Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Hali, sziasztok, új vagyok itt, bár sokat olvasgattam mire regisztráltam, nekem is lett olyan problémám amiről már írtatok itt, mégpedig az a fránya külső-belső levegő váltó, nekem is eltört, szétkaptam, és rájöttem azért, mert a motor nem áll meg végig forgatja a letört tengelyt míg le nem veszem a gyújtást, hiába kapcsolgatom a gombot, csak oda vissza forog, így inkább lehúztam a motor vezetékét, míg nem kapok tőletek valami hasznos infót, miért nem áll le a motor? Fecó 2005-ös G 1.6 16v sedan. Előre is kösz a tanácsokat.

Az enyém már egy éve le van húzva. :lol: .Nem akart átváltani, csak ha olyan kedve volt.Akkor telt be a pohár, amikor télen az Istennek nem akart leszáradni az ablakról a pára.Aztán rájöttem, hogy zárva van a zsalu.Kinyitottam kézzel és széthúztam a csatit.Egyszer szétszedtem és az tuti, hogy terhelés nélkül szabadon forog a motor, amíg le nem veszed a gyújtást.Csak terhelésre kapcsol ki.Tehát amíg nem teszel rá másik kart addig menni fog a motor, ha összedugod.

Link to comment
Megosztás:

Az enyém már egy éve le van húzva. :lol: .Nem akart átváltani, csak ha olyan kedve volt.Akkor telt be a pohár, amikor télen az Istennek nem akart leszáradni az ablakról a pára.Aztán rájöttem, hogy zárva van a zsalu.Kinyitottam kézzel és széthúztam a csatit.Egyszer szétszedtem és az tuti, hogy terhelés nélkül szabadon forog a motor, amíg le nem veszed a gyújtást.Csak terhelésre kapcsol ki.Tehát amíg nem teszel rá másik kart addig menni fog a motor, ha összedugod.

Köszi, a segítséget, de mielőtt vissza tettem volna a motort a helyére rádugtam a kábelt, és fogóval sem tudtam megállítani a motort olyan erős, csoda hogy széttöri azt a vékony lyuggatott műanyag!! hossztengelyt. Most be van állítva külső levegőre, aszt késsz. így marad. Hali

Link to comment
Megosztás:

Hali, sziasztok, új vagyok itt, bár sokat olvasgattam mire regisztráltam, nekem is lett olyan problémám amiről már írtatok itt, mégpedig az a fránya külső-belső levegő váltó, nekem is eltört, szétkaptam, és rájöttem azért, mert a motor nem áll meg végig forgatja a letört tengelyt míg le nem veszem a gyújtást, hiába kapcsolgatom a gombot, csak oda vissza forog, így inkább lehúztam a motor vezetékét, míg nem kapok tőletek valami hasznos infót, miért nem áll le a motor? Fecó 2005-ös G 1.6 16v sedan. Előre is kösz a tanácsokat.

ez így normális, bármennyire furcsa....ha a "végállást" elérte, akkor nagyobb áramot vesz fel így tudja, hogy le kell állítani ennyi az egész, de ha nincs végállás, mert törött vmi, akkor megy tovább és vagy szinte folyamatosan majdnem zárva vagy majdnem nyitva tartja és "klappog" miközben mindíg megy a motor...rendbe kell hozni a műanyagokat körülötte és akkor rendben működni fog..ha nincs más gond...:lol:

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Érdeklődnék, hogy mennyire kell komolyan venni a szervízkönyv által előírt 30e km-enkénti olajcserét?

Jelenleg CastrolMagnatec 10W40-es olaj van a kocsiban ami már 11ezer km-es, nyugodtan várhatok amíg letelik az előírt km vagy ne?

10-12e km után már érdemes, de szerintem 15-nél többet NE menj vele!

Link to comment
Megosztás:

Hali, sziasztok, új vagyok itt, bár sokat olvasgattam mire regisztráltam, nekem is lett olyan problémám amiről már írtatok itt, mégpedig az a fránya külső-belső levegő váltó, nekem is eltört, szétkaptam, és rájöttem azért, mert a motor nem áll meg végig forgatja a letört tengelyt míg le nem veszem a gyújtást, hiába kapcsolgatom a gombot, csak oda vissza forog, így inkább lehúztam a motor vezetékét, míg nem kapok tőletek valami hasznos infót, miért nem áll le a motor? Fecó 2005-ös G 1.6 16v sedan. Előre is kösz a tanácsokat.

Szia!

Nálam nyár elején jelentkezett ugyanez a probléma. Én kiszettem a műanyag lapot és egy hosszában megvágott acél csőre lecseréltem a műanyag csövet. Most tekergetheti :-)

Link to comment
Megosztás:

Ez a rángatás érdekes nálam. Én egy ideje 64/40 benzin/e85-el járok és semmi gond. Viszont ha épp nem tudok ilyesmit tankolni és csak tiszta benzin jut akkor nekem is rángatgat finoman.

Az EGR-t én részlegesen zártam le, azóta olyan mintha chip optimalizáláson esett volna át. Kellemesebb, kultúráltabb a motor járása.

Link to comment
Megosztás:

Hali, sziasztok, új vagyok itt, bár sokat olvasgattam mire regisztráltam, nekem is lett olyan problémám amiről már írtatok itt, mégpedig az a fránya külső-belső levegő váltó, nekem is eltört, szétkaptam, és rájöttem azért, mert a motor nem áll meg végig forgatja a letört tengelyt míg le nem veszem a gyújtást, hiába kapcsolgatom a gombot, csak oda vissza forog, így inkább lehúztam a motor vezetékét, míg nem kapok tőletek valami hasznos infót, miért nem áll le a motor? Fecó 2005-ös G 1.6 16v sedan. Előre is kösz a tanácsokat.

Annak a motornak nincs végállása az így természetes.

Szia!

Nálam nyár elején jelentkezett ugyanez a probléma. Én kiszettem a műanyag lapot és egy hosszában megvágott acél csőre lecseréltem a műanyag csövet. Most tekergetheti :-)

Ezt nem teljesen értem. Tudnál róla esetleg valami rajzot vagy fotót küldeni?

Link to comment
Megosztás:

ez így normális, bármennyire furcsa....ha a "végállást" elérte, akkor nagyobb áramot vesz fel így tudja, hogy le kell állítani ennyi az egész, de ha nincs végállás, mert törött vmi, akkor megy tovább és vagy szinte folyamatosan majdnem zárva vagy majdnem nyitva tartja és "klappog" miközben mindíg megy a motor...rendbe kell hozni a műanyagokat körülötte és akkor rendben működni fog..ha nincs más gond...:lol:

Helló.

Köszi, már megforrasztottam a műanyagot, remélem bírni fogja. De lehet csak egy darabig. Szerintem azt a motort túl erősre tervezték egy müanyag lapkához. Elég hülye megoldás ez. Gondoltam a kapcsolóra is, de valószinü nem az hibás.

Link to comment
Megosztás:

Annak a motornak nincs végállása az így természetes.

Ezt nem teljesen értem. Tudnál róla esetleg valami rajzot vagy fotót küldeni?

Sajnos nincs róla képem, de ha legközelebb kiszedem lefényképezem :-).

A lényeg hogy a félkör alakú lapon az "átmérő" helyen lévő műanyag tengelyt levágtam mert a sok ragasztás és forrasztgatás miatt már nem volt használható. Egy átmérőben passzoló üreges acél csövet 1 oldalon hosszában felhasítottam és ebbe a hasítékba ragasztottam bele a félkör lapot.

Link to comment
Megosztás:

Köszi, a segítséget, de mielőtt vissza tettem volna a motort a helyére rádugtam a kábelt, és fogóval sem tudtam megállítani a motort olyan erős, csoda hogy széttöri azt a vékony lyuggatott műanyag!! hossztengelyt. Most be van állítva külső levegőre, aszt késsz. így marad. Hali

Nincs azzal így semmi gond.Maximum akkor fogod hiányát érezni, ha egy ganyészállító után cammogsz :lol: , vagy egy erdőtűz közepén haladsz keresztül és bent több lesz a füst, mint kint :lol: .

Link to comment
Megosztás:

Nincs azzal így semmi gond.Maximum akkor fogod hiányát érezni, ha egy ganyészállító után cammogsz :lol: , vagy egy erdőtűz közepén haladsz keresztül és bent több lesz a füst, mint kint :lol: .

De ha jól tudom, akkor klima nélküliben nincs is belső levegőkeringetö.

Link to comment
Megosztás:

Lenne egy másik kérdésem is. Mostanában amikor reggel beindítom a kocsit és megyek melóba, az indítás után 2 másodpercig olyan a hangja a motornak mintha szét akarna esni, mint egy 30 éves dízel. Aztán egyszercsak beáll szépen a hangja normálisra. Ez mitől lehet?

A másik dolog pedig, hogy ilyenkor elindulok és úgy kattog-kelepel valami a motorban hogy nemigaz. Ez a hidrotőke lenne? Ha igen mennyire gond ez?

Link to comment
Megosztás:

Lenne egy másik kérdésem is. Mostanában amikor reggel beindítom a kocsit és megyek melóba, az indítás után 2 másodpercig olyan a hangja a motornak mintha szét akarna esni, mint egy 30 éves dízel. Aztán egyszercsak beáll szépen a hangja normálisra. Ez mitől lehet?

Amig az olajnyomás be nem áll, és olajfilm nem képzödik az alkatrészeken addig hallod....

Mkp-ban amikor szoktam cserélni olajat, amig a friss olaj a szűrőn nem ment át, addig (5-8s-ig) hangja volt, s amikor megkapta a kenést elhallgatott...

Link to comment
Megosztás:

Amig az olajnyomás be nem áll, és olajfilm nem képzödik az alkatrészeken addig hallod....

Mkp-ban amikor szoktam cserélni olajat, amig a friss olaj a szűrőn nem ment át, addig (5-8s-ig) hangja volt, s amikor megkapta a kenést elhallgatott...

Értem ez teljesen logikusan hangzik, de amikor megvettem a kocsit úgy fél éve, akkor sosem volt ilyen, az elmúlt 1-2 hónapban csinálja ezt...

Link to comment
Megosztás:

Ez a hidrotőke lenne? Ha igen mennyire gond ez?

Ha az akkor elég nagy gond de gariba megcsinálják ha 11e km van kocsiban. Lehet nem jött össze valami a gyárban. Vidd szervízbe minél hamarabb és ott elmondják a lehetőségeket, lehet tudnak is róla hogy az a széria hibás. Ha már nem garis akkor is szerviz sztem

Link to comment
Megosztás:

Ha az akkor elég nagy gond de gariba megcsinálják ha 11e km van kocsiban. Lehet nem jött össze valami a gyárban. Vidd szervízbe minél hamarabb és ott elmondják a lehetőségeket, lehet tudnak is róla hogy az a széria hibás. Ha már nem garis akkor is szerviz sztem

2002/11 havi a kocsi, nem új.

Link to comment
Megosztás:

11 ezer km-rel ezelőtt volt olajcsere és minden szűrő cserélve.(bízom a szervízben, hogy tényleg megtörtént:D) Castrol Magnatec 10W40-et kapott.

Akkor éppen itt az ideje cserélni!

Tudom, tudom! A szervízkönyv 30e km periódust ír elő, de ezt már jónéhányszor kitárgyaltuk itt a fórumon, még ezzel a kelepeléssel kapcsolatban is.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.