! Azért leírhatnád, hátha valamiben tudunk segítséget nyujtani. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
1.2 gcc Elküldve Január3, 2009 Megoszt Elküldve Január3, 2009 Sziasztok! Lenne egy kérdésem! Néhány napja vettem észre ,azt h miután beíndítom az autóm a fordulatszám olyan 900-1000 körülre esik vissza és az alapjárat sem egyenletes.Eddig olyan 700 körül volt a fordulatszám.A hideg miatt van ez vagy valami nincs rendben az autómmal? Az autó 1.2-es benzines.Köszönöm előra a választ. Link to comment Megosztás: More sharing options...
janesz75 Elküldve Január3, 2009 Megoszt Elküldve Január3, 2009 Sziasztok! Lenne egy kérdésem! Néhány napja vettem észre ,azt h miután beíndítom az autóm a fordulatszám olyan 900-1000 körülre esik vissza és az alapjárat sem egyenletes.Eddig olyan 700 körül volt a fordulatszám.A hideg miatt van ez vagy valami nincs rendben az autómmal? Az autó 1.2-es benzines.Köszönöm előra a választ. Szia! Hasonló problémám van nekem is, én a topikban azt olvastam hogy az un.:AGR szelep lehet a hiba forrása. Üdv Link to comment Megosztás: More sharing options...
1.2 gcc Elküldve Január3, 2009 Megoszt Elküldve Január3, 2009 Szia! Hasonló problémám van nekem is, én a topikban azt olvastam hogy az un.:AGR szelep lehet a hiba forrása. Üdv Köszönöm a választ akkor az lehet zsebbenyúlós lesz.:rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
dionaea Elküldve Január3, 2009 Megoszt Elküldve Január3, 2009 Sziasztok nekem is elő jött egy két kérdésem. 500 km után a bordás szíj környékén sivitó hang van és elég hangos. Gondolom a szíj feszitő hangja. Ezt mikor szokták cserélni melyik szerviz alkalmával?? Illetve nekem is eltünt 1 ujjnyi hűtő víz a kiegyenlitő tartájból, de nem látok folyást. Igaz nem egyszerre hanem az elmúlt 1 hónap alatt. Illetve megint lassan olaj csere, vki azt mondta hogy a total quarz 7000 10w 40 et ne öntsem a motorba. Akkor most mit? és milyen viszkozitásút? 98' x16xel 140e km. lehet most nem várom meg a 10 e km et most járok 8500nél de nem tetszik a szine kezd feketedni most nagyon sötét barna. :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
starchild83 Elküldve Január3, 2009 Megoszt Elküldve Január3, 2009 Sziasztok! Lenne egy kérdésem! Néhány napja vettem észre ,azt h miután beíndítom az autóm a fordulatszám olyan 900-1000 körülre esik vissza és az alapjárat sem egyenletes.Eddig olyan 700 körül volt a fordulatszám.A hideg miatt van ez vagy valami nincs rendben az autómmal? Az autó 1.2-es benzines.Köszönöm előra a választ. Szerintem meg csak a hideg miatt van. Ha áll egy estét kocsi és reggel indulok vele nekem is alapjárat 1000 körül van aztán ahogy bemelegszik szépen visszaáll 750-re. Link to comment Megosztás: More sharing options...
janesz75 Elküldve Január3, 2009 Megoszt Elküldve Január3, 2009 Szerintem meg csak a hideg miatt van. Ha áll egy estét kocsi és reggel indulok vele nekem is alapjárat 1000 körül van aztán ahogy bemelegszik szépen visszaáll 750-re. Szia Igen ez is lehetséges, csak azért gondoltam az AGR szelepre mert azt írta hogy nem egyenletes az alapjárat. Üdv Link to comment Megosztás: More sharing options...
janesz75 Elküldve Január3, 2009 Megoszt Elküldve Január3, 2009 Sziasztok! Lenne egy kérdésem! Néhány napja vettem észre ,azt h miután beíndítom az autóm a fordulatszám olyan 900-1000 körülre esik vissza és az alapjárat sem egyenletes.Eddig olyan 700 körül volt a fordulatszám.A hideg miatt van ez vagy valami nincs rendben az autómmal? Az autó 1.2-es benzines.Köszönöm előra a választ. Szia! Az alapjárat mennyire nem egyenletes? Nálam pl.:700-800 vagy 800-1000 között hirtelen emelkedik oda-vissza. Üdv Link to comment Megosztás: More sharing options...
1.2 gcc Elküldve Január3, 2009 Megoszt Elküldve Január3, 2009 Szia! Az alapjárat mennyire nem egyenletes? Nálam pl.:700-800 vagy 800-1000 között hirtelen emelkedik oda-vissza. Üdv Nekem csak éppen nagyon kis tartományban érezhető!800-900 között. Link to comment Megosztás: More sharing options...
TibAnd Elküldve Január3, 2009 Megoszt Elküldve Január3, 2009 Üdv mindenki.Van egy problémám mégpedig az hogy az olajbetöltő sapka levétele után egy fehér habos trutyi fogad a sapka belső oldalán.Remélem ez nem az amire gondolok.A hűtővizemből kb.1dl fogyott az elmúlt 3hónap alatt amióta nálam van az autó.Ha valaki tud valamit azat megköszönném. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Január3, 2009 Megoszt Elküldve Január3, 2009 Üdv mindenki.Van egy problémám mégpedig az hogy az olajbetöltő sapka levétele után egy fehér habos trutyi fogad a sapka belső oldalán.Remélem ez nem az amire gondolok.A hűtővizemből kb.1dl fogyott az elmúlt 3hónap alatt amióta nálam van az autó.Ha valaki tud valamit azat megköszönném. Ez az olajból cspódik ki valami, elvileg nem probléma, de lehet az okozza, hogy 2 oljcserekor más-más olaj került össze, nálam motorkerákpárnál szerintem az okozta, következő olajcserénél már nem volt olyan. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Január3, 2009 Megoszt Elküldve Január3, 2009 Sziasztok nekem is elő jött egy két kérdésem. 500 km után a bordás szíj környékén sivitó hang van és elég hangos. Gondolom a szíj feszitő hangja. Ezt mikor szokták cserélni melyik szerviz alkalmával?? Illetve nekem is eltünt 1 ujjnyi hűtő víz a kiegyenlitő tartájból, de nem látok folyást. Igaz nem egyszerre hanem az elmúlt 1 hónap alatt. Illetve megint lassan olaj csere, vki azt mondta hogy a total quarz 7000 10w 40 et ne öntsem a motorba. Akkor most mit? és milyen viszkozitásút? 98' x16xel 140e km. lehet most nem várom meg a 10 e km et most járok 8500nél de nem tetszik a szine kezd feketedni most nagyon sötét barna. :rolleyes: Ha 5W-s olajat nem eszi, akkor az kell bele, ha eszi, vagyis ha már tényleg nagyon, csak akkor ajánlatos a 10W-s olaj. 1, hidegben jobb a kenése 2, kisebb mértékben fogja mega motort Link to comment Megosztás: More sharing options...
TibAnd Elküldve Január3, 2009 Megoszt Elküldve Január3, 2009 Köszi a választ ez eszembe sem jutott.Kb 1000km mentem vele az olajcsere óta.Azt nem tudom hogy milyen volt benne de eléggé fekete volt már.Shell Helix-et raktam bele.Akkor a következő cserénél majd kiderül hogy ez volt-e a probléma. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Qpack Elküldve Január3, 2009 Megoszt Elküldve Január3, 2009 Üdv mindenki.Van egy problémám mégpedig az hogy az olajbetöltő sapka levétele után egy fehér habos trutyi fogad a sapka belső oldalán.Remélem ez nem az amire gondolok.A hűtővizemből kb.1dl fogyott az elmúlt 3hónap alatt amióta nálam van az autó.Ha valaki tud valamit azat megköszönném. ez minden autónál jelentkezik, ha: 1. rövid távú használat, amikor a motor be sem tud melegedni, így el sem tudja párologtatni a bemelegedés során lecsapódó párát(csak részben, mert azért az alkatrészek, ha nem is az olaj, de bemelegszik), ami mindíg keletkezik, csak ahogy melegszik a motor az olaj is kb 90-95C fokos lesz így elpárolog normál esetben, de ha szinte soha nem tud felmelegedni, akkor a motor legfelső pontján (a betöltő fedélnél - a szelepfedélnél, illetve a kartergáz csőben és a lecsapatónál) válik ki, ide csapódik le az olajgőzzel együtt, így adnak ilyen szép habos trutyit és ad lehetőséget, arra, hogy a cső elfaggyon..persze azért ehhez idő kell...és nem oda figyelés.. 2. hengerfejes a gép Az esetek 99.9%-ában az 1. eset áll fent...rövid városi autókázások miatt, ha letakarítod és utánna mész vele többet hogy bemelegdjen és el tudjon belőle párologni, akkor rendbe jön...ellenkező esetben csak gyűlik a motorban illetve az olajban a víz és ez elég káros..nem véletlenűl mondják, hogy nem biztos, hogy attól megkímélt egy motor, mert keveset mentek vele....50ekm alatt is úgy tönkre lehet vágni, mintha ment volna 300ekm-t... Link to comment Megosztás: More sharing options...
NeedForSpeed Elküldve Január3, 2009 Megoszt Elküldve Január3, 2009 "Amikor először láttam a végtelent, rájöttem, hogy a minden az semmi!!!" Amikor a minden semmi, és a semmi minden, akkor az nem semmi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Qpack Elküldve Január3, 2009 Megoszt Elküldve Január3, 2009 "Amikor először láttam a végtelent, rájöttem, hogy a minden az semmi!!!" Amikor a minden semmi, és a semmi minden, akkor az nem semmi. ismét egy szellemi társ :rolleyes: :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Opelaner Elküldve Január3, 2009 Megoszt Elküldve Január3, 2009 ez minden autónál jelentkezik, ha: 1. rövid távú használat, amikor a motor be sem tud melegedni, így el sem tudja párologtatni a bemelegedés során lecsapódó párát(csak részben, mert azért az alkatrészek, ha nem is az olaj, de bemelegszik), ami mindíg keletkezik, csak ahogy melegszik a motor az olaj is kb 90-95C fokos lesz így elpárolog normál esetben, de ha szinte soha nem tud felmelegedni, akkor a motor legfelső pontján (a betöltő fedélnél - a szelepfedélnél, illetve a kartergáz csőben és a lecsapatónál) válik ki, ide csapódik le az olajgőzzel együtt, így adnak ilyen szép habos trutyit és ad lehetőséget, arra, hogy a cső elfaggyon..persze azért ehhez idő kell...és nem oda figyelés.. 2. hengerfejes a gép Az esetek 99.9%-ában az 1. eset áll fent...rövid városi autókázások miatt, ha letakarítod és utánna mész vele többet hogy bemelegdjen és el tudjon belőle párologni, akkor rendbe jön...ellenkező esetben csak gyűlik a motorban illetve az olajban a víz és ez elég káros..nem véletlenűl mondják, hogy nem biztos, hogy attól megkímélt egy motor, mert keveset mentek vele....50ekm alatt is úgy tönkre lehet vágni, mintha ment volna 300ekm-t... Qpack kollégának igaza van, ne pánikoljál feleslegesen ! :rolleyes: Annyit még hozzátennék - csak a teljesség kedvéért - hogy amennyiben a 2.pont állna fenn, akkor abban az esetben a nívópálcát kihúzva is ez a kép fogadna. Amíg a teknőben normális "állagú" az olajad, addig nem kell hergelned magadat... A "vízállás jelzést " meg ha lehet, mindig vízszintes helyen - pl. garázs - parkoló autónál, hidegen motornál ellenőrizd! Ezzel szintén megkíméled magad a felesleges rémülettől. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Opelaner Elküldve Január3, 2009 Megoszt Elküldve Január3, 2009 Ha 5W-s olajat nem eszi, akkor az kell bele, ha eszi, vagyis ha már tényleg nagyon, csak akkor ajánlatos a 10W-s olaj. 1, hidegben jobb a kenése 2, kisebb mértékben fogja mega motort Imy! Amit leírtál az igaz, de: - Amikor egy motorba olajat teszünk, akkor a kiindulási pont az, hogy mit ír elő a gyártó az adott modellhez. Kollégánk 98'-ban készült motorjához pl. 10W-40-es olajat használtak már a legelején és azt se hagyjuk figyelmen kívül, hogy már 140ekm-t megtettek vele. - Ne tévesszen meg senkit sem az, hogy a mostani autókban 5W-30-as olajat használnak, ehhez azonban bevezettek számos olyan műszaki változtatást is, amelyekhez ez a megfelelő! Csak szemléltetésként a most készült motorokban már módosították a főtengely - és a hajtórúdcsapágyakat, az olajszivattyú szállítási mennyisége meg lett növelve, valamint a hengerek hónolása is módosult. Tehát nem arról van szó, hogy csak a divatnak engedve használják a "trendi" olajat! :rolleyes: Ami az olaj színét illeti: az idő előrehaladtával történő sötétedés pedig teljesen normális jelenség. Link to comment Megosztás: More sharing options...
urbanjozsi Elküldve Január3, 2009 Megoszt Elküldve Január3, 2009 "Amikor először láttam a végtelent, rájöttem, hogy a minden az semmi!!!" Amikor a minden semmi, és a semmi minden, akkor az nem semmi. Te még a szilveszter hatása alatt állsz :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Január3, 2009 Megoszt Elküldve Január3, 2009 szelepfedélről megy a gumicső... de nekem a kadettomba fagyott be ott a fdolytószelep alatt ment a blokkba :rolleyes: Z14XEP-nél jobb oldalon egy vastag, és egy vékony cső van. Melyik az, és melyik dugulhat el? A vastag a bejövő levegőhöz van vezetve, az injektor elé. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts