Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Tény, hogy a váltó olaja a leg "igénytelenebb", de mint minden olaj, ez sem örök életű, célszerű ezt is cserélni néha. Én az előzőben a vezérlés csereperiódusával hoztam össze a váltóolaj cserét, tehát 60 ezrenként cseréltem, de hogy pontosan mikor kell, az passz.

köszi Esetleg eg tudod mondani, hogy hol a leeresztője, illetve a szintellenőrzője. Esetleg meg tudod mondani, hogy mennyi olaj kell bele?

Link to comment
Megosztás:

Legjobb tudásom szerint nem.

Nyugodtan lecsavarhatod, a szűrőt kiveszed, és az alján megnézed a nívón a szintet.

Nem kell légteleníteni, nekem elhiheted, most kellett cserélnem a szervóba az olajat, mert véletlenül (lásd feljebb) DIII (piros) lett beleöntve. A nívó meg látszik a kupak alján levő pálcikán.

arra azért kíváncsi lennék, hogy miért öli meg a szervópumpát a DIII (piros) olaj? a zöld D2 az félszintetikus, a D3 a piros meg fullszintetikus, de a hígabb mint a D2. (maradt minta összenézni...) akkor mitől nyírja ki a pumpát? Bár több szerelővel is beszéltem, akik kiröhögtek, hogy a piros olaj ilyet tenne, egyikük a szerint még a ketőtt keverni is lehet.

Mindenesetre lecserléltem D2-re. közben a 4. henger is megy már. Trafócsere <_<))) most a

bal első tompított szarakodik.. még jó hogy nem az én kocsim.

Kezdem a hitem elveszíteni az astra-ban. lehet hogy átállok BMW E36-ra, szigorúan kombira.

Link to comment
Megosztás:

Tény, hogy a váltó olaja a leg "igénytelenebb", de mint minden olaj, ez sem örök életű, célszerű ezt is cserélni néha. Én az előzőben a vezérlés csereperiódusával hoztam össze a váltóolaj cserét, tehát 60 ezrenként cseréltem, de hogy pontosan mikor kell, az passz.

Célszerű, illetve ártani nem árt, de nem kell feltétlenül cserélni hacsak nincs megbontva a váltó.

A töltési mennyiség amúgy kb 1.6liter, a 2literes motornál 1.8liter, illetve az F23-as váltónál 1.5liter.

Link to comment
Megosztás:

Rosszabbik eset lehet ha gátas lett a hengerfej. Nekem egy golfon csinált hasonló tüneteket ez a hiba. <_<

Ha fogy a hűtőből a víz (nem szivárog a rendszer tegyük fel...) és tiszta a hűtőfolyadék akkor az már egyértelműen hengerfejes....?

Hová tűnik ilyenkor a víz és mi egyéb dolgot produkál a motor (erőtlenség, indítási gondok, füstölés) vagy ilyesmi....?

Megírná valaki pontosan mi a jelenség és honnan lehet eldönteni ezt pontosan???

Link to comment
Megosztás:

Van egy kis gondom, de kezdem az elejéről (Astra G 2007/12)

A kesztyűtartóban mindig zörgött valami egy pár hete, asszonyal mindig pakoltattam, de a zörgés nem szünt meg, azt hittem nem tud rendet tenni. <_< Ma mindent kiszedtem belőle, de zörög, ajtaját kinyitom abbahagyta. Vajon gariban cserélik? Kicsit idegesítő, hogy még nincs egy éves, de zörög....

Link to comment
Megosztás:

Ez nem hit, hanem annak a kérdése, hogy cserélik-e garanciában. Kicsit idegesítő, hogy ennyi idő alatt megadja magát, mi lesz később? <_<

Nem a Te hozzászólásodra írtam Imy :huh:

Vidd be nem fogják kicserélni, megcsinálják. Ha jó fejek azt mondják ez ilyen, benne volt az árban. Ha normálisak akkor lehet mgcsinálják vagy talán ki is kicserélik. Hogy mi lesz később arra meg ne is gondolj.

Link to comment
Megosztás:

Nem a Te hozzászólásodra írtam Imy :D

Vidd be nem fogják kicserélni, megcsinálják. Ha jó fejek azt mondják ez ilyen, benne volt az árban. Ha normálisak akkor lehet mgcsinálják vagy talán ki is kicserélik. Hogy mi lesz később arra meg ne is gondolj.

Széthullik a kocsi?? :huh:

Akkor most eladom! <_<

Valaki egy egyenlőre zörgő kesztyűtartós Astra CC2-t? :D

Link to comment
Megosztás:

Bocs, de akit érdekel ásson egy kicsit vissza, valamikor már beszéltünk róla. Én egy Tipo szivárgó fűtését sikerrel eltömítettem egy növényi rost tartalmú löttyel, ami kicsivel később a hűtőradiátor kapillárisainak kb. 75%-át eltömte és a szivattyút is megfogta, pedig az előírt mennyiségnél jóval kevesebbet tettem bele. Mindez csak bontás után derült ki. Sajna a nevére, márkájára már nem emlékszem, de ezekután senki nem tud olyat ajánlani, amit a sajátomba beletöltenék. Máséba szívesen, csak követelje! <_<

Nekem anno a Corsa hűtője szórakozott, az oldalánál, ahol a műanyag és a fém találkozik szivárogni kezdett.

Tettem bele fél dobozzal Gold Eagle márkájú hűtőtömítő anyagot, majd kiderül alapon. Szépen el is állította a szivárgást, por száraz lett utána. Idén adtam el a vasat, de 3 év után még mindig tünetmentes volt. Semmi károsodást nem vettem észre ezalatt. Ilyen is van.

Link to comment
Megosztás:

Van egy kis gondom, de kezdem az elejéről (Astra G 2007/12)

A kesztyűtartóban mindig zörgött valami egy pár hete, asszonyal mindig pakoltattam, de a zörgés nem szünt meg, azt hittem nem tud rendet tenni. <_< Ma mindent kiszedtem belőle, de zörög, ajtaját kinyitom abbahagyta. Vajon gariban cserélik? Kicsit idegesítő, hogy még nincs egy éves, de zörög....

A kesztyűtartódnak nem az ajtaja zörög, hanem a belül levő polc, ami kivehető.... ha sokat pakolsz felülre attól elfárad az anyag és zörögni kezd.

megoldás: a polcot ki kell venni, több lesz a helyed is.

Link to comment
Megosztás:

Nem kell légteleníteni, nekem elhiheted, most kellett cserélnem a szervóba az olajat, mert véletlenül (lásd feljebb) DIII (piros) lett beleöntve. A nívó meg látszik a kupak alján levő pálcikán.

arra azért kíváncsi lennék, hogy miért öli meg a szervópumpát a DIII (piros) olaj? a zöld D2 az félszintetikus, a D3 a piros meg fullszintetikus, de a hígabb mint a D2. (maradt minta összenézni...) akkor mitől nyírja ki a pumpát? Bár több szerelővel is beszéltem, akik kiröhögtek, hogy a piros olaj ilyet tenne, egyikük a szerint még a ketőtt keverni is lehet.

Mindenesetre lecserléltem D2-re. közben a 4. henger is megy már. Trafócsere <_<))) most a

bal első tompított szarakodik.. még jó hogy nem az én kocsim.

Kezdem a hitem elveszíteni az astra-ban. lehet hogy átállok BMW E36-ra, szigorúan kombira.

Nem mondja meg senki nekem, hogy mi a hatásmechanizmusa a DIII olaj kinyírja a szervópumpát című kérdésnek? Csak mert érdekelne. Vagy ez is olyan szöveg, mint hogy "használjon eredeti opel olajat." Na? írtam az olaj gyártójának egy emailt ámerikába, hogy ugyan mondják már meg ők is a titkot, de még nem jött válasz.

Link to comment
Megosztás:

A kesztyűtartódnak nem az ajtaja zörög, hanem a belül levő polc, ami kivehető.... ha sokat pakolsz felülre attól elfárad az anyag és zörögni kezd.

megoldás: a polcot ki kell venni, több lesz a helyed is.

Classic-ban már polc sincs gyárilag, tehát nincs mit kivenni! <_<

Link to comment
Megosztás:

Nem mondja meg senki nekem, hogy mi a hatásmechanizmusa a DIII olaj kinyírja a szervópumpát című kérdésnek? Csak mert érdekelne. Vagy ez is olyan szöveg, mint hogy "használjon eredeti opel olajat." Na? írtam az olaj gyártójának egy emailt ámerikába, hogy ugyan mondják már meg ők is a titkot, de még nem jött válasz.

Én is csak tippelni tudok, de mint kenéstechnikáshoz valamelyest értő, szerintem a következő pofon egyszerű magyarázat van.

ez egy kcsit olyan mint a régi motorba full szintetikusat önteni...ami vékonyabb...

1. a gyártási hézagok olyanok lehetnek még benne ráadásúl némelyik már kopottabb is, hogy ígénylik a vastagabb olajat különben nem folyadék surlódás lesz, hanem minimum vegyes,

2....mert az erő viszonyok is olyanok hogy kipréselik a vékonyabb olajat a relative nagyobb résen,

3. ... a szervó elég nagy nyomáson dolgozik így a résveszteségek miatti olaj elfolyások rombolják a mechanikus részeke, mivel másik térbe alakul ki a nyomás nem ott ahol kellene vagy legalábbis átterjed máshova is, így el tudom képzelni, hogy a szimeringeket, tömítéseket is jobban terheli....ami ugye a szervók lelke...

hangsúlyozom ez az én magán véleményem..nem magával az olaj minőségével van a gond, hanem egyszerűen nem bele való...motor olaj a 2T is..mégsem ajánlanám a te motorodba sem, mert nem oda való....az olajok területe igen érdekes, de nem véletlen, hogy melyiket ajánláják a gyrtók és a tervezők...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.