neeshow Elküldve Március15, 2008 Elküldve Március15, 2008 szepi írta: Ugyan le még én sem vettem, de találtam egy rajzot hozzá.Ha a lábak felőli 4db csavart vetted ki , akkor középen a kézifék alatti íves lapot is pattintsd ki, alatta is lennie kell egynek.5 csavar fogja... középkonzol kiszerelése Kösz Szepi! :D A rajzot elnézve nekem úgy tűnik, hogy nemcsak a kézifék előtti íves lapot kell kipattintanom, hanem a váltókar előttit is. A rajz jelöl még az 5 torx csavaron kívül további 5 "körmöt" azaz ilyen beakasztós fémlapot is, azokat hol találom vajon? (Lehet, hogy az íves lapok azzal vannak lefogatva, és azokat kipattintva lehet leszedni ?) :D
neeshow Elküldve Március15, 2008 Elküldve Március15, 2008 Boldizsar írta: Nem elég a váltózsákot felhajtani? Úgy nem látszik semmi? Megpróbáltam a váltózsák alját oldalról felhúzni, de nekem úgy tűnt, hogy valami kerettel van lefogatva, és ha nagyon erőltetem a keret eltörik. Lehet, hogy csak rosszul próbáltam?
neeshow Elküldve Március15, 2008 Elküldve Március15, 2008 Most már biztos, hogy rosszul gondoltam... :D Boldizsár hozzászólásán elgondolkodva gyorsan kimentem a garázsba, majd megpróbáltam mégegyszer a váltózsák alá feszíteni és láss csodát... engedett az erőnek:kipattant a keret, és fel tudtam hajtani. :D Sajnos most sem lettem okosabb, mert azt láttam, hogy a váltókar alja felé van egy műanyag gömbszerű cucc, ami beleül egy perselybe, amihez hozzákapcsolódik egy rúd, ami a motortér felé tart. Ahogy mozgattam a váltókart én itt a gömb körül hallottam azt a súrlódó-nyiszorgó hangot. Kisebb esély van rá, de előfordulhat, hogy a gömb alól jött, mert a kar a gömb után tovább folytatódik, és alul is belefut egy perselybe. Azt láttam, hogy a gömbön meg a perselyeken is van ilyen rózsaszínű zsírszerű anyag, ami itt ott hiányzik is. Lehet, hogy ez tényleg zsír, és csak pótolni kellene ahhoz, hogy a surrogás megszűnjön? Amennyiben zsírozni kellene akkor ehhez valami spéci zsír kell, vagy jó a műhelyben lévő normál gépzsír is e célra? Aki tudja kérem írja meg! :D Köszi
Boldizsar Elküldve Március15, 2008 Elküldve Március15, 2008 neeshow írta: Most már biztos, hogy rosszul gondoltam... :D Boldizsár hozzászólásán elgondolkodva gyorsan kimentem a garázsba, majd megpróbáltam mégegyszer a váltózsák alá feszíteni és láss csodát... engedett az erőnek:kipattant a keret, és fel tudtam hajtani. :D Sajnos most sem lettem okosabb, mert azt láttam, hogy a váltókar alja felé van egy műanyag gömbszerű cucc, ami beleül egy perselybe, amihez hozzákapcsolódik egy rúd, ami a motortér felé tart. Ahogy mozgattam a váltókart én itt a gömb körül hallottam azt a súrlódó-nyiszorgó hangot. Kisebb esély van rá, de előfordulhat, hogy a gömb alól jött, mert a kar a gömb után tovább folytatódik, és alul is belefut egy perselybe. Azt láttam, hogy a gömbön meg a perselyeken is van ilyen rózsaszínű zsírszerű anyag, ami itt ott hiányzik is. Lehet, hogy ez tényleg zsír, és csak pótolni kellene ahhoz, hogy a surrogás megszűnjön? Amennyiben zsírozni kellene akkor ehhez valami spéci zsír kell, vagy jó a műhelyben lévő normál gépzsír is e célra? Aki tudja kérem írja meg! :D Köszi Én a helyedben inkább megnézetném valaki szakival.... Azért a váltó nem játék....Sokba tud ám kerülni....
ROLÓ Elküldve Március15, 2008 Elküldve Március15, 2008 neeshow írta: Most már biztos, hogy rosszul gondoltam... :D Boldizsár hozzászólásán elgondolkodva gyorsan kimentem a garázsba, majd megpróbáltam mégegyszer a váltózsák alá feszíteni és láss csodát... engedett az erőnek:kipattant a keret, és fel tudtam hajtani. :D Sajnos most sem lettem okosabb, mert azt láttam, hogy a váltókar alja felé van egy műanyag gömbszerű cucc, ami beleül egy perselybe, amihez hozzákapcsolódik egy rúd, ami a motortér felé tart. Ahogy mozgattam a váltókart én itt a gömb körül hallottam azt a súrlódó-nyiszorgó hangot. Kisebb esély van rá, de előfordulhat, hogy a gömb alól jött, mert a kar a gömb után tovább folytatódik, és alul is belefut egy perselybe. Azt láttam, hogy a gömbön meg a perselyeken is van ilyen rózsaszínű zsírszerű anyag, ami itt ott hiányzik is. Lehet, hogy ez tényleg zsír, és csak pótolni kellene ahhoz, hogy a surrogás megszűnjön? Amennyiben zsírozni kellene akkor ehhez valami spéci zsír kell, vagy jó a műhelyben lévő normál gépzsír is e célra? Aki tudja kérem írja meg! :D Köszi Semmi komoly, a rudazat ill. a műanyag persely (gömb) ha kiszárad belőle a kenőanyag, akkor szokott ilyen hangot adni. Be kell fújni vmi normális spray -vel, (kenőspray) ott is ahol a rudazat áthalad a gumigyűrűn. Ha a motortérben lévő csuklópántokat (gömböket) is átkened lényegesen könyebb a váltás... :D
neeshow Elküldve Március15, 2008 Elküldve Március15, 2008 ROLÓ írta: Semmi komoly, a rudazat ill. a műanyag persely (gömb) ha kiszárad belőle a kenőanyag, akkor szokott ilyen hangot adni. Be kell fújni vmi normális spray -vel, (kenőspray) ott is ahol a rudazat áthalad a gumigyűrűn. Ha a motortérben lévő csuklópántokat (gömböket) is átkened lényegesen könyebb a váltás... :D Köszönöm a választ! Akkor csak egyszerű kenési problémáról volna szó?
szepi Elküldve Március16, 2008 Elküldve Március16, 2008 neeshow írta: Köszönöm a választ! Akkor csak egyszerű kenési problémáról volna szó? Valószínű.Ajánlanám a zsírsprayt, ami vékony zsírréteget képez a cuccon, de ha gumigyűrű is játszik a dologban, akkor csakis szilikonbázisú zsírt vagy sprayt használj.Műanyagperselyhez hasznáhatod a hagyományos zsírt is ha hozzáférsz.Mondjuk ennyivel jobb a spray.
Guest kumabushi Elküldve Március16, 2008 Elküldve Március16, 2008 ki lett cserélbe a bizti, de így sem megy a szivargyújtó gondolom akkor szervizbe vele, és rémegy wgy hetem és meganyi sok zsozsóm a javításra igaz?
Zachi Elküldve Március16, 2008 Elküldve Március16, 2008 kumabushi írta: ki lett cserélbe a bizti, de így sem megy a szivargyújtó gondolom akkor szervizbe vele, és rémegy wgy hetem és meganyi sok zsozsóm a javításra igaz? Ha a ménkü eljut az aljzatig, akkor irány a bontó v. a net, végső esetben szervízben veszel egy komplett szivargyújtót. Utánna egy kis házimunka, de ha nem akarsz a burkolat bontásával és a cserével vesződni, akkor időpontegyeztetés egy autóvillamosságissal. Neki ez rutinmunka kell legyen, neked pedig időmegtakarítás (max. 1 óra, ha tanulóval csináltatja). Ha már feszültség sincs rajta, rögtön a szakemberrel kezdjed!
neeshow Elküldve Március16, 2008 Elküldve Március16, 2008 szepi írta: Valószínű.Ajánlanám a zsírsprayt, ami vékony zsírréteget képez a cuccon, de ha gumigyűrű is játszik a dologban, akkor csakis szilikonbázisú zsírt vagy sprayt használj.Műanyagperselyhez hasznáhatod a hagyományos zsírt is ha hozzáférsz.Mondjuk ennyivel jobb a spray. Kösz újra! Akkor WD 40-nel ne is próbálkozzak ....?
ROLÓ Elküldve Március16, 2008 Elküldve Március16, 2008 neeshow írta: Kösz újra! Akkor WD 40-nel ne is próbálkozzak ....? Úgy tudom a WD 40 tisztít is, azaz nem 100% , hogy nem támadja meg a műanyagot (oldja esetleg) és akkor pont az ellentétes hatást éred el vele, azaz megszorulhat. Kifejezetten kenősprayt (pl. teflon alapú) használj, de ha semmi nem jön össze jó lehet az olajozás is.... :D
Guest kumabushi Elküldve Március17, 2008 Elküldve Március17, 2008 Szasztok... Nos, a bizticserével csak annyi történt hogy be lehet nyomni a szivargyújtót, de nem melegszik, sőt, ki se jön :D
imy Elküldve Március17, 2008 Elküldve Március17, 2008 kumabushi írta: Szasztok... Nos, a bizticserével csak annyi történt hogy be lehet nyomni a szivargyújtót, de nem melegszik, sőt, ki se jön :D Gondolom akkor továbra sincs rajt feszültség... Megmérted multiméterrel? Biztosíték biztossan jó, nem égett ki ismételten? Biztossan jó biztit cseréltél? User manualban benne van hogy melyik bizti miért felelős.
Lord Andris Elküldve Március17, 2008 Elküldve Március17, 2008 kumabushi írta: Szasztok... Nos, a bizticserével csak annyi történt hogy be lehet nyomni a szivargyújtót, de nem melegszik, sőt, ki se jön :D Szia! Szedted már ki a hamutálat és a szivargyújtót? Az nem lehet, hogy rosszul lett visszarakva és vagy nem lett rátéve a saru, vagy elnyírta a vezetéket. A bizti, amit kicseréltél, ki volt olvadva? Ha igen, akkor a mostani jó még? Ha ez is ki van olvadva, akkor lehet gyanakodni testzárlatra.
Sipike Elküldve Március17, 2008 Elküldve Március17, 2008 Sziasztok Alapjárati gondjaim vannak a sárkánnyal. Most 59000km van benne, 9 éves, decemberben volt szíjcsere. (X14XE)Mostanában olyanokat csinál, hogy teljesen önállóan viselkedik az alapjáratom. Általában 1000fordulaton vagy picit alatta van, de néha megemeli 1500-ra is, pedig már nem hideg a motor. :D Soha nem állt le, nem rángat, csak ez a jelenség van. Vegyesen használom, hétvégente kb 200km autópálya, hétközben kb 50km város. Valami ötlet esetleg? Első körben talán alapjárati léptetőmotor. Mennyibe kerül? Nehéz kicserélni? Ja és nincs valakinek X14XE motorhoz csináld magad könyve? :D üdv Sipike
mackosajt Elküldve Március17, 2008 Elküldve Március17, 2008 először egy pucolás annak a léptetőnek. :D Ha csak a moci érdekel, az volt f astrában is, olyan könyvet lehet találni a neten, de g astrásat is. :D
astra Elküldve Március17, 2008 Elküldve Március17, 2008 Sipike írta: Sziasztok Alapjárati gondjaim vannak a sárkánnyal. Most 59000km van benne, 9 éves, decemberben volt szíjcsere. (X14XE)Mostanában olyanokat csinál, hogy teljesen önállóan viselkedik az alapjáratom. Általában 1000fordulaton vagy picit alatta van, de néha megemeli 1500-ra is, pedig már nem hideg a motor. :D Soha nem állt le, nem rángat, csak ez a jelenség van. Vegyesen használom, hétvégente kb 200km autópálya, hétközben kb 50km város. Valami ötlet esetleg? Első körben talán alapjárati léptetőmotor. Mennyibe kerül? Nehéz kicserélni? Ja és nincs valakinek X14XE motorhoz csináld magad könyve? :D üdv Sipike talán valahol a levegöellátás környékén nézz körül.
astra Elküldve Március17, 2008 Elküldve Március17, 2008 Zachi írta: Ha a ménkü eljut az aljzatig, akkor irány a bontó v. a net, végső esetben szervízben veszel egy komplett szivargyújtót. Utánna egy kis házimunka, de ha nem akarsz a burkolat bontásával és a cserével vesződni, akkor időpontegyeztetés egy autóvillamosságissal. Neki ez rutinmunka kell legyen, neked pedig időmegtakarítás (max. 1 óra, ha tanulóval csináltatja). Ha már feszültség sincs rajta, rögtön a szakemberrel kezdjed! nézd meg az aljzatot hogy nincs-e lecsuszva rola a +oldal . a világitása müxik??????????????????????????????????????????
Zachi Elküldve Március17, 2008 Elküldve Március17, 2008 Sipike írta: Sziasztok Alapjárati gondjaim vannak a sárkánnyal. Most 59000km van benne, 9 éves, decemberben volt szíjcsere. (X14XE)Mostanában olyanokat csinál, hogy teljesen önállóan viselkedik az alapjáratom. Általában 1000fordulaton vagy picit alatta van, de néha megemeli 1500-ra is, pedig már nem hideg a motor. :D Soha nem állt le, nem rángat, csak ez a jelenség van. Vegyesen használom, hétvégente kb 200km autópálya, hétközben kb 50km város. Valami ötlet esetleg? Első körben talán alapjárati léptetőmotor. Mennyibe kerül? Nehéz kicserélni? Ja és nincs valakinek X14XE motorhoz csináld magad könyve? :D üdv Sipike Évekkel ezelőtt az AM-ben olvastam egy olvasói levelet, de az autó típusára nem emlékszem ( talán olasz?): a beszívott levegő hőérzékelője pont így szivatta. Először csak kontakthiba volt, másodjára csere. A szakszervíz elsőre másfél hónapig kergette a hibát, épp csak a tulajt nem cserélték le.
opel16v Elküldve Március18, 2008 Elküldve Március18, 2008 Sipike írta: Alapjárati gondjaim vannak a sárkánnyal. Most 59000km van benne, 9 éves, decemberben volt szíjcsere. (X14XE)Mostanában olyanokat csinál, hogy teljesen önállóan viselkedik az alapjáratom. Általában 1000fordulaton vagy picit alatta van, de néha megemeli 1500-ra is, pedig már nem hideg a motor. :D Soha nem állt le, nem rángat, csak ez a jelenség van. Vegyesen használom, hétvégente kb 200km autópálya, hétközben kb 50km város. Valami ötlet esetleg? Első körben talán alapjárati léptetőmotor. Mennyibe kerül? Nehéz kicserélni? Ja és nincs valakinek X14XE motorhoz csináld magad könyve? :D Lehet ennek több oka is... fals levegő kerül a vákumrendszerbe pl... vagy lambda szonda kezdődő hiba. Vagy motorhőjeladó hiba. Vagy IAT szenzor hiba. Utóbbi kettőt mérni is lehet egy multiméterrel :D
gezoli Elküldve Március18, 2008 Elküldve Március18, 2008 Sziasztok! Azt szeretném megtudni, hogy a Castrol Magnatec 5W-40 fullszintetikus olaj jó-e az autómba? Z14XE motorú 5 éves 60000km-rel. Inkább csak rövid távokat megyek. Az olaj ajánlása: SAE 5W-40 API SM/CF ACEA A3/B3/B4, C3 VW 502 00/ 505 00 MB 229.31 Itt találtam 7500ft-ért 4 literes kiszerelésben. Köszi a segítséget! 1
Opilla Elküldve Március18, 2008 Elküldve Március18, 2008 Sziasztok! Ismeri e valaki az OMV motorolajat? Használta e már valaki?
astra Elküldve Március18, 2008 Elküldve Március18, 2008 Opilla írta: Sziasztok! Ismeri e valaki az OMV motorolajat? Használta e már valaki? nem ismerem az omv motoroilt.én a GM 10W40-est használom gond nélkül bár sokaknak nem tetszik mert rosszak a tapasztalataik én már a második automba OPEL használom . y 17dti a drágám az oilt nem eszi.
opel16v Elküldve Március18, 2008 Elküldve Március18, 2008 gezoli írta: Azt szeretném megtudni, hogy a Castrol Magnatec 5W-40 fullszintetikus olaj jó-e az autómba? Igen :D
ROLÓ Elküldve Március18, 2008 Elküldve Március18, 2008 opel16v írta: Igen :D És a Mobil Synt S 5W-40 ACEA A3, B3, B4 API SL,SJ,EC,CF DC 229.3 BMW LL-98 VW 502 00, 505 00 Opel GM-LL-B-025 Porsche Approved specifikációju olaj? (Z 12XEP )
Recommended Posts