opel16v Elküldve Március13, 2008 Megoszt Elküldve Március13, 2008 opel16V (Gabi?) írtad, hogy az X-es mocihoz 10W-s olaj kell. Miben különbözik ez a Z-stől, hogy abba meg 5W-s megy? Az enyém szervízkönyvében visszamenőleg a márkaszervíz - egy kivételével - minden alkalommal 5W 30 olajat rakott... :D Amíg új állapotú a motor, addig nem okozol gondot vele, ha 5W-s olajat használsz. De alapból 10W kell bele. A két motor között rengeteg különbség van, más anyagok, más illesztési hézagok vannak. Ezért kell a Z-s motorba alapból a "vékonyabb" 5W-s olaj. Egyébként ott voltál az olajcseréknél személyesen? Mert sajnos sok helyen csinálják, hogy a számlán 5W szerepel, az autóban meg nem az van :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
balallaca Elküldve Március13, 2008 Megoszt Elküldve Március13, 2008 Olaj! Z14XE 2002 100000 km-ben van jelenleg. Ebbe mit tegyek, mert olajcsere lesz a héten? Gondolom olja és egyébb szürők gyári! Link to comment Megosztás: More sharing options...
balallaca Elküldve Március13, 2008 Megoszt Elküldve Március13, 2008 Eddig azt hiszem 10-40 w volt benne. Talán a szervízköny szerint is azt tettek bele. Link to comment Megosztás: More sharing options...
celebrin Elküldve Március13, 2008 Megoszt Elküldve Március13, 2008 Amíg új állapotú a motor, addig nem okozol gondot vele, ha 5W-s olajat használsz. De alapból 10W kell bele. A két motor között rengeteg különbség van, más anyagok, más illesztési hézagok vannak. Ezért kell a Z-s motorba alapból a "vékonyabb" 5W-s olaj. Egyébként ott voltál az olajcseréknél személyesen? Mert sajnos sok helyen csinálják, hogy a számlán 5W szerepel, az autóban meg nem az van :D Az elsőkön nem voltam ott, mert akkor még nem az enyém volt a verda, a három utolsón már ott voltam, de olyan olajat rakattam bele ami addig volt a szervízkönyvben. Pedig a szerelőm mondta, hogy 10W-s kellene, de én erősködtem. Na legközelebb 10W-set rakok és METABONDot (SPEED10W40 -megjegyeztem :D ). Köszi a választ, a márkaszervizekről el is tudom képzelni, hogy a drágábbat számlázzák és az olcsóbbat rakják bele :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest kumabushi Elküldve Március14, 2008 Megoszt Elküldve Március14, 2008 opel16v De ha benne sem marad, akkor inkább a csati lehet szétesve. De könnyű megkeresni a táblában, egyenként át kell nézni wink.gif Egyébként F3.36ként van jelölve a kapcsrajzon a biztosítéka, és kék színű 15 amperes. na hello tegnap elment egy órám a homasita-ba, leírtam neki amit itt írtatok, mutattam a biztirajzot is de azt mondta nem tudja miről beszélek, és nem adott biztit :D amúgy is csak valami 50 Ft-osok között keresgélt, annál azért drágább lenne nem? Link to comment Megosztás: More sharing options...
ENDYKA Elküldve Március14, 2008 Megoszt Elküldve Március14, 2008 Egyébként ott voltál az olajcseréknél személyesen? Mert sajnos sok helyen csinálják, hogy a számlán 5W szerepel, az autóban meg nem az van :D Van ismerős Opel szervízben, ezt tanúsíthatom: belemegy az olcsó GM, de a "Palival" megvetetik a drága minőségit, melyet a légszűrő házra ragasztott Castrolos vagy egyéb matricával igazolnak... :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lord Andris Elküldve Március14, 2008 Megoszt Elküldve Március14, 2008 na hello tegnap elment egy órám a homasita-ba, leírtam neki amit itt írtatok, mutattam a biztirajzot is de azt mondta nem tudja miről beszélek, és nem adott biztit :D amúgy is csak valami 50 Ft-osok között keresgélt, annál azért drágább lenne nem? Szia! Ha biztit akarsz venni, akkor bevágódsz a kocsiba, megállsz egy autóalkatrész bolt előtt, kiveszed a szivargyújtó biztijét, besétálsz a boltba és kérsz egy ugyanolyat. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
spooky Elküldve Március14, 2008 Megoszt Elküldve Március14, 2008 IDÉZET(spooky @ 2008-03-13 - 16:31) Köszi a választ az enyém is megy mint a táltos előtte x17dtl-em volt ahoz képest ez 1 "seggrakéta" :)az az alapjárat ingázás idegesítő de csak télen adja ki nyáron nem!!! a vezérlése jó helyen van? Állítólag igen 1 barátom cserélte rögtön vásárlás után itt debrecenben opeléknél szaki a srác!!!! De lehet ráveszem hogy nézzük át!!!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
gabb Elküldve Március14, 2008 Megoszt Elküldve Március14, 2008 IDÉZET(spooky @ 2008-03-13 - 16:31) Köszi a választ az enyém is megy mint a táltos előtte x17dtl-em volt ahoz képest ez 1 "seggrakéta" :)az az alapjárat ingázás idegesítő de csak télen adja ki nyáron nem!!! a vezérlése jó helyen van? Állítólag igen 1 barátom cserélte rögtön vásárlás után itt debrecenben opeléknél szaki a srác!!!! De lehet ráveszem hogy nézzük át!!!! Ha csak egy foggal is el lenne rakva a vezérlésed, akkor be se indula, de ha mégis, akkor füstölne mint egy 2 ütemű az el nem égetett gázolajtól, mert akkor már más a befecskendezési idő. Lehet, hogy valamelyik forgásjeladó van elkoszolódva, inkább ezeket nézesd meg. Link to comment Megosztás: More sharing options...
