Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Kár volt így szegényebbek lettünk szerintem egy dörgedelmes mondattal :lol:

Valóban kár volt törölni, én teljesen le is maradtam róla, így csak tippelni tudok. Talán a szervizzel kapcsolatos bizalmatlanságról írt uhuhu?

Ha igen akkor néhány szóban megnyugtatom. Előző Astrámat 5 éven keresztül szervizeltettem abban a nyíregyházi szervizben ahol a fenti infót kattam, és maximálisan meg voltam elégedve munkájukkal.

Az Astra G egyelőre csalódást okoz az F-hez képest. Van már egy jó pár ezer km a lábaimban, mégis nehéz hozzászokni a bizonytalanul fogó kuplung és fékpedálokhoz. Leginkább azonban továbbra is a gyorsításkor hallható mormogással nem vagyok kibékülve.

Link to comment
Megosztás:

Valóban kár volt törölni, én teljesen le is maradtam róla, így csak tippelni tudok. Talán a szervizzel kapcsolatos bizalmatlanságról írt uhuhu?

Ha igen akkor néhány szóban megnyugtatom. Előző Astrámat 5 éven keresztül szervizeltettem abban a nyíregyházi szervizben ahol a fenti infót kattam, és maximálisan meg voltam elégedve munkájukkal.

Az Astra G egyelőre csalódást okoz az F-hez képest. Van már egy jó pár ezer km a lábaimban, mégis nehéz hozzászokni a bizonytalanul fogó kuplung és fékpedálokhoz. Leginkább azonban továbbra is a gyorsításkor hallható mormogással nem vagyok kibékülve.

Igen, a szervizzel kapcsolatos bizalmatlanságodról szólt uhuhu hozzászólása.

Mit értesz pontosan bizonytalanul fogó kuplung és fékpedálokon? Sok jelzőt fel tudnék sorolni rájuk, de ezek vhogy nekem nem jutnának eszembe, legalábbis az én autóm kapcsán...

Link to comment
Megosztás:

Mit értesz pontosan bizonytalanul fogó kuplung és fékpedálokon? Sok jelzőt fel tudnék sorolni rájuk, de ezek vhogy nekem nem jutnának eszembe, legalábbis az én autóm kapcsán...

Bizonytalan fogáson azt értem, hogy kismértékben ugyan de változó pedálút tartozik a tárcsa ill. fékbetét azonos zárási távolságához. Ez a kuplung esetében 1 -es és 2 -es fokozatban nagyon zavaró, a féknél pedig mindíg az.

Link to comment
Megosztás:

Bizonytalan fogáson azt értem, hogy kismértékben ugyan de változó pedálút tartozik a tárcsa ill. fékbetét azonos zárási távolságához. Ez a kuplung esetében 1 -es és 2 -es fokozatban nagyon zavaró, a féknél pedig mindíg az.

Le tudnád írni konkrétabban egy picit, mit érzel pontosan 1-es ill 2-es fokozatban? Mert így hirtelen nem tudom, hogy lehet azt érezhetően tapasztalni, hogy változik a pedálút ugyanakkora zárási távolsághoz. Én ilyet sosem éreztem sem kuplungnál, sem féknél. Azt mondjuk gondolom érezném, ha pl satufékhez egyszer félig, egyszer pedig teljesen be kéne nyomni a féket, de azért feltételezem, nem ennyire drasztikus nálad a helyzet...

Szerintem lehet, hogy csak hozzá kell szoknod a pedálokhoz, mert valószínű kicsit másképp kell őket kezelni, mint a régebbi 8 szelepes F Astrádban. Egyébként nekem eleinte inkább az elektronikus gázpedál kisebb késését kellett megszoknom, de ma már fel sem tűnik.

Link to comment
Megosztás:

Engedelmetekkel, mert nekem is ilyen moci van bent, hogy igen.Ez nekem az a tipikus ECO hang.Hülyén hangzik, de másnál is hallottam már.Amúgy majd szvsz. halkul, ha egy kicsit bekopott már a moci.Szerintem.

Most már világosítsatok fel engem is, hogy pontosan milyen hang ez! Lehet, hogy csak én vagyok a süket vagy figyelmetlen, de "lyukas kipufogót" én az enyémnél nem hallok semmilyen tartományban (Z14XE).

Link to comment
Megosztás:

Amolyan kopogomorgó hang.Nehéz körülírni.De ez adja meg az igazi szépségét! 8)

Hmmm... kopogó, morgó hang ráadásul 2000-3000 tartományban. Furi. Autón belülről is hallható vagy inkább kívülről feltűnő?

Én morgást az enyémnél legutoljára tavaly télen hallottam a már említett 1000-1500-as tarományban (ekkor még viszonylag új is volt az autó), de az is csak rövid ideig volt hallható. Az is lehet, hogy amiről ti beszéltek nekem pl fel sem tűnik, vagy normálisnak tekintem.

Link to comment
Megosztás:

Le tudnád írni konkrétabban egy picit, mit érzel pontosan 1-es ill 2-es fokozatban? Mert így hirtelen nem tudom, hogy lehet azt érezhetően tapasztalni, hogy változik a pedálút ugyanakkora zárási távolsághoz.
Úgy kell pedálozni, mint amikor vezetni tanult az ember: - kis gáz, engedem a kuplungot amíg megmozdul a kocsi, egy pillanatra megtartom, majd felengedem és gázt neki.

Míg stabil fogásnál néhány elindulás és váltás után már rááll a lába az embernek és megy minden tudat alatt. Ha így tudat alatt intézem a G Astra hol fölpörög, mert nem fog, vagy fulladozik mert nam csúszik kellően a kuplung.

Azt mondjuk gondolom érezném, ha pl satufékhez egyszer félig, egyszer pedig teljesen be kéne nyomni a féket, de azért feltételezem, nem ennyire drasztikus nálad a helyzet...

Ennyire természetesen nem, de lényegében erről van szó.

Szerintem lehet, hogy csak hozzá kell szoknod a pedálokhoz, mert valószínű kicsit másképp kell őket kezelni, mint a régebbi 8 szelepes F Astrádban.

Már 2000 km-t hajtottam, de még nem sikerült megszoknom.

Link to comment
Megosztás:

Úgy kell pedálozni, mint amikor vezetni tanult az ember: - kis gáz, engedem a kuplungot amíg megmozdul a kocsi, egy pillanatra megtartom, majd felengedem és gázt neki.

Míg stabil fogásnál néhány elindulás és váltás után már rááll a lába az embernek és megy minden tudat alatt. Ha így tudat alatt intézem a G Astra hol fölpörög, mert nem fog, vagy fulladozik mert nam csúszik kellően a kuplung.

Nekem is pont ugyanez volt az elején! De ezek a dolgok nem a kuplung miatt vannak, hanem sztem a következők miatt:

1. a 16 szelepes motor alacsony fordulaton nyomatékszegényebb a 8 szelepesnél

2. az elektronikus gázpedál kissé késve reagál. Lehelletnyivel előbb kell megkezdeni a gázadást ill. váltáskor előbb kell elvenni a gázt (hogy ne pörögjön fel kuplung kinyomáskor).

3. a lágysága miatt nehéz megérezni, hol kezd el fogni a kuplung (de tutira egy helyen fog és ugyanott) Később érezni fogod és gázzal kuplung-megtartás nélkül, vagy akár gáz nélkül is el fogsz tudni vele szépen indulni

Mindezeket a dolgokat nekem kb 7-8000 km alatt sikerült megszoknom, de hidd el, menni fog ez neked is tudat alatt. Tény, hogy kell egy kis művészet a 16 szelepes autó vezetéséhez. Főleg nyáron lesz nehéz, akkor jön majd egy újabb tanulási fázis, amikor bekapcsolod a klímát és mondjuk szeretnél kicsit kilőni lámpánál, vagy éppen tolatni szeretnél :wink:

Ja, a fékkel kapcsolatban nem tudok mit mondani. Nekem semmi problémám vele. Jól adagolható, nem túl harapós karakterisztikájú, kicsit több erő kell talán a benyomásához, mint pl egy Daewoo Lanosban, de amúgy fékez mindig ugyanúgy.

Link to comment
Megosztás:

Mindezeket a dolgokat nekem kb 7-8000 km alatt sikerült megszoknom, de hidd el, menni fog ez neked is tudat alatt. Tény, hogy kell egy kis művészet a 16 szelepes autó vezetéséhez. Főleg nyáron lesz nehéz, akkor jön majd egy újabb tanulási fázis, amikor bekapcsolod a klímát és mondjuk szeretnél kicsit kilőni lámpánál, vagy éppen tolatni szeretnél

Akkor még adok alábaimnak néhány ezer km bejáratási időt, de a mormogást amint Warwolf is írja nem csak én tapasztaltam.

Link to comment
Megosztás:

Akkor még adok alábaimnak néhány ezer km bejáratási időt, de a mormogást amint Warwolf is írja nem csak én tapasztaltam.

Jó, de akkor ne csak autópályán adj a lábaidnak még pár ezer km-t :wink: Ezzel csak azt akartam mondani, hogy pl Bp-en, dugókban araszolva, lámpák között pár ezer km után tuti rá fogsz érezni...

Úgy látszik ilyen mormogó-dörmögő dömötör ez az ECOTEC maci, brummmmmmm :wink: Nekem nem tűnt fel, de ha ti mondjátok...

Link to comment
Megosztás:

Ezen művészeti ágnak főként az a része szép, amikor elkezd tolni :) :) :D

Hát igen, az már "szép"-művészet :wink:. Nyomjad-nyomjad! :D :P :lol:

És íme egy szépművészeti műremek (saját alkotás):

Beeeeeeeem... berembembem... beeeeeeeeeeeeeeeeeeem... berembembemm... beeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeem.... :twisted:

Link to comment
Megosztás:

Tegnap volt szerencsém ülni egy az Astrámmal kb egyidős 1.8-as Ford Focusban. Na annak aztán tényleg morgó hangja van, de minden tartományban. Mondjuk ott eleve a motornak van ilyen hangja (nem holmi fékernyőnek vagy horgonynak), de az számomra sokkal feltűnőbb, hangosabb, mint amit az Astrában bármikor is tapasztaltam. Úgyhogy ebből a szempontból sztem nem olyan rossz az Astra :wink:

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Hi All!

nekem 208.000km van az Astra-mban, és az szerintem abszolute nem brummog. Inkább először kb 3000-ig búg, aztán hogy kezdi elérni a nyomatékgörbe tetejét (gondolom 3500 körül) onnan inkább EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE hangja van. De ez az EEEEEEEEEEEE lehet a sport levegő szűrő miatt is, úgy emlékszem előtte nem volt ennyire határozottan EEE. De nem is baj, mer megy mint a vöcsök...

Nekem F Astra C14NZ-m volt, és 1 kicsit nehéz volt beleszokni a jóba. Föleg a kuplungszervó volt érdekes. Bénáztam jobbra-balra. Nekem az segített, hogy a pedált átállítattam, hogy feljebb fogjon. A fékkel semmi bajom, főleg mióta BREMBO Sport tárcsa van rajta gyári betétekkel (nem valami drága dolog, csak az anyaga más, meg rovátkolt... asszem 9900 volt darabja). Autópályán sokszor kisegített, de nem tudom rendesen összehasonlítani a gyárival, mert az enyém nagyon kopott volt, amikor lecseréltem.

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.