imy Elküldve December29, 2008 Megoszt Elküldve December29, 2008 A levegő utját választó tekerő erősen elkezdett nyikorogni ahogy csavarom, reggel hidegben, és amikor már 250km után átmelegedett akkor is csinálta, hazaértem levettem a kupakot és fujtam bele silicon sprayt, de a hang nem enyhült... Mi lehet az?? Garanciális még, foglalkoznak vele a szervízben? :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve December29, 2008 Megoszt Elküldve December29, 2008 Üdv! Mindenekelőtt Boldog Új Évet! Sajnos lehet hogy nekem is hűtővíz-gondom lesz, bár talán csak paranoiás vagyok... :-) Ma reggel amikor utántöltöttem az ablakmosót, észrevettem hogy a hűtővíz-kiegyenlítő tartályban a folyadékszint a jelzés (KALT/COLD) alatt van egy ujjnyival, hideg motornál. Sajnos nem figyeltem hogy korábban mennyi volt benne, szóval lehet hogy feleslegesen aggódom... A kocsi gyakorlatilag új, Z1.4XEP-16V, márciusban vettem. A gyári sárga fagyálló van benne, gyakorlatilag nem volt hozzányúlva. Sajnos ahogy írtam, nem tudom hogy már gyárilag sem volt szinten vagy fogyott belőle. Szerintetek kell vele foglalkoznom, figyelni vagy nagy valószínűséggel gyárilag van benne kicsit kevesebb? Első kocsim, eszméletlenül vigyázom rá (talán kicsit túlzottan is), szóval kicsit aggódom. Ráadásul nem vagyok egy autóbütykölős/tuningolós típus szóval nem nagyon értek mélyebben hozzá. Én a tavaly decemberben vásárolt kocsimban idén 3dl desztvizet töltötem utánna... Jó bele a desztilált, vagy az ioncserél víz is! Nem kell bele fagyálló, Nekem alapból -34 fokos volt (mert elötte nap nézték aszervízbe, de aszintet nem vették észre :rolleyes: ), az a Te esetedben 1dl víz szinte nem befolyásol semmit! Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve December29, 2008 Megoszt Elküldve December29, 2008 A levegő utját választó tekerő erősen elkezdett nyikorogni ahogy csavarom, reggel hidegben, és amikor már 250km után átmelegedett akkor is csinálta, hazaértem levettem a kupakot és fujtam bele silicon sprayt, de a hang nem enyhült... Mi lehet az?? Garanciális még, foglalkoznak vele a szervízben? :rolleyes: Irigylem a problémáid! :) Inkább egy kis wd40-et neki,de csak ésszel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tipeter Elküldve December29, 2008 Megoszt Elküldve December29, 2008 Elmentem a helyi (Mosonmagyaróvár) Opel szervizbe fagyállóért, "hát csak január 5-én tudunk adni mert leltározunk..." és persze hajthatatlanok voltak.... :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve December29, 2008 Megoszt Elküldve December29, 2008 Elmentem a helyi (Mosonmagyaróvár) Opel szervizbe fagyállóért, "hát csak január 5-én tudunk adni mert leltározunk..." és persze hajthatatlanok voltak.... :rolleyes: Nem tudom miért kell ragaszkodni a gyárihoz,de utántöltésre jó a sima ioncserélt víz is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tomi7711 Elküldve December29, 2008 Megoszt Elküldve December29, 2008 Ne parázz,el sem hinnéd,mennyi és milyen dolgok kerülnek vissza a mociba a kartergázzal. Szépen ki lesz takraítva és nem lesz gond. Köszi a bíztatást. Én is kecskeméti vagyok amúgy... :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zachi Elküldve December29, 2008 Megoszt Elküldve December29, 2008 Télen nem használunk kéziféket! Az is megoldás. Még egy autómnál sem volt gond vele, igaz még sosem maradt ki a téli felkészülésből. Így jártam és pont. Ez tanulság másnak. A tanulság nekem: a rest qrvamód kibabrál magával. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve December29, 2008 Megoszt Elküldve December29, 2008 Az is megoldás. Még egy autómnál sem volt gond vele, igaz még sosem maradt ki a téli felkészülésből. Így jártam és pont. Ez tanulság másnak. A tanulság nekem: a rest qrvamód kibabrál magával. Akinek fagyott már fel a fékpofa a dobra és állt murva hidegben emiatt,az megtanulja egy életre,hogy inkább 1-be teszi és úgy hagyja ott az autót. Én nagyon ritkán használom a kéziféket,csak akkor ha tényleg muszáj. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Pinocchio Elküldve December29, 2008 Megoszt Elküldve December29, 2008 Sziasztok! Még új vagyok itt az Opel forumon. Segítséget kérnék tőletek. Én tavasszal vásároltam egy 2002-es 1.6-os 16 szelepes G Astra Sedant. Mikor megvettem lecseréltettem rajta minden cuccot amit illik ilyenkor(vezérmű alkatrészei, vízpumpa, szürők, olaj,stb)Azóta belehajtottam közel 15ezret. Most 80 ezer van benne. Az utobbi időben azt tapasztaltam hogy idönként berángat az autó amikor a gázról visszább veszem a lábam, lassítok. ha ilyenkor benyomom a kuplungot és nem adok gáz, leáll a motor. Amint leált újratudom indítani az első pöccentésre és utána nem csinálja pár napig. Amig túráztatom addig nem áll le rángatás után, de ahogy elveszem a gázról a lábam rögtön le áll. Újraindítás után viszont nem csinálja tovább, csak egy két nap mulva jelentkezik újra. Mindig csak hosszabb (20km) út megtételénél csinálja és naponta max 1 szer. Ezt az egy percet hülyeségét leszámolva az autónak tökéletesen működik. Multhéten vittem műszakira és semmihez nem kellett nyúlni, mert minden jó volt a műszaki vizsgán.Valaki tud információval szolgálni nekem hogy hol lehet a hiba? Mert hibaüzenet nincs. A szerviz meg anélkül semmit nem csinál. Ha valakinek volt hasonló gonja az Astrájával kérem irjon ha tudja a hiba okát! Előre is köszönöm! És Boldog Új Évet minden Opelosnak! Üdv: Pinocchio Link to comment Megosztás: More sharing options...
PGA Elküldve December29, 2008 Megoszt Elküldve December29, 2008 P0303 cylinder 3 misfire detected - 3-as henger gyujtás kihagyás Termosztát csere. Üdv.! Milyen összefüggés van a gyújtáskimaradás és a termosztát között? Röviden kifejtenéd? Mondjuk tényleg csak az elmúlt pár hidegebb napon 3-hengeresedik le a gép, és az üzemmeleg állapot közelébe érve, hidegen semmi baja. Valamint a komoly zimankó ellenére eléggé gyorsan melegszik fel a hűtővíz. Holnapra be vagyok jelentkezve a szervizbe, így előzetesen trafóhíd-problémát valószínűsítenek a szerelők. Érdemes lenne feldobni a termosztát-problémát? Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve December29, 2008 Megoszt Elküldve December29, 2008 Üdv.! Milyen összefüggés van a gyújtáskimaradás és a termosztát között? Röviden kifejtenéd? Mondjuk tényleg csak az elmúlt pár hidegebb napon 3-hengeresedik le a gép, és az üzemmeleg állapot közelébe érve, hidegen semmi baja. Valamint a komoly zimankó ellenére eléggé gyorsan melegszik fel a hűtővíz. Holnapra be vagyok jelentkezve a szervizbe, így előzetesen trafóhíd-problémát valószínűsítenek a szerelők. Érdemes lenne feldobni a termosztát-problémát? Nincs összefüggés,csak a két felvetett problémára válaszoltam. A leírtak alapján érdemes lenne megnézni a termosztátot,megfelelő időben/hőmérsékleten nyit-e. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tipeter Elküldve December29, 2008 Megoszt Elküldve December29, 2008 Nem tudom miért kell ragaszkodni a gyárihoz,de utántöltésre jó a sima ioncserélt víz is. Bakker, írtam hogy tök kezdő vagyok autó-téren! :) Hát azért kerestem gyárit, mert: 1. Mindenféle rémtörténeteket olvastam a neten a kölömböző fagyállók keveréséből adódó problémákról 2. Ugyancsak a neten olvastam Tesco-s fagyálló által megmart motorblokkról 3. Mert két órája itt a fórumon is azt ajánlottátok :) Nem értek hozzá na! :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve December29, 2008 Megoszt Elküldve December29, 2008 Sziasztok! Még új vagyok itt az Opel forumon. Segítséget kérnék tőletek. Én tavasszal vásároltam egy 2002-es 1.6-os 16 szelepes G Astra Sedant. Mikor megvettem lecseréltettem rajta minden cuccot amit illik ilyenkor(vezérmű alkatrészei, vízpumpa, szürők, olaj,stb)Azóta belehajtottam közel 15ezret. Most 80 ezer van