Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Nekem is buheráltak a kesztyűtartó mögött miután jelentkezett a probléma. A külső/belső levegő keringetés csappantyúját kellett megreparálni! Ezután kezdett világítani a kis piros lámpicsek!

Sajnos elég csak megrántani vmi szerelés közben és onnantól kontakt hibás lesz a csati mint nálam...az érintkezőket meg kell tisztítani és kicsit összebb nyomni, hogy rendbe jöjjön..de sajnos a törlés csak szervízben... :D addig ott virít a légzsák lámpa és addig nem is működik talán... :)

Link to comment
Megosztás:

Sajnos elég csak megrántani vmi szerelés közben és onnantól kontakt hibás lesz a csati mint nálam...az érintkezőket meg kell tisztítani és kicsit összebb nyomni, hogy rendbe jöjjön..de sajnos a törlés csak szervízben... :D addig ott virít a légzsák lámpa és addig nem is működik talán... :D

Köszi a hasznos infókat, holnap rámegyek a témára. Ha jól tudom a műszerfal alatt is van egy csati a légzsák kábeléhez. Az ülés alattit is megnézem, lehet, hogy én is megforrasztom fixre. Úgysem kell gyakran kiszedni az ülést. :D A hibakódot azt hál'istennek ingyen ki tudom üttetni - ahová hordom ott ilyenekért nem szokás pénzt kérni - a márkaszervízzel meg nem foglalkozok. :)

Link to comment
Megosztás:

Köszi a hasznos infókat, holnap rámegyek a témára. Ha jól tudom a műszerfal alatt is van egy csati a légzsák kábeléhez. Az ülés alattit is megnézem, lehet, hogy én is megforrasztom fixre. Úgysem kell gyakran kiszedni az ülést. :D A hibakódot azt hál'istennek ingyen ki tudom üttetni - ahová hordom ott ilyenekért nem szokás pénzt kérni - a márkaszervízzel meg nem foglalkozok. :)

Előtte akkusaru le!!!!! :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nincs valakinek tapasztalata hogy fékezéskor a fékek miért adnak siro,nyikorgo hangot??????

Elég uj még a verda,ezért is furcsálom ezt a jelenséget.....

Nekem a dobbal még sose volt bajom, de a tárcsát már kellett hasonló okból kifolyólag cserélnem..Megégett a tárcsa, szal 1 betét cserével nem úszod meg szerintem. :)

Link to comment
Megosztás:

hello

már kiderült tényleg agr szelepes az astrám.de a szerelö azt mondta hogy az elektronika szart be és nem elég lezárni a szelepet hanem vennem kell egyet .lehet ez ??? józan paraszti ésszel elég lenne lezárni nem?

Ha maga a szelep teljesen hibás (ez lehetséges), akkor továbbra is hibát fog jelezni, sőt, át is állhat vészprogramra.

Ha egy 1,2 tonnás, áramvonalas autót sík úton egyenletes 50km/h-ás sebességgel akarsz mozgatni, akkor ahhoz néhány kW bőven elegendő (mindenképpen 10kW alatt)! Az 1,4-es Astra 50-nél pontosan 1500-at forog, azon a fordulaton ennek a többszörösét tudja az a motor. Ez persze csak a dolog szigorú fizikája...

Ha te harmadikban mész 50-nel, akkor teljesen feleslegesen forgatod a motort, jóval magasabb lesz a fogyasztásod és a károsanyag kibocsátásod, valamint az autódból jövő zajszennyezés is közel a duplája. Ezek már nem Zsigulik, amik vergődnek 2000-es fordulat alatt, ezeket már így találták ki. Városi forgalomban egy Astrával felesleges 2000-es fordulat fölé menni, 2500 fölé viszont már tiszta pazarlás.

Gyorsításhoz természetesen én is visszakapcsolok...

Igazából itt a nyomatékgörbe a mérvadóbb, meg a gyakorlat. Mert 50-et tartani sík terepen általában csak tesztpályán szokás,

nagyvárosokban ez az igény sosem reális :) Legalábbis nekem pár éve már nem volt olyan eset, hogy 50-et kellett volna tartani

pár másodpercnél tovább :D No meg aztán ha kicsivel feljebb megyünk, pl 2000 fordulat környékére, akkor máris kisebb/lassabb a

lerakódások képződésének esélye/folyamata. Ennyit megér, hogy 0,05dl-el többet fogyaszt az autó, és 0.1mg-mal több CO2 megy ki

a csövön :D

Link to comment
Megosztás:

Pillangószelep/torok tisztítás nagyon jót tett az autómnak... :) Tehát akinek rángatás problémái vannak, mindenképp ezzel kezdje! :D

Ezt én is csak megerősíteni tudom :D !

Itt a fórumon kapott iránymutatásokat követve megtisztítottam a pillangószelepet, azután még bedobtam egy flakon injekortisztítót egy tank benzinhez, és azóta volt-nincs probléma :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Astra G váltó hidegen iszonyatosan nehezen veszi az 1-2-t. A többi sem teljesen tuti, de azok nem gázosak. Ha üzemmeleg lesz a moci, minden rendesen működik. Esetleg váltóolajcsere? A másik pedig az ablaktörlő nedves párás időben amikor töröl ropogó hangot ad. Befújtam a lapátok rúgóit meg a motor kihajtását, ami a kasznin kívül van, kb 10 percig jó is volt. Tipp? JA és hogyan lehet kitörölni az Insp-et ( állítólag van valami gyújtáskapcsolós valamilyenes kombináció ).

Előre is köszi mindenkinek!

Link to comment
Megosztás:

Hali.

Szóval előjött egy olyan hiba, hogy......

Múltkor mentem 5-ben, és egyszer csak gázpedál padlóig megy, de autó nem reagál, vissza 4, vissza 3, vissza 2, majd 1-esben újra reagált. Azóta ezt elkezdte csinálni városban kanyarokban is, csak 1 és 2-ben lehet kanyarodni, fölötte semmi reakció. Meg olyankor csinálja, mikor városban haladok lépésben, és egyszer csak lehet gyorsítani, akkor megint semmi reakció. Városban általában 2-esben már reagál, de városon kívül, csak 1-ben reagál újra.

Ezt okozhatja, hogy mostanság kb 2000 km-t ment csak városban?

Mondjuk most hétvégén volt egy M6-oson "kiégetési művelet", de 120-nál úgy megtorpant szegény, hogy leállósáv és vészjelző lett belőle, szintén csak 1-ben reagált.

Valakinek van rá valami ötlete, hogy mi lehet ez?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Astra G váltó hidegen iszonyatosan nehezen veszi az 1-2-t. A többi sem teljesen tuti, de azok nem gázosak. Ha üzemmeleg lesz a moci, minden rendesen működik. Esetleg váltóolajcsere? A másik pedig az ablaktörlő nedves párás időben amikor töröl ropogó hangot ad. Befújtam a lapátok rúgóit meg a motor kihajtását, ami a kasznin kívül van, kb 10 percig jó is volt. Tipp? JA és hogyan lehet kitörölni az Insp-et ( állítólag van valami gyújtáskapcsolós valamilyenes kombináció ).

Előre is köszi mindenkinek!

Inspekció törlés: http://kepfeltoltes.hu/view/080304/INSP_ww...ltoltes.hu_.jpg

Váltóoaljcsere megoldja a hidegben a nehéz váltást! http://kepfeltoltes.hu/view/080304/olaj_ww...ltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek! 2001-es 1.2-es ecotec G-astrám van. Nem tudom kinek mi a véleménye, a fékekkel nem vagyok megelégedve, főleg magasabb sebességről (már amit egy 1.2-es motorral el lehet érni ) fékezve teljesítenek gyengén... Pedig betét cserénél a gyári alkatrészeket kértem bele. Ezenkívül a hátsó dobfékek elveszítik a hatásukat.. vagyis a szervízben mindíg utánállítanak a fékkaron, meg az automata utánállítón, akkor jól működik, a kézifék karja rövi úton jár, és a fékhatás is sokkal jobb.. aztán eltelik egy hónap, és a fékkar elkezd hosszabb uton járni, és romlik a fékhatás is... mi lehet ilyenkor a probléma?

A másik probléma, hogy kb 3 honapja a hirtelen kormány mozdulatoknál eltűnik a szervo rásegítés, ez a probléma eddig nem ált fent, hirtelen kormány mozdulatoknál szinte megakad a kormány... ebben a kérdésben is tanácstalan vagyok... esetlegesen ez lehet a túlhasznált első gumiknak is köszönhető?

Előre is köszi a segítséget köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Több helyen olvastam hogy a 1,8 z18e 2001 motoroknál 90.000 a vezgarn csere és utánna lévőknél 60 e km

Müszeresen tárolja valahol hogy lett benne cserélve?

Szoktak matricát stb tenni rá a szervizek pl a vez fedélbe hogy csere volt?

eztazért kérdem mert ha 90 körül cserélték (Németből behozott) akkor most 180e kénecserélni

vagy 150e km kellene cserélni?

Szemrevételezéssel megsaccolható hogy cserélték vagy csak lepucolták azt a részt?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Több helyen olvastam hogy a 1,8 z18e 2001 motoroknál 90.000 a vezgarn csere és utánna lévőknél 60 e km

Müszeresen tárolja valahol hogy lett benne cserélve?

Szoktak matricát stb tenni rá a szervizek pl a vez fedélbe hogy csere volt?

eztazért kérdem mert ha 90 körül cserélték (Németből behozott) akkor most 180e kénecserélni

vagy 150e km kellene cserélni?

Szemrevételezéssel megsaccolható hogy cserélték vagy csak lepucolták azt a részt?

elvileg matricázzák és bekerül a szervízkönyvbe. De ha jót akarsz és biztos akarsz benne lenni kicserélteted.... Jobban megéri mint kockáztatni....

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek! 2001-es 1.2-es ecotec G-astrám van. Nem tudom kinek mi a véleménye, a fékekkel nem vagyok megelégedve, főleg magasabb sebességről (már amit egy 1.2-es motorral el lehet érni ) fékezve teljesítenek gyengén... Pedig betét cserénél a gyári alkatrészeket kértem bele. Ezenkívül a hátsó dobfékek elveszítik a hatásukat.. vagyis a szervízben mindíg utánállítanak a fékkaron, meg az automata utánállítón, akkor jól működik, a kézifék karja rövi úton jár, és a fékhatás is sokkal jobb.. aztán eltelik egy hónap, és a fékkar elkezd hosszabb uton járni, és romlik a fékhatás is... mi lehet ilyenkor a probléma?

A másik probléma, hogy kb 3 honapja a hirtelen kormány mozdulatoknál eltűnik a szervo rásegítés, ez a probléma eddig nem ált fent, hirtelen kormány mozdulatoknál szinte megakad a kormány... ebben a kérdésben is tanácstalan vagyok... esetlegesen ez lehet a túlhasznált első gumiknak is köszönhető?

Előre is köszi a segítséget köszi

A kéziféket általában elég nagy erővel kell húzni dobfékes G Astránál, hogy hasson. Rastalos is most állíttatott utána, neki most kb jó, kérdés meddig. Én már megszoktam. Kb 7 kattanásig lehet nálam húzni egyébként, és asszem a gyár is ennyit ír elő. 1.2-es gyári fékekkel kapcsolatban nem tudok nyilatkozni. Rastalosnak lesznek most cserélve, de neki már eleve nem gyári betétek voltak benn, és most cseréli őket éppen megint tárcsával együtt, ha jól tudom brembo/textar párosra. Kis sebességnél a Rastával elég jól meg lehetett állni, kevesebb erő kellett a fékpedál benyomásához mint az 1.6-nál. Persze ez lehet szervó különbség is.

Link to comment
Megosztás:

..sebességről (már amit egy 1.2-es motorral el lehet érni ) fékezve teljesítenek gyengén... Pedig betét cserénél a gyári alkatrészeket kértem bele. Ezenkívül a hátsó dobfékek elveszítik a hatásukat.. vagyis a szervízben mindíg utánállítanak a fékkaron, meg az automata utánállítón, akkor jól működik, a kézifék karja

Nekem még csak fél éves volt a kocsim, mikor futóra akartam vizsgáztatni...a kéziféken állíttatni kellett, mert nem ment volna át a vizsgán-->szal nem árt sűrűn ránézni a fékekre.. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Több helyen olvastam hogy a 1,8 z18e 2001 motoroknál 90.000 a vezgarn csere és utánna lévőknél 60 e km

Müszeresen tárolja valahol hogy lett benne cserélve?

Szoktak matricát stb tenni rá a szervizek pl a vez fedélbe hogy csere volt?

eztazért kérdem mert ha 90 körül cserélték (Németből behozott) akkor most 180e kénecserélni

vagy 150e km kellene cserélni?

Szemrevételezéssel megsaccolható hogy cserélték vagy csak lepucolták azt a részt?

Nekem zöld pötty van festve a vezérműszíj burkolatára! Azt mondták a szervízben, hogy az a cserét jelenti!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.