neeshow Elküldve Június4, 2008 Megoszt Elküldve Június4, 2008 #4313-ra 0pel könyvet itt németül 20 EUR-ért, itt angolul 19 GBP-ért lehet vásárolni. Régebben a SIMÜFO Műszaki Fordítóiroda és Könyvkiadó foglalkozott magyar nyelvű kiadással. Utolsó tettük 2004-ben egy Fiat Pandáról szóló könyv volt. Gyerekek nem reklámozni akarok, de a netet böngészve az angol nyelvű kiadványra rábukkantam magyarországi forgalmazásban is, alábbi linken több információt találtok: http://www.marotikonyvker.hu/products/product_770.html Állítólag még "műhelyszótárt" is adnak hozzá... :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
neeshow Elküldve Június5, 2008 Megoszt Elküldve Június5, 2008 Az Astrám hibáját sikerült a mai napon orvosolni, igaz ráment egy kis spórolt pénzem. :P A fojtószelepet kitisztították (ismerős) a szervizben. Azonban tisztítás után is adta a hibakódokat, és megmaradt az a jó szokása is, hogy hideg motornál továbbra sem volt semmi baja, de amint kb 10 km-t megtettem vele reggel és ilyenképpen bemelegedett a motor, felgyulladt a hibát jelző kis "kalapácsakocsiban" lámpa, és elkezdett úgy viselkedni az autó mintha a 90 lóerőből hirtelen a fél ménes elszaladt volna. Értem ezalatt azt, hogy alig húzott és 5-ből 3-ba viszakapcsolás utáni kigyorsításkor (kanyarvétel után) úgy csinált mintha le akarna fulladni. Szóval szervizbe (ismerőshöz ismét) be, újra szétkapták, és levették a motorvezérlő egységet, mert másra már nem tudtak gondolni. Egy másik motorvezérlő egységet tettek fel, amivel hibát egyelőre nem jelez a tesztutak során, és nemcsak nem jelez, de eltüntek a tünetek is. Remélem ez már így marad. :D Az új motorvezérlő egység beszerzési ára újonan 147.000.- Ft+ÁFA, szerencsére az ismerősnek volt bontott így munkadíjjal együtt megúsztam 50.000.- ből. Utána nézegettem a neten, ott sem kaptam volna meg olcsóbban és azt is be kellett volna szereltetni. Igazából nem örültem a váratlan kiadásnak, de menni meg kell az autóval, legfeljebb így most eluszott a hátsó szárnyra, meg az első-hátsó toldatra félretett pénzem. A kiszedett motorvezérlő egységet megkaptam, de azt mondta a srác, hogy nem tudja foglalkozik-e valaki a felújításával, meg egyáltalán lehet-e szereleni, mert az egész cucc belülről ki van öntve ilyen műgyantaszerű anyaggal, és nemigazán lehet benne emiatt matatni úgy, hogy kárt ne tegyen benne az ember. Tud valaki ennek felújításával foglalkozó szakit? :D Jó lehetne tartaléknak, igaz a srác azt mondta, hogy az elmúlt 5 évben talán 3 hasonló esettel találkozott (Opel márkaszervizben dolgozik), úgyhogy jó esélyem van rá, hogy nem megy tönkre mégegyszer, de ki tudja... Link to comment Megosztás: More sharing options...
ROLÓ Elküldve Június5, 2008 Megoszt Elküldve Június5, 2008 Ez tényleg nem volt drága, de azért én még nem dőlnék hátra teljes nyugalommal abban a bizonyos karosszékben...... Remélem arra is kitért a szerelő haver, hogy mi van akkor, ha ismét sz@r lesz az új ECU -val az autó....?? Link to comment Megosztás: More sharing options...
neeshow Elküldve Június5, 2008 Megoszt Elküldve Június5, 2008 Ez tényleg nem volt drága, de azért én még nem dőlnék hátra teljes nyugalommal abban a bizonyos karosszékben...... Remélem arra is kitért a szerelő haver, hogy mi van akkor, ha ismét sz@r lesz az új ECU -val az autó....?? Na, akkor lesz csak igazán gáz, mert lehet újra keresni a problémát! Azt mondta, hogy ha ezután is lesz vele gond, akkor azt garanciálisként fogja kezelni (mármint ő felém), de remélem ilyenre nem kerül sor! Az az igazság, hogy miután megnézték Tech-kel és kidobta a hibákat, meg kipucolták amit ki kell, csak ez maradt. Cserélték és a hiba megszűnt, ebből következtettek rá, hogy ez volt a rossz. Ettől persze még lehet, hogy valahol mélyen megbúvik a hiba gyökere és újra előjön, de akkor annak a közeljövőben elő kell ugrania. Amennyiben így történik, akkor újra ott fogok kopogtatni náluk, és egyik kezébe belenyomom a vezérlőegységet, másikból meg elmarom a pénzt amit kifizettem rá! Persze remélem ilyenre nem kerül sor, egyrészt azért mert akkor még mindig nem tudom, hogy mi a baja a kocsinak, másrészt meg nem is szeretnék összeveszni velük. Link to comment Megosztás: More sharing options...
neeshow Elküldve Június6, 2008 Megoszt Elküldve Június6, 2008 Elgondolkodtattál ROLÓ! Ma reggel kimentem és "kivillogtattam" az Astrát. A hibajelző lámpa gáz+fék+gyújtásnál folyamatosan villogott, úgy tudom ez azt jelenti: nincs hiba :D Megnyugodtam! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
ROLÓ Elküldve Június6, 2008 Megoszt Elküldve Június6, 2008 Elgondolkodtattál ROLÓ! Ma reggel kimentem és "kivillogtattam" az Astrát. A hibajelző lámpa gáz+fék+gyújtásnál folyamatosan villogott, úgy tudom ez azt jelenti: nincs hiba :D Megnyugodtam! :D Gáz+fék+napi km számláló nyomva és úgy a gyújtás, ha ----- van akkor ok! Nem ijeszgetni akarlak, max. figyeld az autódat.... :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
neeshow Elküldve Június6, 2008 Megoszt Elküldve Június6, 2008 Gáz+fék+napi km számláló nyomva és úgy a gyújtás, ha ----- van akkor ok! Nem ijeszgetni akarlak, max. figyeld az autódat.... :D Megcsináltam, és az "Insp" felirat felvillanása után megvan a "-----" a napi számláló helyén, úgyhogy ezt jó előjelnek veszem :D Köszi a tippet! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Ranil Elküldve Június6, 2008 Megoszt Elküldve Június6, 2008 Üdv mindenkinek! Egykis segítségre lenne szükségem. Adott egy 99-es évjáratú G Astra 1.4 16V. Namármost az a gondom, hogy elmegy a hűtőfolyadék és nagyon úgy fest, hogy az egyik hengerbe köt ki. Ennek lehetnek az okai hengerfejtömítés, hengerfej vagy blokk repedés. Namármost az lenne a kérdés, hogy a három közül melyik elképzelhető? (sűrűbb hiba) Gondolom a hengerfej és a blokk az borsos árban van. Ha valaki találkozott ilyen hibával ossza meg a tapasztalatait velem. Előre is köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Qpack Elküldve Június6, 2008 Megoszt Elküldve Június6, 2008 Üdv mindenkinek! Egykis segítségre lenne szükségem. Adott egy 99-es évjáratú G Astra 1.4 16V. Namármost az a gondom, hogy elmegy a hűtőfolyadék és nagyon úgy fest, hogy az egyik hengerbe köt ki. Ennek lehetnek az okai hengerfejtömítés, hengerfej vagy blokk repedés. Namármost az lenne a kérdés, hogy a három közül melyik elképzelhető? (sűrűbb hiba) Gondolom a hengerfej és a blokk az borsos árban van. Ha valaki találkozott ilyen hibával ossza meg a tapasztalatait velem. Előre is köszönöm. Hengerfej pakolás....csere :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Június6, 2008 Megoszt Elküldve Június6, 2008 ez lehet ezért: Ennek lehetnek az okai hengerfejtömítés, hengerfej vagy blokk repedés legelőször hengerfejtömités fordul elő legtöbbször. meg a hengerfej deformációja, ami egy darabig javitható Link to comment Megosztás: More sharing options...
tipeter Elküldve Június6, 2008 Megoszt Elküldve Június6, 2008 Sziasztok! Egy új 1.4-es Astra G friss jogsis tulajdonosa vagyok, szóval a létező legrosszabb párosítás. (És sajnos 30 éves fejjel...) Egy elég ciki kérdésem lenne, nézzétek el mert ebben elég kezdő vagyok: eddig háromszor előfordult, hogy "ráindítottam" a járó motorra. A kérdésem az, hogy ez mennyire gyötri meg az önindító fogaskoszorúját? Gondolom elégglé. De mégis kb. hány ilyen alkalmat visel el? Eléggé aggódom a hülyeségem miatt, mert új kocsi és nem akarom idő előtt kinyírni. Olyankor fordult elő, mikor elindítottam a motort, de üresben volt a váltó, kézifék ugye behúzva és még tettem-vettem a kocsiban. Aztán reflexből indítóztam - újra :-( Bocs a hülye kérdésért, de tényleg aggódom... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zachi Elküldve Június6, 2008 Megoszt Elküldve Június6, 2008 Sziasztok! Egy új 1.4-es Astra G friss jogsis tulajdonosa vagyok, szóval a létező legrosszabb párosítás. (És sajnos 30 éves fejjel...) Egy elég ciki kérdésem lenne, nézzétek el mert ebben elég kezdő vagyok: eddig háromszor előfordult, hogy "ráindítottam" a járó motorra. A kérdésem az, hogy ez mennyire gyötri meg az önindító fogaskoszorúját? Gondolom elégglé. De mégis kb. hány ilyen alkalmat visel el? Eléggé aggódom a hülyeségem miatt, mert új kocsi és nem akarom idő előtt kinyírni. Olyankor fordult elő, mikor elindítottam a motort, de üresben volt a váltó, kézifék ugye behúzva és még tettem-vettem a kocsiban. Aztán reflexből indítóztam - újra :-( Bocs a hülye kérdésért, de tényleg aggódom... Hát, ezt sem lehet darabszámhoz kötni. Ha nagyon szigorúan vesszük, akkor már 1x is sok. Sajnos jellemző az autógyártásra, hogy a törzsfejlődés során elmaradtak az olyan hasznos dolgok, mint a check-panel, vízhőfok-mérő, vagy pl. a ráindításgátló. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tipeter Elküldve Június6, 2008 Megoszt Elküldve Június6, 2008 Örülök neki :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Ranil Elküldve Június6, 2008 Megoszt Elküldve Június6, 2008 Köszi a gyors reagálást:-) Link to comment Megosztás: More sharing options...
neeshow Elküldve Június6, 2008 Megoszt Elküldve Június6, 2008 Örülök neki :D Ugyanmár... Amíg gond nélkül elindul addig ne stresszelj, főleg azért mert már megtörtént és azon úgysem lehet változtatni! Ezért még ne rendelj új önindítót! Inkább arra próbálj koncentrálni, hogy többet ne csinálj ilyet! :P Amennyiben máshogy nem megy, tapassz ki egy cetlit a műszerfalra "Motor jár?" felirattal. Láttam ilyet (igaz több mint 10 éve) "lámpa ég?" verzióban egy korosabb nyugati modellben. Kicsit megmosolyogtam, de mindenképpen praktikus! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
astra Elküldve Június7, 2008 Megoszt Elküldve Június7, 2008 Ugyanmár... Amíg gond nélkül elindul addig ne stresszelj, főleg azért mert már megtörtént és azon úgysem lehet változtatni! Ezért még ne rendelj új önindítót! Inkább arra próbálj koncentrálni, hogy többet ne csinálj ilyet! :D Amennyiben máshogy nem megy, tapassz ki egy cetlit a műszerfalra "Motor jár?" felirattal. Láttam ilyet (igaz több mint 10 éve) "lámpa ég?" verzióban egy korosabb nyugati modellben. Kicsit megmosolyogtam, de mindenképpen praktikus! :D ha van z autoban ford.szám.mérö akkor csak nézzél rá és már látod hogy jár v. nem jár a motor. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tipeter Elküldve Június7, 2008 Megoszt Elküldve Június7, 2008 Köszi a hozzászólásokat! Igyekszem jobban odafigyelni :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
ROLÓ Elküldve Június7, 2008 Megoszt Elküldve Június7, 2008 Köszi a hozzászólásokat! Igyekszem jobban odafigyelni :D Más autókban miért nem lehet ilyet, hogy ráindítasz járó motorra??? Ezt sajnos én is észre vettem, mondjuk én szándékosan próbáltam ki, hogy továbbfordítottam egy pillanatra a kulcsot..... Nagy megdöbbenésemre engedte, de a C Corsa is ilyen, viszont ott a gyújtáskapcsoló nagyon finom (az astráéhoz képest) és a kulcshoz sem "ragaszkodik" amikor ki akarod venni.... Megnyugtatás képpen: egyik autónak sem lett ennyitől még semmi baja sem.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Qpack Elküldve Június7, 2008 Megoszt Elküldve Június7, 2008 Más autókban miért nem lehet ilyet, hogy ráindítasz járó motorra??? Ezt sajnos én is észre vettem, mondjuk én szándékosan próbáltam ki, hogy továbbfordítottam egy pillanatra a kulcsot..... Nagy megdöbbenésemre engedte, de a C Corsa is ilyen, viszont ott a gyújtáskapcsoló nagyon finom (az astráéhoz képest) és a kulcshoz sem "ragaszkodik" amikor ki akarod venni.... Megnyugtatás képpen: egyik autónak sem lett ennyitől még semmi baja sem.... Még a trabiban is volt ilyen :D mármint a második indításhoz, vissza alapállás és úgy lehetett :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
ROLÓ Elküldve Június7, 2008 Megoszt Elküldve Június7, 2008 Kedves Futó úr! Javaslatodra megmértem a hőmérséklet (víz) jeladó ellenállásait, hidegen (2.42kOhm) majd üzemmeleg (90 celsius fok) motornál (0.22kOhm) értékeket kaptam. Mondtad, az adatokból következtetni lehet a jeladó jóságára. Melyek az elfogadott értékek és ezek alapján milyennek mondható a hőmérséklet jeladóm?? :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
vipi Elküldve Június7, 2008 Megoszt Elküldve Június7, 2008 Kedves Futó úr! Javaslatodra megmértem a hőmérséklet (víz) jeladó ellenállásait, hidegen (2.42kOhm) majd üzemmeleg (90 celsius fok) motornál (0.22kOhm) értékeket kaptam. Mondtad, az adatokból következtetni lehet a jeladó jóságára. Melyek az elfogadott értékek és ezek alapján milyennek mondható a hőmérséklet jeladóm?? :D Nálam csak 85-87 celsius fokig megy fel a mutató. Ez jó érték, vagy hűsöl a kicsike? Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Június8, 2008 Megoszt Elküldve Június8, 2008 Nálam csak 85-87 celsius fokig megy fel a mutató. Ez jó érték, vagy hűsöl a kicsike? jó Link to comment Megosztás: More sharing options...
balallaca Elküldve Június8, 2008 Megoszt Elküldve Június8, 2008 Sziasztok! Korábban már érdeklődtem! Aki tud segíteni abban, hogy a vonohorog visszajelző ledet a műszerfalon hogyan kell életre kelteni írjon! Előre is köszönöm! 2002 Astra G 14XE Link to comment Megosztás: More sharing options...
uppsz Elküldve Június8, 2008 Megoszt Elküldve Június8, 2008 Üdvözletem! Mivel nem találtam külön topicot igy itt kérdeznék az alábbi autóhoz:Astra G 1.4 16v azt produkálja,hogy nagyon nehezen veszi csak a sebességfokozatokat.Kuplungot nehéz cserélni?Valaki motorkód alapján tudna adni váltókódot?A kuplung munkahenger hol található? Köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Június8, 2008 Megoszt Elküldve Június8, 2008 Sziasztok! Korábban már érdeklődtem! Aki tud segíteni abban, hogy a vonohorog visszajelző ledet a műszerfalon hogyan kell életre kelteni írjon! Előre is köszönöm! 2002 Astra G 14XE ugytudom, hogy müszeregység cserével... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts