Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Családban van egy G Astra, melynek el kezdett hintázni az alapjárata (nekem most jött rendbe....)

Azaz, hidegen szépen indul, emeli az alapjáratot, egyenletes, de ahogy kezd melegedni(miután visszaejtette az alapjáratot) és felmelegszik a motor, már nem stabil hintázik le-fel úgy jó 150 egységnyit.

Aztán van amikor beáll, majd egy másik lámpánál a várakozás alatt előjön ismét...

Volt műszeres vizsgálaton, a szenzorok ok. a TEC szerint (légtömeg, AGR, lambda, folytószelep poti, vízhőmérséklet, stb), de a hintázás megmaradt.

Menetközben ok. nem dadog , nem torpan meg.

Egy érdekes dolog: ha bekapcsol a hűtőventillátor vagy a klíma az alapjárat kisimul, megszűnik hintázni.

Ezen fogyasztók kikapcsolásakor ismét elkezdi.

A töltés értéke is rendben.

Én a vízhőmérséklet jeladóra gondolok, de lehet, hogy téves a feltevés (talán kezdődő hiba ferdült karakterisztikával...)

Ezt, hogy lehet kizárni?

Még egy furcsaság: meleg motor indításánál felpörög közel 2000 -ig, majd innen ejti vissza, mint ha hidegen indulna, de ezt sem produkálja mindig....

Ha tud valaki valami okosságot légyszi ossza meg...

köszönettel B)

Elküldve

Ha elvonatkoztatok a rengeteg elekromos kütyütől, meg szenzortól és bizgentyűholtpontérzékelő buzgerátortól, akkor a józan paraszti ész fars levegő jelenlétét diktálja, amit minimális plusz terhelés felemészt....de ugyeár ezt meg sem merem említeni, mert ezt a kompúternek kapásból ki kellene vágnia B) .Azért én megmozgatnék minden apró levegőcsövet B)

Elküldve

Értem én, hogy Ákos menti a mundér becsületét és minden tiszteletem az üvé, hogy nálluk minden rendben és tisztességesen működik. B)

De sajnos ismerek, olyan Opel szervizes gárdát, akitk mesélték, hogy a gyári GM-et töltik akkor is, ha a bunkó kifizeti a drága Castrolt stb..aztán a légszűrőre rá is ragasztják a kifizetett olaj márkájának megfelelő cimkét...szal azért vannak még sötét foltok. B)

Elküldve

Azért sztem a legtöbb Opel szervízben elég korrektek, normális és pontos munkát végeznek csak sajna az alkatrészeknek már európai ára van(drága? B):)B) )

Elküldve
szerintem a gyári alkatrészek nem nevezhetőek drágának,legalábbis a rendszeresen cserélendő cuccokra értve!

én nem ilyenekre értettem mint pl olajszűrő hanem mint hidrotőke pl

amugy tényleg nem drága, egyébként az eggyik legolcsóbban szervizelhető otó az OPEL sztem

Elküldve
szerintem a gyári alkatrészek nem nevezhetőek drágának,legalábbis a rendszeresen cserélendő cuccokra értve!

Aki azt mondja hogy a kocsihoz drága, az hazudik!

Volt japán motorom, mondok 1-2 alkatrészárat, és lehet az Opelt szeretni ezek után!És ez még nem is egy drága sportgép, hanem egy középkategoriás turamotor...(Suzuki SV650S)-zárójelben a csereperiódus

Első felni: 115.000HUF/db

Első féktárcsa:55.000HUF/db (2db van amocin elöl!) (kb 60-80ekm)

Láncszett:30.000HUF (20ekm)

Gumigarnirura: 60000-80000Ft 8-10ekm (az ár és a csereperiódus gumitípus függvénye)

olaj: 2500Ft (6ekm)

olaj:7000-12000 Ft(6e km)

gyerty: 5000Ft -2db-(24e km)

légszűrő:6000Ft (12e km)

Elküldve
Helló,

azt szeretném kérdezni hogy 2004 astránál az InSP(karbantartási idő) jelzést hogyan lehet eltüntetni vagy nyugtázni, lehet ezt otthon vagy csak szervízbe jópénzért??

Köszi

Ezt a hozzászólást áthelyeztem ide, mert nagyon nem jó helyen volt. Itt talán jó lesz B) .

Ui: Most meg azért idéztem, hogy friss hozzászólásként szerepeljen.

Elküldve

Üdv mindenkinek!

Olyan jellegü kérdésem lenne hogy van az automban 1800km amit ugy normálisan ahogy a szalonban is mondták max 100-110km/h val használtam ritkán egyszer kétszer 120km/h.

1500 km után valoban lehet vele kissé bátrabban menni??

120-130 körül??

Nem fog az ártani neki?

Én mindent ugy csináltam ahogy mondták is bent a szalonban csak tartok kicsit töle Nem kevés az 1500 km annyi után már bejáratottnak tekintik vagy mi?

Szerintetek?

Elküldve
Üdv mindenkinek!

Olyan jellegü kérdésem lenne hogy van az automban 1800km amit ugy normálisan ahogy a szalonban is mondták max 100-110km/h val használtam ritkán egyszer kétszer 120km/h.

1500 km után valoban lehet vele kissé bátrabban menni??

120-130 körül??

Nem fog az ártani neki?

Én mindent ugy csináltam ahogy mondták is bent a szalonban csak tartok kicsit töle Nem kevés az 1500 km annyi után már bejáratottnak tekintik vagy mi?

Szerintetek?

Ha felkapcsolsz 5-be, akkor nyugodtan B)

Elküldve
Üdv mindenkinek!

Olyan jellegü kérdésem lenne hogy van az automban 1800km amit ugy normálisan ahogy a szalonban is mondták max 100-110km/h val használtam ritkán egyszer kétszer 120km/h.

1500 km után valoban lehet vele kissé bátrabban menni??

120-130 körül??

Nem fog az ártani neki?

Én mindent ugy csináltam ahogy mondták is bent a szalonban csak tartok kicsit töle Nem kevés az 1500 km annyi után már bejáratottnak tekintik vagy mi?

Szerintetek?

Nekem 4000rpm-et mondtak, aztán lehet a kerékcsapágyakat kell bejáratni nehogy nagyon forogjanak B)

Komolyan...:a max. rpm megadása logikusabb, mert az user ugy is veheti, hogy 3-ban 120max.

Elküldve

Azért sztem nem lehet motor alkatrészeket autó alkatrészekhez hasonlítani. Opelnek tényleg nem vészes az ára a magyar suzuki húzosabb. De ha az embernek költeni kell a vasra akkor bármennyit költ drága.

Elküldve
Üdv mindenkinek!

Olyan jellegü kérdésem lenne hogy van az automban 1800km amit ugy normálisan ahogy a szalonban is mondták max 100-110km/h val használtam ritkán egyszer kétszer 120km/h.

1500 km után valoban lehet vele kissé bátrabban menni??

120-130 körül??

Nem fog az ártani neki?

Én mindent ugy csináltam ahogy mondták is bent a szalonban csak tartok kicsit töle Nem kevés az 1500 km annyi után már bejáratottnak tekintik vagy mi?

Szerintetek?

Sztem nyugodtan mehetsz vele 130-at. De sztem nemsokára cseréld majd az olajat is (első ajánlott olajcsere). A bejáratással kapcsolatban egy külön topik nyílt még régebben itt:

http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=408&st=0

Elküldve
Sztem nyugodtan mehetsz vele 130-at. De sztem nemsokára cseréld majd az olajat is (első ajánlott olajcsere). A bejáratással kapcsolatban egy külön topik nyílt még régebben itt:

http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=408&st=0

szervitben azt mondták 3000nél vigyem elöször.

Felhivtam öket 1500nál hogy nem lehetne e lecserélni az olajat mert járatos meg minden szoval szeretném lecseréltetni,erre azt mondták teljesen felesleges várjam meg a 3000km.

Én itthon nem nyulok hozzá garancia meg minden szoval nem merem megcsinálni.

Megvárom nem nyuzom a gépet nagyon szeretem jó kis gép megérdemli hogy vigyázzak rá.

120 nál jobban ugy sem szoktam menni.

Elküldve
Azért sztem nem lehet motor alkatrészeket autó alkatrészekhez hasonlítani. Opelnek tényleg nem vészes az ára a magyar suzuki húzosabb. De ha az embernek költeni kell a vasra akkor bármennyit költ drága.

Azért ezt írtam, mert ezt tudom...

Akkor Japánhoz, pl Toyotához képest is olcsóbb az opelba az alkatrész gondolom....

Elküldve
szervitben azt mondták 3000nél vigyem elöször.

Felhivtam öket 1500nál hogy nem lehetne e lecserélni az olajat mert járatos meg minden szoval szeretném lecseréltetni,erre azt mondták teljesen felesleges várjam meg a 3000km.

Én itthon nem nyulok hozzá garancia meg minden szoval nem merem megcsinálni.

Megvárom nem nyuzom a gépet nagyon szeretem jó kis gép megérdemli hogy vigyázzak rá.

120 nál jobban ugy sem szoktam menni.

Ki állapítja meg hogy otthol lecserélted, és miből?? Veszel bele gyári opel olajszűrőt(2450Ft márkakereskedésben), és egy 4l-es kannás olajat, pl Castrolt, még az is olcsóbb mint amit kereskedésben adnak (4l Opel olaj tavaly apám autojába 11200Ft volt!!!), lecseréled, és kész.....

A garancia nem veszik el, ha a kötelező éves szervízre viszed!

Elküldve
Ki állapítja meg hogy otthol lecserélted, és miből?? Veszel bele gyári opel olajszűrőt(2450Ft márkakereskedésben), és egy 4l-es kannás olajat, pl Castrolt, még az is olcsóbb mint amit kereskedésben adnak (4l Opel olaj tavaly apám autojába 11200Ft volt!!!), lecseréled, és kész.....

A garancia nem veszik el, ha a kötelező éves szervízre viszed!

1800 km van benne 3000nél kell vinnem olajcserére azt mondták.

Szerinted érdemes lecserélnem igy is ugyis leengedik 3000km nél.

Elküldve
1800 km van benne 3000nél kell vinnem olajcserére azt mondták.

Szerinted érdemes lecserélnem igy is ugyis leengedik 3000km nél.

3e km-es szervíz NEM kötelező szervíz (lsd. szervízkönyv!!!), hanem ajánlott olajcsre....

Szóval ha otthol cseréled le (ha értesz hozzá, 2 csavar kicsavarása, olajszűrő kipatintása, olaj beletöltése B) ):

1. ha gyári olajat vennél bele a szervízbe annyiból márkás olajat, és nagyon jó minőségűt kapsz bele!!!

2. nem kell szervízbe futkorászni/időpontot kérni

3. nem kell munkadíjat fizetni

4. szervíz miből állapítja meg hogy mi van benn? sehonét....

Elküldve
3e km-es szervíz NEM kötelező szervíz (lsd. szervízkönyv!!!), hanem ajánlott olajcsre....

Szóval ha otthol cseréled le (ha értesz hozzá, 2 csavar kicsavarása, olajszűrő kipatintása, olaj beletöltése B) ):

1. ha gyári olajat vennél bele a szervízbe annyiból márkás olajat, és nagyon jó minőségűt kapsz bele!!!

2. nem kell szervízbe futkorászni/időpontot kérni

3. nem kell munkadíjat fizetni

4. szervíz miből állapítja meg hogy mi van benn? sehonét....

Hát ezt nem is tudtam hogy nem kötelezö.

Utána nézek köszike.

Elküldve

Én is sufni szervizben cseréltettem egyik ismim megcsinálta ingyéB)

Mivel otoszaki még tárolni is tudja a fáradtolajat és még a környezetem sem szennyeztem. B):):D

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.