Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Ne feszegesd semmivel!

A két rögzítő csavar (torx) helyére csavarj be egy-egy metrikus nyolcas csavart és azokat mozgatva ki tudod vele szépen emelni a DIS -hidat.... :lol:

Előtte azonban ne feledd a csatlakozó (oldalt) széthúzását!

de előtte tekerd ki a rögzítő torx csavarokat :lol:

Link to comment
Megosztás:

Mondom "helyére" és így is írtam!! :D Innentől az előző csavar kicsavarása evidens, legalábbis az én számomra.... :lol: :lol:

2x2db torx van rajta...2db a burkolatot rögzízi a mocin, ide lehet betekrni másikat vagy ugyanazt és segaíteni a kiszedést...a másik 2db az átmenő és ezzel van lefogatva...szóval attól az még nagyonnem evidens...az átmenőbe hiába csavar bármit!!! :lol: vagy tévedek szerinted? :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. nekem lenne egy problémám és ebben szeretném kérni a segítségeteket. Egy G-s opel astrát vettem egy hónapja 2001 es évjárat 1.2 es és most elment a müszerfal villágitásom és azt szeretném kérdezni ,hogy ezt én is kitudom cserélni vagy mindenkép szerelőnek kell megmutatnom?? És ha én is kitudom cserélni akkor pontosan hol is kezdjek neki?. :lol: Segitségeteket előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

akkor mennyél le, kapcsold fel a lámpát, és ellenörizd a lámpakapcsoló alatt a müszerfalvilágitást erősitő-halványitó pótméter állásárt. az lesz letekerve.

ha nem akkor nem uszod meg izzócserével...

Köszi .Ezt kiprobáltam és most van Km számlálló villágitásom és az óra is villágit :lol: de a sebesség mérő és a fordulat szám mérő alatt teljesen sőtét még most is . :lol:

Link to comment
Megosztás:

az még lehet izzó... nem nagy dolog, asszem 20 torx kell hozzá, 4 csavar tartja a burkolatot, és egy patent az órát.

Köszönöm a segitségeteket ezt megprobálom remélem az lesz csak a baj és ,hogy én is megtudom csinálni :lol:

Megyek is megprobálom ,még egyszer köszönöm a gyors segitséget mindenkinek.

Link to comment
Megosztás:

Ez a "karácsonyi kivilágítás" a műszerfalon a gyenge akkufesz miatt van.

Azt kellene kideríteni, hogy az akksid miért merült le??

Nincs töltésed, vagy már megérett a cserére....??

Próbáld meg egy csere akksival: ha azzal indul, működik minden és van töltőfesz. akkor az akksi volt a rossz.

De ha nincs az autón töltőfeszültség (nem tölt a generátor), nos akkor hiába teszel bel jó vagy teljesen új akksit, pár km után "lefogyasztja" és nem fogsz tudni vele elindulni...

Alapjáraton a kormány tekerésére leesik a fordulat, elektro-hidraulikus szervo nagy áramfelvétele miatt, de normális töltés esetén ezt nem szabadna észrevenni.

Mindenképp mérjetek töltő feszültséget!

Megpróbáltuk feltölteni. BOSCH készülék ami elméletileg 1-1,5 óra alatt feltölt 1 óra után annyira nem jutott, hogy a központi zárat ki tudjam nyitni. A töltőn levő mutató csak ugrált 2-nél... Szerintetek?

Egy akksi élettartamát befolyásolja a 3 év alatt megtett kilóméter? Mert már 150 ezer van benne 3 év alatt

Link to comment
Megosztás:

Megpróbáltuk feltölteni. BOSCH készülék ami elméletileg 1-1,5 óra alatt feltölt 1 óra után annyira nem jutott, hogy a központi zárat ki tudjam nyitni. A töltőn levő mutató csak ugrált 2-nél... Szerintetek?

Egy akksi élettartamát befolyásolja a 3 év alatt megtett kilóméter? Mert már 150 ezer van benne 3 év alatt

Szerintem a megtett km nem befolyásolja az élettertamot. Fater astrájában 8 évet és kb 80.000Km-t bírt az akksi. Pont ma reggel érett meg a cserére. Hétvégén még egy hosszú túrát kibírt beállt vele a garázsba, de ma nem indult már az autó. Szerencsére pár hónapja már vett akksit így csak be kellett dobni az újat. (Azért a 8 év nem rossz teljesítmény szerintem)

Link to comment
Megosztás:

Üdvözletem Mindenkinek!

Újonnan regisztráltként a segítségeteket kérném. 1,5 éve vettem egy G astrát (X16SZR-110.000 km), és eddig semmilyen probléma nem volt, műszakin, zöldkártyán csont nélkül átment, előző tulaj megcsináltatt a 120.000-es szervízt előbb...stb. Én most a 30.000-dik km-t taposom az autóba, és a nyaralás alatt érdekes jelenség ütötte fel a fejét az autón:

-ABS visszajelző elkezdett világítani menet közben, majd egyszercsak kialudt. később kipróbáltam, hogyha világít a visszajelző, akkor valóban nem működik az ABS.

-kb. egy hétre rá, újra ABS visszajelző elkezd világítani, majd a km-óra mutatója "leesik" 0-ra, illetve 1 mp-es időközönként ugrál oda-vissza ( 0km/h és a tényleges sebesség között). Szintén menet közben, majd szintén menet közben kis idő elteltével rendbejön minden megint.

-a harmadik variáció volt tegnap a legdurvább.... ABS+km óra + felvillant a motorhiba visszajelző 3 mp-re.

Az első alkalom óta kicsit sűrűsödtek ezek a jelek, de szervízben telefonon azt mondták, amíg nem csinálja folyamatosan, addig nem tudnak vele mit kezdeni. Én annyit tapasztaltam (pont ma reggel munkába menet), hogy az ABS visszajelző pont akkor kezdett el világítani, mikor bekapcsolt a hűtőventillátor a motortérbe. Bekapcsoltam max.-ra a fűtást, 4-esre a ventillátorkapcolót (dugóban, reggel 30 fokban..király volt)..majd a következő pirosnál autó újraindít (addigra már lehűlt annyira a motor, hogy nem forgott a hűtőventi a motortérben), és abraka-dabra nem világít az ABS hiba-visszajelző, és utána fűtéssel mentem végig, nem is jött elő a gond. (A talán jobb érthetőség kedvéért...volt olya is hogy nem ment a motorventillátor, csak a klíma, vagy az sem és csak a magnó...és akkor is eljőtt a fentebb felsorolt tünetegyüttes...)

Utólag is elnézést kérek, hogyha olyan témát vetek fel ami már volt, olvasgattam egy kicsit a fórumot, de nem nagyon találtam ilyen problémát eddig, gondoltam, hátha tudtok benne segíteni.

Esetleg van ötletetek hogy mi lehet a probléma oka? Olyan érzésem van, mintha valami zárlatos lenne, vagy mintha egyszerre túl sokat szeretne felvenni az akksiról a járgány és ezt nem bírja talán...szóval nem tudom.... Kérlek segítsetek ha tudtok, vagy esetleg volt hasonló tapasztalatotok. Sajnos megbízható szervízesem sincsen. Eddig nem hagyott ott sehol az autó, és ráadásul imádom is a gépezetet, szeretném megjavíttatni, csak próbálok a végére járni hogy mi lehet a baj.

Köszönöm türelmeteket, üdv.: Huby

Link to comment
Megosztás:

Üdvözletem Mindenkinek!

Újonnan regisztráltként a segítségeteket kérném. 1,5 éve vettem egy G astrát (X16SZR-110.000 km), és eddig semmilyen probléma nem volt, műszakin, zöldkártyán csont nélkül átment, előző tulaj megcsináltatt a 120.000-es szervízt előbb...stb. Én most a 30.000-dik km-t taposom az autóba, és a nyaralás alatt érdekes jelenség ütötte fel a fejét az autón:

-ABS visszajelző elkezdett világítani menet közben, majd egyszercsak kialudt. később kipróbáltam, hogyha világít a visszajelző, akkor valóban nem működik az ABS.

-kb. egy hétre rá, újra ABS visszajelző elkezd világítani, majd a km-óra mutatója "leesik" 0-ra, illetve 1 mp-es időközönként ugrál oda-vissza ( 0km/h és a tényleges sebesség között). Szintén menet közben, majd szintén menet közben kis idő elteltével rendbejön minden megint.

-a harmadik variáció volt tegnap a legdurvább.... ABS+km óra + felvillant a motorhiba visszajelző 3 mp-re.

Az első alkalom óta kicsit sűrűsödtek ezek a jelek, de szervízben telefonon azt mondták, amíg nem csinálja folyamatosan, addig nem tudnak vele mit kezdeni. Én annyit tapasztaltam (pont ma reggel munkába menet), hogy az ABS visszajelző pont akkor kezdett el világítani, mikor bekapcsolt a hűtőventillátor a motortérbe. Bekapcsoltam max.-ra a fűtást, 4-esre a ventillátorkapcolót (dugóban, reggel 30 fokban..király volt)..majd a következő pirosnál autó újraindít (addigra már lehűlt annyira a motor, hogy nem forgott a hűtőventi a motortérben), és abraka-dabra nem világít az ABS hiba-visszajelző, és utána fűtéssel mentem végig, nem is jött elő a gond. (A talán jobb érthetőség kedvéért...volt olya is hogy nem ment a motorventillátor, csak a klíma, vagy az sem és csak a magnó...és akkor is eljőtt a fentebb felsorolt tünetegyüttes...)

Utólag is elnézést kérek, hogyha olyan témát vetek fel ami már volt, olvasgattam egy kicsit a fórumot, de nem nagyon találtam ilyen problémát eddig, gondoltam, hátha tudtok benne segíteni.

Esetleg van ötletetek hogy mi lehet a probléma oka? Olyan érzésem van, mintha valami zárlatos lenne, vagy mintha egyszerre túl sokat szeretne felvenni az akksiról a járgány és ezt nem bírja talán...szóval nem tudom.... Kérlek segítsetek ha tudtok, vagy esetleg volt hasonló tapasztalatotok. Sajnos megbízható szervízesem sincsen. Eddig nem hagyott ott sehol az autó, és ráadásul imádom is a gépezetet, szeretném megjavíttatni, csak próbálok a végére járni hogy mi lehet a baj.

Köszönöm türelmeteket, üdv.: Huby

Nálam ugyanez volt a jelenség, cellazárlatos volt az akkumulátorom. Természetesen nálam az autó sem indult, de miután betoltuk ilyeneket csinált. Alapjáraton tekergeted a kormányt mit csinál? Itt akkor is hülyéskedett...

Link to comment
Megosztás:

Nálam ugyanez volt a jelenség, cellazárlatos volt az akkumulátorom. Természetesen nálam az autó sem indult, de miután betoltuk ilyeneket csinált. Alapjáraton tekergeted a kormányt mit csinál? Itt akkor is hülyéskedett...

Hajlok inkább opel16v véleménye mellett maradni, ha cellazárlatos lenne az akksi, akkor el sem indulna az autó, itt meg az indulással semmi gond nincs.

@Huby: felesleges a fűtéssel szenvedned 30°C-ban, az nincs összefüggésben a problémával, az csak merő véletlen hogy épp akkor villant fel az ABS visszajelződ amikor beindult a hűtőventillátor, az meg természetes hogy ha leállítod az autót és újraindítod akkor egy darabig tünetmentes, mindaddig amíg a hiba újra nem jelentkezik (mivel nem folyamatosan rossz az említett jeladó, csak sz.rakodik)

Link to comment
Megosztás:

Hajlok inkább opel16v véleménye mellett maradni, ha cellazárlatos lenne az akksi, akkor el sem indulna az autó, itt meg az indulással semmi gond nincs.

@Huby: felesleges a fűtéssel szenvedned 30°C-ban, az nincs összefüggésben a problémával, az csak merő véletlen hogy épp akkor villant fel az ABS visszajelződ amikor beindult a hűtőventillátor, az meg természetes hogy ha leállítod az autót és újraindítod akkor egy darabig tünetmentes, mindaddig amíg a hiba újra nem jelentkezik (mivel nem folyamatosan rossz az említett jeladó, csak sz.rakodik)

Köszönöm az eddigi válaszokat is, akkor a jelek szerint nem olyan vészes a probléma...vszínű igazatok lesz az abs jeladóval kapcsolatban, de azért az akksit is megnézetem majd....de mi a helyzet a km órával? az is az abs miatt vacakolhatott?

Okéj, ha belegondolok az abs visszajelzős téma az alap, ha az nem ég, akkor a többi gond sincsen, ha meg ég akkor a többi vagy előjön vagy nem....

Üdv.: Huby

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Zöldfülűként kérdezném itt a fórumon,mi lehet a gond?

Kesztyűtartó felől különös hangot hallok folyamatosan.Pont olyat,mint amikor átkapcsolom belsőlevegő keringetőre.

Mi lehet a hiba?Előre is köszönöm a válaszokat.

Szép estét

Na ezt egy kicsit pontosítsuk, olyan, mintha folyamatosan ki-be kapcsolna a belső keringető?

Milyen a felszereltség? azért kérdem, mert nem tudom mi lehet ott neked?

Tuti, hogy az anyós oldalon a lábnál jobb oldalt az oszlopborítás alatt van egy doboz, ami talán az AC relé, de ez nem biztos, ehez kérek megerősítést az okosabbaktól... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.