Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Ha ezért szervízbe mész ne csodálkozz az árakon...szerintem csak a "klapni" végében lévő müanyag betét tört el..illetve fordult át a klapniban, mert az tört el....ha adsz egy mail címet és lesz időm átlövöm neked a képeket, amit erről anno csináltam, amikor az enyémet gyógyítottam...

Esetleg nem tudnád feltölteni, én is kiváncsi lennék rá. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Segítsetek légyszíves!

Na most a belső levegő-keringető csappantyúm állandóan dolgozik, zörgést lehet hallani a kesztyűtartó mögül. Eltörhetett a motor és a lapát közötti műanyag pöcök, ahogy azt már itt olvastam a fórumon. Mikor cseréltem a pollenszűrőt láttam, hogy egy szivacs borítású lapát a "kukta" tetején lévő rács mögött állandóan mozog. Párátlanítani párátlanít a kocsi, bár lehet csinálná jobban is, inkább a hangja zavar. De mostanában elnyomom zenével. :lol:

Ma az esztergom-kertvárosi márkakereskedésben és szervizben voltam árajánlatot kérni. Olvastam már itt nálatok nem egy leírást, hogy hogyan lehetne megcsinálni, de nem merek nekifogni, félek nagyobb gondot csinálnék vele, szedjem le az ablaktörlőket, a borítást kívülről.... Szóval inkább nem, nem értek hozzá, nem tudom a menetét. A márkaszervizben csak a munkadíj lenne 7-8ezer forint.

És ami a döbbenet, amit nem hiszek el azok alapján amit itt leírtatok, hogy a legolcsóbb alkatrész 14ezer!!!!!!!! jó magyar forint lenne, egy műanyag szerkezet, benne egy félgömb alakú lapáttal ami forog, az egész cucc oldalán pedig egy kis kar árválkodik, talán sárga színű. Én nem úgy láttam az enyémen, hogy ilyen félgömb állítaná az irányt. Delphi rendszerű klímás kocsim van. Ezt a vackot megmutatták nekem, azért tudom leírni.

A másik verzió, amit mondtak, hogy ha a motor tengelye tört el, akkor motort is kell cserélni, az pedig 20ezertől kezdődik!!!!!!! Csak nem mehetett tönkre a motorom, ha még mozog az a lapát!?

Egyelőre bejelentkeztem hétfőre, de erős a gyanúm, hogy le fogom mondani az időpontot, mert ennyiért inkább zavarjon az a fene, nem a kertben nő a pénzem.

Tud valaki valami okosat mondani, amivel esetleg keresztbe tehetek a márkaszerviznek és nem hagyom, hogy mondjuk csak pillanatragasztóval oldják meg a dolgot 21 ezer forint fejében? Nem hiszem, hogy jelen lehetnék a műtét során.

Vagy ha van itt valami szaki a fórumon Esztergom közelében és megcsinálná nekem a dolgot "jóárasítva" akkor elmennék hozzá. Még talán Budapestre is.

Uff, én szóltam. Köszönöm!

Ha nem nézheted, hogy mit csinálnak vele, akkor oda ne vidd, szerintem jogodban áll megnézni. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ha nem nézheted, hogy mit csinálnak vele, akkor oda ne vidd, szerintem jogodban áll megnézni. :lol:

ideiglenesen megoldást jelent, ha téli időszakban kézzel nyitottra állítod a zsalut, a motorról pedig lerántod a kábelt.Ezt a kesztyűtartó kiszerelése után el is tudod végezni.Kb 5 perc az egész.

Link to comment
Megosztás:

Ha ezért szervízbe mész ne csodálkozz az árakon...szerintem csak a "klapni" végében lévő müanyag betét tört el..illetve fordult át a klapniban, mert az tört el....ha adsz egy mail címet és lesz időm átlövöm neked a képeket, amit erről anno csináltam, amikor az enyémet gyógyítottam...

Csatlakoznék Imyhez, szerintem ezen a fórumon a helye a képeknek, persze, ha publikusak. :lol:

Link to comment
Megosztás:

ideiglenesen megoldást jelent, ha téli időszakban kézzel nyitottra állítod a zsalut, a motorról pedig lerántod a kábelt.Ezt a kesztyűtartó kiszerelése után el is tudod végezni.Kb 5 perc az egész.

Oks, kösz, de nem pont, hogy a külső levegőt kéne ilyenkor beengednie, mert annak kisebb a páratartalma? Akkor pedig az utastér felé zárva kell lennie annak a zsalunak... Csak kérdezem...

Link to comment
Megosztás:

pict0001.jpg

A motortér felől ha kiveszed a burkolatot ezt láthatod, itt szokott tele lenni a ventillátorlapát levelekkel...én évente 1x legalább kitakarítom...

pict0002.jpg

No comment...

pict0009.jpg

A csappantyú mocija és tengelycsatlakozója.....ez ritkábban szokott törni...

pict0012.jpg

Ez a moci ellendarabja...jól látható nem egy erős anyag...pict0021.jpg

Ez már összeszerelve készen....a venti feletti rész...pict0017.jpg

Ez a "klapni" az a kis műanyag "betét" szokott megforogni benne mert felhasad a klapni tengelye hosszanti irányban így hiába négyzetes már enged és elforog benne ezért van az a klappogó hang, ahogy átugrik...

Akkor uraim közzé tettem emme ős képeket...már 5 évesek :lol: szóval nem egy nagy dolog, de bosszantó...a klapni tengelyének mind2 végében ugyanilyen betét van, így én személy szerint a klapnit átfordítottam így a hajtó oldalra az a fele kerűlt ahol nincs szét nyílva a tengely így már 5 éve hibamentesen dolgozik...kopp kopp :lol:

Szerk: Annyit hozzá tennék, hogyha jól tudom ez a Delphi, a Behr is lehet így jön ki, de annak a szerkezetét nem ismerem....

!!!Vmelyik modi esetleg a szerelés részbe a honlapra is kiteheti!!!

Link to comment
Megosztás:

Szuper,köszi,hogy feltetted!Asszem ,mikor lesz kis időm én is nekifexek ennek a témának!

Már a motorjáról levettem a csatit a multkor,hogy ne "klappogjon" folyton nekem.

A kiszerelés akkor a kesztyűtartó kivétele után csak belülről történik?

Bár mindegy is ,majd ugyis meglátszik hogyan bomlik tovább,ha kiszedtem!

Link to comment
Megosztás:

Szuper,köszi,hogy feltetted!Asszem ,mikor lesz kis időm én is nekifexek ennek a témának!

Már a motorjáról levettem a csatit a multkor,hogy ne "klappogjon" folyton nekem.

A kiszerelés akkor a kesztyűtartó kivétele után csak belülről történik?

Bár mindegy is ,majd ugyis meglátszik hogyan bomlik tovább,ha kiszedtem!

Szívesen! Nem csak belülről! A legfelső képen látszik, a motortér felől is van benne csavar, azzal van átcsavarozva és oda fogva a "tűzfalhoz"....de a többi szinte mind csak belső szerelés...nincs semmi olyan tömítés ne lenne bontható, így ha nem teszed tönkre beázás sem lesz, nem kell tőle aggódni, mert az a afelső takaró épp ezt hivatott intézni, hogy ne tudjon befolyni az eső...

Link to comment
Megosztás:

A szellőzés témához kapcsolódva lenne kérdésem.

A fűtéskapcsoló túlsó végét merre keressem? :lol: Az a helyzet, hogy még augusztus, szeptember környékén vettem észre,hogy a fűtést nem tudom teljesen lezárni. Akkor zavart, de a légkondi elnyomta. Most ugyan nem zavar, sőt ... Ha ez a belső keringtetés nem kerül terítékre, akkor megint csak a jó idő beálltával jutott volna eszembe. :lol: Januárban lesz időm megcsinálni és addigra talán a garázsomat is visszafoglalhatom.

Link to comment
Megosztás:

helló!

nincs tippetek arra, hogy 1.2es astra miért kerreg, kattog egy bizonyos fordulatszám tartományban. főleg hidegen, ha már bemelegedett akkor elmúlik, de néha akkor is előjön. a láncra gyanakszom, de annyira nem értek hozzá, szerintem annak nem szabadna.

Link to comment
Megosztás:

helló!

nincs tippetek arra, hogy 1.2es astra miért kerreg, kattog egy bizonyos fordulatszám tartományban. főleg hidegen, ha már bemelegedett akkor elmúlik, de néha akkor is előjön. a láncra gyanakszom, de annyira nem értek hozzá, szerintem annak nem szabadna.

Ha csattog (főleg hideg indításkor), majd fokozatosan elmúlik, akkor az hidrotőke.

A lánc inkább csörögni szokott, de az meg a hidraulikus láncfeszítő hibája. Ha indításkor és leállításkor becsörren, akkor szokott ilyen lenni. Ha a láncod van megnyúlva az főleg meleg motornál jelentkezik, de nem hinném hogy ez lenne.

Én a hidrotőkére gyanakszom, vagy elengedi a visszacsapó szelep az olajat és nincs hideg motornál olaj nyomásod indításkor...

Link to comment
Megosztás:

Ha csattog (főleg hideg indításkor), majd fokozatosan elmúlik, akkor az hidrotőke.

A lánc inkább csörögni szokott, de az meg a hidraulikus láncfeszítő hibája. Ha indításkor és leállításkor becsörren, akkor szokott ilyen lenni. Ha a láncod van megnyúlva az főleg meleg motornál jelentkezik, de nem hinném hogy ez lenne.

Én a hidrotőkére gyanakszom, vagy elengedi a visszacsapó szelep az olajat és nincs hideg motornál olaj nyomásod indításkor...

köszi. és ezzel mit lehet kezdeni? káros a motorra? mennyi lehet a javítása úgy nagyvonalakban?

köszi mégegyszer.

Link to comment
Megosztás:

köszi. és ezzel mit lehet kezdeni? káros a motorra? mennyi lehet a javítása úgy nagyvonalakban?

köszi mégegyszer.

Szerintem ilyenkor az első lépés az olaj - kideríteni milyen van benne és mikor volt cserélve? Aztán ezektől függően csere vmi jó minőségűre.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem ilyenkor az első lépés az olaj - kideríteni milyen van benne és mikor volt cserélve? Aztán ezektől függően csere vmi jó minőségűre.

GM 5W-30 olaj van benne, nyáron lett cserélve, nem tudom pontosan hány km-t mentünk vele azóta, de 5000nél nem többet. Már gondolkodtam, hogy legközelebb 10W-40et rakok bele, nem tudom ez segítene-e valamit.

Link to comment
Megosztás:

köszi. és ezzel mit lehet kezdeni? káros a motorra? mennyi lehet a javítása úgy nagyvonalakban?

köszi mégegyszer.

Ez csak egy lehetséges tipp, sajna a javítása elég drága szokott lenni (16 szelep a tőkékkel + a munkadíj közel egy százas), gond akkor van igazán ha már meleg motornál is kattog. Hoszabb távon a vezérműtengelyt gyilkol(hat)ja.....

Helyedben egy kicsit azért még jobban körüljárnám a dolgot, lehet nincs megfelelő olaj nyomásod hidegen, lehet akár olajszivattyú gond is és még ezer más dolog..... :rolleyes:

Első körben egy olajcserét próbálnák meg (Castrol, Mobil 1, Metabond)......

Mi a motor kódja és mennyi a futott km?

Link to comment
Megosztás:

Na megoldódni látszik a levegő csappantyú problémám. Ismerős szerelővel szétszedtük, a klapni hasadt szét a tengelynél, ezért forog el benne. Hihetetlen erő van abban a kis motorban, nem csoda, hogy ilyenekre képes. Hatalmas fekete pont az Opelnak ezért a szándékosan szar megoldásért. Műanyag hegesztővel megpróbálom megcsináltatni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ez csak egy lehetséges tipp, sajna a javítása elég drága szokott lenni (16 szelep a tőkékkel + a munkadíj közel egy százas), gond akkor van igazán ha már meleg motornál is kattog. Hoszabb távon a vezérműtengelyt gyilkol(hat)ja.....

Helyedben egy kicsit azért még jobban körüljárnám a dolgot, lehet nincs megfelelő olaj nyomásod hidegen, lehet akár olajszivattyú gond is és még ezer más dolog..... :rolleyes:

Első körben egy olajcserét próbálnák meg (Castrol, Mobil 1, Metabond)......

Mi a motor kódja és mennyi a futott km?

z12xe, és most kb 87000 km-nél jár.

köszi a segítséget, majd megnézetem szerelővel, de remélem nem fajul el nagyon a dolog.

Link to comment
Megosztás:

Na megoldódni látszik a levegő csappantyú problémám. Ismerős szerelővel szétszedtük, a klapni hasadt szét a tengelynél, ezért forog el benne. Hihetetlen erő van abban a kis motorban, nem csoda, hogy ilyenekre képes. Hatalmas fekete pont az Opelnak ezért a szándékosan szar megoldásért. Műanyag hegesztővel megpróbálom megcsináltatni.

ne küzdj vele szerintem a tied is megfordítható...mind2 oldala szivacsos és tök szimmetrikus...legfeljebb mosd ki a rajta lévő szivacsot...és fordítsd meg....ugyanúgy bele megy a csap és mehet vissza...a műanyag ragasztót is szét tépi....

Link to comment
Megosztás:

szerintem nincs olyan ember, aki meg tudná mondani hogy melyik kattog...

mennyi km-t futott a motor?

Jelenleg 40e Km körül járok.

Üdv!

Egy kis "tapasztalat" a témához:

Egy ideig nem figyeltem az olajszintet, minimumon volt, és egy hideg reggeli indításnál nekem is elkezdett kattogni az egyik hidrotőke. Bevittem szervízbe, ahol azt mondták, hogy kár ezért szétbontani a mocit, mer az égegyattavilágon semmi jelentőssége. Magyarul nem érdemes rá pénzet áldozni. Én is próbálkoztam adalékokkal,de semmi. azóta Rendesen figyelem az olajszintet. Inkább több mint kevesebb. Idegesítő, de ez van.

ne@nder

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.