Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Tegnap azt tapasztaltam, hogy a kézifék kioldása után valami ugyanúgy fogja a kocsit. Nem indult el. Majd ezt egy tolatás megoldotta. Ezt többször is csinálta, mintha beragadna a kézifék, pedig kiengedtem. Szerintetek mi lehet a fékkel?

G Astra 2002 -es

Link to comment
Megosztás:

Tegnap azt tapasztaltam, hogy a kézifék kioldása után valami ugyanúgy fogja a kocsit. Nem indult el. Majd ezt egy tolatás megoldotta. Ezt többször is csinálta, mintha beragadna a kézifék, pedig kiengedtem. Szerintetek mi lehet a fékkel?

G Astra 2002 -es

Szedd szét a hátsó dobokat, és ugysem árt a tisztítás neki.

Lehet a bowden már tulságossan oxidálodva (rozsdásodva van), Én is mikor a 3 hónapos kocsinak a kerekeit leszedtem, csodálkoztam hogy az agy is tiszta rozsda, a bowdenek ahol össze vannak toldva (don elött kb 10-15cm-el), az első agy, stb.....

Link to comment
Megosztás:

Szedd szét a hátsó dobokat, és ugysem árt a tisztítás neki.

Lehet a bowden már tulságossan oxidálodva (rozsdásodva van), Én is mikor a 3 hónapos kocsinak a kerekeit leszedtem, csodálkoztam hogy az agy is tiszta rozsda, a bowdenek ahol össze vannak toldva (don elött kb 10-15cm-el), az első agy, stb.....

A bowden nem lehet tiszta rozsda ha még gyári, mert a bowdenen van egy műanyag védelem is..ha viszont az megsérűl és vagy felgyűrődik vagy kosz megy alá a résen avagy így keletkezik alatta korrózió, akkor az elkébzelhető, hogy megszorul...ha olyan helyen van, akkor le kell róla szedni a műanyagot, felpucolni és remélhetőleg megy tovább, ha nem akkor csere.... :sowwy:

Link to comment
Megosztás:

Tegnap azt tapasztaltam, hogy a kézifék kioldása után valami ugyanúgy fogja a kocsit. Nem indult el. Majd ezt egy tolatás megoldotta. Ezt többször is csinálta, mintha beragadna a kézifék, pedig kiengedtem. Szerintetek mi lehet a fékkel?

G Astra 2002 -es

Nekem a Corsa csinált ilyet, de mint kiderült, nem a kézifék volt a ludas, hanem az eleje. Esős idő után jött elő többször. Nálam a rúd volt oxidos, amin a fékpofák mozognak. (az a megvezető)

Egy kis csiszolás, zsírozás (fék körül óvatosan!!!) besegített, ennek 2 éve, és azóta tuti.

Link to comment
Megosztás:

Ma lecseréltem az olajat, Metabond Top 5w 40 került bele (külön köszönet Mackósajtnak a beszerzésért!), remélem jó lesz az olaj, kíváncsi vagyok a tapasztalatokra nagyon.

A motor nagyon finoman ketyerészik.... :sowwy:

Egy kis segítség, aki esetleg ingadozó alapjárati problémákkal kűzdene:

A folytószelep tisztítás után sehogy nem akart beállni az alapjárati rpm, maradt egy kis ingadozás utána.

Elvittem szervízbe, Tec - II vel újra tanították az alapjárati rpm -t, de még így is hintázott egy kicsit.

Végignéztem többször is a rendszert hol szívhat esetleg falsot, de semmi, a hintázás megmaradt.

Végső ötletként lebontottam az "elektromos gázpedál" műanyag borítását ami a pillangószeleppel alkot egy egységet. Nyugodtan le lehet pattintani körbe a fém bolhákat nem ugrik széjjel!

A pillangó szelep tengelyét mozgató motor, fogaskerék és rugós -tag rendben volt, a potenciométer csúszkája kicsit "gyanús" (oxidált).

Átfújkáltam kontakt spray -vel (nem olajos alapúval!) összeraktam, beindítottam és tökéletes lett, megszünt a hintázás teljesen!

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a folytószelepet teljesen lebontottam az injektorról, az alja nagyon koszos volt, valamint a pillangószelep lapját is kihúztam a tengelyből a tökéletes tisztaság végett.

Nagy valószínűséggel nem "sikerült" 100% ugyanúgy visszaszerelni (ugyanabba az állásba) ezért az elektronika nem tudott vissza pozicionálni, közel 13% os volt az eltérés (az ECU 7% ig képes korrigálni az alapjáratot).

Valószínű, hogy a poti (csúszka) helyzete is "odébb került" , oda ahol eddig nem járt, azaz a jobban oxidált részre.

A kontakt spray vel való tisztítás meghozta az egyenletes alapjáratot..... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Van egy astra gém 1.6 16v sedan és egy komplett jobbos féltengely kéne mert 90nél el kezd rázni a kormány

a gumik a felnik zsír újak kb 10 szer lett centírozva de semmi már csak ez maradt vagy nemtom ha valaki tud

lécci segítsen hogy mi lehet ez?! Elörre is kösz :sowwy: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Van egy astra gém 1.6 16v sedan és egy komplett jobbos féltengely kéne mert 90nél el kezd rázni a kormány

a gumik a felnik zsír újak kb 10 szer lett centírozva de semmi már csak ez maradt vagy nemtom ha valaki tud

lécci segítsen hogy mi lehet ez?! Elörre is kösz :sowwy: :lol:

Ez sajnos lehet szálszakadt gumi ...először tegyél rá egy másik pl kölcsön gumit vagy tedd előre a hátsókat és úgy is teszteld le....és ha így már nem ráz,(illetve mostmár htáulról érkezik a rázás) akkor gumicsere..a féltengely nem igazán szokott rázni tudtommal az inkább el kezd búgni először kanyarban... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ez sajnos lehet szálszakadt gumi ...először tegyél rá egy másik pl kölcsön gumit vagy tedd előre a hátsókat és úgy is teszteld le....és ha így már nem ráz,(illetve mostmár htáulról érkezik a rázás) akkor gumicsere..a féltengely nem igazán szokott rázni tudtommal az inkább el kezd búgni először kanyarban... :sowwy:

A rossz féltengely teljesen alászedett kormánynál be is "recseg". A szálszakadt gumit viszont a gumis észre szokta venni. (legalábbis illik neki) Ez tényleg produkál rázást. Házilag is látszik, mert a fala púposabb, kézzel is érezhető dudor lesz rajta. (kicsit túl kell fújni, akkor még jobban érezhető)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Kedves Fórumtagok!

Néhány héttel ezelőtt már érdeklődtem a vízhőfokmérő ingadozásával kapcsolatban. Akkor termosztátra, esetleg hőgombára gyanakodtunk.

Megtörtént mindkettő cseréje, de a helyzet nem sokat változott. X14Xe, 99'es 1.4 16V G Astráról van szó.

Tegnap egy hosszú, kb. 1.000km-es túrán voltam vele külföldön, volt benne autópálya, szerpentin, úgyhogy most leírom a tapasztalatokat.

A hőfokmérő beáll kb. 82 fokra, ehhez képest mozdul el. Ha ráadom a fűtést, lekúszik 80 fok alá, szerpentinen hegynek fel felmegy 90 fokig, hosszú motorfékes gurulásnál visszaáll 0-ra, gázadáskor néhány km alatt viszamegy 82 fokra.

Mivel termosztát és hőgomba is cserélve lett, hibát a számítógép nem jelez, nem tudom mi baja lehet. A szerelő sem érti.

Kérlek Titeket, ha van valakinek ötlete mi okozhatja, vagy hasonló problémája, segítsen!

Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

mi okozhatja,

Egyértelmű, hogy a motorod üzem közben nem fog 80-0 Celsius között ingadozni, mivel a motor jár, azaz hőt termel nagy valószínűséggel az üzemi hőmérsékleten dolgozik és nem felmelegszik majd visszahűl, hanem közel állandó hőmérsékleten üzemel.

Ennek a megjelenítésére képtelen a műszered, valószínűleg a műszer egységed lesz a hibás.

Ki kellene venni a műszerfalat és kimérni, jó -e egyáltalán a vízhőmérséklet jelző műszer?

Link to comment
Megosztás:

90nél el kezd rázni a kormány

Gumi-felni, rossz centírozás (de ugye ez kilőve), kormánymű-futómű (különösen a szilentek, kormányösszekötők és segédkarok), valamint nem hagynám ki a fékeket (tárcsák kopottsága...)

Nézess egy futóművet komplett vizsgálattal....

A féltengelytől nem rázkódni fog, hanem kopogni, főleg kanyarban, alászedett kormánnyal gázadáskor eléggé erőteljesen jelentkezik (körforgalomban könnyen tesztelheted)

De gondolom 90km/h val nem nagyon szoktál megfordulni.... :sowwy:

Link to comment
Megosztás:

A rossz féltengely teljesen alászedett kormánynál be is "recseg". A szálszakadt gumit viszont a gumis észre szokta venni. (legalábbis illik neki) Ez tényleg produkál rázást. Házilag is látszik, mert a fala púposabb, kézzel is érezhető dudor lesz rajta. (kicsit túl kell fújni, akkor még jobban érezhető)

A gumis, akkor veszi észre, ha még nem kezdődő....apumék kadettján anno a matador gumi volt ilyen...többször volt gumisnál éveken keresztűl úgy közlekedett vele...amikor meguntam és én magam néztem szét rajta jobban kiderűlt, hogy a futófelületen lehetett látni, hol 1mm volt a profil mélység, hol 3...szóval egyértelmű volt...gumicsere és onnnantól megszűnt a rázkódás... :sowwy:

Link to comment
Megosztás:

Egyértelmű, hogy a motorod üzem közben nem fog 80-0 Celsius között ingadozni, mivel a motor jár, azaz hőt termel nagy valószínűséggel az üzemi hőmérsékleten dolgozik és nem felmelegszik majd visszahűl, hanem közel állandó hőmérsékleten üzemel.

Ennek a megjelenítésére képtelen a műszered, valószínűleg a műszer egységed lesz a hibás.

Ki kellene venni a műszerfalat és kimérni, jó -e egyáltalán a vízhőmérséklet jelző műszer?

Minden valószínűség szerint ez lehet a gond, köszönöm a választ!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Már előre is elnézést a hülye kérdésért. Egy 1.4 16V motorban hány db hidrotőke van? 4 vagy 16?

Köszönöm a választ?

Szia,

Minden szelepnek külön hidrotőkéje van, úgyhogy ne reménykedj, hogy 16-nál kevesebbet találsz... :sowwy:

Tobzos

Link to comment
Megosztás:

Egyértelmű, hogy a motorod üzem közben nem fog 80-0 Celsius között ingadozni, mivel a motor jár, azaz hőt termel nagy valószínűséggel az üzemi hőmérsékleten dolgozik és nem felmelegszik majd visszahűl, hanem közel állandó hőmérsékleten üzemel.

Ennek a megjelenítésére képtelen a műszered, valószínűleg a műszer egységed lesz a hibás.

Ki kellene venni a műszerfalat és kimérni, jó -e egyáltalán a vízhőmérséklet jelző műszer?

Sziasztok,

Már párszor szóba került ez hőmérős sztori, megírom én is a tapasztalataimat.

Az, hogy a motor állandó hőmérsékleten üzemel sajnos nem igaz. Jó lenne, de ezt még nem nagyon tudták megoldani a fejlesztők. Az új BMW motorok már elég közel járnak ehhez, mert elektromos vízpumpa van bennük. Ezeket nem a motor forgatja, hanem egy számítógéppel vezérelt kis villanymotor hajtja aszerint, hogy mennyire van szükség a hűtővíz keringetésére. Szóval az én Z14XE motorral szerelt Astrám olyan 84 és 91 fok között üzemel a műszerem alapján. Elindulok vele, 5-10 percen belül bemelegszik és olyan 84 fok körül áll meg, ekkor nyit a termosztát. Normál körülmények között ott is marad végleg, dugóban illetve kánikulában mászik tovább aztán felfelé. A hűtőventilátorom nekem olyan 90-91 foknál kapcsol be és a mutató alapján legfeljebb 1-2 fokkal hűti vissza a vizet, aztán kikapcsol.

Nagy hidegben kicsit más a helyzet. Ott is eléri a 84 fokot, de ha akkor rányomom a fűtést maximumon, akkor egyből megzuhan 80-ra, és ilyenkor valószínűleg már a termosztát is bezár. Nekem ez elég szokatlan volt, de az autóm termosztátja tökéletes, így valószínűleg minden Opel ilyen, kicsit nehezen tartják a motorok hidegben a hőmérsékletüket. Ha megyek mondjuk 130-as tempóval egy fagypont közeli vagy alatti időben és az érdi lejtőn végig motorfékkel gurulok le, akkor az alján alig lesz 70 fokos a víz. Nincs befecskendezés, nincs égés. Csak annyi hőt termel a motor, amennyi a kompresszióból meg a súrlódásból összejön, de eközben több köbméter jeges levegő áramlik át rajta belül, illetve kapja szemből a jeges menetszelet. Nincs olyan autó, ami ilyenkor meg tudná tartani a motor hőmérsékletét.

Egy szó mint száz, ha valakinek hűvös időben egy hosszú motorfékes üzem után (természetesen legalább 70-80-as sebességre és min. 1 perces gurulásra gondolok) lemegy 80 fok alá a mutatója, az ne rohanjon egyből termosztátot cseréltetni, mert lehet, hogy a termosztátja jó és szépen be is zárt, attól még a motor is le tud hűlni.

Üdv.: Tobzos

Link to comment
Megosztás:

Ez sajnos lehet szálszakadt gumi ...először tegyél rá egy másik pl kölcsön gumit vagy tedd előre a hátsókat és úgy is teszteld le....és ha így már nem ráz,(illetve mostmár htáulról érkezik a rázás) akkor gumicsere..a féltengely nem igazán szokott rázni tudtommal az inkább el kezd búgni először kanyarban... :lol:

Ok csak a régi nyári gumimmal is csinálta a télivel is most meg új alúfelnivel új toyo proxess t1r gumikkal is csinálja

és rázza a kormányt. A futómü tutira jó a féltengelycsuklókat is megnézettem kimosták ujrazsírozták a gumik kizárva

az nem lehet de azért kösz :sowwy: :lol: Ha valali találkozott ilyen problémával lécci irjon!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

2006- os G Astrámon első fékbetétet cseréltem. (37e km). Összeszerelés után olyan mintha „lelevegősödött” volna a fék. Lesüllyed a fékpedál, de ha fékezés előtt „megpumpálom” akkor ott és ugyanúgy fog mint korábban. Számomra érthetetlen a dolog, mert a fékbetéteken kívül semmihez sem nyúltam. Visszatoltam a munkahengereket és összeszereltem. Csoda történt? Cseréljek féktárcsát is ? Minden ötleltet szívesen fogadok, köszi előre is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Már párszor szóba került ez hőmérős sztori, megírom én is a tapasztalataimat.

Az, hogy a motor állandó hőmérsékleten üzemel sajnos nem igaz. Jó lenne, de ezt még nem nagyon tudták megoldani a fejlesztők. Az új BMW motorok már elég közel járnak ehhez, mert elektromos vízpumpa van bennük. Ezeket nem a motor forgatja, hanem egy számítógéppel vezérelt kis villanymotor hajtja aszerint, hogy mennyire van szükség a hűtővíz keringetésére. Szóval az én Z14XE motorral szerelt Astrám olyan 84 és 91 fok között üzemel a műszerem alapján. Elindulok vele, 5-10 percen belül bemelegszik és olyan 84 fok körül áll meg, ekkor nyit a termosztát. Normál körülmények között ott is marad végleg, dugóban illetve kánikulában mászik tovább aztán felfelé. A hűtőventilátorom nekem olyan 90-91 foknál kapcsol be és a mutató alapján legfeljebb 1-2 fokkal hűti vissza a vizet, aztán kikapcsol.

Nagy hidegben kicsit más a helyzet. Ott is eléri a 84 fokot, de ha akkor rányomom a fűtést maximumon, akkor egyből megzuhan 80-ra, és ilyenkor valószínűleg már a termosztát is bezár. Nekem ez elég szokatlan volt, de az autóm termosztátja tökéletes, így valószínűleg minden Opel ilyen, kicsit nehezen tartják a motorok hidegben a hőmérsékletüket. Ha megyek mondjuk 130-as tempóval egy fagypont közeli vagy alatti időben és az érdi lejtőn végig motorfékkel gurulok le, akkor az alján alig lesz 70 fokos a víz. Nincs befecskendezés, nincs égés. Csak annyi hőt termel a motor, amennyi a kompresszióból meg a súrlódásból összejön, de eközben több köbméter jeges levegő áramlik át rajta belül, illetve kapja szemből a jeges menetszelet. Nincs olyan autó, ami ilyenkor meg tudná tartani a motor hőmérsékletét.

Egy szó mint száz, ha valakinek hűvös időben egy hosszú motorfékes üzem után (természetesen legalább 70-80-as sebességre és min. 1 perces gurulásra gondolok) lemegy 80 fok alá a mutatója, az ne rohanjon egyből termosztátot cseréltetni, mert lehet, hogy a termosztátja jó és szépen be is zárt, attól még a motor is le tud hűlni.

Üdv.: Tobzos

Igazad lehet, de ezt kb. fél éve csinálja, előtte tökéletesen működött ilyen körülmények között is. Nyolc éves az autó.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.