Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

A METABOND oil engem is érdekelne! Egyszer láttam egy bemutatót - igaz az olaj adalék volt - és nagyon meggyőző volt. :D Hamarosan nekem is aktuális lesz az olajcsere és én is METABONDot akarok belerakni, csak nem tudom melyik típus az ideális az enyémnek. 1700,- HUF az egész baráti ár! Segítenél, hogy milyet vegyek?

Apropó! Mi a véleményed a GM-es full syntetic olajról? Asszem 5W 40... :D

Ha a motorod az X14XE, akkor abba a 10W40-es Speed típus kell a metabond olajból, és annak a kisker ára 1700/L,

vagy 7450Ft/5L-es kanna.

Nincs véleményem a többi GM olajról, mivel még nem próbáltam őket. Abban viszont biztos vagyok, hogy inkább

a metabond olajokat érdemes használni, ha valaki a minőségre megy (vagy ha valakinek nincs kedve kipróbálni,

hanem brand márkákat akar, akkor Castrol, Mobil1 pl).

Link to comment
Megosztás:

Ha a motorod az X14XE, akkor abba a 10W40-es Speed típus kell a metabond olajból, és annak a kisker ára 1700/L,

vagy 7450Ft/5L-es kanna.

Nincs véleményem a többi GM olajról, mivel még nem próbáltam őket. Abban viszont biztos vagyok, hogy inkább

a metabond olajokat érdemes használni, ha valaki a minőségre megy (vagy ha valakinek nincs kedve kipróbálni,

hanem brand márkákat akar, akkor Castrol, Mobil1 pl).

Köszi a választ! Majd körülnézek, hol kapok ilyet itt nálunk. METABOND 10W40 Speed, OK! Ez teljesen szintetikus?

Link to comment
Megosztás:

Köszi a választ! Majd körülnézek, hol kapok ilyet itt nálunk. METABOND 10W40 Speed, OK! Ez teljesen szintetikus?

rész-szintetikus.

a tiedbe pont ilyen való, a full szintik nem olyan jók bele (más típusokhoz másfajta olajok valók, nem jó vagy jobb

kérdés ez a szintetikusság jellemzés).

Link to comment
Megosztás:

Gabi!

Én is szándékozom a corsában olajat cserélni, mit javasolsz? Z12XEP twinport 16valve

Szervízkönyvben ami lekövethető: 5W 30

Több helyről hallottam már, hogy az opel gyárilag a motorjait LIQUI MOLY vagy FUCHS olajjal tölti, mivel ez felel meg a GMLLA 025A vagy GMLLA 025B minősítésnek, ami már elvileg túlmutat az ACEA A3 B3 B4 minősítésen.

Erről, vagy a két olajról tudsz vmi infót?

5w 30 helyett 5w 40?

köszi :D

Link to comment
Megosztás:

Erről, vagy a két olajról tudsz vmi infót?

5w 30 helyett 5w 40?

Az említett két olajról nem tudok személyes tapasztalatokkal szolgálni.

Személy szerint ajánlom szokásomhoz híven a metabondot, van 5W30 és 5W40 olaja is.

5W30 C3LSX (alacsony szulfáthamu tartalom, longlife) 11500/5L, 2600/1L

5W40 TOP 10100/5L, 2300/1L

5W40 is nyugodtan használható, ugyanabba a viszkozítási osztályba tartoznak.

30-as kicsit újabb technológia, picit magasabb szokott lenni a teljesítményszintje,

longlife jellemzőkkel bír, és az alacsony szulfáthamu tartalma miatt kevesebb a

motorra káros anyagképződés (részecskeszűrővel szerelt autóknál ez a kötelező

előírás, pl ott 5W40 nem jó).

5W-et már eszi?

Mert 10-eset csak akkor érdemes beletenni szerintem!

X-es motorokba alapvetően a 10W-s viszkozítási osztály való! Ez nem olyan kérdés, hogy az 5W jobb,

hanem hogy melyikbe mi való. X-es motorban a 10W-s olaj általánosságban jobb kenést biztosít, mint az 5W!

Az általad említett "szabály" a Z-s motorokhoz alkalmazható :D

-Az olajleeresztő csavart milyen és mekkora szerszámmal lehet kitekerni?

-A réz tömítést célszerű-e minden olajcserénél cserélni?

-19 szokott lenni, de van amelyiknél torx

-célszerű, de nem szükséges mindegyiknél cserélni.

olajszűrőt cserélj mindenképpen! :D

Link to comment
Megosztás:

GMLLA 025A 025B, minősítésről tud vki vmit?

Ezt az Opel használja csak egyedül??? :D

GM használja, fogalmazzunk úgy.

Ez arról szól, hogy egy-két olajat bevizsgál a GM, és azt mondja rá ezzel a minősítéssel, hogy jó a motorjaiba.

Attól hogy egy olaj még nem tartalmazza ezt a minősítést, még lehet jobb abba a motorba is, mint az, ami igen :D

Link to comment
Megosztás:

Opel 16V: 1x rászánom magamat erre a Metabond-ra, mert már annyit beszéltünk róla, itt a fórumon: Z17DTL-be mit lehetne tenni és azt mivel lehetne kombinálni? THX

5W40 Top 10100Ft az ára az 5L-es kannának.

5W40 PDTDI 11200Ft / 5L.

Adalékból attól függ, mennyit futott már a motorod.

M ha új állapotú, C ha sokat futott, Gold pedig általánosabb felhasználásra.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Vettem egy G Astrát 5 éves és olyan hangot ad 80km felett az ablaknál lévő levegőbeáramlótól mintha darázs zümmögés lenne.

Ha fúly a szél még erősebb a hang.

Valaki találkozott már ilyen jelenséggel?

Már a pollenszűrőt is kivettük de anélkül is adja a zümmögést

Belső keringetésnél is

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok 1 éve vettem 1 Y17DT motorkóku g astrát 2 problémám lenne amire megoldást keresek!

1: Az olajnyomás lámpám reggel vagy ha áll 3-4 órát az autó 3-6 mp után alszik el nos a kérdés az lenne hogy ez igy természetes vagy valami gond lehet a gépsárkánnyal???

2:Ez a probléma kicsit érdekesebb mivel csak hidegben a téli hónapokban érzékelhető igazán nyáron még nem vettem észre,hogy ingadozik az alapjáratom igazából a fordulatszám mérőn nem látszik csak a motor hangján hallom a viz hőmérséklettől függ szerintem mert 80 és 90 fok között eröteljesebb de ha elérte a 90 fokot akkor enyhébb nyáron mivel hamar melegszik igy szerintem azért nem hallom,a másik dolog pedig az ha a generátort megterhelem hátsó ablak fütéssel pl akkor is enyhül sőt még el is mulik az ingázás!!

Ja és 1000 fordulattról lassan esik vissza alapjáratra,nomeg ha1-esben alapjáraton elindulás után ha a gázpedálhoz sem érek 1000-1100 as fordulaton megy!!!Ez pl természetes jelenség???

Volt szervizbe opeléknél a feszabályzót cserélték a generátoron de változás nincs elvileg a tech nem hoz hibát!!!

Van benne 145.000 km óra szerint!!

Ha valaki járt már igy kérem segítsen vagy ha valakinek van ötlete szivesen fogadom előre is köszönöm!!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok 1 éve vettem 1 Y17DT motorkóku g astrát 2 problémám lenne amire megoldást keresek!

1: Az olajnyomás lámpám reggel vagy ha áll 3-4 órát az autó 3-6 mp után alszik el nos a kérdés az lenne hogy ez igy természetes vagy valami gond lehet a gépsárkánnyal???

2:Ez a probléma kicsit érdekesebb mivel csak hidegben a téli hónapokban érzékelhető igazán nyáron még nem vettem észre,hogy ingadozik az alapjáratom igazából a fordulatszám mérőn nem látszik csak a motor hangján hallom a viz hőmérséklettől függ szerintem mert 80 és 90 fok között eröteljesebb de ha elérte a 90 fokot akkor enyhébb nyáron mivel hamar melegszik igy szerintem azért nem hallom,a másik dolog pedig az ha a generátort megterhelem hátsó ablak fütéssel pl akkor is enyhül sőt még el is mulik az ingázás!!

Ja és 1000 fordulattról lassan esik vissza alapjáratra,nomeg ha1-esben alapjáraton elindulás után ha a gázpedálhoz sem érek 1000-1100 as fordulaton megy!!!Ez pl természetes jelenség???

Volt szervizbe opeléknél a feszabályzót cserélték a generátoron de változás nincs elvileg a tech nem hoz hibát!!!

Van benne 145.000 km óra szerint!!

Ha valaki járt már igy kérem segítsen vagy ha valakinek van ötlete szivesen fogadom előre is köszönöm!!!

nekem is y17dtim van amig az auto gurul a ford.nem esik vissza csak ha már megáll .az oilny. lámpa pedig ilyen csak ne gázzal indits hidegen hanem csak kiny. kuplunggal mert ez ilyen a ford. ingadozás nálam nincs ilyen pedig én is 130000km. vettem de inkább 230000 volt benne de jóóóóóóóóóóóóóó a verda megy mint a golyo pedig fehér és caraván a drágám...........

Link to comment
Megosztás:

nekem is y17dtim van amig az auto gurul a ford.nem esik vissza csak ha már megáll .az oilny. lámpa pedig ilyen csak ne gázzal indits hidegen hanem csak kiny. kuplunggal mert ez ilyen a ford. ingadozás nálam nincs ilyen pedig én is 130000km. vettem de inkább 230000 volt benne de jóóóóóóóóóóóóóó a verda megy mint a golyo pedig fehér és caraván a drágám...........

Köszi a választ az enyém is megy mint a táltos előtte x17dtl-em volt ahoz képest ez 1 "seggrakéta" :)az az alapjárat ingázás idegesítő de csak télen adja ki nyáron nem!!!

Link to comment
Megosztás:

5W-et már eszi?

Mert 10-eset csak akkor érdemes beletenni szerintem!

Nekem nem kajálja az olajat egyáltalán, ill. csak nagyon kis mértékben pedig 5W-s van benne! Csodálkozom is, hogy mindenki szidja az ecotechet e-miatt. :D

opel16V (Gabi?) írtad, hogy az X-es mocihoz 10W-s olaj kell. Miben különbözik ez a Z-stől, hogy abba meg 5W-s megy? Az enyém szervízkönyvében visszamenőleg a márkaszervíz - egy kivételével - minden alkalommal 5W 30 olajat rakott... :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.