Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Igen, megvan a hiba oka. De nem is tudom, hogy el merjem-e mondani, annyira égő. Tegnap este apósomnak is elmondtam, hogy mi újság a kocsival, aztán kapásból megkérdezte, hogy mikor néztem meg utoljára a fagyálló szintet. Hát, mondom én azt nem nagyon néztem, szervízben volt a kocsi pár hónapja, annak rendbe kell lennie... Na, azért erölködött ez Öreg, hogy nyissuk csak fel a motorház tetőt. Na, a kiegyenlítő tartályban egy csepp víz nem volt. Apósomtól meg is kaptam a fejmosást, na meg 4 liter 34 fokos fagyállót, amiből 2 LITER (!!!) bele is figyelt rögtön a kocsiba.

A mradék értelem szerűen bent van a csomagtartóban, aztán majd még vaszeg fog bele menni, ha kinyomja magából a levegőt. Tényleg, egyáltalán az Astra lelevegőtelníti magát, vagy csinálni kell vele vmit????

Na, szóval azóta minden OK a vassal, élvezem a fűtést, a mutató meg sem moccan a 90 fokról. Ahogy a nagykönyvben....

A dolognak számomra két tanulsága van. Az egyik, hogy annak a szónak, hogy szakszervíz igazából nem pozitív, hanem negatív jelentése van!!! Bár ezt még lehet, hogy visszavonom, ha pár napon belül megint elmegy valahol a vizem. Bár nem hiszem.

A másik, hogy a "TSZ világban" azért még valamit tanultak az emberek a gépekről!!! :D Én meg egy hülye lúzer vagyok.

Na, a másik csodálatos dolog az az, amiért végülis anno megvettem at Opelt!!! Kb. 1500 km-t mentem azóta, hogy így elkezdett sz@rakodni a kocsi. Eszében sem volt felforralni a vizet!!! Annyi víz elég volt a hűtéshez, amennyi a motorban volt...

Na, szóval ez történt, remélem tényleg megoldódott a dolog. Ha megint eltűnik a víz akkor következő kőr.

Köszi mindenkinek a segítséget!

Hmmmm. Azért jó lenne tudni, hová ment el az a sok víz... Azért ez nem természetes. Söt. Természetellenes.

Elküldve

Hali

Erröl jut eszembe. Nekem1.2-es van, kb. fél évente kell utána tölteni 1-2dl. hűtővizet. Megnéztem, és láttam, hogy a hűtő szivárog kicsit. Most tudtam megnézni télen, mert nyáron rögtön elpárolog. Szoval nagyon kicsi a rés. Az a kérdésem, hogy van-e jelentösége a tulnyomásnak a hűtöben. Most úgy közlekedek, hogy picit kicsavartam a hűtősapkát, igy nem fogy a víz. Elöbb utobb ki kell cseréltetni a dolgot tudom, de jelen pillanatban nem megy. Mi a véleményetek.

Elküldve
Hali

Erröl jut eszembe. Nekem1.2-es van, kb. fél évente kell utána tölteni 1-2dl. hűtővizet. Megnéztem, és láttam, hogy a hűtő szivárog kicsit. Most tudtam megnézni télen, mert nyáron rögtön elpárolog. Szoval nagyon kicsi a rés...

Hogyan és hol látod pontosan, hogy folyik (csak érdekelne, hogy mire kell figyelni, mit és hol kell keresni)? Van klímahűtőd? Mert az pl nekem eltakarja az elejét a rendes hűtőnek...

Elküldve

Igen van klima is. A vékony csövek tövénél, ahol a müanyag oldalhoz ér ott szivárog. De eggyellőre nagyon minimálisan.

Elküldve
Igen van klima is. A vékony csövek tövénél, ahol a müanyag oldalhoz ér ott szivárog. De eggyellőre nagyon minimálisan.

Hmmm... majd megnézem, így hirtelen nem vágom...

Elküldve

A vízhűtő belseje, a termosztáttal szemben folyik. A hűtő vízszintes fémcsövei forrasztásánál van a hiba. Nem tudom érthető-e amit írtam.

Elküldve
A vízhűtő belseje, a termosztáttal szemben folyik.
Nem teljesen veszem az adást... A víz a termosztáttal szembe folyik a hűtő belsejében?

A hűtő vízszintes fémcsövei forrasztásánál van a hiba. Nem tudom érthető-e amit írtam.

Itt 2 gondom van :oops:

1. Nem értem hogy kapcsolódik ez a mondat az elsőhöz...

2. Nem vágom most hirtelen, hogy mik azok a "hűtő vízszintes fémcsövei", de mondom, miután ránézek majd, biztos vágni fogom, csak így látatlanba nem megy, mivel hülye vagyok...

Esetleg rakhatnál majd be képet róla, úgy biztos jobban érteném :wink:

Elküldve

akkor magyarul, vagyis érthetően:

ha szembe állsz az autóval, akkor a hütő bal alsó sarkánál szokott folyni......

és nem kívül, hanem belül. azaz a motor felöl.

Elküldve
akkor magyarul, vagyis érthetően:

ha szembe állsz az autóval, akkor a hütő bal alsó sarkánál szokott folyni......

és nem kívül, hanem belül. azaz a motor felöl.

B*sszus, most esett le aga első mondata... Mekkora hülye vagyok :oops:

Elküldve

Srácok

Még azt szerettem volna kérdezni, hogy mikor látható szemmel a folyás? Azt már mondtad aga46, hogy hideg időben, de arra lennék kíváncsi, hogy járó, üzemmeleg motornál vagy járó de még hideg/langyos motornál vagy esetleg álló motornál?

Elküldve

Hali

Kössz a sgítséget uhuhu. Ez a pici szivárgás csak hideg motornál, indítás után, ahogy a motor melegszik, és a nyomás növekszik a rendszerben, akkor látszik. Utánna már elpárolog a kiszivárgott víz. Arra a kárdésre, hogy van-e jelentössége a nyomásnak rendszerben tud valaki válaszolni?

Elküldve
Arra a kárdésre, hogy van-e jelentössége a nyomásnak rendszerben tud valaki válaszolni?

Van, nyomás alatt elvileg a 100 Celsius fölé is melegedhet a hűtőközeg hőmérséklete, úgy hogy az nem párolog el.

Elküldve

Aga46!

Megnéztem a hűtőmet belülről.... háááááát nem nagyon látom azokat a vízszintes fémcsöveket, a termoval szemben sem. Mindegy, én vagyok a béna.

Ha tényleg fél évente kell utántöltened 1-2 decit, akkor az sztem nem olyan vészes, várhatsz még a hűtőcserével. Mondanám én, laikusként, hozzá nem értőként. De uhuhu mindjárt megcáfol... :roll:

Elküldve

Sziasztok Még egy kérdésem lenne..... Valaki próbálkozozz Direct szűrővel vagy valami más levegő beáramlással hogy több legyen??? Mert az az autó elején kicsi a levegő beömlő torok... Azt nem e érdemes nagyobbra cserélni valahogy??? Vagy hülyeség? :twisted:

Elküldve
Nos még valami a közép konzolon nem lehet folyamatosan a sebességet kiiratni? Mert ugye visszavált dátumra!

Thx :) :D

Ez engem is érdekelne...

Dremu: ha megtudakoltad opel16v-től, megírnád mi a megoldás?

vagy:

Opel16v: ha gondolod, leírhatnád ide a megoldást ezzel kapcsolatban (vagy ha vhol már egyszer leírtad, légyszi linkeld be ide)... Ha nem is részletesen kifejtve, csak nagyvonalakban. Nekem speciel az is elég, ha azt mondod, hogy bonyolult beavatkozást igényel.

Elküldve

opel 16v mester válasza a következő:

Direktszűrő nem jobb, mert nyáron a forró levegőt szívja a motortérből,

ami elég szép teljesítményvesztést okoz.

Lehet bővíteni a légszűrőházat, ill az oda vezető torkot, ezt házilag

érdemes megoldani, nem nagy kunszt. :?

Elküldve
opel 16v mester válasza a következő:

Direktszűrő nem jobb, mert nyáron a forró levegőt szívja a motortérből,

ami elég szép teljesítményvesztést okoz.

Lehet bővíteni a légszűrőházat, ill az oda vezető torkot, ezt házilag

érdemes megoldani, nem nagy kunszt. :?

Húúú gyerekek, félreértettem a dolgot! Azt hittem, a sebességkiírásra van megoldása opel16v-nek... De azért köszi a direktszűrős választ is :wink:

Elküldve

Ja !?

Az is kéne!!!!!!! Ha tudja valaki........ Lökje már a választ! De gyanus hogy nem lehet nem?

(a km/h-t folyamatosan kiiratni!) :arrow: :arrow: :oops:

Elküldve
Ja !?

Az is kéne!!!!!!! Ha tudja valaki........ Lökje már a választ! De gyanus hogy nem lehet nem?

(a km/h-t folyamatosan kiiratni!) :arrow: :arrow: :oops:

Egyszerű trükkel nekem gyanús, hogy nem lehet...

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.