Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok, nekem a külső hőmérséklet szenzorral lenne egy problémám, éspedig az, hogy a kijelzőn az autóban nem jelez ki hőmérsékletet csak 4 vonal van ott...

Leszereltem és csinaltam róla egy pár képet róla, sajna még egy jót nem láttam, hogy hogyan is néz ki ezért ha vki tud segíteni és így ránézésre meg tudja mondani, h ennek így kell-e kinéznie vagy ahogy én látom el lenne törve?

Hol lehetne olcsóbban beszerezni 1-et, aki tud segíteni ötlettel írjon légyszi, előre is köszi.

A képek a szenzorról: Főleg a második képen látszik, hogy mintha le lenne a feje törve a szenzornak

1. photo0037ac1.th.jpg

2. photo0038qo6.th.jpg

3. photo0034ax7.th.jpg

Minden hozzászólást nagyon köszönök.

Az autóm adatai:

Opel Astra 1,6 8V

év:2004

nJoy

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, nekem a külső hőmérséklet szenzorral lenne egy problémám, éspedig az, hogy a kijelzőn az autóban nem jelez ki hőmérsékletet csak 4 vonal van ott...

Leszereltem és csinaltam róla egy pár képet róla, sajna még egy jót nem láttam, hogy hogyan is néz ki ezért ha vki tud segíteni és így ránézésre meg tudja mondani, h ennek így kell-e kinéznie vagy ahogy én látom el lenne törve?

Hol lehetne olcsóbban beszerezni 1-et, aki tud segíteni ötlettel írjon légyszi, előre is köszi.

A képek a szenzorról: Főleg a második képen látszik, hogy mintha le lenne a feje törve a szenzornak

1. http://img206.imageshack.us/my.php?image=photo0037ac1.jpg

2. http://img180.imageshack.us/my.php?image=photo0038qo6.jpg

3. http://img366.imageshack.us/my.php?image=photo0034ax7.jpg

Minden hozzászólást nagyon köszönök.

Az autóm adatai:

Opel Astra 1,6 8V

év:2004

nJoy

nos, igazad van, ennek nem gyengén hiányzik az érzékelő része :-) Középen egy szép kis hengernek kellene kiállnia, meg a felfogatói is eléggé odavannak. Bontóban multkor mondtak 1000-ért, bár lehet, hogy ennyiért újat is kapsz (pl mullerauto.hu).

Link to comment
Megosztás:

twinportos mociknál sem a szelepnek van jellegzetes hangja tudtommal hanem a láncnak...szóval hol nincs lánc ott nincs lánc hang sem <_<

A láncnak nincs nagy hangja, csak surrogása ami nem hangos egyáltalán. Hangja a twinport szelepnek van, csak nem tudom mindegyik modellben ugyanolyan a konstrukció vagy sem...?

Láncnál is inkább a feszítő egység volt problémás, de változtattak rajta. Az enyém például egyáltalán nem hangos, megirígyelhetné egy két szíjas autó, bár azoknál inkább a szelepek és a hidrotőke hangját szoktam kihallani.

Élettartamról nem is beszélve.... :huh:

Link to comment
Megosztás:

nos, igazad van, ennek nem gyengén hiányzik az érzékelő része :-) Középen egy szép kis hengernek kellene kiállnia, meg a felfogatói is eléggé odavannak. Bontóban multkor mondtak 1000-ért, bár lehet, hogy ennyiért újat is kapsz (pl mullerauto.hu).

Köszi speter a választ, úgyfest jól ítéltem meg, h hiányzik az a része, biztosan egy kő darab zuszta szét...

Üdv. fbotko

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, nekem a külső hőmérséklet szenzorral lenne egy problémám, éspedig az, hogy a kijelzőn az autóban nem jelez ki hőmérsékletet csak 4 vonal van ott...

Leszereltem és csinaltam róla egy pár képet róla, sajna még egy jót nem láttam, hogy hogyan is néz ki ezért ha vki tud segíteni és így ránézésre meg tudja mondani, h ennek így kell-e kinéznie vagy ahogy én látom el lenne törve?

Hol lehetne olcsóbban beszerezni 1-et, aki tud segíteni ötlettel írjon légyszi, előre is köszi.

A képek a szenzorról: Főleg a második képen látszik, hogy mintha le lenne a feje törve a szenzornak

Minden hozzászólást nagyon köszönök.

Az autóm adatai:

Opel Astra 1,6 8V

év:2004

nJoy

Azt is le tudod fényképezni, hogy hol van a helye?

Link to comment
Megosztás:

Azt is le tudod fényképezni, hogy hol van a helye?

Persze, hogy igen, tessék:

szenzorwv9.th.jpg

Ha tul nagy a kép felbontás mentsd le és kicsinyitsd le :huh:

setupman-nak igaza van, ott megtalálod, ez a fotó remélem segít kicsit, így nézett ki nálam a régi mielőtt kivettem volna, a képen a lyukból már ki is van fordítva.

Én ma el is mentem és rendeltem egy vadi újat...aztám remélem majd müxeni is fog <_< a srác az űzletben azt mondta, h csak eredetit hoznak, ha minden igaz holnap megkapom.

Az ára olyan 64 román lei itt Erdélyben ami 3100 ft- nak felel meg kb. ha jól számolom...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új Astra G (2 hónapos, 1.4-es, sedan) tulajdonos vagyok. A segítségeteket kérném pár kérdésben!

1. Ha kinyitom a vezetőoldali ajtót miközben bent a kulcs az indítóban, akkor sípoló hangot ad ki, míg ki nem húzom a kulcsot, vagy míg be nem csukom az ajtót. Elég zavaró golog, ki lehet ezt vhogy kapcsolni?

2. Az automatikus belsőtér-világítást ki lehet kapcsolni vhogy?

3. Rádió nélkül, rádió-előkészítéssel vettem át az autót - gondolván - majd veszek bele olcsóbban vmely márkát. Ha valakitől veszek egy használt, gyári cdr-500-as rádiót, akkor a beszerelést követően a középső kijelző dátum helyén megjelenik automatikusan a hallgatott rádióállomás ill. a játszott zeneszám neve/címe?

Segítségeteket, tapasztalaitokat, hozzáértéseiteket előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

3. Rádió nélkül, rádió-előkészítéssel vettem át az autót - gondolván - majd veszek bele olcsóbban vmely márkát. Ha valakitől veszek egy használt, gyári cdr-500-as rádiót, akkor a beszerelést követően a középső kijelző dátum helyén megjelenik automatikusan a hallgatott rádióállomás ill. a játszott zeneszám neve/címe?

Erre a válasz, hogy X. Alapból nem tudom mit állítottak be a szekéren. Két eshetőség van:

1. gyári rádióra készítették elő, akkor semmi gond (gondolom azért sanszosabb ez a verzió)

2. nem gyári rádióra készítették elő, akkor a rádió bekapcsolásakor elalszik a középső kijelző

Ha utóbbira, akkor bemész opelbe 2 perc alatt átállítják tech2-vel és szépen kiír mindent (nekem Pápán ingyé megcsinálták, pedig akkor jártam ott először). Mintha itt írta volna valaki, hogy ez megoldható úgy is, hogy vmelyik kábelt kikötik, elvágják, de szerintem az átállítós korrektebb.

Link to comment
Megosztás:

Erre a válasz, hogy X. Alapból nem tudom mit állítottak be a szekéren. Két eshetőség van:

1. gyári rádióra készítették elő, akkor semmi gond (gondolom azért sanszosabb ez a verzió)

2. nem gyári rádióra készítették elő, akkor a rádió bekapcsolásakor elalszik a középső kijelző

Ha utóbbira, akkor bemész opelbe 2 perc alatt átállítják tech2-vel és szépen kiír mindent (nekem Pápán ingyé megcsinálták, pedig akkor jártam ott először). Mintha itt írta volna valaki, hogy ez megoldható úgy is, hogy vmelyik kábelt kikötik, elvágják, de szerintem az átállítós korrektebb.

Köszönöm a segítségedet! <_<

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új Astra G (2 hónapos, 1.4-es, sedan) tulajdonos vagyok. A segítségeteket kérném pár kérdésben!

1. Ha kinyitom a vezetőoldali ajtót miközben bent a kulcs az indítóban, akkor sípoló hangot ad ki, míg ki nem húzom a kulcsot, vagy míg be nem csukom az ajtót. Elég zavaró golog, ki lehet ezt vhogy kapcsolni?

2. Az automatikus belsőtér-világítást ki lehet kapcsolni vhogy?

3. Rádió nélkül, rádió-előkészítéssel vettem át az autót - gondolván - majd veszek bele olcsóbban vmely márkát. Ha valakitől veszek egy használt, gyári cdr-500-as rádiót, akkor a beszerelést követően a középső kijelző dátum helyén megjelenik automatikusan a hallgatott rádióállomás ill. a játszott zeneszám neve/címe?

Segítségeteket, tapasztalaitokat, hozzáértéseiteket előre is köszönöm!

1. szerintem nem...vagy a csipogó kiiktatásával

2. ha jól emlékszem bizonyos idő után kikapcsol magától, ha nyitva hagyod az ajtót.....de kikapcsolni nem lehet

3. erre már kaptál választ :huh:

még jön egy pár nálunk is lehet okosabb szaki, majd Ők is elmondják a véleményüket <_<

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új Astra G (2 hónapos, 1.4-es, sedan) tulajdonos vagyok. A segítségeteket kérném pár kérdésben!

1. Ha kinyitom a vezetőoldali ajtót miközben bent a kulcs az indítóban, akkor sípoló hangot ad ki, míg ki nem húzom a kulcsot, vagy míg be nem csukom az ajtót. Elég zavaró golog, ki lehet ezt vhogy kapcsolni?

2. Az automatikus belsőtér-világítást ki lehet kapcsolni vhogy?

3. Rádió nélkül, rádió-előkészítéssel vettem át az autót - gondolván - majd veszek bele olcsóbban vmely márkát. Ha valakitől veszek egy használt, gyári cdr-500-as rádiót, akkor a beszerelést követően a középső kijelző dátum helyén megjelenik automatikusan a hallgatott rádióállomás ill. a játszott zeneszám neve/címe?

Segítségeteket, tapasztalaitokat, hozzáértéseiteket előre is köszönöm!

1. Miért zavar? ha valahol otthagyod az autód akkor miért nem veszed ki a kulcsot? Legjobb indok a biztosítónál hogy nem hittem volna hogy elviszik. Evvel én nem játszanék. ha a zenét akarod hallgatni akkor meg ablak le de kulcs mindenképp kivesz.

2. Persze ki lehet, kiveszed az izzót vagy egy kapcsolót applikálsz ebbe a műanyag búrába ill. valami rejtettebb helyre. Magától nem alszik el egy idő után.

3. Nekem gyári rádiót tettek bele de azt csak tech2 műszerrel lehet átállítani. Amire a carárs gondolt az a dátum kijelzése ha van a rádiónak saját kijelzője akkor nem írja ki folyamatosan a dátumot, hanem rádió bekapcsnál eltűnik. Ezt rövid időre a pötty gomb megnyomásával elő lehet hívni, ha nem akarod hogy folyamatosan mutassa a dátumot.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

1. Ha kinyitom a vezetőoldali ajtót miközben bent a kulcs az indítóban, akkor sípoló hangot ad ki, míg ki nem húzom a kulcsot, vagy míg be nem csukom az ajtót. Elég zavaró golog, ki lehet ezt vhogy kapcsolni?

Erre én is gondoltam már, csak épp valami kellemesebb hangú bimbammra kellene kicserélni.

Perpillanat azt sem tudom, hol van.

Link to comment
Megosztás:

Köszi az ötleteket, a segítséget!

A kulcsbenhagyásos-sípolás azért is zavar, mert ha pl megállok, leállítom a motort és csak kinyitom az ajtót a jó levegő miatt, vagy csak mert várok vkit, akkor mindíg huzigálni kell a kulcsot.

SŐT! olyan is mindennapos, hogyha megállok, motor ki, kulcs ki és KINYITOM AZ AJTÓT, akkor hallok még egy kb.3 másodpercig sípolást. dolgozó lány idegesítő, hiszem már kihúztam a kulcsot.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Előszöris üdvözlök mindenkit, új vagyok még itt, bár már egy hónapja olvasgatok ebeb a topicba, mert próbálok egy hibaokra rájönni.

Egy 2001-es 1.2-es 16 szelepes Astra G Caravanom van, a vezérműláncos, még nem twinport, hanem ecotec.

Július elején vettem, 200km után motorellenörző kigyullad, stabilan ég.

Szervíz, hibakód kiolvasás. Mondják sok benne a kód és régi a szoftver, csinálnak egy reset-et és telepítenek egy új szoftvert. Menjek vele, az majd gyűjti az adatokat, aztán ha kigyullad újra, jöjjek vissza.

Oké, megyek 200-at, kigyullad. Rögtön nem tudtam menni, egy 300-al később irány a szervíz (egyben zöldkártya csináltatás is).

Kiolvassák a kódot, mely a következő:

P0170=Tüzelőanyag-korrekció (Bank 1) funkció-rendellenesség

Fejvakarás, mert ez sokmindentől lehet (egyébként reset előtt is ez volt az uccsó, mondja a szerelő)

Végignézés: Lambda-jel jó, légtömegmérő jó (és új, mondjuk nem Opel, hanem valami utángyártott), falsot nem szív, tech2 nem jelez semmit

Károsanyag kibocsátás is rendben lehetett, mert simán megkaptam a zöldkártyát.

Mentünk még egy kört Tech2-vel (de már hibakód kiütve) és nem jelzett semmit.

Jótanács: tegyek bele üzemanyag-ellátórendszer tisztítót, illetve ha megint kigyullad, akkor álljak meg, állítsam le és indítsam újra, lehet hogy ekkor nem fog újra égni.

Tisztítót beleöntöttem a 25l benzinbe, de nem sikerült elégetni, mert 200al később megint kigyulladt :D

Megálltam, motor le, újraindít: ég stabilan.

Időm semmi szervízre, így mentem vele augusztust végig (na nem használom sokat, egy 1000-est mentem vele. Most hétfőn újra szervíz, de most nem volt ott a szaki. Jövő héten megyek megint.

Amit még érzek, de lehet csak pszichés: 1500-2000 fordulat tájékán mintha időnként alig észrevehetően rángatna, de csak nagyon ritkán. Ha taposom neki, akkor semmi. Akkor megy, na nem nagyon, mert ugye csak 75le <_<

Alapjárat teljesen rendben. Pöcre indul hidegen, melegen (igaz, aksi zsír új)

Amit kérdeznék, igazán nem is az, hogy mi lehet a baj (mert a válaszok, amit sejtek: EGR tisztítás, szelepháztisztítás, stb., na én ilyenelnek neki nem merek állni), hanem hogy mit tegyek, ha megint csak jótanácsokat kapok? Javasolhatom én ott hogy ezeket a tisztításokat végezzék el (már ha ti erre tippeltek)? Mert okokodni nem akarok meg kellemetlen helyzetbe sem kerülni. Szóval szokás ilyet tenni?

Egyébként ez egy márkaszervíz és nagyon kedvesek meg korrektek, nem akartak eddig lehúzni, pl. másodszor a zöldkártya díján kívül nem kértek semmit.

Ja, a pici rángatás miatt - az itt olvasottak alapján - az utángyártott légtömegmérő gyanús volt és ma lehúztam. Mentem vele egy kört a faluban (kb 10-15km), majd visszadugtam. Semmi különöset nem vettem észre, indult, alapjárat oké, menni ment, sőt még a rángatás sem volt (igaz keveset mentem). És utána a Gáz-fék-gyújtás módszerrel kiolvastam a kódokat:

P0170=Tüzelőanyag-korrekció (Bank 1) funkció-rendellenesség - a szokásos :D

P0100=Levegőtömeg- és levegőmennyiség-mérés funkció-rendellenesség - ezek szerint jó a légtömeg mérő :huh:

P0110=Szívólevegöhömérséklel-jeladó funkció-rendellenesség - hmmm, ez érdekes

Ez a legutolsó összefüggésben lehet a légtömeg lehúzásával, ha nem, akkor a hibával?

Ja, még egy baja van a gépnek, bár ennek szerintem semmi köze a hibához: az immo időnként nem zár, amikor kihúzom a kulcsot, főleg nagy melegben. De viszonylag ritka, és indulni indul utána simán (nyilván, mivel nem zárt be). Aztán 2-3 leállítás után gondol egyet és újra zár rendesen.

Húúú, nagyon hosszú lettem. Bocs. Hááát, ha csak télen lesz időtök végig olvasni, az sem baj. Szerintem még akkor is aktuális lesz. :-))

köszi és üdv mindenkinek:

hp

Link to comment
Megosztás:

P0100=Levegőtömeg- és levegőmennyiség-mérés funkció-rendellenesség - ezek szerint jó a légtömeg mérő

P0110=Szívólevegöhömérséklel-jeladó funkció-rendellenesség - hmmm, ez érdekes

ez akettő a légtömegmérő lehuzás után került eltárolásra.

ezt a hibakódot okozhatja :

lambdaszonda, de kettő van belőle, bármelyik

légtömegmérő - főképp hogy utángyártott van benne

folytószelepház koszosodása,

AGR szelep leragadása

ezt a hibakódot nagyon nehéz javitani...

Link to comment
Megosztás:

A biztosítéktábla hátoldalára van felerősítve. Kívülről csak a perforáció látszik.

A legegyszerűbben és egyben legbarbárabbul innét kell kitépni v. csípőfogóval elcsípni a szálakat. <_<

De ha ott elvágod/kiszeded akkor nem jelez villany bekapcsra sem. Vagy tévedek?

Link to comment
Megosztás:

P0100=Levegőtömeg- és levegőmennyiség-mérés funkció-rendellenesség - ezek szerint jó a légtömeg mérő

P0110=Szívólevegöhömérséklel-jeladó funkció-rendellenesség - hmmm, ez érdekes

ez akettő a légtömegmérő lehuzás után került eltárolásra.

ezt a hibakódot okozhatja :

lambdaszonda, de kettő van belőle, bármelyik

légtömegmérő - főképp hogy utángyártott van benne

folytószelepház koszosodása,

AGR szelep leragadása

ezt a hibakódot nagyon nehéz javitani...

----------------------------------------------------------------

Szia Uhuhu!

Nagyon szépen köszönöm a gyors választ.

Még egy kérdés - ha még belefér - csak hogy értsem:

Ha a légtömegmérő rá van dugva és küld valamilyen adatot, de az adat rossz, akkor nem feltétlenül kapok P0100-at? Ergo oda akarok kilyukadni, hogy ha nincs légtömegmérővel kapcsolatos hibakód, attól ezek szerint az még lehet rossz? Mert azzal a céllal húztam szét, hogyha belekerül most a P0100 hibakód, akkor az eddig jól működött, tehát nem az utángyártott cucc a rossz.

Illetve ugyanez a helyzet a lambdával is? Ha pl. most széthúzom és belekerül a lambda hibakód, az nem jelenti automatikusan azt, hogy eddig jól működött a lambda (hiszen nem volt eddig lambda hibakód sem)?

Na jó, nem huzogatok szét egyébként inkább már semmit (mert mint tudjuk a hardverekre nincs veszélyesebb, mint egy csavarhúzóval mászkáló szoftveres - azaz én - mondogatják a rendszergazdák :-), hanem inkább elviszem hétfőn a szervízbe, aztán meglátjuk, mi lesz. Esetlgeg teszek egy óvatos javaslatot, hogy menjünk egy kört tech2-vel úgy, hogy még nincsenek kiütve a kódok. Úgy tuti lesz egy pici rángatás alacsony fordulaton, talán megmondja a tech2, milyen adatot korrigál ilyenkor az ecu.

köszi szépen még egyszer a segítséget :-)

hp

Link to comment
Megosztás:

hibakódot akkor ad, ha annyira szar már, hogy alig megy...

azaz annyira szélsőséges értékeket ad, hogy a computer felismeri hogy az a hiba.

és igen, hibakód nélkül is lehet az a hibás.

illetve a computer felismeri, hogy valami rossz azért is adja a tüzelőanyag korrekciós hibát, de nem tudja hogy melyik.

ez egy nagyongenyó hibakód, mert lehet bármi <_<

mi is sokat szoktunk vele szenvedni...

Link to comment
Megosztás:

hibakódot akkor ad, ha annyira szar már, hogy alig megy...

azaz annyira szélsőséges értékeket ad, hogy a computer felismeri hogy az a hiba.

és igen, hibakód nélkül is lehet az a hibás.

illetve a computer felismeri, hogy valami rossz azért is adja a tüzelőanyag korrekciós hibát, de nem tudja hogy melyik.

ez egy nagyongenyó hibakód, mert lehet bármi <_<

mi is sokat szoktunk vele szenvedni...

Nem feltétlen utángyártott légtömegmérőt kő beletennie a kollegának....

meg kellene próbálni (egy próba erejéig) az eredeti gyárival :huh:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.