Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

Javította már valaki az első üléseknél lévő biztonságiövet. Az a problémám, hogy amikor kikapcsolom az övet akkor vissza kell tolni mert magától nem húzza vissza. Mintha gyenge lenne a rugó. Lehet valahogy a visszahúzó-rugó előfeszítésén állítani?

Előre is köszi a segítséget.

Nálam is ezt csinálja de csak télen.....

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok!

Érdeklödnék picit!

Hátramenetbe kapcsolok szépen engedem fel a kuplungot az autó elindul adok neki kis gázt is és a motor picikét beremeg és ilyen kerepelő hangot ad.

Miután kicsit már megyek vele hátra ahogy nö a fordulat el is haggya.

Mi lehet ez a hang????????????????????????????????????????????????

A ti autotok is csinálja ezt?????????????????????????????????????????

Vagy csak nagyobb gázzal induljak el?????????????????????????????

Üdv!

Nekem is csinálta. (1.4 16V) A motorburkoló műanyag lemez (amire az vagyon írval hogy ECOTEC) alól kiestek a gumik, és az zörgött.

Opel szalonban vettem kettő gyári gumibejlagot összesen 375 forinté, oszt most csönd van.

Link to comment
Megosztás:

Ezek szerint igen!

Qpack: Nekem is 98 1.6 16v mint neked. A mienknél le kell szedni a középkonzolt izz cseréhez? nekem egy db van kiégve a hőfokállítónál. Ill egy az üzemanyag mutatónál.

Ja amit Krichard írt nekem is elő szokot fordúlni, de én sem tudom miért

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Javította már valaki az első üléseknél lévő biztonságiövet. Az a problémám, hogy amikor kikapcsolom az övet akkor vissza kell tolni mert magától nem húzza vissza. Mintha gyenge lenne a rugó. Lehet valahogy a visszahúzó-rugó előfeszítésén állítani?

Előre is köszi a segítséget.

Kollégám hasonló okból szétszedte - próbálta feszíteni a rugót, de eltörött neki. Csak rugót nem lehet kapni - a teljes cucc állítólag 70.000 Ft - úgyhogy végül bontóból oldotta meg - pár ezek ft-ért vett övet+feszítőt (igaz, hogy most ez sem húz vissza rendesen, de már nem mer hozzányúlni).

Link to comment
Megosztás:

Kollégám hasonló okból szétszedte - próbálta feszíteni a rugót, de eltörött neki. Csak rugót nem lehet kapni - a teljes cucc állítólag 70.000 Ft - úgyhogy végül bontóból oldotta meg - pár ezek ft-ért vett övet+feszítőt (igaz, hogy most ez sem húz vissza rendesen, de már nem mer hozzányúlni).

szerintem a hideg nem tesz jót neki emlékezz vissza nyáron is csinálta??????????? mert ha nem akkor ott a gond...........

Link to comment
Megosztás:

Qpack: Nekem is 98 1.6 16v mint neked. A mienknél le kell szedni a középkonzolt izz cseréhez? nekem egy db van kiégve a hőfokállítónál. Ill egy az üzemanyag mutatónál.

Ja amit Krichard írt nekem is elő szokot fordúlni, de én sem tudom miért

Le kellene, de én már a múltkor máshogy csináltam, mert egyszer már kivettem az egészet és nem kis tortura..kicsit időt rabló és nőgyógyászati a dolog, de a hőfok tekerő alatti fiókot, ami elvileg üres..kivettem...tükröt be és megkerestem a kis piszkot...dugókulccsal kitekertem és kivettem, majd a másik be..így megspóroltam magamnak nem is olyan kis időt...a műszerfalat viszont sajnos ki kell venni, ha a tankszintjelzőnél nem világít, de olyankor a napi számláló nullázódik, ha lényeges az értéke írd fel...ha kell azt is leírom hogy szedd ki...de szerintem azt megoldod...:rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Javította már valaki az első üléseknél lévő biztonságiövet. Az a problémám, hogy amikor kikapcsolom az övet akkor vissza kell tolni mert magától nem húzza vissza. Mintha gyenge lenne a rugó. Lehet valahogy a visszahúzó-rugó előfeszítésén állítani?

Előre is köszi a segítséget.

Hát én ugyan nem vagyok se gyáva, se topa, de inkább visszatologatnám v. szakemberrel javíttatnám. Ő meg vagy javítaná, vagy cserét ajánlana, de nem bontottra. Tudom, hogy drága, de sehol, semmiféle biztonsági berendezést nem b@szogatnék, főleg ami engem és szeretteimet védi.

Valami idióta egyszer megkérdezte valamelyik autós szaktekintélyt, hogy az elnyílt légzsákot vissza lehet-e tenni. A válasz kb. így hangzott: Nem, ez nem az a sport, ahol az ember magának hajtogatja. Az az ejtőernyőzés! :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Le kellene, de én már a múltkor máshogy csináltam, mert egyszer már kivettem az egészet és nem kis tortura..kicsit időt rabló és nőgyógyászati a dolog, de a hőfok tekerő alatti fiókot, ami elvileg üres..kivettem...tükröt be és megkerestem a kis piszkot...dugókulccsal kitekertem és kivettem, majd a másik be..így megspóroltam magamnak nem is olyan kis időt...a műszerfalat viszont sajnos ki kell venni, ha a tankszintjelzőnél nem világít, de olyankor a napi számláló nullázódik, ha lényeges az értéke írd fel...ha kell azt is leírom hogy szedd ki...de szerintem azt megoldod...:rolleyes:

megpróbálom szétszedni vmikor ünnepek után aztán ha elakadok szólok. normál rizsszem izzó van bennne vagy vmi más nyalánkság?? Mármint a műszerfalnál? Bár gondolom ugyanaz mint a középkonzolnál

Link to comment
Megosztás:

Ezek szerint igen!

Ez mire volt válasz, a lehúzhatóra, vagy az egy izzóra? :rolleyes:

Amúgy most, hogy bejöttek a nemszeretem párás idők, jött elő még boldogító dolog: a hátsó szélvédőben 3 fűtőszál nem müxik, természetesen pont középen, egymás mellett. A szélvédőcserén kívül van erre valami normális javítási megoldás?

Link to comment
Megosztás:

Köszi!

Nekem Behr a cucc emlékeim szerint. (a pollenszűrőnél a fedelet csak rugós karmok tartják, nem kellett csavarozni a cserekor a kesztyűtartó kivétele után)

Honnan lehet tudni biztosra, hogy a lehúzható, vagy a nagyon bontós verzió-e?

(hogyan csináld könyvem nincs)

mod: könyvet leszedtem netről, megnéztem. Tuti, hogy Behr a szellőző rendszerem. Ezek szerint lehúzható? (Egy izzó világítja meg az összes tekerentyűt, meg a 3 nyomógombot is?)

Hát mivel a könyvben az van (108. old teteje):

A kivitel: Behr

B kivitel Delphi

Kezelőkészülék izzócsere (110. old):

A kivitel: Húzza le a ventilátorkapcsoló gombját ...

Ha nem kellett csavaroznod a szűrőcseréhez, akkor tuti Behr és akkor csak le kell húznod. És egy izzó, az biztos.

(ja, bocs, tegnap akkor hülyeséget írtam, tehát a ventilátorkapcsoló, nem a levegőelosztó. Még jó, hogy nem estél neki. Szóval a lényeg, hogy a középsőt húzd le!!!)

üdv

hp

Link to comment
Megosztás:

Ez mire volt válasz, a lehúzhatóra, vagy az egy izzóra? :rolleyes:

Amúgy most, hogy bejöttek a nemszeretem párás idők, jött elő még boldogító dolog: a hátsó szélvédőben 3 fűtőszál nem müxik, természetesen pont középen, egymás mellett. A szélvédőcserén kívül van erre valami normális javítási megoldás?

hát én már hallottam valami javító cuccról, amivel a szakadást át tudod hidalni valahogy. nem tudom pontosan hogy működik, de keress rá, hátha találsz valami leírást.

de itt is megnézheted pl.:

http://www.silverglue.hu/ragasztok.htm

http://www.maximizeronline.com/?action=gen...amp;general=858

Link to comment
Megosztás:

megpróbálom szétszedni vmikor ünnepek után aztán ha elakadok szólok. normál rizsszem izzó van bennne vagy vmi más nyalánkság?? Mármint a műszerfalnál? Bár gondolom ugyanaz mint a középkonzolnál

javaslom szedd ki a műszerfalat és vidd el a kiszedett égőt, mert így a tuti, ugyanaz a foglalata mind2 helyen..egyébként mind1ik beforrasztott(mármint a foglalatba), tehát sima rízsszem égővel semmit sem érsz...illetve nekem is az volt benne egy darabig, úgyhogy szét feszítettem a lábait, de párás időben kontkatolt, aztán egyre többet majd már hiába kocogtattam semmi...pedig az égőnek semmi baja nem volt....kicseréltem az oda valóra így márnem kell kocogtatni... :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Amúgy most, hogy bejöttek a nemszeretem párás idők, jött elő még boldogító dolog: a hátsó szélvédőben 3 fűtőszál nem müxik, természetesen pont középen, egymás mellett. A szélvédőcserén kívül van erre valami normális javítási megoldás?

Évekkel ezelőtt Tipon kellett javítanom a hátsó szélvédő fűtését. Ragasztástechnikai üzletben kaptam megfelelő, elektromosan vezető javítóanyagot. Elektronikaiban nem. Zsírtalanított, száraz üvegfelületet kimaszkolni, ezt a izét felvinni, száradás és kész.

A baj csak az volt, hogy nem volt olcsó és a tubusban levő mennyiségre vállalkozást lehetett volna alapítani, de a minőségét felbontás után fél v. 1 évig őrizte meg. Valami olyasmi volt, mint amit Robag is talált.

Link to comment
Megosztás:

Jaaa, egyébként csak most nézem, ha még csak 5 hónapos a kocsid, akkor irány a márkaszervíz. Ez gondolom garinak számít. Ha meg elkezded te megnézni, akkor már nem fog annak számítani.

Megfordult nekem is a fejemben. De hátha kiröhögnek vagy átbasznak, ezért gondoltam, h előbb itt fórumon érdeklődök kicsit... :rolleyes:

Egyébként mindegy, hogy hova viszi az ember a gari alatt az autót? (pl.: én Győrben vettem, de nem oda vinném...)

Link to comment
Megosztás:

(ja, bocs, tegnap akkor hülyeséget írtam, tehát a ventilátorkapcsoló, nem a levegőelosztó. Még jó, hogy nem estél neki. Szóval a lényeg, hogy a középsőt húzd le!!!)

üdv

hp

Ezt már akkor tudtam, mikor olvastam, de így is a logikus. Amúgy a Corsánál is a középsőben volt. (fura lenne egy izzó, és az valamelyik szélén) :rolleyes:

Fűtőszál javításhoz találtam több vezetőképes ragasztót is, csak nem tudom, ezek mennyire működnek jól ilyen témában.

Ezért kérdeztem, hogy csak ez a verzió van-e? Esetleg valakinek tapasztalat ilyenről?

Link to comment
Megosztás:

ne küzdj vele szerintem a tied is megfordítható...mind2 oldala szivacsos és tök szimmetrikus...legfeljebb mosd ki a rajta lévő szivacsot...és fordítsd meg....ugyanúgy bele megy a csap és mehet vissza...a műanyag ragasztót is szét tépi....

Tegnap jöttem rá hihetetlen penge agyammal, hogyha a még nyáron vásárolt ablaklégterelőimnek köszönhetően esőben is lehúzom picit az ablakot, akkor még hideg sem lesz bent, de párásak sem lesznek az ablakok. :) Ugyanis még nincs vissza szerelve a lapát tegnap pedig azért főleg a hátsó szélvédő eléggé párás volt ahhoz képest, hogy csak én ültem az autóban. Jövőhéten lesz csak, a héten nem értem rá, úgy melóztam. Még a szerelőnél van a cuccos, ismerősével meghegesztették, de fordítva fogjuk visszarakni. Kíváncsi leszek, hogy így meddig fogja bírni. Esetleg lenne bármi értelme a csapot és a lapátot összeragasztani valami erős pillanatragasztóval? Persze a lapát behelyezése után, mert csak utána lehet a csapot beledugni, hogy össze lehessen rendesen szerelni. Ki van ez találva. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Egyébként mindegy, hogy hova viszi az ember a gari alatt az autót? (pl.: én Győrben vettem, de nem oda vinném...)

Elméletileg mindegy, hová viszed. DE a máshol vásárolt autót csúnya szemmel nézik :)

Nekem pl, Szolnokon megmondták a szemembe, hogy vigyem oda ahol vettem( Mezőtúr). Ja csak az volt a baj,hogy amikor vettem, a szolnokiakkal nem igazán lehetett alkudozni, + a téli gumit sem akarták odaadni, mert az nem jár a caravánhoz!

Érdekes, Mezőtúron meg járt hozzá :rolleyes: + tetősín+vonóhorog féláron.

Igaz, hogy rosz szemmel nézik, de ha nem kell nekik a szervízből befolyt pénz, akkor vessenek magukra. :)

Link to comment
Megosztás:

Tegnap jöttem rá hihetetlen penge agyammal, hogyha a még nyáron vásárolt ablaklégterelőimnek köszönhetően esőben is lehúzom picit az ablakot, akkor még hideg sem lesz bent, de párásak sem lesznek az ablakok. :) Ugyanis még nincs vissza szerelve a lapát tegnap pedig azért főleg a hátsó szélvédő eléggé párás volt ahhoz képest, hogy csak én ültem az autóban. Jövőhéten lesz csak, a héten nem értem rá, úgy melóztam. Még a szerelőnél van a cuccos, ismerősével meghegesztették, de fordítva fogjuk visszarakni. Kíváncsi leszek, hogy így meddig fogja bírni. Esetleg lenne bármi értelme a csapot és a lapátot összeragasztani valami erős pillanatragasztóval? Persze a lapát behelyezése után, mert csak utána lehet a csapot beledugni, hogy össze lehessen rendesen szerelni. Ki van ez találva. :rolleyes:

Ragasztás...én azt max a végső fázisnak gondolnám....ahogy írtam is, nekem 5 éve megy így gond nélkűl..igaz nem is nyomkodom ész nélkűl a gombját...ha megreccsen akkor már van értelme a ragasztgatásnak, de addig én szerelés közben attól tartanék, hogy vmi más is odaragad és akkor már lehet küzdeni..valamint ha utánna mégis gond lenne vele..még roncsolásos techológiával se tudom elképzelni hogy nagyobb szívás nélkűl hogy szedném újra szét...

Link to comment
Megosztás:

Helló, bocsika, hogy közbeszólok a társalgásotokba, igazán nem zavarnék hülye kérdésekkel, ha engem nem zavarna a gondom, amit valamelyik oldalon már megérdeklődtem ,de választ nem kaptam. Még mindíg hallom a cicergést a motor felől napi első indításkor, utána már nem, mitől lehet ez? Szivesen vennék némi segítséget, ha már tapasztaltatok ilyet. Kösssssssssszike......

Link to comment
Megosztás:

Helló, bocsika, hogy közbeszólok a társalgásotokba, igazán nem zavarnék hülye kérdésekkel, ha engem nem zavarna a gondom, amit valamelyik oldalon már megérdeklődtem ,de választ nem kaptam. Még mindíg hallom a cicergést a motor felől napi első indításkor, utána már nem, mitől lehet ez? Szivesen vennék némi segítséget, ha már tapasztaltatok ilyet. Kösssssssssszike......

Milzen cicergést, honnét? Ez igy nagyon tág.

Link to comment
Megosztás:

Helló, bocsika, hogy közbeszólok a társalgásotokba, igazán nem zavarnék hülye kérdésekkel, ha engem nem zavarna a gondom, amit valamelyik oldalon már megérdeklődtem ,de választ nem kaptam. Még mindíg hallom a cicergést a motor felől napi első indításkor, utána már nem, mitől lehet ez? Szivesen vennék némi segítséget, ha már tapasztaltatok ilyet. Kösssssssssszike......

Hát aki ez alapján megmondja neked,hogy mi a cicergés oka az kb. :Uri Geller. :rolleyes:

Akkor oda kell állni a kocsi elé és hangosan azt mondani: MÚKOGGY

Én azt javasolnám,hogy hívj segítséget, valaki indítsa be a kocsit és te meg hallgasd és figyeld honnan jön a hang

és próbáld kiszürni,hogy csak valami műanyag zörög vagy meglazult csavar vagy ilyesmi,ha pedig tuti a motorból jön

és nagyon bántó ,zavaró hang akkor szerelő.

Vagy most mit mondjak???? :) :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.