benne. Az utobbi időben azt tapasztaltam hogy idönként berángat az autó amikor a gázról visszább veszem a lábam, lassítok. ha ilyenkor benyomom a kuplungot és nem adok gáz, leáll a motor. Amint leált újratudom indítani az első pöccentésre és utána nem csinálja pár napig. Amig túráztatom addig nem áll le rángatás után, de ahogy elveszem a gázról a lábam rögtön le áll. Újraindítás után viszont nem csinálja tovább, csak egy két nap mulva jelentkezik újra. Mindig csak hosszabb (20km) út megtételénél csinálja és naponta max 1 szer. Ezt az egy percet hülyeségét leszámolva az autónak tökéletesen működik. Multhéten vittem műszakira és semmihez nem kellett nyúlni, mert minden jó volt a műszaki vizsgán.Valaki tud információval szolgálni nekem hogy hol lehet a hiba? Mert hibaüzenet nincs. A szerviz meg anélkül semmit nem csinál. Ha valakinek volt hasonló gonja az Astrájával kérem irjon ha tudja a hiba okát! Előre is köszönöm! És Boldog Új Évet minden Opelosnak! Üdv: Pinocchio Motorkontrol lámpa nem világít olyankor? AGR/EGR hiba lehet a tünetek alapján. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Pinocchio Elküldve December29, 2008 Megoszt Elküldve December29, 2008 Motorkontrol lámpa nem világít olyankor? AGR/EGR hiba lehet a tünetek alapján. Szia! Semmi hibaüzi, vagy motor ellenörzö felvillanás! Elkezd rángatni amikor leveszem a gázról a lábam és addig nem áll le amig ki nem nyomom a kuplungot, vagy turáztatom. de tegnap elöttinél azt csináltam, hogy amikor elkezdte a rángatást ,3.-ba kihuzattam majdnem padlóig és utána nem csinálta. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve December29, 2008 Megoszt Elküldve December29, 2008 Szia! Semmi hibaüzi, vagy motor ellenörzö felvillanás! Elkezd rángatni amikor leveszem a gázról a lábam és addig nem áll le amig ki nem nyomom a kuplungot, vagy turáztatom. de tegnap elöttinél azt csináltam, hogy amikor elkezdte a rángatást ,3.-ba kihuzattam majdnem padlóig és utána nem csinálta. Szerintem AGR hiba. Ki kellene szedni és megtakarítani. Link to comment Megosztás: More sharing options...
PGA Elküldve December29, 2008 Megoszt Elküldve December29, 2008 Nincs összefüggés,csak a két felvetett problémára válaszoltam. A leírtak alapján érdemes lenne megnézni a termosztátot,megfelelő időben/hőmérsékleten nyit-e. Bocs`, én értettem félre. Balallaca küzd a hűtővizével/termosztátjával, jómagam meg a 0303-as gyújtáshibával. Szóval, a motor hőmérsékletének milyen köze lehet a csak melegen jelentkező gyújtáshibához? A holnapi trafóhíd-bolygatás előtt mit lehetne még diagnosztikai jelleggel megnézni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Pinocchio Elküldve December29, 2008 Megoszt Elküldve December29, 2008 Szerintem AGR hiba. Ki kellene szedni és megtakarítani. Ez mennyire tuti hogy az a baja? Ha tudná hol találom megtakarítanám! Bár AGR szelepet még nem takarítottam. Hogyan kell? Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve December29, 2008 Megoszt Elküldve December29, 2008 Irigylem a problémáid! :) Inkább egy kis wd40-et neki,de csak ésszel. Majd holnap azt is megpróbálom, de mintha mélyebről jönne a hang. :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
PGA Elküldve December29, 2008 Megoszt Elküldve December29, 2008 Ez mennyire tuti hogy az a baja? Ha tudná hol találom megtakarítanám! Bár AGR szelepet még nem takarítottam. Hogyan kell? Szia! Az általad leírtak alapján több, mint valószínű, hogy ez (lesz) a baja. Az AGR a bedöglés előtt sokáig vacakol sárga lámpás hibaüzenet nélkül is. Itt találod: A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu Így néz ki: A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu Le kell venni és egy éjszakára brigéciolba áztatni, hátha az feloldja a lerakódott kokszot. Utána mehet vissza. Időlegesen meg lehet hosszabbítani vele az élettartamát. Link to comment Megosztás: More sharing options...
astra Elküldve December29, 2008 Megoszt Elküldve December29, 2008 Hali Mindenkinek! A Pánt megoldva. Kis fúrás faragás és minden rendben. A Fagyálót a csergőnél vettem most Pesten 600 Ft/l áron. A P0303 hiba ha emlékeztek nekem is gond volt hideg motornál, csak télen, nekem is mondtak mindent, még ecu is cseréltek volna. Nem tudom végül mi volt, úgy látszik ott van valami bibi. Én autópályáztam akkor megy jó nagyot 5 ezer fordulattal s megszünt a dolog. Valami korom lehetet. Most is elöjött valamelyik nap. Na jöttem Erdélybe és adtam neki. Azóta öt nap telt el -20 fok, de semmi szerencsére. VAn viszont egy próbléma. Sajnos ebben a hidegben nem tudom üzemhömérsékletre felfüteni a hűtővizet. Úgy 80 fok körül mozog ha megy a fűtés, -20 fok kint, 3 ezer fordulaton nyomom. Hegymenetben lefele még 50 fokig is lehült. És megfigyeltem, hogy az alapjárat 1000 re állt be. Nem megyy lejebb 900-ra csak újraindításnál és nemsokára megemelkedik 1000. Ez a hideg miatt lehet, vagy valami más? a hideg miatt van ha netán felmelegszik akkor visszaáll. Link to comment Megosztás: More sharing options...
astra Elküldve December29, 2008 Megoszt Elküldve December29, 2008 Hali Mindenkinek! A Pánt megoldva. Kis fúrás faragás és minden rendben. A Fagyálót a csergőnél vettem most Pesten 600 Ft/l áron. A P0303 hiba ha emlékeztek nekem is gond volt hideg motornál, csak télen, nekem is mondtak mindent, még ecu is cseréltek volna. Nem tudom végül mi volt, úgy látszik ott van valami bibi. Én autópályáztam akkor megy jó nagyot 5 ezer fordulattal s megszünt a dolog. Valami korom lehetet. Most is elöjött valamelyik nap. Na jöttem Erdélybe és adtam neki. Azóta öt nap telt el -20 fok, de semmi szerencsére. VAn viszont egy próbléma. Sajnos ebben a hidegben nem tudom üzemhömérsékletre felfüteni a hűtővizet. Úgy 80 fok körül mozog ha megy a fűtés, -20 fok kint, 3 ezer fordulaton nyomom. Hegymenetben lefele még 50 fokig is lehült. És megfigyeltem, hogy az alapjárat 1000 re állt be. Nem megyy lejebb 900-ra csak újraindításnál és nemsokára megemelkedik 1000. Ez a hideg miatt lehet, vagy valami más? a hideg miatt van ha netán felmelegszik akkor visszaáll. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Pinocchio Elküldve December29, 2008 Megoszt Elküldve December29, 2008 ...képpel nem idézünk... Szia! Köszönöm a segítséget! Már most kezd tetszeni ez a közösség, ahol ilyen segitőkészek és barátságosak az emberek. Ma már nemtudom megcsinálni merta sogórnőm autójában megadta magát az aksi és kölcsön adtam az autóm. de amint itthon lesz megcsinálom. Ott kell lecsavaroznom ahov a kulcsol mutatod? Tőből? Utána jobban szét kell szerelni vagy az egészet usztassam brigéciolba? Az elektronikának nem lehet így baja? Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve December30, 2008 Megoszt Elküldve December30, 2008 Szia! Köszönöm a segítséget! Már most kezd tetszeni ez a közösség, ahol ilyen segitőkészek és barátságosak az emberek. Ma már nemtudom megcsinálni merta sogórnőm autójában megadta magát az aksi és kölcsön adtam az autóm. de amint itthon lesz megcsinálom. Ott kell lecsavaroznom ahov a kulcsol mutatod? Tőből? Utána jobban szét kell szerelni vagy az egészet usztassam brigéciolba? Az elektronikának nem lehet így baja? Csak az alját,ami felfexik a mocira.Látni fogod milyen szép kormos,azt kell kitakarítani. Link to comment Megosztás: More sharing options...
balallaca Elküldve December30, 2008 Megoszt Elküldve December30, 2008 Köszönöm a segítséget. Remélem tényleg csak a meleg miatt van. Termosztát csere majd csak jövőre lesz, mert itt 70 km találtam egy márkakereskedést, de közölték, hogy csak jan 5.-én nyitnak. Addig marad a hűtő eltakarása módszer. Az tény, hogy 1000 -nél is szép egyenletes az alapjárat, nem ingadozik, csak magas. Ez van. Köszönöm mindenkinek és Boldog, problémamentes Új Évet! Link to comment Megosztás: More sharing options...
balallaca Elküldve December30, 2008 Megoszt Elküldve December30, 2008 VAlószínű a termoval gond van, mert ahogy melegszik a motor, melegszik a cső, az a vastag ami gumi, és a termó után van, Ha jól tudom annak hidegnek kellene maradnia, amíg kinyit a termo? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts