Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Hasonló jellegű okos kérdésem nekem is van, de ez picit nehezebb: honnan lehet tudni hogy egy autóban van-e ESP? Az ugyanis 2001 augusztusa óta volt elérhető, tehát nem kötődik modellévváltáshoz, viszont elképzelésem sincs hogy egy hatéves autónál ezt utólag miből lehetne kideríteni, azon kívül hogy nedves úton kanyarban elkezdem rángatni a kormányt és figyelem mi történik... :rolleyes:

Odáig már eljutottam hogy cikkszám szerint másfajta szőnyeg való a vezetőülés elé a lábtérbe az ESP-s és az anélküli modellhez, úgyhogy gondolom ott a padlólemez kialakítása is más lehet, de sajna nincs összehasonlítási alapom. Esetleg ha valaki tudna egy fotót linkelni a tutira ESP-vel szerelt autója megfelelő részéről, az már sokat segítene.

Tech2vel nem lehet kiolvasni, hogy az a funkció aktív, vagy inaktív?

Link to comment
Megosztás:

Tech2vel nem lehet kiolvasni, hogy az a funkció aktív, vagy inaktív?

Szia!

Ha Magyarországi márkakereskedésen keresztül kerül nálunk forgalomba, a forgalomba helyező márkakereskedés azonnal meg tudja mondani. Ha nincs meg az első kereskedés, ismerős kereskedés az alvázszámból meg tudja neked keresni.

Ezek a felszerelések hozzá vannak rendelve az alvázszámodhoz. (pl. ha erre garis ideje alatt el akart volna számolni ESP alkatrész cseréjét kereskedés, a központi engedélyező gép mindjárt visszadobná, hogy ebben az alvázszámú Opelben nincs ESP). Pár perces munkával, ha ismerős van a kereskedésben, segít az infóhoz hozzájutni.

Üdv. Zoli

Link to comment
Megosztás:

ha a műszer csoportból nem jössz rá akkor pl körforgalomban kicsit úsztasd meg a kocsit ha sikerül nincs benne esp ha nem van benne . Nem kell vizes út. és nem is kell nagyon gyorsan menni de sztem ha van benne akkor kell lenni egy check lámpámnak mint az abs nél

Link to comment
Megosztás:

Kösz mindenkinek, akkor asszem ez az út marad.

Azt gondoltam hogy a kereskedésben meg tudják mondani, csak azt hittem van egy egyszerűbb módszer is amiből én otthon ki tudom deríteni...

Az autó amúgy nem magyarországi, Olaszországból származik.

Szia!

Van egyszerű módja, ha Te akarod mindenkép kideríteni, kb 2 perces munka.

Gyújtás le. Egy multiméter csipogóra kapcsolsz és lehúzod az ABS csatit. Egy 31 pólusú csati van a normál, a TC-vel szerelt és az ESP-s változaton is. A 31.láb-ra csak az ESP-s változatnál kötik be a MAP szenzort, ennek a 2-es lábát. A MAP 3-as lába pedig az ABS csati 22-es lábára megy rá.

Elképzelhető, hogy ABS csatinak ezek a lábai nem ESP-s változatnál nincsenek bekötve, de lehet, hogy előkészítették a vezetékkötegbe. Ha összecsipog a fenti két vezeték, biztos lehetsz benne, hogy ESP-vel szerelt változattal van dolgod. Leírni hosszabb volt, mintha ellenőriztem volna.

Villamos kapcsolási rajzot és csatlakozók rajzait ha igényled küld e-mailt és átdobom.

Jó munkát!

Zoli

Link to comment
Megosztás:

dehát az övében nincs is map szenzor.... :rolleyes:

?

Nem a megszokott alaku a MAP szenzor. Ovális csatinak néz ki az egész berendezés és kis kerek rész méri a szívócső nyomását. A motor műanyag burkolata alatt van elhelyezve. Az utastér felé eső vezműfedél mögötti részen. Motorvezérlőre a B45, B26,B63 cstikra van kötve.

Link to comment
Megosztás:

szóval azért annak örülök, hogy nem vagyok gyagya....

azaz az Ő autójában nincs map szenzor.

és az enyémbe sincs. és egyforma autónk van :rolleyes:

nevtelen.jpg

Jó reggelt!

Lehet, hogy elnéztem, de emlékeim szerint 1.4-es motorral szerelt volt Imy autója. Ha nem azzal szerelt, egy pontos motorkód után kihalászom neki a megoldást.

Üdv. Zoli

Link to comment
Megosztás:

nem, aki kérdezte, az a tgabika volt, és neki z18xe je van :rolleyes:

illetve 1.4 esbe én még nem láttam esp-s autót ;)

OK!

Én rosz helyen kapcsoldódtam akkor be?

"

Látom megvan a TIS neked is. A kapcsolási rajzok között Z14XE motorkódhoz mind a 3 változattal szerelt "ABS-t ajánlja.

Üdv. Zoli

Link to comment
Megosztás:

Megoldás gyors azonosításra.

Gyújtás le. ABS és motorelektronika csati le.

Csipogtatás az ABS csati 29 és a motorcsati x57-es 6.lába között. Ellenőrzésként az ABS csati 30-as és a motorcsati X%7 38-as láb között csipogtatás. Ha van ESP mindkét esetben csipog, ha nincs, egyik esetben sem csipog. Ha nincs teljes előkészítés és ez 2001-ben gyakori, akkor az ABS csatin jelőlt lábak ESP nélküli változatnál nincsenek bekötve.

Jó munkát!

Link to comment
Megosztás:

nem, aki kérdezte, az a tgabika volt, és neki z18xe je van ;)

illetve 1.4 esbe én még nem láttam esp-s autót ;)

Így utólag alaposan szemléltem át. A motorra szűkítés után ajánlotta az ESP-vel szerelt változatot is, de 1.4-es motorhoz az ESP kapcs raj már nem. Szép napot! :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Autóm szellőző ventilátora péntek reggel óta furcsán pulzáló erővel fúj. Tegnap rájöttem a hiba okára, szerintem a légáramlást irányító lapát motorja halt meg és állandóan dolgozik, lehet hallani ahogy nyöszörög. Ez hogy lehet egy 4 éves autónál???? Még van rá 1 hónap szavatosság, mert használtan vettem, remélem, hogy annak keretében meg fogják csinálni. Volt már valakinek ilyen hibája? Sokba fájhat és mire figyeljek, hogy ne verjen át a szerviz?

Link to comment
Megosztás:

Az alvázszámból látod. Szeptembertől kiadott változatoknál már a következő évi alvázszám szerepel. A 17 jegyű alvázszámban a 10. karakter az évjáratra utal minden Opelen. pl. 2001-nél 1. Ha ez 2002-es modell, vagyis 2001 szeptembertől már 2-es számot látsz.

Üdv. Zoli

Üdv

Köszi a választ

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új tag vagyok, egy 2003-as Astra G Caravan-om van. Kielemzek egy hibát, hátha valakit érdekel.

A külső hőmérőm egy ideig 60 fokot, néha normális hőmérsékletet majd egy idő után stabilan "---"-t jelzett. Keresgéltem, hogy melyik csatlakozó csúszhatott szét, de arra a következtetésre jutottam, hogy a szenzortól további csatlakozók nélkül megy a vezeték a műszerfal mögé.

A szenzor meg elég egyszerű állat, van benne egy hőmérséklet függő ellenállás kivezetve két érintkezőre és az egész kiöntve műanyaggal. Törés, elmozdulás stb. szinte kizárt. Mégis zárlatosnak mértem néha, de volt, hogy normális 25 fokon kb. 4Kohm, 60 fokon kb. 2.5Kohm ellenállást mutatott. De miért van az, hogy egy ilyen bonyolult szerkezetnek mint egy autó ez a kicsi, szinte atombiztos része megy tönkre?

Mivel épp kéznél volt egy röntgen, belenéztem.

http://cseb.hu/astra/temp2.jpg

http://cseb.hu/astra/temp3.jpg

Az első képen látszik, hogy két vastagabb fém érintkező végeibe bele van sajtolva egy sima hőmérséklet függő ellenállás. (A második képen el van forgatva 45 fokkal, hogy a dolog térbelisége is látszódjon.)

Az is látszik, hogy van két kis fém pucuka, ami látszólag zárlatot tud okozni a két érintkező között. Azok vajon minek vannak ott? Erre az az elméletem, hogy ezeket az érintkezőket fémmel összekötve gyártják, mint a következő linken láthatókat. Az összekötő fémet fröccsöntés előtt ki kéne vágni, de úgy látom ebben az esetben ezt elmulasztották, csak az egyik oldalon vágták el...

http://cseb.hu/astra/erintkezo.jpg

Utána kettéfűrészeltem hosszában középen. A várt helyen a fűrész mindkét oldalon fémet ért. Jobban nem tudtam szétszedni, mert nagyon kemény. Ha nem lenne egy bennefelejtett zárlat akkor kiszolgálta volna az autó élettartamát.

Üdv,

Csaba

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.