Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

kb 60km/h-ás tempónál rángat az autóm. Egyenletes sebességnél.

105ekm van benne, új gyertya,szűrók, motorolaj. Igaz, hogy volt egy motoröblítés is. Lehet, hogy ez mosott ki valami lerakódást?

De amúgy jól gyorsul. Állóhelyzetből gyorsításnál nem csinálja, csak ha 60-nal megyek, vagy ha innen gyorsítanék pici gázadással.

Mi lehet a baja? Twinport szelep?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

kb 60km/h-ás tempónál rángat az autóm. Egyenletes sebességnél.

105ekm van benne, új gyertya,szűrók, motorolaj. Igaz, hogy volt egy motoröblítés is. Lehet, hogy ez mosott ki valami lerakódást?

De amúgy jól gyorsul. Állóhelyzetből gyorsításnál nem csinálja, csak ha 60-nal megyek, vagy ha innen gyorsítanék pici gázadással.

Mi lehet a baja? Twinport szelep?

AGR szelep ...

az csinál ilyet.

benzintisztitót bele, aztán irány az autópálya magas fordulaton megjáratni, hátha kiég...

illetve folytószelepház puccc...

Link to comment
Megosztás:

És lenne nekem is egy kérdésem:

1998-as 1,2-es Astrám légtömegmérője megadta magát (hegymenetben-erőltetéskor visszaesett a teljesítmény, és átmenetileg kigyulladt a hibajelző lámpa). Kicseréltem egy utángyártottra, de 2 hét után az is megdöglött. Az egyik ismerősöm mondta, hogy ha leszűkítem a mérő előtt a levegő útját (pl. szigszalaggal), akkor elmúlik a probléma. Meg is tettem, és most valóban jó, a visszajelzés is megszűnt, csak nem tudom hogy mennyire jó ez a megoldás, elvégre gondolom azért van akkora átmérőjű vezeték benne, mert annyi kell a megfelelő légellátáshoz. A gyári légtömegmérő meg elég húzós...

cserébe nem két hétig bírja... valamit valamiért :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Hogyan férek hozzá az ablaktörlő mechanikájához?

Ugyanis a bal első teszi a dolgát, de a jobboldali meg sem moccan. Ha kézzel mozditom semmi ellenállása nincs. Tulajdonképpen a tengelycsonkon a rögzítés és a lapáton a rugó ereje tartja egyhelyben Talán valami szétcsúszott, kiakadt (gondolom én). Nemtom, hogy az ablaktörlő alatti műanyag "izét" hogyan lehet leszedni, hol vannak rögzítési pontjai, egyáltalán jó irányba indultam-e.

Minden infot előre is köszönök!

Link to comment
Megosztás:

A leszűkítés annyit jelent, hogy a légtömegmérő előtt megbontom a csövet és a keresztmetszet 2 oldalára 1-1 vékony szigszalag csíkot ragasztok, ez állítólag becsapja a nem megfelelően működő légtömegmérőt. Miután ezt megtettem, valóban megszűnt a hiba, vagyis nyugodtan nyomhatom neki emelkedőn is, nem reagál úgy mint előtte.

y17dti-im van jol indul nem füstöl de ha ráteszem a légkondit olyan lesz mint a tetü lehet légtömegmérö?????????????????sos.

Link to comment
Megosztás:

Helló!

2 hete nálam is dettó ugyanez a jelenség volt. Nálam a főtengely jeladó csere segített (a hibát ki lehetett olvasni, annak ellenére hogy nekem sem volt visszajelzés)

Hali!

Kiolvastattam a hibát, de nem mutatott semmit! Viszont a hiba jelen van még mindig!:rolleyes:

Kezdek elkeseredni, mert semmi tippem sincs! Az AC nyom rendesen, elektromos hiba nyoma sincsen!

A gyári immo van az autóban, a riasztót, ami nem volt gyári, már ki is dobtuk belőle, mert az volt az első tipp!

De sajna az sem segített. Már teljesen tanácstalan vagyok. Asszem beadom ide Tatabányára a szervízbe, csak félek, hogy kiszámláznak pár 10 ezret!

Vagy még szerzek egy főtengely jeladót próbának! Csak nem tudom, hogy honnan!

Azért nem adom fel!

Lassan az is eszembe jut, hogy beszarta magát a vezérlőcomputer!;)(

De az gondolom horror árban van!

Link to comment
Megosztás:

Jól emlékszem, hogy valaki ajánlott Metabond olajat Astra G-be itt a fórumon?

Csak arra nem emlékszem, hogy milyen viszkozításút (benzines 1,4-esbe) és hogy hol lehetne beszerezni (meg mennyiért)? ;)

Aki annak idején feldobta lécci írja meg újra! :rolleyes:

Illetve aki használt már ilyet, annak szívesen veszem a véleményét! ;)

Köfke

Link to comment
Megosztás:

Kezdek elkeseredni, mert semmi tippem sincs! Az AC nyom rendesen, elektromos hiba nyoma sincsen!

A gyári immo van az autóban, a riasztót, ami nem volt gyári, már ki is dobtuk belőle, mert az volt az első tipp!

De sajna az sem segített. Már teljesen tanácstalan vagyok. Asszem beadom ide Tatabányára a szervízbe, csak félek, hogy kiszámláznak pár 10 ezret!

Vagy még szerzek egy főtengely jeladót próbának! Csak nem tudom, hogy honnan!

Ha az AC nyom folyamatosan indítózás közben, akkor van fordszámjel is, úgyhogy akkor valszeg nem a jeladó.

Viszont én még egy kört futnék annál a kikötött utólagos riasztónál, mert valszeg ahova az korábban be lett kötve,

hogy megszakítson valamit, az most kontaktos lehet...

Jól emlékszem, hogy valaki ajánlott Metabond olajat Astra G-be itt a fórumon?

Akár én is lehettem :rolleyes:

Z14XE-be 5W40 kellene (Top típus), illetve ha már sok km van benne és kicsit csipegeti, akkor 10W40 (speed típus).

X14XE-be 10W40.

11. ker Kaposvári útra tudsz bemenni (T-mobile székháznál a lágymányosi híd tövében) érte napközben, vagy lurdyhoz

tudom majd vinni csütörtök esti talikra. ;) szólj mi kell ;)

Link to comment
Megosztás:

Üdv.!

AGR-témával kapcsolatban: Nemrégiben jártam szervizben, ahol megemlítettem, hogy az AGR-em már nyolc hónapja le van vakítva. Nem nagyon díjazták az ötletet, azt mondták, hogy hosszabb távon ez nem egészséges a motornak.

Mondjuk egy jó ideje meleg motornál ingadozó az alapjáratom, gyakran le akar fulladni (RPM<600), de az ECU mindig visszaszabályoz, megmenti a helyzetet. Az ilyenkor szokásos pucolásokon túl vagyok. A szerviz szerint ezt akár a levakított AGR is okozhatja (eddig úgy tudtam, hogy a szelep alapjárat környékén nem nagyon dolgozik...). A 0400-t ki tudom villogtatni, de más nincs (TECH-2 is csak ezt dobja).

Valakinek esetleg hosszabb távú tapasztalata / okossága ez ügyben?

Köszi.

(Z14XE, 2001, 137.000km)

Link to comment
Megosztás:

Hogyan férek hozzá az ablaktörlő mechanikájához?

Ugyanis a bal első teszi a dolgát, de a jobboldali meg sem moccan. Ha kézzel mozditom semmi ellenállása nincs. Tulajdonképpen a tengelycsonkon a rögzítés és a lapáton a rugó ereje tartja egyhelyben Talán valami szétcsúszott, kiakadt (gondolom én). Nemtom, hogy az ablaktörlő alatti műanyag "izét" hogyan lehet leszedni, hol vannak rögzítési pontjai, egyáltalán jó irányba indultam-e.

Minden infot előre is köszönök!

Ablaktörlő lapátok le (13 -as kulcs), műanyag védő borítás le, baloladalt van a műanyag borítás alatt a motorja.

Innen már a mechanikához is hozzáférsz, valószínűleg valamely rudazat szétcsúszott a csukló pontoknál....

Link to comment
Megosztás:

Szisztok!

Én is kb evvel a problémával küzdök csak annyi különbsggel, hogy a iso csati 7 pozíciójából 2 db kábel jön ki. Egy szürke és egy piros fehér. Ha valaki esetleg tudja mit kell elkaszabolni azt megköszönném ha elárúlná:rolleyes:

Az egyik az antennaerősítőhöz megy, a másik a TID-hez. Az utóbbit kell elvágni (ésszel) Most nem ugrik be, melyik-melyik. Majd megnézem rajzon....

Link to comment
Megosztás:

iszonyatjóvagyok!

:rolleyes: ;) ;)

Uhu legyél szives segíteni.Az egyik isminek az astrája(Z14XEP)a kigyorsításokkor olyan hangot ad,mint amikor 1 vékony lemez pl. a bicikli küllőhöz ér .Lehet,hogy már kérdezte valaki,de nem találtam meg sehol.Előre is kösz.

Link to comment
Megosztás:

Segítségeteket kérem a következő problémával kapcsolatban:

A nyári idő megérkezésével az autó belsejébe a szellőztető rendszeren keresztül benzingőz jön be. Arra már rájöttem, hogy a tank szellőztető rendszere van előre vezetve egy aktívszén szűrőbe és abból a motor szívja ki a gőzt, de ez az elszívórendszer nem működik.

A szelep ami az elszívó vezetéken van nem nyit ki.

Azt szeretném tudni, hogy ez a szelep hogyan működik. Elektromos, vagy csak vákuum hatására nyit? Ha a csatlakozó vezetéket lehúzom, a motorhiba jelez a műszerfalon.

Az autó Astra G, Z14XE motor.

Link to comment
Megosztás:

Ablaktörlő lapátok le (13 -as kulcs), műanyag védő borítás le, baloladalt van a műanyag borítás alatt a motorja.

Innen már a mechanikához is hozzáférsz, valószínűleg valamely rudazat szétcsúszott a csukló pontoknál....

Kösz!

Asztem valahol van még valami patent v. bármi. Az ember úgy áll neki a legegyszerűbb dolognak is, hogy nagy átba....t sejt mögötte. Majd elmesélem mi is volt a bibi.

Link to comment
Megosztás:

Uhu legyél szives segíteni.Az egyik isminek az astrája(Z14XEP)a kigyorsításokkor olyan hangot ad,mint amikor 1 vékony lemez pl. a bicikli küllőhöz ér .Lehet,hogy már kérdezte valaki,de nem találtam meg sehol.Előre is kösz.

sajnos... erre ne mlehet igy válaszolni...

Link to comment
Megosztás:

A fékeim egyre jobban csikorognak, ahogy megállok....Kicsit égő/& idegesítő/ a dolog, ha lámpánál megállok, rövidszoknyás csajok meg a zebránál állnak. :rolleyes:

Akkor csinálja, ha felkeményedik a fékbetét.

Na de ennyi idős autónál......?

Link to comment
Megosztás:

Kedves Mindenki!

Szeretnék segítséget kérni az alábbiakban: megjelent a sárga autó a villáskulccsal, ezért bementem a szervizbe, hogy mi a baj. Megállapították, hogy a hűtőventillátor előtétellenállása a hibás, ezért a komplett ventillátoregységet kicserélték. A sárga továbbra is világított, melyre azt mondták, hogy motorvezérlő elektronika csere, mert az vezérli a ventillátort is. Én kételkedem a dologban, mert csak azután kezd világítani a sárga lámpa, ha túl meleg van. Egyébként a teszterműszer a 2. relé hibájára utal, de cserélték a relét, és a hiba nem szűnt meg, a sárga világítása alatt csak az 1-es és 3-as fokozatú sebességen megy a venti, egyébként, ha nem világít, akkor a 2-es fordulaton is. Az autó 2005-ös XEP16. Van erre valakinek valami ötlete? Ákos! szeretném, ha segítenél, PÜ-ben várom az elérhetőséged, hogy tudjunk beszélni róla.

Köszönöm Mindenkinek!

Link to comment
Megosztás:

Akkor csinálja, ha felkeményedik a fékbetét.

Na de ennyi idős autónál......?

2007.12.17-én vettem át, 8e km van a kocsiban. Járok vele városban, de nem olyan sokat....nem tudom, mitöl lehet. Kb 2e km-es kora ota csinálja, de m►0r nagyon nyikorog... :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.