Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Köszi a válaszokat, nekilátok keresni egy elemet... valamelyik alaplapban asszem van a pincében :lol::D:D

mire nem jó a pc-s alkatrészbázis.... :lol:

én naponta 25-30x.nyitom zárom a verdát és az elem kivételekor rámértem é3.1v. mutatott a müszer mégis csak az uj elemmel szünt meg a hülyeség.

Link to comment
Megosztás:

A légszűrőböl vezető csövet vegyem le, és az alatta levő pillangószelepet tisztítsam ki?

A többit hol találom (léptetőmotor és társai...)? :lol:

igen a csövet vedd le, az egész torok részt, ameddig csak bírod takarítsd ki...az üresjárati motort pedig a torok bal oldalán a tűzfal felé találod, ha szembe állsz a kocsival...2db torx csavar fogja, de vigyázz az "O" gyűrűre a nyakán!!!!

Link to comment
Megosztás:

igen a csövet vedd le, az egész torok részt, ameddig csak bírod takarítsd ki...az üresjárati motort pedig a torok bal oldalán a tűzfal felé találod, ha szembe állsz a kocsival...2db torx csavar fogja, de vigyázz az "O" gyűrűre a nyakán!!!!

Köszi!

Hmmm, nekem azt mondták, hogy a Classic II-ből kispórolták az alapjárati motort, és a pillangószelep "remegése" lövi be a 750-800 rpm-et. Ez lehetséges szerinted?

A légtömegmérő merre van? Azt nem szívesen piszkálnám, úgy tudom érzékeny (és drága) darab!

Link to comment
Megosztás:

Helló! Lenne egy kérdésem, nekem egy G Astra Classik II-öm van! Kicsit sűrűn bekapcsol a hűtőventillátor, ha megy a klíma, ha nem akkor is. Nézegettem a kocsit, meg az alkatrészeket hozzá és feltűnt, hogy elöl nincs vinti a klíma hűtő elött, csak hátul van egy darab. Ez normális? Elöl ki van alakítva a hely, de nincs venti, se pedíg kábelt nem találtam? Érdekelne a véleményetek! Köszi: Zoli

Link to comment
Megosztás:

Ha már így belejöttem írok még egyet :lol: nem értem pontosan az EGR szelep működését

nekem ki van programozva belöle már nem tudom pontosan miért, de ezt ajánlotta a szerelő!

Alacsony fordulatnál a kis gázadásos gyorsításoknál rángat, főleg hidegen miért lehet ez?

köszi: Zoli

Link to comment
Megosztás:

Az alábbi hibára keresem a megoldást.

Tegnap vásárolni voltunk asszonnyal, és amikor kiszáltunk az autóból a "zár" gomb megnyomására semmi reakció..

nyomogattam lelkesen, a kis piros led minden megnyomáskor kivillant...

gondoltam lehet gyengül az elem vagy valami, bezártam kulcsal.

Ma szétszedtem a kulcsot, az elem 3.0V-os és 2.99V van benne, ergó nem az van lemerülve. nyomásra a led világít, de se nem nyitja se nem zárja az autót.

Elhangolódott egymástól az autó és a kulcs? ilyen lehet?

Van valami ötletetek, tapasztalatotok ilyen esettel?

előre is köszönöm.

Talán az m1-en láttam április környékén egy műsorban ezzel kapcsolatban "riportot", hogy autótolvajok ellophatják a távirányító kódját annak zavarása mellett. Legalábbis a hozzá tartozó autóig nem jut el a jel. Emberke többszöri próbálkozására sikerült csak lezárnia az autót távirányítóval. Mire visszament hozzá ki volt pakolva rongálás nélkül. Úgyhogy óvatosan. Forgalmas helyeken veszem a fáradtságot kulcsos zárásra.

Link to comment
Megosztás:

Helló! Lenne egy kérdésem, nekem egy G Astra Classik II-öm van! Kicsit sűrűn bekapcsol a hűtőventillátor, ha megy a klíma, ha nem akkor is. Nézegettem a kocsit, meg az alkatrészeket hozzá és feltűnt, hogy elöl nincs vinti a klíma hűtő elött, csak hátul van egy darab. Ez normális? Elöl ki van alakítva a hely, de nincs venti, se pedíg kábelt nem találtam? Érdekelne a véleményetek! Köszi: Zoli

ez az eco gyártás már :lol:....a cl2-ben sőt ha jól tudom talán 2000-től a G-kben is már csak 1db venti dolgozik...a klímára is és a hűtésre is...

Link to comment
Megosztás:

Ha már így belejöttem írok még egyet :lol: nem értem pontosan az EGR szelep működését

nekem ki van programozva belöle már nem tudom pontosan miért, de ezt ajánlotta a szerelő!

Alacsony fordulatnál a kis gázadásos gyorsításoknál rángat, főleg hidegen miért lehet ez?

köszi: Zoli

szabályozott kipufogó gáz visszavezetés....ha jól fogalmazok... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hmmm, nekem azt mondták, hogy a Classic II-ből kispórolták az alapjárati motort, és a pillangószelep "remegése" lövi be a 750-800 rpm-et. Ez lehetséges szerinted?

A légtömegmérő merre van? Azt nem szívesen piszkálnám, úgy tudom érzékeny (és drága) darab!

Az összes Z-s motoron már elektromos folytószelepállítás van, ez állítja az alapjáratot is. A remegés nem direkt, a nem

egyenletes vákum okozza.

Link to comment
Megosztás:

Az összes Z-s motoron már elektromos folytószelepállítás van, ez állítja az alapjáratot is. A remegés nem direkt, a nem

egyenletes vákum okozza.

Értem. Azaz nem értem... :lol:

Most jutottam el odáig, hogy inkább elviszem szervízbe, nézzék meg ők mi a baja.

Annyira vakon vagyok egy két dologban, nem biztos, hogy jó, ha hozzápiszkálok. Marad az olaj + szűrők + kerekek + folyadékok cseréje... Na, meg a vezetés élménye!!! :lol:

Egyébként új tapasztalat, hogy ilyenkor sebességben is tartja a fordulatot, kettesben pl. gázadás nélkül el lehet vele furikázni, tehát nem az alapjárathoz van köze, hanem vmi máshoz. Leállítom - újraindítom és megszűnik a hiba. Sőt utána elő sem tudom hozni belőle.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Már írtam az autóm rángatásáról. Ki lett pucolva a folytószelepház, egy darabig szépen is futott a gép 2000 km-t ment azóta.

De most újra kezdte a rángatást kb 60-as tempónál. Hidegindítás után kb 10-15 percig csinálja. Utána kiérek a városból és gyorsabban megyek, ott nem csinálja. Illetve egész nap nem tapasztalom késöbb.

(Haverom azt mondta, hogy nem kell 60-nal menni.Városban úgyis 50 a szabályos, utána meg nyomjam neki) :lol:

Mi lehet a gondja baja?

Link to comment
Megosztás:

Véleményeteket szeretném kérni. Ma vittem ősöm kocsiját 1 éves szervízre (márkaszervíz - z14xep). Uhu véleményére adva gondoltam nem viszek olajat, jó lesz bele a GM. Mikor megyek a kocsiért látom, hogy az ajánlott 5w30 helyett 10w40-es olajat raktak bele. Kérdeztem, hogy miért, válasz: mert azokba a kocsikba amik ilyen keveset mennek azokba ők ezt ajánlják. Vitatkozni nem tudtam - tény, hogy az öreg 6000 km-t rakott bele egy év alatt - és nem is nagyon fog többet menni évente. Hangján nem veszek észre változást ... szerintetek maradhat benne ez?

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Nemrég írtam, hogy kigyulladt a motorellenőrző lámpa az 1.2-es G Astrámban. Kiolvasták a hibát, és azt mondták, hogy gyújtásprobléma, gyújtótrafót kell cserélni. 40 ezer forint csak az alkatrész, mivel egyben van a négy. Gondoltam kicserélem a gyertyákat, hátha azzal van a gond. És jó is lett, kialudt a hibajelző lámpa is. De azóta alacsony fordulaton dadog a motor, majd megindul és szépen húz. Szerintetek mi lehet vele a hiba?

Előre is köszi

Link to comment
Megosztás:

Véleményeteket szeretném kérni. Ma vittem ősöm kocsiját 1 éves szervízre (márkaszervíz - z14xep). Uhu véleményére adva gondoltam nem viszek olajat, jó lesz bele a GM. Mikor megyek a kocsiért látom, hogy az ajánlott 5w30 helyett 10w40-es olajat raktak bele. Kérdeztem, hogy miért, válasz: mert azokba a kocsikba amik ilyen keveset mennek azokba ők ezt ajánlják. Vitatkozni nem tudtam - tény, hogy az öreg 6000 km-t rakott bele egy év alatt - és nem is nagyon fog többet menni évente. Hangján nem veszek észre változást ... szerintetek maradhat benne ez?

Szervízkönyv szerint belevaó olaj, de amivel indokolták, az szerintem nem igaz. Ha kisebb az első szám, hidegebben is jobb a kenése. Én 5W-30, vagy 5W-40-et tennék bele....Kárt nem csinálhat, de akkor szokták ezt beleönteni, ha már eszi az 5W-s olajat.

10W-40 szerintem olcsóbb, lehet azért rakták bele, mennyit számoltak fel az olajért?

Link to comment
Megosztás:

Szervízkönyv szerint belevaó olaj, de amivel indokolták, az szerintem nem igaz. Ha kisebb az első szám, hidegebben is jobb a kenése. Én 5W-30, vagy 5W-40-et tennék bele....Kárt nem csinálhat, de akkor szokták ezt beleönteni, ha már eszi az 5W-s olajat.

10W-40 szerintem olcsóbb, lehet azért rakták bele, mennyit számoltak fel az olajért?

Igy van egyet értek szerintem is az ár miatt tették bele azt.

Ismerösömnek azt mondták mivel keveset fut egy év után ugyis lecseréli nincs értelme bele tenni a drága olajat.

Neki ez volt a válasz.

Amugy én is ugy tudom hogy ha már kezdi enni az 5w-t akkor kell át állni a 10w-re

Tippelek egyet a 10w olajra szerintem olyan 7-8 ezret számoltak fel érte.

Amugy kemény 3500-4000ft körül mozog.

Link to comment
Megosztás:

Véleményeteket szeretném kérni. Ma vittem ősöm kocsiját 1 éves szervízre (márkaszervíz - z14xep). Uhu véleményére adva gondoltam nem viszek olajat, jó lesz bele a GM. Mikor megyek a kocsiért látom, hogy az ajánlott 5w30 helyett 10w40-es olajat raktak bele. Kérdeztem, hogy miért, válasz: mert azokba a kocsikba amik ilyen keveset mennek azokba ők ezt ajánlják. Vitatkozni nem tudtam - tény, hogy az öreg 6000 km-t rakott bele egy év alatt - és nem is nagyon fog többet menni évente. Hangján nem veszek észre változást ... szerintetek maradhat benne ez?

maradhat.

jo ez is bele, de jobb az 5w30.

annyi, hogy ezekbe a motorokba a 10w40 hamarabb elveszti a kenőképességét, mint az 5w30, de évi 6.000 alatt nemfogja.

Link to comment
Megosztás:

Igy van egyet értek szerintem is az ár miatt tették bele azt.

Ismerösömnek azt mondták mivel keveset fut egy év után ugyis lecseréli nincs értelme bele tenni a drága olajat.

Neki ez volt a válasz.

Amugy én is ugy tudom hogy ha már kezdi enni az 5w-t akkor kell át állni a 10w-re

Tippelek egyet a 10w olajra szerintem olyan 7-8 ezret számoltak fel érte.

Amugy kemény 3500-4000ft körül mozog.

Köszönöm - akkor hagyom benne. Amúgy valóban 7200 Ft volt a 4 l olaj és 10000 Ft az ECOService ellenőrzés.

Link to comment
Megosztás:

Nemrég írtam, hogy kigyulladt a motorellenőrző lámpa az 1.2-es G Astrámban. Kiolvasták a hibát, és azt mondták, hogy gyújtásprobléma, gyújtótrafót kell cserélni. 40 ezer forint csak az alkatrész, mivel egyben van a négy. Gondoltam kicserélem a gyertyákat, hátha azzal van a gond. És jó is lett, kialudt a hibajelző lámpa is. De azóta alacsony fordulaton dadog a motor, majd megindul és szépen húz. Szerintetek mi lehet vele a hiba?

Előre is köszi

Talán nem belevaló a gyertya?

Link to comment
Megosztás:

maradhat.

jo ez is bele, de jobb az 5w30.

annyi, hogy ezekbe a motorokba a 10w40 hamarabb elveszti a kenőképességét, mint az 5w30, de évi 6.000 alatt nemfogja.

Akkor nekem mit fognak belerakni? Max 3000km-rel fogom majd vinni az éves szervízre. Most járok 2200km-nél jan. 6. óta, akkor hoztam el 210m-rel a szalonból.

Link to comment
Megosztás:

T ha4nz!

A szervízben azt raknak be amit TE akarsz. Ha nem mondasz semmit, akkor

nézik meg, hogy mi van raktáron és azokból melyiken van a nagyobb hasznuk.

Ez az ő érdekük.

Ha akarod, az általad máshol vásárolt olajat rakják be, ha rendelkezel számlával,

és az olaj GM elfogadással.

A legolcsóbb maga a GM olaja.

És ezek közül az ajánlott az 5W-30.

Az www.abaqua.hu-nál 4l 5.560,-Ft. (startgumi.hu, automax.hu)

A márkaszervízben is kell hogy legyen ilyen olaj, de nem ilyen áron.

Az opelinterat-nál például 3.600,-Ft 1 (azaz egy) liter.

Link to comment
Megosztás:

T ha4nz!

... akkor

nézik meg, hogy mi van raktáron és azokból melyiken van a nagyobb hasznuk.

Ez az ő érdekük.

ne álltalánossítsunk azért.xar olajat nem fog bele rakni a márkaszerviz. Főleg hogy az importőr is tudja mi van készleten, és ő se fogja engedni a bármilyen olajat.

Link to comment
Megosztás:

T dionaea!

Én a szemben álló két fél különböző érdekeit írtam le.

A szervíz jövedelmezőségi és importáló által komolyan vett igényeinek való megfelelési kényszerét.

És az ügyfél jogát ahhoz hogy hogy a lehetőségekhez képest a legjobb kiszolgálást kapja.

GM gyári elfogadás meg tény: vagy rajta van a dobozon, vagy nincs.

Nem kötelező márkaszervíznek lenni.

Ha megy valaki veszi a bátorságot, akkor meg egy ilyen könnyen ellenőrizhető

dolgon kár eljátszani az ügyfél bizalmát, meg a hozzáértés látszatát.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.