Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

wessz!

Már pedig létezik. Mert a vásárló/megrendelő(pl. GM) megkövetel bizonyos minőséget, illetve elfogadja, hogy az nem olyan pöpec.

Élő példaként említeném egy klubos, nagy gyárban dolgózó ismerősöm mondatait:

- 3 minőséget gyártunk: 1. Csakis 1. osztályú anyagokból, amik megfeletek a teszteken hibátlanul, ezt kapja az anyacég.

2. ide főleg 2. osztályú anyagokat használunk, ezt kapja az egyik szolgáltató, amelyik ezeket adja a felhasználóknak.

3. na ebbe a legsilányabbak is bejutnak, ezt meg kapja a "hülye azért nem vagyok" lánc, mert olcsó áru kell nekik...

Link to comment
Megosztás:

Egy valamit azért tudomásul kellene venni: a GYÁRI alkatrész az ERDETI GYÁRI!!!

Nem utángyártott, nem ident, nem század osztályú, hanem A GYÁRI, amivel a mérnökök megtervezték az autót, amivel az autó tudja teljesíteni azokat a műszaki paramétereket, melyeket a tervezők szigorúan előírtak.

A márkaszervízek is ezen alkatrészek cseréjekor vállalnak teljes körű garanciát mind az alkatrészre, mind az elvégzett munkára, hiszen egy ilyen alkatrész cseréjével az EREDETI állapotot kívánják visszaállítani az autón, azt az állapotot amivel megtervezték és legyártották.

De, a gyári alkatrészek köztudottan ku....v@ drágák (is) szoktak lenni, ami ugye nem véletlen.

Mindig ott a választás lehetősége, azaz tehetsz bele bármilyet, de akkor viseld is az esetleges következményeket és nem utólag kell okoskodni..... <_<

Link to comment
Megosztás:

úúúú.. éreztem én hogy egy lavinát fogok itt elinditani... :huh:

csak el ne sodorjon :lol:

azzal mondjuk abszolute nem értek egyet, hogy mert a minőség...ha ez így lenne akkor pl a gyári vízpumpák miért halnak meg sorban az opelekben(több is merősöm is CL2-t vitt vissza miatta, ők még észre vették, hogy ott folyik a víz)...ja hogy szériahibás? akkor az most jobb minőség vagy sem? vagy épp egy helyen 1 hónapban szerelt trafóhidas sorozat is..egymás után lehetett őket cseréltetni...persze gyári után gyári pl haveromnak is gariba...és ment a levesbe ismét 2-6 hónap után....2 éves korára megunta cserélgetést és eladta a kocsit...nem hiszem azt sem, hogy egy nagy gyártó legyen az BOSCH vagy SKF..a többit nem is sorolom árúlna olyat aminem megefelelő, mert mondjuk gyengébb a minősége...egyébként gyári és gyári között is erős különbségek tudnak lenni..szóval hadjuk ezt a minőségi cuccok szöveget...annyival tuti nem lehet jobb, mint amynnivel drágább... <_< ha ugyanaz a gyártó csak nincs rajta GM-es logo, az szerintem ua. :D vagy mégsem? :D

Link to comment
Megosztás:

csak el ne sodorjon :D

azzal mondjuk abszolute nem értek egyet, hogy mert a minőség...ha ez így lenne akkor pl a gyári vízpumpák miért halnak meg sorban az opelekben(több is merősöm is CL2-t vitt vissza miatta, ők még észre vették, hogy ott folyik a víz)...ja hogy szériahibás? akkor az most jobb minőség vagy sem? vagy épp egy helyen 1 hónapban szerelt trafóhidas sorozat is..egymás után lehetett őket cseréltetni...persze gyári után gyári pl haveromnak is gariba...és ment a levesbe ismét 2-6 hónap után....2 éves korára megunta cserélgetést és eladta a kocsit...nem hiszem azt sem, hogy egy nagy gyártó legyen az BOSCH vagy SKF..a többit nem is sorolom árúlna olyat aminem megefelelő, mert mondjuk gyengébb a minősége...egyébként gyári és gyári között is erős különbségek tudnak lenni..szóval hadjuk ezt a minőségi cuccok szöveget...annyival tuti nem lehet jobb, mint amynnivel drágább... <_< ha ugyanaz a gyártó csak nincs rajta GM-es logo, az szerintem ua. :huh: vagy mégsem? :D

Pl az SKF kerékcsapágy a kereskedésben 90e, a Birnernél meg 30e, csak nincs rajt a GM logó, Opel márkakereskedésbe is ugyanezt mondták ...

Link to comment
Megosztás:

csak el ne sodorjon :D

azzal mondjuk abszolute nem értek egyet, hogy mert a minőség...ha ez így lenne akkor pl a gyári vízpumpák miért halnak meg sorban az opelekben(több is merősöm is CL2-t vitt vissza miatta, ők még észre vették, hogy ott folyik a víz)...ja hogy szériahibás? akkor az most jobb minőség vagy sem? vagy épp egy helyen 1 hónapban szerelt trafóhidas sorozat is..egymás után lehetett őket cseréltetni...persze gyári után gyári pl haveromnak is gariba...és ment a levesbe ismét 2-6 hónap után....2 éves korára megunta cserélgetést és eladta a kocsit...nem hiszem azt sem, hogy egy nagy gyártó legyen az BOSCH vagy SKF..a többit nem is sorolom árúlna olyat aminem megefelelő, mert mondjuk gyengébb a minősége...egyébként gyári és gyári között is erős különbségek tudnak lenni..szóval hadjuk ezt a minőségi cuccok szöveget...annyival tuti nem lehet jobb, mint amynnivel drágább... <_< ha ugyanaz a gyártó csak nincs rajta GM-es logo, az szerintem ua. :huh: vagy mégsem? :D

A CL2 majd, hogy nem egy "remake" nekem 2 céges G-sem volt, soha semilyen vizpumpa hibájuk nem volt. Prvátban a feleségemnek van egy CL2, annak sincs vizpumpa

problémája. De egy dolgot nem szabad elfelejteni! A beszállitó cégek is hibázhatnak!! Pontossaban a gépek amivel az alkatrészeket készitik ill. szerelik. A gyárakban(OPEL) ha 1 hibás szériát kifognak el szabadul a pokol és a kapkodásban elöfordulhat, hogy nem egy jó alkatrésszel szerelt auto vagy motor kerül kiszállitásra.

Link to comment
Megosztás:

Hát, kinek hogy, én próbálok részemről törekedni a gyári alkatrészre. Igaz, minden autónak van olyan alkatrésze, amelynél nem feltétlen muszáj gyárira szoritkozni (gondolok itt pl fényszóró stb), de ott is lehetőleg gyári közelire.

Én úgy vagyok vele, hogy pl csapágyak vagy szigorúan gyárit (pl vezérlés), vagy SKF (pl kerék, mert azt hallom, ha elkezd megmenni), de mondjuk a gyári lengéscsillapítókban zsinórban csalódok (ez részben a jó magyar utak hibája is).

Az előző F astrámban 4 szer cseréltem gátlót, ebből 3 gyári volt, épp hogy 1 évet bírtak (a nem gyári sem bírt kevesebbet). Aztán a temérdek kukagyanús gátlóból fogtam 2 elsőt meg 2 hátsót, felújíttattam, keményebbre kértem a gyárinál, és lám 2,5 évet használtam, és azokkal adtam el a szekeret, semmi bajuk nem volt és töredékébe került.

A jelenlegi G-nek szintén hallom a gátlók hangját, meg érzem, hogy nagyobbat kezd lengeni a kelleténél, de ezeknek adok egy esélyt, és először gyárira cserélem, aztán majd kiderül.

No ez az én véleményem.

Link to comment
Megosztás:

A CL2 majd, hogy nem egy "remake" nekem 2 céges G-sem volt, soha semilyen vizpumpa hibájuk nem volt. Prvátban a feleségemnek van egy CL2, annak sincs vizpumpa

problémája. De egy dolgot nem szabad elfelejteni! A beszállitó cégek is hibázhatnak!! Pontossaban a gépek amivel az alkatrészeket készitik ill. szerelik. A gyárakban(OPEL) ha 1 hibás szériát kifognak el szabadul a pokol és a kapkodásban elöfordulhat, hogy nem egy jó alkatrésszel szerelt auto vagy motor kerül kiszállitásra.

Nekem pedig az ismerősök között kettő is..."a beszállítók is hibázhatnak...." akkor nagyobb a minőség vagy sem? ott volt a gyári és ha az olyan ürtechnológiával megsasolt nagyítóval lesett minőségi cuccok így be**arnak akkor miről beszélünk....gátlókról is volt már szó más topicokban is...gyári nesze neked...1 évet sem bír?...az a minőség vegyétek szereljétek 2x 3x-os áron mert rajta van a GM logo... <_< :huh:

Link to comment
Megosztás:

Nekem pedig az ismerősök között kettő is..."a beszállítók is hibázhatnak...." akkor nagyobb a minőség vagy sem? ott volt a gyári és ha az olyan ürtechnológiával megsasolt nagyítóval lesett minőségi cuccok így be**arnak akkor miről beszélünk....gátlókról is volt már szó más topicokban is...gyári nesze neked...1 évet sem bír?...az a minőség vegyétek szereljétek 2x 3x-os áron mert rajta van a GM logo... <_< :D

Valszeg mégsem gyári volt a drága ár és a GM logó ellenére sem!

Mert én már ilyet is hallottam, hiszen találékony az emberi elme, lop-csal-hazudik és hamisít meg jól átver, ahogyan csak tud...... :huh:

Link to comment
Megosztás:

Ködlámpások! A tietek is párásodik belülről? Vadiúj kocsi, gyári lámpa.

Vágjam a fejükhöz, vagy mi a teendő?

Figyu bakker nem akarod még vagy három helyre is beírni. Elég ha a megfelelő helyen kérdezel, a srácok úgy is válaszolni fognak a neked oly fontos problémára! <_<

Link to comment
Megosztás:

Nagyon egyszerű a történet, ha párásodik az azt jelenti hogy valahol bejut a lámpatestbe a víz/pára/nedvesség. Akit zavar, az kénytelen lesz szétszedni/szétszedetni a lámpatestet és szemrevételezéssel ellenőrizni a helyzetet. Lehet hogy csak a lámpa hátsó része és az üveg közötti illesztésnél van egy kis hézag...

Link to comment
Megosztás:

Nagyon egyszerű a történet, ha párásodik az azt jelenti hogy valahol bejut a lámpatestbe a víz/pára/nedvesség. Akit zavar, az kénytelen lesz szétszedni/szétszedetni a lámpatestet és szemrevételezéssel ellenőrizni a helyzetet. Lehet hogy csak a lámpa hátsó része és az üveg közötti illesztésnél van egy kis hézag...

<_<

FBS csodákra képes :huh:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegnap jelentkezett nálam (az autómnál)(99-es X14XE G ASTRA CARAVAN)

A következő a szitu:Baromi nagy volt a dugó a Dózsa György úton,gondoltam megfordulok teljesen alászedtem a kormány de miután befejeztem a manőver észrevettem,hogy felvillant a műszerfalon az ABS hibajelző lámpácska közvetlenűl ez után a légzsáké is,a kormány elnehezedett (a szervó nem dolgozott)a motor felöl valami idegen zajt fedeztem fel amit leírni nem tudok.A szervó felöl érkezik.Ja és ami még fontos lehet a töltés jelző lámpácska is világítani kezdett,de csak nagyon halványan!A motor úgy megy mintha a vezérlés átrakta volna vészüzembe az autót!Amikor megpróbálok gyorsitani eltünik minden a müszerfalról,nem mutatja sem a sebességet sem a fordulatszámot sem a vízhőmérsékletet,sem a tank töltöttségi állapotát,de amint elengedem a gázt és a fordulatszám visszaesik minden visszajön,de csak a következő gázadásig!Ja és tegnap óta már a második bal fényszóróizzót cserélem!Töltésem lehet,mert az aksi nem merült le!Akinek van épkézláb ötlete szivesen fogadom,ha más nem elviszem a verdát villamosságisokhoz,és megírom a történteket okulásképp!

A segítségeteket előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Ez nagyon arra utal. Generátor ki-szét-feszültségszabályozó kicserél(plusz esetleg diódahíd), össze, be, és utána lehet nézni, mi égett még ki stb.

Addig nagyon hajtani sem kéne, mert sok izzót kell majd kicserélni a végén, meg ha még valami kimegy, akkor azt is, és az már nem lesz olyan "olcsó", mint az izzók.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.