Qpack Elküldve November23, 2008 Elküldve November23, 2008 setupman írta: Itt a biztosítékok listája MDI formátumban, hátha segít: http://rapidshare.com/files/166667249/WorkshopData.mdi.html és ezt mivel lehet megnézni? :lol: illetve van e vkinek leírása róla hogy ennél a világítás kapcsolónál melyik láb melyik?
setupman Elküldve November23, 2008 Elküldve November23, 2008 Qpack írta: és ezt mivel lehet megnézni? :lol: illetve van e vkinek leírása róla hogy ennél a világítás kapcsolónál melyik láb melyik? Microsoft Office Document Imaging programmal.
uhuhu Elküldve November24, 2008 Elküldve November24, 2008 Atesz 25 írta: Hát reggel mikor feltöltöttem az akksit 13 V-ra és beraktam akkor világitott és indult elsöre.Megmértem a töltést ######án 14.4-el töltött ugy ahogy kell. De aztán mikor mentem vele pár kört a ház körül lement a töltés 11.5 körülre.Utána gyujtásra csak halványan felvillan a töltésjelzö de nem világit ugy ahogy kéne.És néha igyis beindul egyszer vagy kétszer de utána csak kattog az önditito és nem forog.Amugy most cseréltem diodahidat egyik nap másnap meg fesz szabályzot mer akkor meg 17-18 V-al töltött a generátor és melegedett a saru is :)Ugyanis elöször csak a hidat cseréltem reménykedve hogy a szabályzo nem ment tönkre.Beinditottam akkor volt a töltés 17-18 V na másnap fesz szab. csere.Azota ez a helyzet. a generátornak gerjesztés kell. cseréld ki a müszerfalba az izzót, és próba. vagy ugy is le tudod próbálni, beinditod, és felpörgeted 4-5 ezerre, ha megjöt a töltés akkor csakennyi a baja. nagyon mást nem tudok mondani, mert nem értek hozzá...
speter Elküldve November24, 2008 Elküldve November24, 2008 Qpack írta: és ezt mivel lehet megnézni? :lol: illetve van e vkinek leírása róla hogy ennél a világítás kapcsolónál melyik láb melyik? ha km számláló sem megy, akkor szerintem nagyobb gond lehet, mert az a kapcsoló azt nem kapcsolja, max a fényerőt állítja, de még nullán is haloványan világít. Tényleg az fel van tekerve. Gondolom, hogy ezt nézted, de hátha. Meg mondjuk a ködlámpára ez nem hat. Nem lehet, hogy valamelyik relé adta meg magát, vagy épp nincs is benne? Szerintem vedd ki a kapcsolót aztán jó erősen told vissza. Ha nem megy, akkor a biztitáblát nézd végig. (A kezelési végén van egy táblázat ezekről, hogy mi mit csinál, meg asszem a fedelén is, de amit Te leírtál az mind más-más biztiról megy.) Ha az sem, akkor szerintem nem érdemes kisérletezgetni, kell keresni egy autovillamosságist.
Qpack Elküldve November24, 2008 Elküldve November24, 2008 speter írta: ha km számláló sem megy, akkor szerintem nagyobb gond lehet, mert az a kapcsoló azt nem kapcsolja, max a fényerőt állítja, de még nullán is haloványan világít. Tényleg az fel van tekerve. Gondolom, hogy ezt nézted, de hátha. Meg mondjuk a ködlámpára ez nem hat. Nem lehet, hogy valamelyik relé adta meg magát, vagy épp nincs is benne? Szerintem vedd ki a kapcsolót aztán jó erősen told vissza. Ha nem megy, akkor a biztitáblát nézd végig. (A kezelési végén van egy táblázat ezekről, hogy mi mit csinál, meg asszem a fedelén is, de amit Te leírtál az mind más-más biztiról megy.) Ha az sem, akkor szerintem nem érdemes kisérletezgetni, kell keresni egy autovillamosságist. A kapcsoló kivételén túl vagyok...nem hozott semmi eredményt, ezért szerettem volna a lábainál lévő csatiknál mérni ,de nincs róla leírásom.... Ha jól figyeltem a kapcsolási rajzot....sajnos igen is sok köze van annak az egy darab "multi" kapcsolónak a dolgokhoz....a poti teljes ellenállásán kersztűl megy a fesz a napi/km számlálóhoz, a ködlámpa is onnan kapja a reléihez a vezérlő jelet amit kapcsolsz, a műszerfal és a középkonzol pedig a potin keresztűl...szóval szerintem tuti ott a gond valahol(ahol ez kapja a betápot vagy maga ez a kapcsoló, de hol a hiba??.... :lol:
Zachi Elküldve November24, 2008 Elküldve November24, 2008 Qpack írta: A kapcsoló kivételén túl vagyok...nem hozott semmi eredményt, ezért szerettem volna a lábainál lévő csatiknál mérni ,de nincs róla leírásom.... Ha jól figyeltem a kapcsolási rajzot....sajnos igen is sok köze van annak az egy darab "multi" kapcsolónak a dolgokhoz....a poti teljes ellenállásán kersztűl megy a fesz a napi/km számlálóhoz, a ködlámpa is onnan kapja a reléihez a vezérlő jelet amit kapcsolsz, a műszerfal és a középkonzol pedig a potin keresztűl...szóval szerintem tuti ott a gond valahol(ahol ez kapja a betápot vagy maga ez a kapcsoló, de hol a hiba??.... :lol: Hmmm... De a km számláló és a multikijelző világítás nélkül is működik (ugye működik?), mert olyankor a poti kimarad a játékból. Ha mégse működne, akkor inkább irány egy villanyász!
J0hnny Elküldve November24, 2008 Elküldve November24, 2008 Atesz 25 írta: Hát reggel mikor feltöltöttem az akksit 13 V-ra és beraktam akkor világitott és indult elsöre.Megmértem a töltést ######án 14.4-el töltött ugy ahogy kell. De aztán mikor mentem vele pár kört a ház körül lement a töltés 11.5 körülre.Utána gyujtásra csak halványan felvillan a töltésjelzö de nem világit ugy ahogy kéne.És néha igyis beindul egyszer vagy kétszer de utána csak kattog az önditito és nem forog.Amugy most cseréltem diodahidat egyik nap másnap meg fesz szabályzot mer akkor meg 17-18 V-al töltött a generátor és melegedett a saru is :)Ugyanis elöször csak a hidat cseréltem reménykedve hogy a szabályzo nem ment tönkre.Beinditottam akkor volt a töltés 17-18 V na másnap fesz szab. csere.Azota ez a helyzet. Hány éves az akksi? Szerintem az akksi lesz rossz.
J0hnny Elküldve November24, 2008 Elküldve November24, 2008 uhuhu írta: a generátornak gerjesztés kell. cseréld ki a müszerfalba az izzót, és próba. vagy ugy is le tudod próbálni, beinditod, és felpörgeted 4-5 ezerre, ha megjöt a töltés akkor csakennyi a baja. nagyon mást nem tudok mondani, mert nem értek hozzá... Gerjesztés csak indítás után kell neki,ahogy "felgerjed" a generátor,onnatól már nincs köze az izzóhoz.
ROLÓ Elküldve November24, 2008 Elküldve November24, 2008 Atesz 25 írta: Amugy meddig birja az akksi a tultöltést 17-18 V-al? Nem bírja, nem véletlen a 14.5v töltő! Tegyél bele gyári egyenirányítót + fesz. szabályzót még nagyobb kárt nem teszel, az autó többi elektromos cuccainak sem jó a túltöltés, sem a kevés fesz. Az ECU is különösen szereti....
astra Elküldve November24, 2008 Elküldve November24, 2008 Atesz 25 írta: Haliho. Ha rosszul raktam össze akkor miért mutatott a müszer stabilan 14.4 V-ot?Kb 10 percet járt a motor igy és akármit felkapcsoltam nem változott az értéke csak pár tizedet.Mikor leálllitottam aztán ujraindit akkor már csak 11.5 körül volt a töltés.És amikor igy inditom akkor megse forgatja az öniditót csak kattog,ezért gondoltam arra hogy nem-e az akksit is elszállt.Ja és ilyen alacsony feszültségen már gyujtásnál a töltésjelzö sem világit hanem csak egy pillanatra halványan felvillan és kész,van amikor 11 V van az akksiba és be is indul.Most nemtudom mivan ilyenkor... szerintem nézd meg a bekötött vezetékeket mert amit leirtál az azt mutatja hogy beinditás után a forg. rész lekoptatta a szigetelést és ez lehet a gubanc .mármint ami a gencsi belsejében van .
Qpack Elküldve November24, 2008 Elküldve November24, 2008 Zachi írta: Hmmm... De a km számláló és a multikijelző világítás nélkül is működik (ugye működik?), mert olyankor a poti kimarad a játékból. Ha mégse működne, akkor inkább irány egy villanyász! ahogy néztem a potin ilyenkor is keresztűl megy, de akkor a teljes ellenállás ami leveszi a fényét...tehát nem a tekerő "mozgó ellenállás pontjáról" veszi hanem a teljes ellenállás benne van így annak nem halványul/erúősödik a fénye, mert az előtét ellenállása mindíg ugyanannyi....vki aki megtudja oldani mérjen legyen szíves feszt a kapcsoló kivétele után a lábak helyén...és írja már fel...nagyon kíváncsi lennék, biztos vmi bagatel hiba ami szivat...lehet kicserélem az összes biztit :) hátha megtalálom melyikkel van gond...és az üres helyekre is teszek :lol: de most haver keresi a villanyt benne, mert nincs sok időm rá... :lol:
tuzer Elküldve November25, 2008 Elküldve November25, 2008 Akkuval kapcsolatban - bár triviális - én a saruk megtisztításával kezdeném a hibakeresést. Korábbi életemben sokat fizettem érte, mert látszólag tökéletes volt KÍVŰLRŐL, ezért elfogadtam, hogy rendben van. Levéve ott volt a korrózió. Egyébként ugyanolyan hibát produkált a jószág, mint a fentebb felsoroltak. Némi smirgli megoldotta (Kihívott sárga "angyal", elektromos szerelő, kiszerelt és szervizelt önindító, sokat romlott a likviditásom, de tanultam belőle.)
mckolly Elküldve November25, 2008 Elküldve November25, 2008 Sziasztok! 1999-es Caravan-hoz lenne szükségem x12xe jelű motorra, ha van valakinek tudomása ilyen típusról, kérem ne hallgassa el. :lol: köszike: mckolly
Atesz 25 Elküldve November25, 2008 Elküldve November25, 2008 Halihó. Végre megcsináltam a kocsit.Az akksim kuka lett,valamint megint kiszedtem a generátorom átnéztem és kiderült hogy a fesz szab.egyik érintkezöje nem ért hozzá a generátor házához szoval nem volt neki test.Azota minden oké. Így most a töltésem 14.6-14.7 között van eza 2-3 tized jelent valami nagyobb problémát?Magnetti marelli fesz .szab lett beletéve,arra gondoltam ez ennyi értékre van beállitva, lehetséges ez? Üdv.Atesz
Atesz 25 Elküldve November25, 2008 Elküldve November25, 2008 Üdv. Na közben utánanéztem ennek a szabályzónak,hát jol gondoltam eza fajta 14.7v-ra van méretezve.Remélem nem okoz majd problémát.
Atesz 25 Elküldve November25, 2008 Elküldve November25, 2008 Mindig okosodik az ember beirtam keresöbe a régi szabályzó számát arra is ezt hozta ki: Voltage set point.14.7 V
Qpack Elküldve November25, 2008 Elküldve November25, 2008 Atesz 25 írta: Mindig okosodik az ember beirtam keresöbe a régi szabályzó számát arra is ezt hozta ki: Voltage set point.14.7 V gratulálok...de megsúgom van olyan gomb ott az ablak alján hogy javítás/szerkesztés... :lol: és nem kell hozzá akkor cask 1 post :P remélem te nem vagy sértődékeny :lol: nálam úgy néz ki hétvége felé irány a villamoságis..egyik ismerősöm ismerősének a nagybátjának a sógorának a testvére.... :) szóval ennyire nem bonyolult, de a lényeg, hogy egyik kollegám jól ismeri a szakit, úgyhogy megszakérti...remélem elárulja mi a gáz...és majd akkor itt is leírom :P de bosszant, hogy nem jöttem eddig rá...de már elegem van ilyen hidegbe még a garázsba is kint lenni :lol:
imy Elküldve November25, 2008 Elküldve November25, 2008 Atesz 25 írta: Halihó. Végre megcsináltam a kocsit.Az akksim kuka lett,valamint megint kiszedtem a generátorom átnéztem és kiderült hogy a fesz szab.egyik érintkezöje nem ért hozzá a generátor házához szoval nem volt neki test.Azota minden oké. Így most a töltésem 14.6-14.7 között van eza 2-3 tized jelent valami nagyobb problémát?Magnetti marelli fesz .szab lett beletéve,arra gondoltam ez ennyi értékre van beállitva, lehetséges ez? Üdv.Atesz 14.4V az ideális (azaz cellánként a 2.4V), de egyes japánok még többet is töltenek 15V+
kisolasz Elküldve November25, 2008 Elküldve November25, 2008 nekem egy opel zafirám van, 1999 dec-i álló helyzetben is szól a szervómotorom, van valami ötletetek mitől van?
Qpack Elküldve November25, 2008 Elküldve November25, 2008 kisolasz írta: nekem egy opel zafirám van, 1999 dec-i álló helyzetben is szól a szervómotorom, van valami ötletetek mitől van? szerintem működik :lol: (micsoda szakmai hozzászólásom volt már megint :lol: )
kisolasz Elküldve November25, 2008 Elküldve November25, 2008 Qpack írta: szerintem működik :lol: (micsoda szakmai hozzászólásom volt már megint :lol: ) Jó fej vagy :)
Korzika Elküldve November26, 2008 Elküldve November26, 2008 Volt itt egy belső keringetős motoros téma ,csak le lett zárva,mert régi volt,de most én pont erre lettem figyelmes. Uhuhu írta ezt a zárszóban: "általában a belső keringetém motorja vagy az ajtaja törik el. ilyenkor a belső keringetés müködik csak. az onnan található ki, hogy gyujtás ráadása után halk motorhangot hallasz a kesztyütartó felöl. ugyanis ha eltörik,akkor a motor állandóan megy. ha hallod, akkor valami eltört. " Na most én pont ezt a kis finom zümmögő hangot hallom arról.A kérdésem az lenne,hogy milyen módokon lehet ezt megszüntetni? Időlegesen valahogy a belső keringető mocit le lehet állítani,hogy ne menjen állandóan,míg a törött alkatrészt felderítem és megszerzem?
Qpack Elküldve November26, 2008 Elküldve November26, 2008 corsIKa írta: Volt itt egy belső keringetős motoros téma ,csak le lett zárva,mert régi volt,de most én pont erre lettem figyelmes. Uhuhu írta ezt a zárszóban: "általában a belső keringetém motorja vagy az ajtaja törik el. ilyenkor a belső keringetés müködik csak. az onnan található ki, hogy gyujtás ráadása után halk motorhangot hallasz a kesztyütartó felöl. ugyanis ha eltörik,akkor a motor állandóan megy. ha hallod, akkor valami eltört. " Na most én pont ezt a kis finom zümmögő hangot hallom arról.A kérdésem az lenne,hogy milyen módokon lehet ezt megszüntetni? Időlegesen valahogy a belső keringető mocit le lehet állítani,hogy ne menjen állandóan,míg a törött alkatrészt felderítem és megszerzem? erről is írtunk már annyit hogy csak na...kesztyűtartó ki...ahonnan hallod a zümmögést, ott elvileg motort kellene találnod, ha csak nem vmi más zümmög benne... :lol: lehúzod a méhecskéről vagy a szúnyogról a csatit és kész... :lol:
Korzika Elküldve November26, 2008 Elküldve November26, 2008 Köszi,megyek és megnézem azokat a méheket a kesztyűtartó mögött! :lol:
ENDYKA Elküldve November26, 2008 Elküldve November26, 2008 Qpack írta: erről is írtunk már annyit hogy csak na...kesztyűtartó ki...ahonnan hallod a zümmögést, ott elvileg motort kellene találnod, ha csak nem vmi más zümmög benne... :lol: lehúzod a méhecskéről vagy a szúnyogról a csatit és kész... :lol: Lehúzod a csokiról és elhalgat. Csappantyú törik, azt kell cserélni.. :)
Recommended Posts