Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

2007.12.17-én vettem át, 8e km van a kocsiban. Járok vele városban, de nem olyan sokat....nem tudom, mitöl lehet. Kb 2e km-es kora ota csinálja, de m►0r nagyon nyikorog... :rolleyes:

Imy!

Nekem 2007.07-i az auto,szintén csikorogtak a fékek folyamatosan,nemrég érte el a 10 ezer km-t,azota aztán semmi mintha nem is lett volna....nem tudom mitöl javulhatott meg vagy valami réteg lekopott e,de megszünt a nyikorgás....

Link to comment
Megosztás:

melyre azt mondták, hogy motorvezérlő elektronika csere, mert az vezérli a ventillátort is.

Na kezdődik..... a végén még az egész autót ki kell cserélni...

Szóval csak óvatosan azzal az ECU cserével, főleg egy ventillátor vezérlés hibája miatt, szerintem egyszerűbb hibája lesz.

Ismerősnek dobta a sárga lámpát: légtömegmérő, lambdaszonda, AGR csere, aztán kiderült elektromos csatlakozási hiba volt, kábel kicsúszott a csatiból......

Azért egy kicsit járjátok körbe még a dolgot mielőtt ECU -csere lenne......

Link to comment
Megosztás:

2007.12.17-én vettem át, 8e km van a kocsiban. Járok vele városban, de nem olyan sokat....nem tudom, mitöl lehet. Kb 2e km-es kora ota csinálja, de m►0r nagyon nyikorog... :rolleyes:

Üdv.!

Nálam is volt hasonló csikorgás új korában, már a cserén gondolkodtam. Aztán jöttek az őszi hűvösebb idők, meg átléptem a 15.000 km-t, és magától elmúlt a jelenség, mint ahogy domber kolléga is írja. Szóval ez a 10-15.000 km úgy látszik valami „vízválasztó” a gyári kihozatalú betéteknél. (Persze egy ilyen fiatal autóval addig is kellemetlen így mutatkozni).

Majd kinövi a gép... ;)

Link to comment
Megosztás:

Üdv.!

Nálam is volt hasonló csikorgás új korában, már a cserén gondolkodtam. Aztán jöttek az őszi hűvösebb idők, meg átléptem a 15.000 km-t, és magától elmúlt a jelenség, mint ahogy domber kolléga is írja. Szóval ez a 10-15.000 km úgy látszik valami „vízválasztó” a gyári kihozatalú betéteknél. (Persze egy ilyen fiatal autóval addig is kellemetlen így mutatkozni).

Majd kinövi a gép... ;)

Hát ez a fék. ;)

Az elején nem fogott, majd mikor nekiállt fogni, akor nekiállt nyikorogni is. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Hát ez a fék. ;)

Az elején nem fogott, majd mikor nekiállt fogni, akor nekiállt nyikorogni is. :rolleyes:

Nekem is volt az előző autómnál ilyen nyikorgási hiba. Ki cserélték a fékbetétet gumirozott hátsósra. Mert állítólag a fékezéskor létrejövő rezgéstől nyikorog. Valóban sokkal jobb lett, és azután csak ritkán és rövid ideig nyikorgott. De egy autószerelő barátom szerint ez többnyire vezetési hiba miatt van. Szerinte az a baj, hogy hosszan fékezek kis erővel. És ettől ki tükrösödik a fékbetét. Azóta változtattam a fékezési stílusomon, és meglepő hogy tényleg nem nyikorog. Bár nekem még csak épp 2000 km környékén van benne.

Szerintetek mennyi km kell az új autónál hogy be áljon normálra a fékhatás?

Link to comment
Megosztás:

Nekem is volt az előző autómnál ilyen nyikorgási hiba. Ki cserélték a fékbetétet gumirozott hátsósra. Mert állítólag a fékezéskor létrejövő rezgéstől nyikorog. Valóban sokkal jobb lett, és azután csak ritkán és rövid ideig nyikorgott. De egy autószerelő barátom szerint ez többnyire vezetési hiba miatt van. Szerinte az a baj, hogy hosszan fékezek kis erővel. És ettől ki tükrösödik a fékbetét. Azóta változtattam a fékezési stílusomon, és meglepő hogy tényleg nem nyikorog. Bár nekem még csak épp 2000 km környékén van benne.

Szerintetek mennyi km kell az új autónál hogy be áljon normálra a fékhatás?

2000 km bőven elég hogy összekopjon

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.Ha valaki tud segítsen.Kellene egy robbantott rajz 1.4 16V motor váltóról.Ha van esetleg

valakinek elküldhetné nekem emailben.Köszönöm szépen. (pocses@citromail.hu)

Link to comment
Megosztás:

Kösz!

Asztem valahol van még valami patent v. bármi. Az ember úgy áll neki a legegyszerűbb dolognak is, hogy nagy átba....t sejt mögötte. Majd elmesélem mi is volt a bibi.

Nos az egészben a műanyagidom eltávolítása és a tömítések helyreigazítása tartott a legtovább. Valóban a csukló esett szét a jobbos lapát alatt. Megzsíroztam, helyre tettem, de később beszerzek hozzá egy új perselyt (csészét), mert nem tartja össze a csuklót túl meggyőzően. Ezután még gyorsan kitakarítottam a esővíz gyűjtőjét és elvezetőjét, majd összeszerelés és kész.

Link to comment
Megosztás:

2000 ??? 100 km alatt bőven összekopik.

ha nyikorog akkor szar minőségü a betét, vagy meg van égetve a felülete...

Jogos, mikor másodjára cseréztünk betétet és pár száz km-er után nyikorgott, akkor derült ki, hogy bizony a tárcsák is cserére érettek, azóta: no problem..

Link to comment
Megosztás:

2000 km bőven elég hogy összekopjon

Szia!

Használattól függ, nem számít az idő. Pl. alföldön lakó finoman fékező vagy hegyvidéken lakó sportos... Ha szervízben kicseréljük a betéted, az első 50-100 km-re javasoljuk a finomabb fékhasználatot, és figyelmeztetünk, hogy nem biztos, hogy az eddigi fékhatásod meglesz.

Tehát nincs jó válasz a kérdésre.

Véleményem szerint a leírt km alatt már rég megtörtént az összekopás.

Üdv. Zoli

Link to comment
Megosztás:

2000 ??? 100 km alatt bőven összekopik.

ha nyikorog akkor szar minőségü a betét, vagy meg van égetve a felülete...

Én azt tapasztalom, hogy folyamatosan javult a fékhatásom. Aminek igazából nagyon örülök, hisz sokáig elégedetlen voltam a fékkel. 100km-nél még szomorkodtam is miatta hogy elég gyengusz. Sőt még 500-nál is. De biztosan betét függő is hogy mennyi idő kell neki. Ezért is érdekelt hogy várhatok-e még javulást. Bár a jelenlegi fékhatás már elfogadható.

Milyen márkát érdemes venni amelyik talán nem nyikorog? Még nem az enyémbe kell :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Én azt tapasztalom, hogy folyamatosan javult a fékhatásom. Aminek igazából nagyon örülök, hisz sokáig elégedetlen voltam a fékkel. 100km-nél még szomorkodtam is miatta hogy elég gyengusz. Sőt még 500-nál is. De biztosan betét függő is hogy mennyi idő kell neki. Ezért is érdekelt hogy várhatok-e még javulást. Bár a jelenlegi fékhatás már elfogadható.

Milyen márkát érdemes venni amelyik talán nem nyikorog? Még nem az enyémbe kell :rolleyes:

Bár Astra F, de nekem volt Brembo tárcsa+Ferrodo betét.Fékhatás brutál jó, de nyekergett sokáig.....A jelenlegi alatt TRW tárcsa+betét van.Eleinte nyiszogott ez is, de elmúlt szerencsére.Fékhatás megint csak nagyon jó.Van aki az ATE tárcsa+Textar betétre esküszik......Szóval lehet válogatni.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

A kis kedvesem úgy döntött 35 fokban, hogy jól be fog pusztulni a klíma, de miután feltöltöttem kiderült, újból kell tekercselni.

Kerestem a neten, hogy békés megye környékén merre fele tudok venni (énnemtom mi az - kompresszor?-t)

de semmit sem találtam, ígyhát azt sem tudom mennyibe kerül.

Ha valaki tud segíteni az jó lenne.

köszi

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

A kis kedvesem úgy döntött 35 fokban, hogy jól be fog pusztulni a klíma, de miután feltöltöttem kiderült, újból kell tekercselni.

Kerestem a neten, hogy békés megye környékén merre fele tudok venni (énnemtom mi az - kompresszor?-t)

de semmit sem találtam, ígyhát azt sem tudom mennyibe kerül.

Ha valaki tud segíteni az jó lenne.

köszi

Küldtem P.Ü.-t.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

A kis kedvesem úgy döntött 35 fokban, hogy jól be fog pusztulni a klíma, de miután feltöltöttem kiderült, újból kell tekercselni.

Kerestem a neten, hogy békés megye környékén merre fele tudok venni (énnemtom mi az - kompresszor?-t)

de semmit sem találtam, ígyhát azt sem tudom mennyibe kerül.

Ha valaki tud segíteni az jó lenne.

köszi

Esetleg:

http://www.opelbonto.hu/

http://www.patacsi.hu/partner.php

http://www.autosopelbonto.hu/listazas/27

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

A kis kedvesem úgy döntött 35 fokban, hogy jól be fog pusztulni a klíma, de miután feltöltöttem kiderült, újból kell tekercselni.

Kerestem a neten, hogy békés megye környékén merre fele tudok venni (énnemtom mi az - kompresszor?-t)

de semmit sem találtam, ígyhát azt sem tudom mennyibe kerül.

Ha valaki tud segíteni az jó lenne.

köszi

Megbízható munkát végez és rendelkezik alkatrésszel az Eszkimó Kft.

Google ben megtalálod

Üdv. Zoli

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

Honan lehet tudni hogy egy auto pl 2001 augusztus előtti vagy 2001 augusztus utáni?

Alváz szám ? Motorszám vagy autoba van valami kod?

Ha valaki tudna valamit. elöreis köszi

Az alvázszámból látod. Szeptembertől kiadott változatoknál már a következő évi alvázszám szerepel. A 17 jegyű alvázszámban a 10. karakter az évjáratra utal minden Opelen. pl. 2001-nél 1. Ha ez 2002-es modell, vagyis 2001 szeptembertől már 2-es számot látsz.

Üdv. Zoli

Link to comment
Megosztás:

A kolegámnak van egy kis gondja alégkondival.

Tudni kell, hogy télen az elejét összetörte, és klimahütőt is cseréltek a kocsin.

Ha ad egy gázföccsöt hirtelen, mintha a légkondi kikapcsolna, illetve ha finomnan tornássza a fordulatot, érdekes hangot ad a légkondi....elötte nem volt ilyen problémája. Szerintetek mi lehet vele? Gondolom mivel márkakereskedés csinálta kutya kötelessége megcsinálni. Kevés a gáz?

Link to comment
Megosztás:

A kolegámnak van egy kis gondja alégkondival.

Tudni kell, hogy télen az elejét összetörte, és klimahütőt is cseréltek a kocsin.

Ha ad egy gázföccsöt hirtelen, mintha a légkondi kikapcsolna, illetve ha finomnan tornássza a fordulatot, érdekes hangot ad a légkondi....elötte nem volt ilyen problémája. Szerintetek mi lehet vele? Gondolom mivel márkakereskedés csinálta kutya kötelessége megcsinálni. Kevés a gáz?

Ha márkakereskedés csinálta, akkor oda kell vissza vinni...így nehéz megmondani mi lehet vele...de nekik kutya kötelességük megnézni :rolleyes: gariba hiszen ők nyultak a klímához...

Link to comment
Megosztás:

Ha márkakereskedés csinálta, akkor oda kell vissza vinni...így nehéz megmondani mi lehet vele...de nekik kutya kötelességük megnézni ;) gariba hiszen ők nyultak a klímához...

Azt tudom, csak nehogy olyan dolgokat (pl klimakompresszor) kiszámlázzanak, aminek semmi köze ahibához, lehet a gázmennyiséggel van a gond, de ha kapásbol a kompresszort cserélik....

Mondjuk nem volt hibátlan a munkájuk, a fényezés egy idő után lepattogot alökhárítorol, és ujbol kellett nekik festeni... :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

Honan lehet tudni hogy egy auto pl 2001 augusztus előtti vagy 2001 augusztus utáni?

Alváz szám ? Motorszám vagy autoba van valami kod?

Ha valaki tudna valamit. elöreis köszi

Hasonló jellegű okos kérdésem nekem is van, de ez picit nehezebb: honnan lehet tudni hogy egy autóban van-e ESP? Az ugyanis 2001 augusztusa óta volt elérhető, tehát nem kötődik modellévváltáshoz, viszont elképzelésem sincs hogy egy hatéves autónál ezt utólag miből lehetne kideríteni, azon kívül hogy nedves úton kanyarban elkezdem rángatni a kormányt és figyelem mi történik... :rolleyes:

Odáig már eljutottam hogy cikkszám szerint másfajta szőnyeg való a vezetőülés elé a lábtérbe az ESP-s és az anélküli modellhez, úgyhogy gondolom ott a padlólemez kialakítása is más lehet, de sajna nincs összehasonlítási alapom. Esetleg ha valaki tudna egy fotót linkelni a tutira ESP-vel szerelt autója megfelelő részéről, az már sokat segítene.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.