imy Elküldve Június27, 2008 Megoszt Elküldve Június27, 2008 Hasonló jellegű okos kérdésem nekem is van, de ez picit nehezebb: honnan lehet tudni hogy egy autóban van-e ESP? Az ugyanis 2001 augusztusa óta volt elérhető, tehát nem kötődik modellévváltáshoz, viszont elképzelésem sincs hogy egy hatéves autónál ezt utólag miből lehetne kideríteni, azon kívül hogy nedves úton kanyarban elkezdem rángatni a kormányt és figyelem mi történik... :rolleyes: Odáig már eljutottam hogy cikkszám szerint másfajta szőnyeg való a vezetőülés elé a lábtérbe az ESP-s és az anélküli modellhez, úgyhogy gondolom ott a padlólemez kialakítása is más lehet, de sajna nincs összehasonlítási alapom. Esetleg ha valaki tudna egy fotót linkelni a tutira ESP-vel szerelt autója megfelelő részéről, az már sokat segítene. Tech2vel nem lehet kiolvasni, hogy az a funkció aktív, vagy inaktív? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zizo Elküldve Június27, 2008 Megoszt Elküldve Június27, 2008 Tech2vel nem lehet kiolvasni, hogy az a funkció aktív, vagy inaktív? Szia! Ha Magyarországi márkakereskedésen keresztül kerül nálunk forgalomba, a forgalomba helyező márkakereskedés azonnal meg tudja mondani. Ha nincs meg az első kereskedés, ismerős kereskedés az alvázszámból meg tudja neked keresni. Ezek a felszerelések hozzá vannak rendelve az alvázszámodhoz. (pl. ha erre garis ideje alatt el akart volna számolni ESP alkatrész cseréjét kereskedés, a központi engedélyező gép mindjárt visszadobná, hogy ebben az alvázszámú Opelben nincs ESP). Pár perces munkával, ha ismerős van a kereskedésben, segít az infóhoz hozzájutni. Üdv. Zoli Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Június28, 2008 Megoszt Elküldve Június28, 2008 Kösz mindenkinek, akkor asszem ez az út marad. Azt gondoltam hogy a kereskedésben meg tudják mondani, csak azt hittem van egy egyszerűbb módszer is amiből én otthon ki tudom deríteni... Az autó amúgy nem magyarországi, Olaszországból származik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
dionaea Elküldve Június28, 2008 Megoszt Elküldve Június28, 2008 ha a műszer csoportból nem jössz rá akkor pl körforgalomban kicsit úsztasd meg a kocsit ha sikerül nincs benne esp ha nem van benne . Nem kell vizes út. és nem is kell nagyon gyorsan menni de sztem ha van benne akkor kell lenni egy check lámpámnak mint az abs nél Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Június28, 2008 Megoszt Elküldve Június28, 2008 ...sztem ha van benne akkor kell lenni egy check lámpámnak mint az abs nél Van kontrolllámpa, de tudtommal ugyanaz a kontrollámpája mint a TC-nek (kipörgésgátlónak), az meg minden Coupe-ban széria... Link to comment Megosztás: More sharing options...
dionaea Elküldve Június28, 2008 Megoszt Elküldve Június28, 2008 akkor sztem a teszt az a tuti bár nem biztos hogy észre fogod venni hogy asr vagy az esp dolgozik. kanyar nagyobb gázzal:) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zizo Elküldve Június28, 2008 Megoszt Elküldve Június28, 2008 Kösz mindenkinek, akkor asszem ez az út marad. Azt gondoltam hogy a kereskedésben meg tudják mondani, csak azt hittem van egy egyszerűbb módszer is amiből én otthon ki tudom deríteni... Az autó amúgy nem magyarországi, Olaszországból származik. Szia! Van egyszerű módja, ha Te akarod mindenkép kideríteni, kb 2 perces munka. Gyújtás le. Egy multiméter csipogóra kapcsolsz és lehúzod az ABS csatit. Egy 31 pólusú csati van a normál, a TC-vel szerelt és az ESP-s változaton is. A 31.láb-ra csak az ESP-s változatnál kötik be a MAP szenzort, ennek a 2-es lábát. A MAP 3-as lába pedig az ABS csati 22-es lábára megy rá. Elképzelhető, hogy ABS csatinak ezek a lábai nem ESP-s változatnál nincsenek bekötve, de lehet, hogy előkészítették a vezetékkötegbe. Ha összecsipog a fenti két vezeték, biztos lehetsz benne, hogy ESP-vel szerelt változattal van dolgod. Leírni hosszabb volt, mintha ellenőriztem volna. Villamos kapcsolási rajzot és csatlakozók rajzait ha igényled küld e-mailt és átdobom. Jó munkát! Zoli Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Június29, 2008 Megoszt Elküldve Június29, 2008 dehát az övében nincs is map szenzor.... :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
zizo Elküldve Június29, 2008 Megoszt Elküldve Június29, 2008 dehát az övében nincs is map szenzor.... :rolleyes: ? Nem a megszokott alaku a MAP szenzor. Ovális csatinak néz ki az egész berendezés és kis kerek rész méri a szívócső nyomását. A motor műanyag burkolata alatt van elhelyezve. Az utastér felé eső vezműfedél mögötti részen. Motorvezérlőre a B45, B26,B63 cstikra van kötve. Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Június29, 2008 Megoszt Elküldve Június29, 2008 szóval azért annak örülök, hogy nem vagyok gyagya.... azaz az Ő autójában nincs map szenzor. és az enyémbe sincs. és egyforma autónk van :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
zizo Elküldve Június29, 2008 Megoszt Elküldve Június29, 2008 szóval azért annak örülök, hogy nem vagyok gyagya.... azaz az Ő autójában nincs map szenzor. és az enyémbe sincs. és egyforma autónk van :rolleyes: Jó reggelt! Lehet, hogy elnéztem, de emlékeim szerint 1.4-es motorral szerelt volt Imy autója. Ha nem azzal szerelt, egy pontos motorkód után kihalászom neki a megoldást. Üdv. Zoli Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Június29, 2008 Megoszt Elküldve Június29, 2008 nem, aki kérdezte, az a tgabika volt, és neki z18xe je van :rolleyes: illetve 1.4 esbe én még nem láttam esp-s autót ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zizo Elküldve Június29, 2008 Megoszt Elküldve Június29, 2008 nem, aki kérdezte, az a tgabika volt, és neki z18xe je van :rolleyes: illetve 1.4 esbe én még nem láttam esp-s autót ;) OK! Én rosz helyen kapcsoldódtam akkor be? " Látom megvan a TIS neked is. A kapcsolási rajzok között Z14XE motorkódhoz mind a 3 változattal szerelt "ABS-t ajánlja. Üdv. Zoli Link to comment Megosztás: More sharing options...
zizo Elküldve Június29, 2008 Megoszt Elküldve Június29, 2008 OK! Én rosz helyen kapcsoldódtam akkor be? " Látom megvan a TIS neked is. Idén várható az utolsó magyar fordításos változat, késöbb már nem fordítják le belső info szerint. Üdv. Zoli Link to comment Megosztás: More sharing options...
zizo Elküldve Június29, 2008 Megoszt Elküldve Június29, 2008 Megoldás gyors azonosításra. Gyújtás le. ABS és motorelektronika csati le. Csipogtatás az ABS csati 29 és a motorcsati x57-es 6.lába között. Ellenőrzésként az ABS csati 30-as és a motorcsati X%7 38-as láb között csipogtatás. Ha van ESP mindkét esetben csipog, ha nincs, egyik esetben sem csipog. Ha nincs teljes előkészítés és ez 2001-ben gyakori, akkor az ABS csatin jelőlt lábak ESP nélküli változatnál nincsenek bekötve. Jó munkát! Link to comment Megosztás: More sharing options...
zizo Elküldve Június29, 2008 Megoszt Elküldve Június29, 2008 nem, aki kérdezte, az a tgabika volt, és neki z18xe je van ;) illetve 1.4 esbe én még nem láttam esp-s autót ;) Így utólag alaposan szemléltem át. A motorra szűkítés után ajánlotta az ESP-vel szerelt változatot is, de 1.4-es motorhoz az ESP kapcs raj már nem. Szép napot! :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Június29, 2008 Megoszt Elküldve Június29, 2008 lehet ohgy nem lesz forditott TIS, mert webtis lesz. az viszont magyarnak kell lenni, mert különben nem sokan fogják használni, suttyókkal tele az opelszerviz :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Június29, 2008 Megoszt Elküldve Június29, 2008 Jó reggelt! Lehet, hogy elnéztem, de emlékeim szerint 1.4-es motorral szerelt volt Imy autója. Ha nem azzal szerelt, egy pontos motorkód után kihalászom neki a megoldást. Üdv. Zoli Én Imy? Mert Nekem Z14XEP-ma van. :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
setupman Elküldve Június29, 2008 Megoszt Elküldve Június29, 2008 Sziasztok! Autóm szellőző ventilátora péntek reggel óta furcsán pulzáló erővel fúj. Tegnap rájöttem a hiba okára, szerintem a légáramlást irányító lapát motorja halt meg és állandóan dolgozik, lehet hallani ahogy nyöszörög. Ez hogy lehet egy 4 éves autónál???? Még van rá 1 hónap szavatosság, mert használtan vettem, remélem, hogy annak keretében meg fogják csinálni. Volt már valakinek ilyen hibája? Sokba fájhat és mire figyeljek, hogy ne verjen át a szerviz? Link to comment Megosztás: More sharing options...
ENDYKA Elküldve Június29, 2008 Megoszt Elküldve Június29, 2008 Ez sajnos típus hiba szerintem, nekem is volt gondom vele: csappantyú csere.. :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
setupman Elküldve Június29, 2008 Megoszt Elküldve Június29, 2008 Uhh, azt hittem, hogy csak valami kontakt hiba lehet. :rolleyes: Köszönöm a választ! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Joe T Elküldve Június30, 2008 Megoszt Elküldve Június30, 2008 Az alvázszámból látod. Szeptembertől kiadott változatoknál már a következő évi alvázszám szerepel. A 17 jegyű alvázszámban a 10. karakter az évjáratra utal minden Opelen. pl. 2001-nél 1. Ha ez 2002-es modell, vagyis 2001 szeptembertől már 2-es számot látsz. Üdv. Zoli Üdv Köszi a választ Link to comment Megosztás: More sharing options...
cseb Elküldve Július2, 2008 Megoszt Elküldve Július2, 2008 Sziasztok! Új tag vagyok, egy 2003-as Astra G Caravan-om van. Kielemzek egy hibát, hátha valakit érdekel. A külső hőmérőm egy ideig 60 fokot, néha normális hőmérsékletet majd egy idő után stabilan "---"-t jelzett. Keresgéltem, hogy melyik csatlakozó csúszhatott szét, de arra a következtetésre jutottam, hogy a szenzortól további csatlakozók nélkül megy a vezeték a műszerfal mögé. A szenzor meg elég egyszerű állat, van benne egy hőmérséklet függő ellenállás kivezetve két érintkezőre és az egész kiöntve műanyaggal. Törés, elmozdulás stb. szinte kizárt. Mégis zárlatosnak mértem néha, de volt, hogy normális 25 fokon kb. 4Kohm, 60 fokon kb. 2.5Kohm ellenállást mutatott. De miért van az, hogy egy ilyen bonyolult szerkezetnek mint egy autó ez a kicsi, szinte atombiztos része megy tönkre? Mivel épp kéznél volt egy röntgen, belenéztem. http://cseb.hu/astra/temp2.jpg http://cseb.hu/astra/temp3.jpg Az első képen látszik, hogy két vastagabb fém érintkező végeibe bele van sajtolva egy sima hőmérséklet függő ellenállás. (A második képen el van forgatva 45 fokkal, hogy a dolog térbelisége is látszódjon.) Az is látszik, hogy van két kis fém pucuka, ami látszólag zárlatot tud okozni a két érintkező között. Azok vajon minek vannak ott? Erre az az elméletem, hogy ezeket az érintkezőket fémmel összekötve gyártják, mint a következő linken láthatókat. Az összekötő fémet fröccsöntés előtt ki kéne vágni, de úgy látom ebben az esetben ezt elmulasztották, csak az egyik oldalon vágták el... http://cseb.hu/astra/erintkezo.jpg Utána kettéfűrészeltem hosszában középen. A várt helyen a fűrész mindkét oldalon fémet ért. Jobban nem tudtam szétszedni, mert nagyon kemény. Ha nem lenne egy bennefelejtett zárlat akkor kiszolgálta volna az autó élettartamát. Üdv, Csaba Link to comment Megosztás: More sharing options...
telo Elküldve Július2, 2008 Megoszt Elküldve Július2, 2008 Mivel épp kéznél volt egy röntgen, belenéztem. :rolleyes: ;) :lol: Nem semmi vagy! Teljesen kivesézted a külső hőmérséklet jeladót... ;) Gratula! Link to comment Megosztás: More sharing options...
zizo Elküldve Július2, 2008 Megoszt Elküldve Július2, 2008 Mivel épp kéznél volt egy röntgen, belenéztem. [szia! Jól sikerültek a képek. Legalább 50 ilyen érzékelőt cseréltem már! Köszi az elemzést Üdv. Zoli Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts