Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Ugyan le még én sem vettem, de találtam egy rajzot hozzá.Ha a lábak felőli 4db csavart vetted ki , akkor középen a kézifék alatti íves lapot is pattintsd ki, alatta is lennie kell egynek.5 csavar fogja...

középkonzol kiszerelése

Kösz Szepi! :D

A rajzot elnézve nekem úgy tűnik, hogy nemcsak a kézifék előtti íves lapot kell kipattintanom, hanem a váltókar előttit is. A rajz jelöl még az 5 torx csavaron kívül további 5 "körmöt" azaz ilyen beakasztós fémlapot is, azokat hol találom vajon? (Lehet, hogy az íves lapok azzal vannak lefogatva, és azokat kipattintva lehet leszedni ?) :D

Link to comment
Megosztás:

Most már biztos, hogy rosszul gondoltam... :D

Boldizsár hozzászólásán elgondolkodva gyorsan kimentem a garázsba, majd megpróbáltam mégegyszer a váltózsák alá feszíteni és láss csodát... engedett az erőnek:kipattant a keret, és fel tudtam hajtani. :D

Sajnos most sem lettem okosabb, mert azt láttam, hogy a váltókar alja felé van egy műanyag gömbszerű cucc, ami beleül egy perselybe, amihez hozzákapcsolódik egy rúd, ami a motortér felé tart. Ahogy mozgattam a váltókart én itt a gömb körül hallottam azt a súrlódó-nyiszorgó hangot. Kisebb esély van rá, de előfordulhat, hogy a gömb alól jött, mert a kar a gömb után tovább folytatódik, és alul is belefut egy perselybe.

Azt láttam, hogy a gömbön meg a perselyeken is van ilyen rózsaszínű zsírszerű anyag, ami itt ott hiányzik is. Lehet, hogy ez tényleg zsír, és csak pótolni kellene ahhoz, hogy a surrogás megszűnjön?

Amennyiben zsírozni kellene akkor ehhez valami spéci zsír kell, vagy jó a műhelyben lévő normál gépzsír is e célra?

Aki tudja kérem írja meg! :D

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Most már biztos, hogy rosszul gondoltam... :D

Boldizsár hozzászólásán elgondolkodva gyorsan kimentem a garázsba, majd megpróbáltam mégegyszer a váltózsák alá feszíteni és láss csodát... engedett az erőnek:kipattant a keret, és fel tudtam hajtani. :D

Sajnos most sem lettem okosabb, mert azt láttam, hogy a váltókar alja felé van egy műanyag gömbszerű cucc, ami beleül egy perselybe, amihez hozzákapcsolódik egy rúd, ami a motortér felé tart. Ahogy mozgattam a váltókart én itt a gömb körül hallottam azt a súrlódó-nyiszorgó hangot. Kisebb esély van rá, de előfordulhat, hogy a gömb alól jött, mert a kar a gömb után tovább folytatódik, és alul is belefut egy perselybe.

Azt láttam, hogy a gömbön meg a perselyeken is van ilyen rózsaszínű zsírszerű anyag, ami itt ott hiányzik is. Lehet, hogy ez tényleg zsír, és csak pótolni kellene ahhoz, hogy a surrogás megszűnjön?

Amennyiben zsírozni kellene akkor ehhez valami spéci zsír kell, vagy jó a műhelyben lévő normál gépzsír is e célra?

Aki tudja kérem írja meg! :D

Köszi

Én a helyedben inkább megnézetném valaki szakival.... Azért a váltó nem játék....Sokba tud ám kerülni....

Link to comment
Megosztás:

Most már biztos, hogy rosszul gondoltam... :D

Boldizsár hozzászólásán elgondolkodva gyorsan kimentem a garázsba, majd megpróbáltam mégegyszer a váltózsák alá feszíteni és láss csodát... engedett az erőnek:kipattant a keret, és fel tudtam hajtani. :D

Sajnos most sem lettem okosabb, mert azt láttam, hogy a váltókar alja felé van egy műanyag gömbszerű cucc, ami beleül egy perselybe, amihez hozzákapcsolódik egy rúd, ami a motortér felé tart. Ahogy mozgattam a váltókart én itt a gömb körül hallottam azt a súrlódó-nyiszorgó hangot. Kisebb esély van rá, de előfordulhat, hogy a gömb alól jött, mert a kar a gömb után tovább folytatódik, és alul is belefut egy perselybe.

Azt láttam, hogy a gömbön meg a perselyeken is van ilyen rózsaszínű zsírszerű anyag, ami itt ott hiányzik is. Lehet, hogy ez tényleg zsír, és csak pótolni kellene ahhoz, hogy a surrogás megszűnjön?

Amennyiben zsírozni kellene akkor ehhez valami spéci zsír kell, vagy jó a műhelyben lévő normál gépzsír is e célra?

Aki tudja kérem írja meg! :D

Köszi

Semmi komoly, a rudazat ill. a műanyag persely (gömb) ha kiszárad belőle a kenőanyag, akkor szokott ilyen hangot adni. Be kell fújni vmi normális spray -vel, (kenőspray) ott is ahol a rudazat áthalad a gumigyűrűn.

Ha a motortérben lévő csuklópántokat (gömböket) is átkened lényegesen könyebb a váltás... :D

Link to comment
Megosztás:

Semmi komoly, a rudazat ill. a műanyag persely (gömb) ha kiszárad belőle a kenőanyag, akkor szokott ilyen hangot adni. Be kell fújni vmi normális spray -vel, (kenőspray) ott is ahol a rudazat áthalad a gumigyűrűn.

Ha a motortérben lévő csuklópántokat (gömböket) is átkened lényegesen könyebb a váltás... :D

Köszönöm a választ!

Akkor csak egyszerű kenési problémáról volna szó?

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a választ!

Akkor csak egyszerű kenési problémáról volna szó?

Valószínű.Ajánlanám a zsírsprayt, ami vékony zsírréteget képez a cuccon, de ha gumigyűrű is játszik a dologban, akkor csakis szilikonbázisú zsírt vagy sprayt használj.Műanyagperselyhez hasznáhatod a hagyományos zsírt is ha hozzáférsz.Mondjuk ennyivel jobb a spray.

Link to comment
Megosztás:

Guest kumabushi

ki lett cserélbe a bizti, de így sem megy a szivargyújtó

gondolom akkor szervizbe vele, és rémegy wgy hetem és meganyi sok zsozsóm a javításra igaz?

Link to comment
Megosztás:

ki lett cserélbe a bizti, de így sem megy a szivargyújtó

gondolom akkor szervizbe vele, és rémegy wgy hetem és meganyi sok zsozsóm a javításra igaz?

Ha a ménkü eljut az aljzatig, akkor irány a bontó v. a net, végső esetben szervízben veszel egy komplett szivargyújtót. Utánna egy kis házimunka, de ha nem akarsz a burkolat bontásával és a cserével vesződni, akkor időpontegyeztetés egy autóvillamosságissal. Neki ez rutinmunka kell legyen, neked pedig időmegtakarítás (max. 1 óra, ha tanulóval csináltatja).

Ha már feszültség sincs rajta, rögtön a szakemberrel kezdjed!

Link to comment
Megosztás:

Valószínű.Ajánlanám a zsírsprayt, ami vékony zsírréteget képez a cuccon, de ha gumigyűrű is játszik a dologban, akkor csakis szilikonbázisú zsírt vagy sprayt használj.Műanyagperselyhez hasznáhatod a hagyományos zsírt is ha hozzáférsz.Mondjuk ennyivel jobb a spray.

Kösz újra!

Akkor WD 40-nel ne is próbálkozzak ....?

Link to comment
Megosztás:

Kösz újra!

Akkor WD 40-nel ne is próbálkozzak ....?

Úgy tudom a WD 40 tisztít is, azaz nem 100% , hogy nem támadja meg a műanyagot (oldja esetleg) és akkor pont az ellentétes hatást éred el vele, azaz megszorulhat.

Kifejezetten kenősprayt (pl. teflon alapú) használj, de ha semmi nem jön össze jó lehet az olajozás is.... :D

Link to comment
Megosztás:

Szasztok...

Nos, a bizticserével csak annyi történt hogy be lehet nyomni a szivargyújtót, de nem melegszik, sőt, ki se jön :D

Gondolom akkor továbra sincs rajt feszültség...

Megmérted multiméterrel?

Biztosíték biztossan jó, nem égett ki ismételten? Biztossan jó biztit cseréltél? User manualban benne van hogy melyik bizti miért felelős.

Link to comment
Megosztás:

Szasztok...

Nos, a bizticserével csak annyi történt hogy be lehet nyomni a szivargyújtót, de nem melegszik, sőt, ki se jön :D

Szia!

Szedted már ki a hamutálat és a szivargyújtót?

Az nem lehet, hogy rosszul lett visszarakva és vagy nem lett rátéve a saru, vagy elnyírta a vezetéket. A bizti, amit kicseréltél, ki volt olvadva? Ha igen, akkor a mostani jó még? Ha ez is ki van olvadva, akkor lehet gyanakodni testzárlatra.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Alapjárati gondjaim vannak a sárkánnyal. Most 59000km van benne, 9 éves, decemberben volt szíjcsere. (X14XE)Mostanában olyanokat csinál, hogy teljesen önállóan viselkedik az alapjáratom. Általában 1000fordulaton vagy picit alatta van, de néha megemeli 1500-ra is, pedig már nem hideg a motor. :D Soha nem állt le, nem rángat, csak ez a jelenség van. Vegyesen használom, hétvégente kb 200km autópálya, hétközben kb 50km város. Valami ötlet esetleg? Első körben talán alapjárati léptetőmotor. Mennyibe kerül? Nehéz kicserélni? Ja és nincs valakinek X14XE motorhoz csináld magad könyve? :D

üdv

Sipike

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Alapjárati gondjaim vannak a sárkánnyal. Most 59000km van benne, 9 éves, decemberben volt szíjcsere. (X14XE)Mostanában olyanokat csinál, hogy teljesen önállóan viselkedik az alapjáratom. Általában 1000fordulaton vagy picit alatta van, de néha megemeli 1500-ra is, pedig már nem hideg a motor. :D Soha nem állt le, nem rángat, csak ez a jelenség van. Vegyesen használom, hétvégente kb 200km autópálya, hétközben kb 50km város. Valami ötlet esetleg? Első körben talán alapjárati léptetőmotor. Mennyibe kerül? Nehéz kicserélni? Ja és nincs valakinek X14XE motorhoz csináld magad könyve? :D

üdv

Sipike

talán valahol a levegöellátás környékén nézz körül.

Link to comment
Megosztás:

Ha a ménkü eljut az aljzatig, akkor irány a bontó v. a net, végső esetben szervízben veszel egy komplett szivargyújtót. Utánna egy kis házimunka, de ha nem akarsz a burkolat bontásával és a cserével vesződni, akkor időpontegyeztetés egy autóvillamosságissal. Neki ez rutinmunka kell legyen, neked pedig időmegtakarítás (max. 1 óra, ha tanulóval csináltatja).

Ha már feszültség sincs rajta, rögtön a szakemberrel kezdjed!

nézd meg az aljzatot hogy nincs-e lecsuszva rola a +oldal . a világitása müxik??????????????????????????????????????????

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Alapjárati gondjaim vannak a sárkánnyal. Most 59000km van benne, 9 éves, decemberben volt szíjcsere. (X14XE)Mostanában olyanokat csinál, hogy teljesen önállóan viselkedik az alapjáratom. Általában 1000fordulaton vagy picit alatta van, de néha megemeli 1500-ra is, pedig már nem hideg a motor. :D Soha nem állt le, nem rángat, csak ez a jelenség van. Vegyesen használom, hétvégente kb 200km autópálya, hétközben kb 50km város. Valami ötlet esetleg? Első körben talán alapjárati léptetőmotor. Mennyibe kerül? Nehéz kicserélni? Ja és nincs valakinek X14XE motorhoz csináld magad könyve? :D

üdv

Sipike

Évekkel ezelőtt az AM-ben olvastam egy olvasói levelet, de az autó típusára nem emlékszem ( talán olasz?): a beszívott levegő hőérzékelője pont így szivatta. Először csak kontakthiba volt, másodjára csere. A szakszervíz elsőre másfél hónapig kergette a hibát, épp csak a tulajt nem cserélték le.

Link to comment
Megosztás:

Alapjárati gondjaim vannak a sárkánnyal. Most 59000km van benne, 9 éves, decemberben volt szíjcsere. (X14XE)Mostanában olyanokat csinál, hogy teljesen önállóan viselkedik az alapjáratom. Általában 1000fordulaton vagy picit alatta van, de néha megemeli 1500-ra is, pedig már nem hideg a motor. :D Soha nem állt le, nem rángat, csak ez a jelenség van. Vegyesen használom, hétvégente kb 200km autópálya, hétközben kb 50km város. Valami ötlet esetleg? Első körben talán alapjárati léptetőmotor. Mennyibe kerül? Nehéz kicserélni? Ja és nincs valakinek X14XE motorhoz csináld magad könyve? :D

Lehet ennek több oka is... fals levegő kerül a vákumrendszerbe pl... vagy lambda szonda kezdődő hiba. Vagy motorhőjeladó hiba.

Vagy IAT szenzor hiba. Utóbbi kettőt mérni is lehet egy multiméterrel :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Azt szeretném megtudni, hogy a Castrol Magnatec 5W-40 fullszintetikus olaj jó-e az autómba? Z14XE motorú 5 éves 60000km-rel. Inkább csak rövid távokat megyek. Az olaj ajánlása:

SAE 5W-40

API SM/CF

ACEA A3/B3/B4, C3

VW 502 00/ 505 00

MB 229.31

Itt találtam 7500ft-ért 4 literes kiszerelésben.

Köszi a segítséget!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ismeri e valaki az OMV motorolajat? Használta e már valaki?

nem ismerem az omv motoroilt.én a GM 10W40-est használom gond nélkül bár sokaknak nem tetszik mert rosszak a tapasztalataik én már a második automba OPEL használom . y 17dti a drágám az oilt nem eszi.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.