spooky Elküldve Március14, 2008 Megoszt Elküldve Március14, 2008 Ha csak egy foggal is el lenne rakva a vezérlésed, akkor be se indula, de ha mégis, akkor füstölne mint egy 2 ütemű az el nem égetett gázolajtól, mert akkor már más a befecskendezési idő. Lehet, hogy valamelyik forgásjeladó van elkoszolódva, inkább ezeket nézesd meg. Ok köszi a tanácsot!!!!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
gabb Elküldve Március14, 2008 Megoszt Elküldve Március14, 2008 Az előző válasz dízel autóra érvényes, nem tudom neked milyen van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Március14, 2008 Megoszt Elküldve Március14, 2008 Van ismerős Opel szervízben, ezt tanúsíthatom: belemegy az olcsó GM, de a "Palival" megvetetik a drága minőségit, melyet a légszűrő házra ragasztott Castrolos vagy egyéb matricával igazolnak... :D Ezért olajcserére nem hagynám ott az autót, vagyis arra a 20-30 percre.... Meg jobban jár az ember, ha maga veszi az olajat, mert olcsóbb ugyanaz az olaj máshol, és tudja hogy mit önt bele. Link to comment Megosztás: More sharing options...
szepi Elküldve Március14, 2008 Megoszt Elküldve Március14, 2008 Ezért olajcserére nem hagynám ott az autót, vagyis arra a 20-30 percre.... Meg jobban jár az ember, ha maga veszi az olajat, mert olcsóbb ugyanaz az olaj máshol, és tudja hogy mit önt bele. Ez még a jobbik eset :D Mármint hogy egyáltalán tesznek bele új olajat.Viszont a mezei paraszt a büdös életbe nem tudja ellenőrizni, hogy pl.gyertyát , levegőszűrőt, vagy pollenszűrőt cseréltek-e egyáltalán :D ...vagy fel sem merül benne, hogy esteleg 3-4 liter GM olajért és egy utángyártott szűrőért hagyott ott 30-40 ropit.Aztán meg csodálkozik, hogy a szomszéd kéz alól tudott szerezni olcsó gyári cuccot az ismerős szervizestől :D . Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zachi Elküldve Március14, 2008 Megoszt Elküldve Március14, 2008 És ezzel visszaértünk a megbízható, becsületes szakember ritkaságához, értékéhez és megbecsülendőségéhez! Link to comment Megosztás: More sharing options...
astra Elküldve Március14, 2008 Megoszt Elküldve Március14, 2008 És ezzel visszaértünk a megbízható, becsületes szakember ritkaságához, értékéhez és megbecsülendőségéhez! csatlakozom az előttem szolóhoz.................. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ROLÓ Elküldve Március14, 2008 Megoszt Elküldve Március14, 2008 Ha csak egy foggal is el lenne rakva a vezérlésed, akkor be se indula, de ha mégis, akkor füstölne mint egy 2 ütemű az el nem égetett gázolajtól, mert akkor már más a befecskendezési idő. Lehet, hogy valamelyik forgásjeladó van elkoszolódva, inkább ezeket nézesd meg. Attól még simán beindulna, nem is füstölne nagyon, csak valós teljesítménye nem lenne és oda lenne záros határidőn belül a vezérlés :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
gabb Elküldve Március14, 2008 Megoszt Elküldve Március14, 2008 Attól még simán beindulna, nem is füstölne nagyon, csak valós teljesítménye nem lenne és oda lenne záros határidőn belül a vezérlés :D Tedd el a corsád vezérlését egy foggal, és próbáld ki, a "valós" teljesítményét. El se tudnál vele indulni! Teljesen mindegy, hogy benzines vagy dízel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Qpack Elküldve Március14, 2008 Megoszt Elküldve Március14, 2008 Tedd el a corsád vezérlését egy foggal, és próbáld ki, a "valós" teljesítményét. El se tudnál vele indulni! Teljesen mindegy, hogy benzines vagy dízel. Sógorom öccsének vectráján is átogrott a vez szíj annó, mert alűáment egy műanyag darab...a gép ment de gyengusz volt...főleg alapjáraton...a hangját már nem is nagyon írom...de ment... :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
ROLÓ Elküldve Március14, 2008 Megoszt Elküldve Március14, 2008 Tedd el a corsád vezérlését egy foggal, és próbáld ki, a "valós" teljesítményét. El se tudnál vele indulni! Teljesen mindegy, hogy benzines vagy dízel. Gratulálok! Ez aztán hozzászólás és hozzáértés! csak, hogy miről is van szó: " Az egy foggal odébb tett vezérlés (ha még a szelep nem éri el a dugót, ez motortól függ) azt eredményezheti, hogy a töltéscsere nem a megfelelő, optimális módon megy végbe, vagy a szívóoldalba tol kicsit vissza, vagy a kipufogó nyit bele jobban, így a teljesítménye nem lesz optimális, az indíthatóság is esetleg csorbát szenved. A maximális teljesítményen kevésbé lesz észrevehető, mint a kisfordulatú nyomatékon, ugyanis itt lényeges a pontos működés, a pontos vezérlési idők tartása. Ha olyan irányba tolódott el a vezérlés, akár fordulaton még erősebb is lehet, jobban tud forogni. Összességében azonban biztos, hogy nem lesz jobb, mint a gyári vezérlés......." A Corsám meg láncos..... :D :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Március14, 2008 Megoszt Elküldve Március14, 2008 X16XEL-en 3 foggal lehet eltenni, addig még nem érnek bele a szelepek a dugóba :D Kipróbált dolog :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
szepi Elküldve Március15, 2008 Megoszt Elküldve Március15, 2008 VFTS Ladákon volt divat anno a változtatható vezérlés. :D A lánckereket el lehetett fordítani a vezérműtengelyen egy a csavarfuratok köríves kialakítása miatt.Ha magas fordulatra hangolták, alapjáratot nem lehetett neki állítani, mert gyakorlatilag megszűnt.Ehez társult a sportvezérműtengely, ami hirtelenebb nyitásra és hozzabb nyitott állapot tartására volt köszörülve.(Szögletesebb bütykök).A legjobb teljesítmény a vezérlés folyamatos változtatásával lenne elérhető, mint pl. az előgyújtás.Opel16v erről biztos többet tud mondani. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lord Andris Elküldve Március15, 2008 Megoszt Elküldve Március15, 2008 ez az infó nem helyes :D zöld színü, kifejezetten Astra G szervo olaj kell bele. a Dextron II től megáll a pumpa :D Helló! Ez a zöld színű szervóolaj ez univerzális? Azaz jó lesz-e az én autómba is? (Opel Astra G 1.4 16V, Z14XE) :D Van ennek az olajnak neve is, vagy csak bemegyek a szervizbe, "Csókolom, zöld színű szervóolajat kérek, G Astrához!"? :D Milyen kiszerelésben kapható, és mennyit ér? A szervóolaj tartályban mennyinek kell lennie? A kupakon van egy pöcök, ez lenne a nívó? :D Elnézést a sok kérdésért, de kíváncsi vagyok. :D Köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
neeshow Elküldve Március15, 2008 Megoszt Elküldve Március15, 2008 Fórumtársak! Nem tudja valaki,hogyan kell a G Astrában levenni a kardánboxot? A két oldalán, a lábaknál van egy-egy torx csavar, de azt kicsavarva még nem nagyon mozdul a cucc. Egyébként azért akarom levenni, mert amikor 1. illetve 3. sebességi fokozatba teszem a verdát, akkor a sebváltó körül, a kardánboxból olyan hangot hallok, mintha nekiütközne valaminek a váltókar. Jellemzően olyan "percenés"- szerű hang, mint amikor megpöckölsz egy pezsgőspoharat. Szóval nem tudom minek ütközhet ilyenkor neki (talán egy lemeznek?). :D Valakinek ötlete? (Akár a kardánbox levételére, akár a hang okára...) :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
szepi Elküldve Március15, 2008 Megoszt Elküldve Március15, 2008 Nem tudja valaki,hogyan kell a G Astrában levenni a kardánboxot? A két oldalán, a lábaknál van egy-egy torx csavar, de azt kicsavarva még nem nagyon mozdul a cucc. Ugyan le még én sem vettem, de találtam egy rajzot hozzá.Ha a lábak felőli 4db csavart vetted ki , akkor középen a kézifék alatti íves lapot is pattintsd ki, alatta is lennie kell egynek.5 csavar fogja... középkonzol kiszerelése Link to comment Megosztás: More sharing options...
Boldizsar Elküldve Március15, 2008 Megoszt Elküldve Március15, 2008 Fórumtársak! Nem tudja valaki,hogyan kell a G Astrában levenni a kardánboxot? A két oldalán, a lábaknál van egy-egy torx csavar, de azt kicsavarva még nem nagyon mozdul a cucc. Egyébként azért akarom levenni, mert amikor 1. illetve 3. sebességi fokozatba teszem a verdát, akkor a sebváltó körül, a kardánboxból olyan hangot hallok, mintha nekiütközne valaminek a váltókar. Jellemzően olyan "percenés"- szerű hang, mint amikor megpöckölsz egy pezsgőspoharat. Szóval nem tudom minek ütközhet ilyenkor neki (talán egy lemeznek?). :D Valakinek ötlete? (Akár a kardánbox levételére, akár a hang okára...) :D Nem elég a váltózsákot felhajtani? Úgy nem látszik semmi? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts