uhuhu Elküldve Augusztus8, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus8, 2008 ne álltalánossítsunk azért.xar olajat nem fog bele rakni a márkaszerviz. dehogynem! én is töltettem be ügyfél autójába teszkó gazdaságos olajat. majd szépen ráírtam a számlára, hogy hozott olajból dolgozunk az ügyfél kérésére. ezzel ő átvállalta a felelősséget, hogy ha beszarik a motor az olaj miatt akkor így járt,és elutasitásra kerül a garanciális igénye... de ez érvényes minden hozott olajra, még a gyári GM es dobozosra is. mivel Te vitted, így neked kell bizonyitani, azt hogy egy gyürütörés, vagy dugattyúolvadás satöbbi esetén hogy nem az olaj okozta. ha egyértelmü a dolog akkor nem, de motorhiba esetén igen. merthogy ugye lehetett teszkosolaj is abba GM es flakonba. ha viszont a szerviz adja a cuccot akkor jó van beletöltve, és az a szerviz illetve a GM felelössége. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve Augusztus8, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus8, 2008 T uhuhu! Ha valaki hitelt érdemlően tudja bizonyítani, hogy meghibásodás az motorolaj minőségére visszavezethető. Dehát hol vannak igazságügyi műszaki szakértők? Link to comment Megosztás: More sharing options...
robag Elküldve Augusztus8, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus8, 2008 made in china...... best of(f)!! Hát csak jó bele az NGK gyertya. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Augusztus8, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus8, 2008 Hát csak jó bele az NGK gyertya. Az hogy mi van írva a dobozra, meg hogy valóban mi van benne, az két külön dolog. Szvsz NGK-ból is létezhet "made in china", de még ha eredeti is, akkor is lehet hogy nem épp a Te autódba való. Én a magam részéről úgy szoktam gyertyát vásárolni, hogy próbálok infókat illetve tapasztalatot gyűjteni arról hogy az én motoromba melyik a legjobb (pl. ilyen fórumokon mint ez), aztán meg cikkszámmal felvértezve megyek autósboltba, és nem fogadok el semmiféle helyettesítő terméket, de még így is megnézem hogy mi van a dobozra írva. Az eredeti Bosch gyertyák (dobozon: Made in E.U) például beváltak, de egy ugyanolyan török gyártású (értelemszerűen Made in Turkey felirattal) kritikán aluli... Link to comment Megosztás: More sharing options...
robag Elküldve Augusztus8, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus8, 2008 Az hogy mi van írva a dobozra, meg hogy valóban mi van benne, az két külön dolog. Szvsz NGK-ból is létezhet "made in china", de még ha eredeti is, akkor is lehet hogy nem épp a Te autódba való. Én a magam részéről úgy szoktam gyertyát vásárolni, hogy próbálok infókat illetve tapasztalatot gyűjteni arról hogy az én motoromba melyik a legjobb (pl. ilyen fórumokon mint ez), aztán meg cikkszámmal felvértezve megyek autósboltba, és nem fogadok el semmiféle helyettesítő terméket, de még így is megnézem hogy mi van a dobozra írva. Az eredeti Bosch gyertyák (dobozon: Made in E.U) például beváltak, de egy ugyanolyan török gyártású (értelemszerűen Made in Turkey felirattal) kritikán aluli... köszi az infót én is próbáltam utánajárni erre made in japan van ráírva próbáljam ki a 3 régi bosch gyertyát egy ugyanolyan új bosch gyertyával? mert még négy gyertya elég drága lenne, és lehet, hogy felesleges is Link to comment Megosztás: More sharing options...
dionaea Elküldve Augusztus8, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus8, 2008 Elhiszem hogy van olyan szerviz sajnos, de ne álltatlánosítsunk,mert van ellenpélda is. Sztem az az érdek hogy az imporrtőr álltal engedélyezett olaj foggyon. Hiszen az számít bele a forgalomba, bár opeléknél nem tudom hogy mi az importőri elvárás. LEhet semmi nincsenek tervek nincs semmi nem tudom de utána járok. Ja lenne egy kérdésem néha ha gázra lépek egy picit gondolkodik a verda olyan mint a "turbólyuk" elindul lassan atán megindul de csak néha csinálja. Fals levegő lehet? Link to comment Megosztás: More sharing options...
ROLÓ Elküldve Augusztus8, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus8, 2008 Elhiszem hogy van olyan szerviz sajnos, de ne álltatlánosítsunk,mert van ellenpélda is. Sztem az az érdek hogy az imporrtőr álltal engedélyezett olaj foggyon. Hiszen az számít bele a forgalomba, bár opeléknél nem tudom hogy mi az importőri elvárás. LEhet semmi nincsenek tervek nincs semmi nem tudom de utána járok. Ja lenne egy kérdésem néha ha gázra lépek egy picit gondolkodik a verda olyan mint a "turbólyuk" elindul lassan atán megindul de csak néha csinálja. Fals levegő lehet? E -GAS, késleltetett gázreakcio..... Link to comment Megosztás: More sharing options...
szaby Elküldve Augusztus8, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus8, 2008 dehogynem! én is töltettem be ügyfél autójába teszkó gazdaságos olajat. majd szépen ráírtam a számlára, hogy hozott olajból dolgozunk az ügyfél kérésére. ezzel ő átvállalta a felelősséget, hogy ha beszarik a motor az olaj miatt akkor így járt,és elutasitásra kerül a garanciális igénye... de ez érvényes minden hozott olajra, még a gyári GM es dobozosra is. mivel Te vitted, így neked kell bizonyitani, azt hogy egy gyürütörés, vagy dugattyúolvadás satöbbi esetén hogy nem az olaj okozta. ha egyértelmü a dolog akkor nem, de motorhiba esetén igen. merthogy ugye lehetett teszkosolaj is abba GM es flakonba. ha viszont a szerviz adja a cuccot akkor jó van beletöltve, és az a szerviz illetve a GM felelössége. Azzal egyetértek hogy a te felelösséged ha viszed az olajat és befolyásolja a garit is,azzal viszont nem hogy gm flakonban tescos oil is lehet. Ugyan már honnan tudjuk azt biztosra hogy az opel beszállítójának mi van a flaskájában. Ennyi erövel mindenre rámondhatnánk azt hogy nem az van benne. Megveszem a stella artoa sört de ha nem a gyártotol veszem akkor csak kanizsait kapok áááááááááá. Akkora árakkal dolgoznak a szakszervizek hogy én még csodálom hogy van ember aki náluk veszi meg a 7000ft-os olajat 14000-ért. Szerintem az opel azt tudja vagyis sejti hogy ha lejár a 2 év gari elfelejtheti a kuncsaftot,valami ilyesmivel magyarázható az ilyen nagy árkülömbség. 2év alatt minél többet lefejni.De ez csak vélemény. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Augusztus9, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus9, 2008 Azzal egyetértek hogy a te felelösséged ha viszed az olajat és befolyásolja a garit is,azzal viszont nem hogy gm flakonban tescos oil is lehet. Ugyan már honnan tudjuk azt biztosra hogy az opel beszállítójának mi van a flaskájában. Te nem tudod, de nem is kell hogy érdekeljen, a márkaszerviz tudja, ezért ő vállalja a felelősséget egy esetleges motormeghibásodás után. Ha te viszel olajat, akkor meg a márkaszerviz bizalmatlan, ezért kell neked vállalnod a felelősséget. Engem inkább az érdekelne, hogy ez a felelősség ide-oda passzolgatása vajon meddig érvényes? Mondok egy példát: a kupém szervizkönyvébe akkurátusan be vannak vezetve az olajcserék ahogy illik, de egy alkalommal a gyári helyett Agip olaj került bele. Mi a helyzet olyankor, ha jóval később, egy vagy több újabb olajcsere után, amikor már megint GM-es olaj van benne, egyszer csak csapágyas lesz a motor. Mondhatja azt a márkaszerviz hogy ez azért van mert egyszer rég nem az általuk biztosított olaj volt benne? Vagy ha egy olajcserénél megint gyári olajat töltenek bele a szervizben, akkor onnantól megint övék a felelősség, függetlenül attól hogy korábban mi volt benne? Link to comment Megosztás: More sharing options...
alex78 Elküldve Augusztus9, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus9, 2008 Szevasztok! Nekem egy 1.4-es 2005-ös astrám van és gyertyát szeretnék cserélni,de a gyújtóegység nem akar lejönni,hiába erőlködöm.Tud valaki tanácsot adni? Alex78 Link to comment Megosztás: More sharing options...
tomi7711 Elküldve Augusztus9, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus9, 2008 Sziasztok! Délután megálltam a kocsimmal. 5 perc után kimentem beindítottam, de szinte az első kormánymozdulatnál le is állt. Sikerült betolni, de amikor álló helyzetben tekergettem a kormányt, le akart állni, a mutatók mozogtak mintha levettem volna a gyújtást, ugyanez a helyzet ha bekapcsolom pl az ablaktörlőt. 20 km meg tudtam vele tenni. 9V-ot mértünk az akkuban, indításkor ez visszaugrott 3-ra. Az önindító kattan egyet, nem indul. Ja és világít a csavarkulcs a műszerfalon. Ez lehet-e akkumulátor probléma? 4 éves, még a gyári akku. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ROLÓ Elküldve Augusztus9, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus9, 2008 Sziasztok! Délután megálltam a kocsimmal. 5 perc után kimentem beindítottam, de szinte az első kormánymozdulatnál le is állt. Sikerült betolni, de amikor álló helyzetben tekergettem a kormányt, le akart állni, a mutatók mozogtak mintha levettem volna a gyújtást, ugyanez a helyzet ha bekapcsolom pl az ablaktörlőt. 20 km meg tudtam vele tenni. 9V-ot mértünk az akkuban, indításkor ez visszaugrott 3-ra. Az önindító kattan egyet, nem indul. Ja és világít a csavarkulcs a műszerfalon. Ez lehet-e akkumulátor probléma? 4 éves, még a gyári akku. Valószínűleg elszállt a töltésed. Generátoron fesz.szabályzó+diódahíd cseréje, általában párban lehetséges! Viszont ha nincs töltésed kormány szervó sem lesz, ez egyértelmüsíti a dolgot.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
tomi7711 Elküldve Augusztus9, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus9, 2008 Valószínűleg elszállt a töltésed. Generátoron fesz.szabályzó+diódahíd cseréje, általában párban lehetséges! Viszont ha nincs töltésed kormány szervó sem lesz, ez egyértelmüsíti a dolgot.... Akkor ezek szerint nem akkumulátor probléma? Mibe fáj egy ilyen művelet? Link to comment Megosztás: More sharing options...
ROLÓ Elküldve Augusztus9, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus9, 2008 Akkor ezek szerint nem akkumulátor probléma? Nem hinném, bár lehetséges. Rá kellene mérni az akksira indításkor, ha 11V vagy inkább 10VOLT alá esik, akkor rossz. De ekkor már be sem indul, próbáld meg egy jó kölcsön akksival. Ha nincs töltésed, vagy nem megfelelő azt jelzi a töltés lámpád, mivel indítás után is folyamatosan világít. Ha mégis sikerül beindítanod akkor tudsz mérni töltöfeszültséget az akksi két pólusa között. Ez 13.8V - 14.5V között normális, ha a fordulat emelésére nem változik az érték (max.14.5V ig)akkor csak az akksi kapocsfeszültségét láthatod és nem tölt a rendszered... Link to comment Megosztás: More sharing options...
tomi7711 Elküldve Augusztus9, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus9, 2008 Nem hinném, bár lehetséges. Rá kellene mérni az akksira indításkor, ha 11V vagy inkább 10VOLT alá esik, akkor rossz. De ekkor már be sem indul, próbáld meg egy jó kölcsön akksival. Ha nincs töltésed, vagy nem megfelelő azt jelzi a töltés lámpád, mivel indítás után is folyamatosan világít. Ha mégis sikerül beindítanod akkor tudsz mérni töltöfeszültséget az akksi két pólusa között. Ez 13.8V - 14.5V között normális, ha a fordulat emelésére nem változik az érték (max.14.5V ig)akkor csak az akksi kapocsfeszültségét láthatod és nem tölt a rendszered... Megmértük, nem járó motornál 9V van benne, indítózva (ami csak egy kattanás) 3V-ra lemegy. Csak a motorhibát jelző sárga lámpa világít, meg ha alapjáraton tekerem pl a kormányt akkor le akar állni. Pl fékezéskor az abs pilács is világított. Más nem világít a műszerfalon. Ha pl indexelek, akkor a középkonzol háttérvilágítása is abban a tempóban halványodik. Nem fogom megúszni, hogy felkeressem a villanyászt :lol: Csak azt nem értem, hogy ha elmegy a töltésem, azt hol veszem észre? Mert nem volt ennek a történésnek semmi előzménye... Link to comment Megosztás: More sharing options...
ROLÓ Elküldve Augusztus9, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus9, 2008 Megmértük, nem járó motornál 9V van benne, indítózva (ami csak egy kattanás) 3V-ra lemegy. Csak a motorhibát jelző sárga lámpa világít, meg ha alapjáraton tekerem pl a kormányt akkor le akar állni. Pl fékezéskor az abs pilács is világított. Más nem világít a műszerfalon. Ha pl indexelek, akkor a középkonzol háttérvilágítása is abban a tempóban halványodik. Nem fogom megúszni, hogy felkeressem a villanyászt :lol: Ez a "karácsonyi kivilágítás" a műszerfalon a gyenge akkufesz miatt van. Azt kellene kideríteni, hogy az akksid miért merült le?? Nincs töltésed, vagy már megérett a cserére....?? Próbáld meg egy csere akksival: ha azzal indul, működik minden és van töltőfesz. akkor az akksi volt a rossz. De ha nincs az autón töltőfeszültség (nem tölt a generátor), nos akkor hiába teszel bel jó vagy teljesen új akksit, pár km után "lefogyasztja" és nem fogsz tudni vele elindulni... Alapjáraton a kormány tekerésére leesik a fordulat, elektro-hidraulikus szervo nagy áramfelvétele miatt, de normális töltés esetén ezt nem szabadna észrevenni. Mindenképp mérjetek töltő feszültséget! Link to comment Megosztás: More sharing options...
tomi7711 Elküldve Augusztus9, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus9, 2008 Ez a "karácsonyi kivilágítás" a műszerfalon a gyenge akkufesz miatt van. Azt kellene kideríteni, hogy az akksid miért merült le?? Nincs töltésed, vagy már megérett a cserére....?? Próbáld meg egy csere akksival: ha azzal indul, működik minden és van töltőfesz. akkor az akksi volt a rossz. De ha nincs az autón töltőfeszültség (nem tölt a generátor), nos akkor hiába teszel bel jó vagy teljesen új akksit, pár km után "lefogyasztja" és nem fogsz tudni vele elindulni... Alapjáraton a kormány tekerésére leesik a fordulat, elektro-hidraulikus szervo nagy áramfelvétele miatt, de normális töltés esetén ezt nem szabadna észrevenni. Mindenképp mérjetek töltő feszültséget! Ok, köszi a segítséget. Addig akkor még semmiképp nem veszek új akkut (bár már 4 éves, rosszat nem tennék vele) Egy töltést jelző lámpának kellene lenni a műszerfalon? Link to comment Megosztás: More sharing options...
setupman Elküldve Augusztus9, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus9, 2008 Ok, köszi a segítséget. Addig akkor még semmiképp nem veszek új akkut (bár már 4 éves, rosszat nem tennék vele) Egy töltést jelző lámpának kellene lenni a műszerfalon? Igen, egy akkumulátort ábrázoló kis piros izé a fordulatszámmérő alatt. Alsó sor bal szélén. Ha az világít => nincs töltésed. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tomi7711 Elküldve Augusztus9, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus9, 2008 Igen, egy akkumulátort ábrázoló kis piros izé a fordulatszámmérő alatt. Alsó sor bal szélén. Ha az világít => nincs töltésed. De nem világít, ezek szerint van töltésem :lol: Ebben az esetben is lehet a töltéssel baj? Vagy így valószinűbb a akku Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Augusztus9, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus9, 2008 De nem világít, ezek szerint van töltésem :lol: Ebben az esetben is lehet a töltéssel baj? Vagy így valószinűbb a akku Az az akksi amiben álló motor mellett 9V van, véleményem szerint halott, vagy legalábbis végnapjait éli (esetleg nagyon hosszú ideje áll, de akkor meg egy töltés segít rajta). Amúgy ezen annyira nem is csodálkoznék, tapasztalatom szerint ha nem valami prémium akksid van (40000Ft+ Exxide mondjuk), akkor 4 év után már minden nap ajándék nekik (különösen ha sokat jársz rövid utakon, mondjuk városban), a tied meg mint írtad épp ennyi idős. Megoldás: kell szerezni egy kölcsönakksit meg egy műszert ahogy Roló cartárs is írta, és meg kell mérni a töltőfeszültséget. Ha a kölcsönakksival jó, akkor töltés van, tehát a saját 4 éves akksid kuka. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Augusztus9, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus9, 2008 Az az akksi amiben álló motor mellett 9V van, véleményem szerint halott, vagy legalábbis végnapjait éli (esetleg nagyon hosszú ideje áll, de akkor meg egy töltés segít rajta). Amúgy ezen annyira nem is csodálkoznék, tapasztalatom szerint ha nem valami prémium akksid van (40000Ft+ Exxide mondjuk), akkor 4 év után már minden nap ajándék nekik (különösen ha sokat jársz rövid utakon, mondjuk városban), a tied meg mint írtad épp ennyi idős. Megoldás: kell szerezni egy kölcsönakksit meg egy műszert ahogy Roló cartárs is írta, és meg kell mérni a töltőfeszültséget. Ha a kölcsönakksival jó, akkor töltés van, tehát a saját 4 éves akksid kuka. Jobb helyeken amugyis csak ugy válalnak garit, és úgy agyják ez akssit, hogy mérnek töltőfeszt, nehogy az user visszavigye 1 nap mulva, hogy az aksi meghalt. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
robag Elküldve Augusztus9, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus9, 2008 Szevasztok! Nekem egy 1.4-es 2005-ös astrám van és gyertyát szeretnék cserélni,de a gyújtóegység nem akar lejönni,hiába erőlködöm.Tud valaki tanácsot adni? Alex78 Én is nemrég cseréltem gyertyát és nekem is nehezen jött le. Óvatósan próbáld meg csavarhúzóval felfeszíteni, az egyik felén jobban be tudsz nyúlni alá. Nekem így sikerült. Ha nem akar jönni, ne erőltesd, nehogy kárt tegyél benne. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tomi7711 Elküldve Augusztus10, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus10, 2008 Valószínűleg elszállt a töltésed. Generátoron fesz.szabályzó+diódahíd cseréje, általában párban lehetséges! Viszont ha nincs töltésed kormány szervó sem lesz, ez egyértelmüsíti a dolgot.... Ez a szervós téma érdekes dolog. Egy havernak ugyanilyen astrája van, neki az akksi halálának az volt az előzménye, hogy indítás után előfordult, hogy 1 perc múlva volt csak szervója, addig csak kenyérszervó :lol: Ha mondjuk a generátor adja meg magát teljesen, akkor betolni sem lehet az autót? Ha csak a töltés ment el, a generátor működik, adja a feszkót, viszont az akku lemerül. :lol: Kezdem vágni... :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
astra Elküldve Augusztus10, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus10, 2008 Az az akksi amiben álló motor mellett 9V van, véleményem szerint halott, vagy legalábbis végnapjait éli (esetleg nagyon hosszú ideje áll, de akkor meg egy töltés segít rajta). Amúgy ezen annyira nem is csodálkoznék, tapasztalatom szerint ha nem valami prémium akksid van (40000Ft+ Exxide mondjuk), akkor 4 év után már minden nap ajándék nekik (különösen ha sokat jársz rövid utakon, mondjuk városban), a tied meg mint írtad épp ennyi idős. Megoldás: kell szerezni egy kölcsönakksit meg egy műszert ahogy Roló cartárs is írta, és meg kell mérni a töltőfeszültséget. Ha a kölcsönakksival jó, akkor töltés van, tehát a saját 4 éves akksid kuka. sziasztok. nekem 2hete azt játszotta hogy reggel nehezen indult aztán napközben semmi rossz este leállás után v. mérövel ellenörizve 12.8-ra lement ezt mutatta reggel is 1hétig aztán egy reggel nem mondott semmit őnindito volt a vége . y 17 dtim van ui. az akksi csere sem segitett mind a kettövel ugyan azt játszotta . Link to comment Megosztás: More sharing options...
ROLÓ Elküldve Augusztus10, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus10, 2008 Szevasztok! Nekem egy 1.4-es 2005-ös astrám van és gyertyát szeretnék cserélni,de a gyújtóegység nem akar lejönni,hiába erőlködöm.Tud valaki tanácsot adni? Alex78 Ne feszegesd semmivel! A két rögzítő csavar (torx) helyére csavarj be egy-egy metrikus nyolcas csavart és azokat mozgatva ki tudod vele szépen emelni a DIS -hidat.... :lol: Előtte azonban ne feledd a csatlakozó (oldalt) széthúzását! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts