kardos Elküldve Május2, 2008 Megoszt Elküldve Május2, 2008 Köszi a gyors választ! :sowwy: Próbálkozok... 99% Hogy az a kis cső lesz a ludas. Mint ahogy sokat tapasztalt Rolo kartárs is irta kezd azzal. Üdv Link to comment Megosztás: More sharing options...
Rian Elküldve Május2, 2008 Megoszt Elküldve Május2, 2008 Tegnap azt tapasztaltam, hogy a kézifék kioldása után valami ugyanúgy fogja a kocsit. Nem indult el. Majd ezt egy tolatás megoldotta. Ezt többször is csinálta, mintha beragadna a kézifék, pedig kiengedtem. Szerintetek mi lehet a fékkel? G Astra 2002 -es Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Május2, 2008 Megoszt Elküldve Május2, 2008 Tegnap azt tapasztaltam, hogy a kézifék kioldása után valami ugyanúgy fogja a kocsit. Nem indult el. Majd ezt egy tolatás megoldotta. Ezt többször is csinálta, mintha beragadna a kézifék, pedig kiengedtem. Szerintetek mi lehet a fékkel? G Astra 2002 -es Szedd szét a hátsó dobokat, és ugysem árt a tisztítás neki. Lehet a bowden már tulságossan oxidálodva (rozsdásodva van), Én is mikor a 3 hónapos kocsinak a kerekeit leszedtem, csodálkoztam hogy az agy is tiszta rozsda, a bowdenek ahol össze vannak toldva (don elött kb 10-15cm-el), az első agy, stb..... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Qpack Elküldve Május2, 2008 Megoszt Elküldve Május2, 2008 Szedd szét a hátsó dobokat, és ugysem árt a tisztítás neki. Lehet a bowden már tulságossan oxidálodva (rozsdásodva van), Én is mikor a 3 hónapos kocsinak a kerekeit leszedtem, csodálkoztam hogy az agy is tiszta rozsda, a bowdenek ahol össze vannak toldva (don elött kb 10-15cm-el), az első agy, stb..... A bowden nem lehet tiszta rozsda ha még gyári, mert a bowdenen van egy műanyag védelem is..ha viszont az megsérűl és vagy felgyűrődik vagy kosz megy alá a résen avagy így keletkezik alatta korrózió, akkor az elkébzelhető, hogy megszorul...ha olyan helyen van, akkor le kell róla szedni a műanyagot, felpucolni és remélhetőleg megy tovább, ha nem akkor csere.... :sowwy: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Robz Elküldve Május2, 2008 Megoszt Elküldve Május2, 2008 Tegnap azt tapasztaltam, hogy a kézifék kioldása után valami ugyanúgy fogja a kocsit. Nem indult el. Majd ezt egy tolatás megoldotta. Ezt többször is csinálta, mintha beragadna a kézifék, pedig kiengedtem. Szerintetek mi lehet a fékkel? G Astra 2002 -es Nekem a Corsa csinált ilyet, de mint kiderült, nem a kézifék volt a ludas, hanem az eleje. Esős idő után jött elő többször. Nálam a rúd volt oxidos, amin a fékpofák mozognak. (az a megvezető) Egy kis csiszolás, zsírozás (fék körül óvatosan!!!) besegített, ennek 2 éve, és azóta tuti. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ROLÓ Elküldve Május2, 2008 Megoszt Elküldve Május2, 2008 Ma lecseréltem az olajat, Metabond Top 5w 40 került bele (külön köszönet Mackósajtnak a beszerzésért!), remélem jó lesz az olaj, kíváncsi vagyok a tapasztalatokra nagyon. A motor nagyon finoman ketyerészik.... :sowwy: Egy kis segítség, aki esetleg ingadozó alapjárati problémákkal kűzdene: A folytószelep tisztítás után sehogy nem akart beállni az alapjárati rpm, maradt egy kis ingadozás utána. Elvittem szervízbe, Tec - II vel újra tanították az alapjárati rpm -t, de még így is hintázott egy kicsit. Végignéztem többször is a rendszert hol szívhat esetleg falsot, de semmi, a hintázás megmaradt. Végső ötletként lebontottam az "elektromos gázpedál" műanyag borítását ami a pillangószeleppel alkot egy egységet. Nyugodtan le lehet pattintani körbe a fém bolhákat nem ugrik széjjel! A pillangó szelep tengelyét mozgató motor, fogaskerék és rugós -tag rendben volt, a potenciométer csúszkája kicsit "gyanús" (oxidált). Átfújkáltam kontakt spray -vel (nem olajos alapúval!) összeraktam, beindítottam és tökéletes lett, megszünt a hintázás teljesen! Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a folytószelepet teljesen lebontottam az injektorról, az alja nagyon koszos volt, valamint a pillangószelep lapját is kihúztam a tengelyből a tökéletes tisztaság végett. Nagy valószínűséggel nem "sikerült" 100% ugyanúgy visszaszerelni (ugyanabba az állásba) ezért az elektronika nem tudott vissza pozicionálni, közel 13% os volt az eltérés (az ECU 7% ig képes korrigálni az alapjáratot). Valószínű, hogy a poti (csúszka) helyzete is "odébb került" , oda ahol eddig nem járt, azaz a jobban oxidált részre. A kontakt spray vel való tisztítás meghozta az egyenletes alapjáratot..... :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
milanmilan Elküldve Május3, 2008 Megoszt Elküldve Május3, 2008 Van egy astra gém 1.6 16v sedan és egy komplett jobbos féltengely kéne mert 90nél el kezd rázni a kormány a gumik a felnik zsír újak kb 10 szer lett centírozva de semmi már csak ez maradt vagy nemtom ha valaki tud lécci segítsen hogy mi lehet ez?! Elörre is kösz :sowwy: :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Qpack Elküldve Május4, 2008 Megoszt Elküldve Május4, 2008 Van egy astra gém 1.6 16v sedan és egy komplett jobbos féltengely kéne mert 90nél el kezd rázni a kormány a gumik a felnik zsír újak kb 10 szer lett centírozva de semmi már csak ez maradt vagy nemtom ha valaki tud lécci segítsen hogy mi lehet ez?! Elörre is kösz :sowwy: :lol: Ez sajnos lehet szálszakadt gumi ...először tegyél rá egy másik pl kölcsön gumit vagy tedd előre a hátsókat és úgy is teszteld le....és ha így már nem ráz,(illetve mostmár htáulról érkezik a rázás) akkor gumicsere..a féltengely nem igazán szokott rázni tudtommal az inkább el kezd búgni először kanyarban... :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Robz Elküldve Május4, 2008 Megoszt Elküldve Május4, 2008 Ez sajnos lehet szálszakadt gumi ...először tegyél rá egy másik pl kölcsön gumit vagy tedd előre a hátsókat és úgy is teszteld le....és ha így már nem ráz,(illetve mostmár htáulról érkezik a rázás) akkor gumicsere..a féltengely nem igazán szokott rázni tudtommal az inkább el kezd búgni először kanyarban... :sowwy: A rossz féltengely teljesen alászedett kormánynál be is "recseg". A szálszakadt gumit viszont a gumis észre szokta venni. (legalábbis illik neki) Ez tényleg produkál rázást. Házilag is látszik, mert a fala púposabb, kézzel is érezhető dudor lesz rajta. (kicsit túl kell fújni, akkor még jobban érezhető) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bálint24 Elküldve Május4, 2008 Megoszt Elküldve Május4, 2008 Sziasztok Kedves Fórumtagok! Néhány héttel ezelőtt már érdeklődtem a vízhőfokmérő ingadozásával kapcsolatban. Akkor termosztátra, esetleg hőgombára gyanakodtunk. Megtörtént mindkettő cseréje, de a helyzet nem sokat változott. X14Xe, 99'es 1.4 16V G Astráról van szó. Tegnap egy hosszú, kb. 1.000km-es túrán voltam vele külföldön, volt benne autópálya, szerpentin, úgyhogy most leírom a tapasztalatokat. A hőfokmérő beáll kb. 82 fokra, ehhez képest mozdul el. Ha ráadom a fűtést, lekúszik 80 fok alá, szerpentinen hegynek fel felmegy 90 fokig, hosszú motorfékes gurulásnál visszaáll 0-ra, gázadáskor néhány km alatt viszamegy 82 fokra. Mivel termosztát és hőgomba is cserélve lett, hibát a számítógép nem jelez, nem tudom mi baja lehet. A szerelő sem érti. Kérlek Titeket, ha van valakinek ötlete mi okozhatja, vagy hasonló problémája, segítsen! Előre is köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
ROLÓ Elküldve Május4, 2008 Megoszt Elküldve Május4, 2008 mi okozhatja, Egyértelmű, hogy a motorod üzem közben nem fog 80-0 Celsius között ingadozni, mivel a motor jár, azaz hőt termel nagy valószínűséggel az üzemi hőmérsékleten dolgozik és nem felmelegszik majd visszahűl, hanem közel állandó hőmérsékleten üzemel. Ennek a megjelenítésére képtelen a műszered, valószínűleg a műszer egységed lesz a hibás. Ki kellene venni a műszerfalat és kimérni, jó -e egyáltalán a vízhőmérséklet jelző műszer? Link to comment Megosztás: More sharing options...
ROLÓ Elküldve Május4, 2008 Megoszt Elküldve Május4, 2008 90nél el kezd rázni a kormány Gumi-felni, rossz centírozás (de ugye ez kilőve), kormánymű-futómű (különösen a szilentek, kormányösszekötők és segédkarok), valamint nem hagynám ki a fékeket (tárcsák kopottsága...) Nézess egy futóművet komplett vizsgálattal.... A féltengelytől nem rázkódni fog, hanem kopogni, főleg kanyarban, alászedett kormánnyal gázadáskor eléggé erőteljesen jelentkezik (körforgalomban könnyen tesztelheted) De gondolom 90km/h val nem nagyon szoktál megfordulni.... :sowwy: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Qpack Elküldve Május4, 2008 Megoszt Elküldve Május4, 2008 A rossz féltengely teljesen alászedett kormánynál be is "recseg". A szálszakadt gumit viszont a gumis észre szokta venni. (legalábbis illik neki) Ez tényleg produkál rázást. Házilag is látszik, mert a fala púposabb, kézzel is érezhető dudor lesz rajta. (kicsit túl kell fújni, akkor még jobban érezhető) A gumis, akkor veszi észre, ha még nem kezdődő....apumék kadettján anno a matador gumi volt ilyen...többször volt gumisnál éveken keresztűl úgy közlekedett vele...amikor meguntam és én magam néztem szét rajta jobban kiderűlt, hogy a futófelületen lehetett látni, hol 1mm volt a profil mélység, hol 3...szóval egyértelmű volt...gumicsere és onnnantól megszűnt a rázkódás... :sowwy: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bálint24 Elküldve Május4, 2008 Megoszt Elküldve Május4, 2008 Egyértelmű, hogy a motorod üzem közben nem fog 80-0 Celsius között ingadozni, mivel a motor jár, azaz hőt termel nagy valószínűséggel az üzemi hőmérsékleten dolgozik és nem felmelegszik majd visszahűl, hanem közel állandó hőmérsékleten üzemel. Ennek a megjelenítésére képtelen a műszered, valószínűleg a műszer egységed lesz a hibás. Ki kellene venni a műszerfalat és kimérni, jó -e egyáltalán a vízhőmérséklet jelző műszer? Minden valószínűség szerint ez lehet a gond, köszönöm a választ! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bálint24 Elküldve Május4, 2008 Megoszt Elküldve Május4, 2008 Sziasztok! Már előre is elnézést a hülye kérdésért. Egy 1.4 16V motorban hány db hidrotőke van? 4 vagy 16? Köszönöm a választ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tobzos Elküldve Május4, 2008 Megoszt Elküldve Május4, 2008 Sziasztok! Már előre is elnézést a hülye kérdésért. Egy 1.4 16V motorban hány db hidrotőke van? 4 vagy 16? Köszönöm a választ? Szia, Minden szelepnek külön hidrotőkéje van, úgyhogy ne reménykedj, hogy 16-nál kevesebbet találsz... :sowwy: Tobzos Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tobzos Elküldve Május4, 2008 Megoszt Elküldve Május4, 2008 Egyértelmű, hogy a motorod üzem közben nem fog 80-0 Celsius között ingadozni, mivel a motor jár, azaz hőt termel nagy valószínűséggel az üzemi hőmérsékleten dolgozik és nem felmelegszik majd visszahűl, hanem közel állandó hőmérsékleten üzemel. Ennek a megjelenítésére képtelen a műszered, valószínűleg a műszer egységed lesz a hibás. Ki kellene venni a műszerfalat és kimérni, jó -e egyáltalán a vízhőmérséklet jelző műszer? Sziasztok, Már párszor szóba került ez hőmérős sztori, megírom én is a tapasztalataimat. Az, hogy a motor állandó hőmérsékleten üzemel sajnos nem igaz. Jó lenne, de ezt még nem nagyon tudták megoldani a fejlesztők. Az új BMW motorok már elég közel járnak ehhez, mert elektromos vízpumpa van bennük. Ezeket nem a motor forgatja, hanem egy számítógéppel vezérelt kis villanymotor hajtja aszerint, hogy mennyire van szükség a hűtővíz keringetésére. Szóval az én Z14XE motorral szerelt Astrám olyan 84 és 91 fok között üzemel a műszerem alapján. Elindulok vele, 5-10 percen belül bemelegszik és olyan 84 fok körül áll meg, ekkor nyit a termosztát. Normál körülmények között ott is marad végleg, dugóban illetve kánikulában mászik tovább aztán felfelé. A hűtőventilátorom nekem olyan 90-91 foknál kapcsol be és a mutató alapján legfeljebb 1-2 fokkal hűti vissza a vizet, aztán kikapcsol. Nagy hidegben kicsit más a helyzet. Ott is eléri a 84 fokot, de ha akkor rányomom a fűtést maximumon, akkor egyből megzuhan 80-ra, és ilyenkor valószínűleg már a termosztát is bezár. Nekem ez elég szokatlan volt, de az autóm termosztátja tökéletes, így valószínűleg minden Opel ilyen, kicsit nehezen tartják a motorok hidegben a hőmérsékletüket. Ha megyek mondjuk 130-as tempóval egy fagypont közeli vagy alatti időben és az érdi lejtőn végig motorfékkel gurulok le, akkor az alján alig lesz 70 fokos a víz. Nincs befecskendezés, nincs égés. Csak annyi hőt termel a motor, amennyi a kompresszióból meg a súrlódásból összejön, de eközben több köbméter jeges levegő áramlik át rajta belül, illetve kapja szemből a jeges menetszelet. Nincs olyan autó, ami ilyenkor meg tudná tartani a motor hőmérsékletét. Egy szó mint száz, ha valakinek hűvös időben egy hosszú motorfékes üzem után (természetesen legalább 70-80-as sebességre és min. 1 perces gurulásra gondolok) lemegy 80 fok alá a mutatója, az ne rohanjon egyből termosztátot cseréltetni, mert lehet, hogy a termosztátja jó és szépen be is zárt, attól még a motor is le tud hűlni. Üdv.: Tobzos Link to comment Megosztás: More sharing options...
milanmilan Elküldve Május4, 2008 Megoszt Elküldve Május4, 2008 Ez sajnos lehet szálszakadt gumi ...először tegyél rá egy másik pl kölcsön gumit vagy tedd előre a hátsókat és úgy is teszteld le....és ha így már nem ráz,(illetve mostmár htáulról érkezik a rázás) akkor gumicsere..a féltengely nem igazán szokott rázni tudtommal az inkább el kezd búgni először kanyarban... :lol: Ok csak a régi nyári gumimmal is csinálta a télivel is most meg új alúfelnivel új toyo proxess t1r gumikkal is csinálja és rázza a kormányt. A futómü tutira jó a féltengelycsuklókat is megnézettem kimosták ujrazsírozták a gumik kizárva az nem lehet de azért kösz :sowwy: :lol: Ha valali találkozott ilyen problémával lécci irjon! Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Május4, 2008 Megoszt Elküldve Május4, 2008 féktárcsa milyen és milyen állapotú? Link to comment Megosztás: More sharing options...
robi177 Elküldve Május4, 2008 Megoszt Elküldve Május4, 2008 Sziasztok! 2006- os G Astrámon első fékbetétet cseréltem. (37e km). Összeszerelés után olyan mintha „lelevegősödött” volna a fék. Lesüllyed a fékpedál, de ha fékezés előtt „megpumpálom” akkor ott és ugyanúgy fog mint korábban. Számomra érthetetlen a dolog, mert a fékbetéteken kívül semmihez sem nyúltam. Visszatoltam a munkahengereket és összeszereltem. Csoda történt? Cseréljek féktárcsát is ? Minden ötleltet szívesen fogadok, köszi előre is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
robi177 Elküldve Május4, 2008 Megoszt Elküldve Május4, 2008 A Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bálint24 Elküldve Május4, 2008 Megoszt Elküldve Május4, 2008 Sziasztok, Már párszor szóba került ez hőmérős sztori, megírom én is a tapasztalataimat. Az, hogy a motor állandó hőmérsékleten üzemel sajnos nem igaz. Jó lenne, de ezt még nem nagyon tudták megoldani a fejlesztők. Az új BMW motorok már elég közel járnak ehhez, mert elektromos vízpumpa van bennük. Ezeket nem a motor forgatja, hanem egy számítógéppel vezérelt kis villanymotor hajtja aszerint, hogy mennyire van szükség a hűtővíz keringetésére. Szóval az én Z14XE motorral szerelt Astrám olyan 84 és 91 fok között üzemel a műszerem alapján. Elindulok vele, 5-10 percen belül bemelegszik és olyan 84 fok körül áll meg, ekkor nyit a termosztát. Normál körülmények között ott is marad végleg, dugóban illetve kánikulában mászik tovább aztán felfelé. A hűtőventilátorom nekem olyan 90-91 foknál kapcsol be és a mutató alapján legfeljebb 1-2 fokkal hűti vissza a vizet, aztán kikapcsol. Nagy hidegben kicsit más a helyzet. Ott is eléri a 84 fokot, de ha akkor rányomom a fűtést maximumon, akkor egyből megzuhan 80-ra, és ilyenkor valószínűleg már a termosztát is bezár. Nekem ez elég szokatlan volt, de az autóm termosztátja tökéletes, így valószínűleg minden Opel ilyen, kicsit nehezen tartják a motorok hidegben a hőmérsékletüket. Ha megyek mondjuk 130-as tempóval egy fagypont közeli vagy alatti időben és az érdi lejtőn végig motorfékkel gurulok le, akkor az alján alig lesz 70 fokos a víz. Nincs befecskendezés, nincs égés. Csak annyi hőt termel a motor, amennyi a kompresszióból meg a súrlódásból összejön, de eközben több köbméter jeges levegő áramlik át rajta belül, illetve kapja szemből a jeges menetszelet. Nincs olyan autó, ami ilyenkor meg tudná tartani a motor hőmérsékletét. Egy szó mint száz, ha valakinek hűvös időben egy hosszú motorfékes üzem után (természetesen legalább 70-80-as sebességre és min. 1 perces gurulásra gondolok) lemegy 80 fok alá a mutatója, az ne rohanjon egyből termosztátot cseréltetni, mert lehet, hogy a termosztátja jó és szépen be is zárt, attól még a motor is le tud hűlni. Üdv.: Tobzos Igazad lehet, de ezt kb. fél éve csinálja, előtte tökéletesen működött ilyen körülmények között is. Nyolc éves az autó. Link to comment Megosztás: More sharing options...
milanmilan Elküldve Május4, 2008 Megoszt Elküldve Május4, 2008 féktárcsa milyen és milyen állapotú? Mármint az enyém? Szerintem jó! Miért? Link to comment Megosztás: More sharing options...
astra Elküldve Május5, 2008 Megoszt Elküldve Május5, 2008 Sziasztok! Már előre is elnézést a hülye kérdésért. Egy 1.4 16V motorban hány db hidrotőke van? 4 vagy 16? Köszönöm a választ? 16VVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVV Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Május5, 2008 Megoszt Elküldve Május5, 2008 Mármint az enyém? Szerintem jó! Miért? Mert attól is rázhat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts