Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Olyan problémám akadt vele, hogy rángat illetve meg-meg torpan városi közlekedésnél.

És ez a meg torpanás egyre gyakrabban fordul elő.

A kis diagnosztikai jelző led, a sárga motorblokk jelzéső már igen régóta világít folyamatosan.

Elvittem hibakód olvasásra. A szerelő össze-vissza szövegelt és semmit nem oldott meg.

Ha, mint idézlek: igen régóta világít az a lámpa, nem tanácsos így járni vele. Megakadályozható, hogy a probléma tovább súlyosbodjon, és így nem kevés pénz maradhat a zsebedben.

Mért nem fordulsz egy hozzáértő szerelőhöz?

Link to comment
Megosztás:

Így van. Zsírozzad a pedál forgáspontja illetve a kinyomórúd pedálhoz csatlakozása környékén. Egyszer még az előző Astrámon a rúd tűzfal felőli végénél a gumiharangnál kellett enyhén zsíroznom, hogy megszűnjön a nyikorgás. Most is kellene kicsit zsíroznom, enyhén nyekereg a pedál melegben, igaz csak érezni lehet, hallani nem, de lusta vagyok bebújni a pedálok alá... B)

Köszönöma segítséget, megcsináltam, azóta hangtalan.

Link to comment
Megosztás:

Van a kulisszán egy szuszogó, arról a műanyag sapkát le lehet pattintani, és ott lehet tölcsérrel betölteni.

Ha valamelyik autó megéli a 200e km-t, azért nem árthat egy váltóolaj csere sem, valóban könnyedebb lesz

a váltás utána, mert hát azért a váltóolaj is öregszik idővel. Opel váltókban olyan ásványi olaj van, ami stabil,

nem csapódnak ki belőle adalékok. Valamint nincs kitéve szélsőséges hőmérsékleti ingadozásoknak sem, mint

a motorolaj. Ezért ez a hosszú csereperiódus/élettartam.

Köszönöm a segítségedet. Az enyémben 153ezer van, nem mondom, hogy nagy változást vettem észre, de mindenesetre megnyugodtam. B)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Van egy G astránk és a hiba a következő. Elindulás utánn egy idővel vagy rögtön vagy néha talán döccenőnél a kilóméteróra magátol leesik nullára ahol ott is marad. később kigyullad a hibát jelző lámpa a műszerfalon és olyankor rendszerint már nincs alapjárat ső nekem néha az az érzésem hogy alapjáraton csak két henger megy. Valaki azt mondta egyszer és olvastam ilyent a neten is már hogy ez a nem gyári HIFI-től van mert a kijelző drótja stb... A helyzet hogy kb 4-5 hónapja benne van a fejegység és eddig nem volt gond vele. Mostmár azon is túlvagyok hogy kiszereltem mindent de továbbra sem változik semmi.

Előre is köszi

Artur

Szia!

Nem nagy segítség,de én is így jártam egy éve, amikor a CD lejátszót berakták a gyári helyére. Ott az volt a gond, hogy a telefon kihangosító csatlakozóját benyomzák a lejátszó csatlakozójba. Újra átnéztézték, javították, azóta tökéletes.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nekem is ilyen rángatás volt. Egyszer nekem is kigyulladt a sárga lámpa. Akkoe elvittel szervízbe kicserélték a gyertyákat és jó lett. MIndez tavaly volt. Egészen jó volt 1 hónappal ezelőttid. Ismét rángatni kezdett. Most cserélni kellett a gyújtástrafót ami 42000Ft-volt és most úgy megy mint a fene, simán húz zökkenőmentesen. Opelba rádugják a diagnosztikát és az kiírja a hibát. Nekem a 3. hengernél jelzett gondot és mint kiderült le is tiltotta annak a működését azért rángatott. Mert ugye nem volt jó a 3. hengernél lévő gyújtástrafó azon része.

Nembiztos hogy a tiedénél is ez van de nekem tegnap rendberakták(kicserélték ezt az alkatrészt) a kocsit és így szuper lett.

Link to comment
Megosztás:

Ez döbbenet, mintha nem is létezne szervókormány, úgy ahogy van, kihagyták a kezelésiből. Pedig kormány, elég fontos.

Persze-persze! Tudod ez a nálunk fejlettebb fenenagy demokráciákban úgy műkszik, hogy a hibát szervízben javíttatják és itt végeztetik el a karbantartási munkákat is. Otthon csak a maga kedvére tuningol ill. oldtimereket ápolgat. Ha majd egyszer az árak után - valahol a távoli jövőben - jövedelemben is utolérjük őket, akkor "AZ AUTÓ"-ból nálunk is "az autó" lesz. Na és akkor majd megértjük, hogy mi a különbség a kezelési könyv és a műszaki leírás között.

Link to comment
Megosztás:

Persze-persze! Tudod ez a nálunk fejlettebb fenenagy demokráciákban úgy műkszik, hogy a hibát szervízben javíttatják és itt végeztetik el a karbantartási munkákat is. Otthon csak a maga kedvére tuningol ill. oldtimereket ápolgat. Ha majd egyszer az árak után - valahol a távoli jövőben - jövedelemben is utolérjük őket, akkor "AZ AUTÓ"-ból nálunk is "az autó" lesz. Na és akkor majd megértjük, hogy mi a különbség a kezelési könyv és a műszaki leírás között.

Még igazat is adnék neked, de akkor ilyen alapon minek az olajnívó pálca, fékolajszint ellenőrzési lehetőség, stb? Ha ezeknek van, akkor annak sem ártott volna a nívóját kihoznni, hogy a paraszt néha rálessen (amikor a többit úgyis nézi), minden rendben van-e...

Bár vannak ennél meredekebb gyártók is. Egyik ismerősnek Audija van (A2, ha jól emlékszem), ott a motortér nem nyitható, csak szervízben! Olajnívó és az ablakmosó kihozva előre (talán fék is, ebben nem vagyok biztos), oszt jónapot.

Na, vele is lehetne beszélgetni olajfogyasztásról. Pusztítja rendesen, noha 0km-el vette, nem nyúzta.

Link to comment
Megosztás:

Egyik ismerősnek Audija van (A2, ha jól emlékszem), ott a motortér nem nyitható, csak szervízben!

Nem újdonság (sajnos!) a Ford felsőbb kategóriás modelljeinél sem tudod kinyitni a motorteret.

Nagy marhaságnak tartom (persze ez is erősen marketing és pénz ízű), mi van ha akksi lemerült, valami komolyabb hifit szerelnél, esetleg a világítást alakíttatnád projektorosra vagy xenonra, vagy ilyesmi, netán olajat vagy szűrőket cserélnél.....

Link to comment
Megosztás:

Nem újdonság (sajnos!) a Ford felsőbb kategóriás modelljeinél sem tudod kinyitni a motorteret.

Nagy marhaságnak tartom (persze ez is erősen marketing és pénz ízű), mi van ha akksi lemerült, valami komolyabb hifit szerelnél, esetleg a világítást alakíttatnád projektorosra vagy xenonra, vagy ilyesmi, netán olajat vagy szűrőket cserélnél.....

nagyon vicces egynémely autogyárto talán azt hiszik hogy mindenütt ugy van mint náluk.

Link to comment
Megosztás:

Segítsetek már egy értelmezési probléma megoldásában, lécci!

A klímatisztító spray hátuljára az van ráírva, hogy " a szűrőberendezést eltávolítjuk a levegőbeszívó oldalon úgy, hogy a motortérben lévő levegőnyílások szabadon maradjanak. Ezután az összes létező levegőnyílásba befújjuk tisztítót..."

Ezt akkor hogyan kell pontosan érteni Astra G vonatkozásában? Vegyen ki a pollenszűrőt mielőtt befújok a utastér összes levegőnyílásán? A pollenszűrő ráadásul nem a motortérben van, hanem a kesztyűtartó mögött.

Egyáltalán kell-e foglalkoznom ezzel a szűrős utalással a használati utasításban, vagy csak egyszerűen befújom a légnyílásokat oszt jónapot? Mert az szerintem azért durva lenne, hogy ezért bontasam szét az utastérbe irányuló levegőbeömlő rendszert a motortérben...

Aki használt már ilyen sprayt és eredménnyel lásson el legyen szíves néhány jó tanáccsal. B)

Köfke

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.Én minden év tavaszán,veszek klíma tisztító sprayt.Azon úgy szól az utasítás,indítás után kapcsold be a belső keringetést,klímát, nyiss ki minden szellőzőt,max fordulaton a ventillátor,ablak ajtó becsuk,de előtte ragd le a két üléssor közé a sprayt és nyomd be a tetejét.KB.15perc alatt ürül ki,kellemes menthol illata van.Ezután szellőztesd ki a kocsit.Utána nem szoktam semmi rossz szagot érezni ha sokat megy a klíma,föleg lekapcsolás után.Ami jó,nem kell megbontani semmit.Én csak ajánlani tudom.A neve "loktájt" sajna most nem ugrik be hogy kell írni bocsi,kb.2050Ft.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm az építő jellegű hozzászólásokat!

Aszem' akkor veszek egy új pollenszűrőt is és azt kicserélem a tisztításkor.

Nekem is ilyen hosszúcsöves megoldásom van, ami állítólag azért jó, mert be tudod nyomni a sprayt (amit a használati utasítás hab alakúnak ír) mélyen a szellőzőjáratokba.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm az építő jellegű hozzászólásokat!

Aszem' akkor veszek egy új pollenszűrőt is és azt kicserélem a tisztításkor.

Nekem is ilyen hosszúcsöves megoldásom van, ami állítólag azért jó, mert be tudod nyomni a sprayt (amit a használati utasítás hab alakúnak ír) mélyen a szellőzőjáratokba.

A klímás topicban volt szó a klímatisztításról, keress vissza. A lényeg: vigyázz, hogy ne fújj túlságosan sok habot a szellőzőnyílásokba, hogy már kijöjjön a műszerfalnál (főleg a középsőknél ügyelj), mert nekem egyszer a gyári rádió mondta be az unalmast jó pár órára utána a valószínűleg leszivárgott nedves hab miatt.

Link to comment
Megosztás:

na úgy látom pont jókor jövök ide kérdezni,ha már a klíma a téma B)

astra classic II-be milyen pollenszűrő kell? mert alkatrészboltban nem tudják,hogy delphi vagy másmilyen van benne?

esetleg valaki tudja? B)

Csak gyárit tegyél bele (a szélei erősek, gumírozott és így van tartása), az utángyártott egy nagy sz@r, nyeklik-csuklik mindenfelé amikor a helyére akarod tenni, kinlódás az egész!

Kereskedésben tudni fogják a bele valót, igaz nem olcsó, de sokkal jobb....

Link to comment
Megosztás:

na úgy látom pont jókor jövök ide kérdezni,ha már a klíma a téma B)

astra classic II-be milyen pollenszűrő kell? mert alkatrészboltban nem tudják,hogy delphi vagy másmilyen van benne?

esetleg valaki tudja? B)

Sztem itt is igaz, hogy a típus (Delphi vagy Behr) csak kiszedés után látható. Bár lehet, hogy a classic II-t már konzisztensen egyfajta szellőzőrendszer típussal gyártották.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok,

az lenne a kérdésem, hogy ha lpg (gáz) / benzin üzeműre állítom az autót (1.4 twinport astra g)

akkor mire számítsak? az autó 2-ben van egy cikk, ahol leírják a dolgot, de "okosok" azt mondták, hogy 10ezer km-ként KÖTELEZŐ reduktortisztításra kell vinni a kocsit, meg hogy a motornak árt, főleg a hidegindítás. az újságcikk pont az ellenkezőjét állítja, miszerint a hidegjáratnál jobb mint a benzin, mert nem higítja az olajat . az ismerősök meg azt mondják, hogy megeszi a dugattyúgyűrűt meg a szelepeket. viszont határon túl (vajdaságban ) sok ismerősöm jár gáz/benzin üzemű kocsival, a legmodernebb injektoros autókkal is, de nekik ilyen gondjuk nincs.

tud valaki valamit?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Volna egy olyan problémám hogy a belső levegőztető csappantyú tengelyen eltört. Hogy tudom ezt kiszerelni és kicserélni?

Ilyen volt nekem is, de sajna nem tudok infót, mert szervizes ismerősök cserélték kompletten. Addig is le lehet húzni a csokit róla és legalább nem kattog, míg ki nem cserézed.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.