Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Nekem a G-ben egyfolytában zümmög a szopattyú, ha tekerem a kormányt, ha nem.

Amikor leállítom, akkor meg olyan a hangja mint Tupoljev hajtóműveknek...........

Vúúúúúúúúúúúúúúúúúú.......... kész. Megállt :)

Akkor az a sipoló hang amit állandóan lehet hallani??? Vagy az más?

Mert kormánytekerésnél egészen máshangot hallok.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ujra fel tenném kérdésem,ha nem probléma!

Adott egy Z14XE moci ami nagy ritkán hidegen váltásnál 2000-2500 rpm-re felpörög és ott marad a fordulat de amint bemelegszik a motor meg szünik a probléma! És nem mindíg csinálja! Mi lehet ez??

Elörre is köszönöm!

Smith

Üdv.!

Úgy látom, többeknél megy ez a felpörgés. Nálam új kora óta (2001, Z14XE) csinálja, de szerintem sem hiba (legalábbis a szokásos tisztításokkal nem sikerült elmulasztani). Ami nálam bevált: hidegindítás után nem indulok el vele rögtön. A hideg alapjárati üzemből több lépcsőben ejtegeti a fordulatot. Ha a második ilyen érezhető rpm-ejtés után indulok el (ez kb. fél perc), pár méterig részterheléssel, akkor sohasem csinálja. :)

Link to comment
Megosztás:

Mitöl fagyállos a szönyeg a vez. oldalon a gázpedál alatt akkor amikor szétszedtem a burkolatot és mindent száraznak találtam a csöveken nem látszik hogy folyna . Ha feltöltöm rendesen a rendszert jelig akkor egy idö után kinyomja /mostmár tudom hova/és akkor megáll de jo idö mulva kimegy a tágulásibol is a fagyállo volt amikor 1 litert is kellett utána tölteni .köszi a válaszokat .......

Fűtéscsapnál folyik,G astra betegség,keresd meg Paja cartársat,ő már megoldotta ezt a gondot.

Link to comment
Megosztás:

Fagyáló tömítőt NE!

Hátha eltömít olyan lyukat, amit nem kellene!!!

Valami mégis folyat, inkább keresd meg az okot!

lebontottam alul a bal oldalon mindent de sehol nincs nyoma a fagyállonak csak aszönyegen légkondis a drágám lebontottam a pedálok fölött a takarot ott láttam 2 db csövet 4-5cm hosszu gumibol de azok is csont szárazak voltak lehet hogy nem ott megy fütöradiátor csövei de a motortérböl csk ez a 2 csö megy a müszerfal alá be az utastérbe és ugy látszik mintha az a 2 volna .

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Nekem olyan problémám lenne hogy:

2 napja délben elindultam dolgozni. Este mikor végeztem mentem az autóhoz és gyanus volt hogy a távkapcsal nem nyitotta az ajtókat.

Kinyitottam manuálisan de a kabin világítás sem kapcsolt fel. Ráadtam a gyújtást de a műszerfalon a visszajelzők szinte nem is világítottak. Halvány gyertyafény. Volt bikázás, betolás de mint halottnak a csók. Másnap kiszedtem az aksit beleraktuk kollégámét és lám mintha mi sem történt volna. Egyértelműen az aksi a szar de: egyik pillanatról a másikra ment tönkre. Gyujtásnál felvillan az olaj, motor és az akku lámpa. Inditás után sorba kialszik de ugy emlékszem mintha aznap reggel nem is gyulladt volna ki a akku jelzője. De akkor el se indult volna az autó ha már akkor sem jó az akku (gondolom). Valójában lövésem sincs hogy mi történt azért is irtam nektek hátha van valakinek valami tapasztalata.

Ja és még valami:

Ami benne volt aksi 44ah-s. Egyik ismerősöm azt mondta hogy erősebb aksi kellene az autómba.(astra G 1.6 16v) Én ezzel az aksival vettem az autót de addig semmi panasz nem volt rá. Eddig.

Előre is köszönöm:

Bye

Akkumulátornál az Ah -tól is lényegesebb paraméter az indítóáram, erre figyelj ha vásárolsz, hogy mennyi van ráírva!

Tipikus esete a hírtelen tönkremenetelnek: cellazárlat, az aksi kidobós ezután... :)

Link to comment
Megosztás:

Pár oldallal ezelőt azt írtam én is

Nem összekeverendő: felpörög a motor fordulat váltáskor, illetve magasabb fordulaton hagyja az elektronika váltáskor!

A második eset tipikus (motorvezérlés így van megírva a szoftveren) , míg az első eset HIBA!

Link to comment
Megosztás:

kösz az infot de azt hittem hogy nincs benne fütéscsap mert otoljára a 1969-es OPEL C-REKORDomba láttam ilyet . PAJA urat hogy találom meg?????????

Hűtő tömítő folyadék csak "tűzoltás" ami nem hozza meg a várt eredményt, ezért felejtős, keresd meg a hiba (folyás, csöpögés) valódi okát! :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok MIND!

Az én problémám is a fordulatszámmal kapcsolatos, ha tudtok lécci adjatok tanácsot.

2004-es sima 1,4-es (nem twinport) motorról van szó, amelyik hidegen simán indul így télen is, de ha csak kb. 10-15 km-t gurulok vele, majd megállok néhány percre, és megpróbálok újra elindulni akkor sima indításnál lefullad. Olyan mintha nem tudná eldönteni a szivató, hogy ráhúzza-e magát. Amint gázpedált is nyomok az indításhoz, akkor meg simán felpörög.

Arra gondoltam, hogy esetleg valami piszok kerülhetett a rendszerbe, de nemrég volt a 90.000.- es szervízen (Opel Duna), ahol elvben kicserélték az üzemanyagszűrőt, lehet hogy máris felgyűlt benne a kosz?

Valami ötlet.... :) ?

Köszi: neeshow

Link to comment
Megosztás:

kösz az infot de azt hittem hogy nincs benne fütéscsap mert otoljára a 1969-es OPEL C-REKORDomba láttam ilyet . PAJA urat hogy találom meg?????????

Hali itt vagyok...

Pü. ment.

Még annyit, hogy 4 db gumigyűrű kell és nálam a szőnyeget is szétmarta a fagyálló, azt is cseréltem.

De szerintem érdemes kivenni a szőnyeget, hogy rendesen kiszáradjon...nem kis meló... :)

Link to comment
Megosztás:

Hali itt vagyok...

Pü. ment.

Még annyit, hogy 4 db gumigyűrű kell és nálam a szőnyeget is szétmarta a fagyálló, azt is cseréltem.

De szerintem érdemes kivenni a szőnyeget, hogy rendesen kiszáradjon...nem kis meló... :)

A szőnyeg kivételéhez: az első szőnyeg egy egységet alkot (jobb-bal oldali rész), a kivételéhez nagyon szét kell bontani az autó elejét (küszöb borítás, előtte űlés kivétel+pirotechn. övfesz oldása x2 oldal, +a középkonzol kivétele+ a váltókar+rudazat) szóval gondold meg..... :)

Az első űlés mögötti lábtér szőnyege külön egységet képez.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok MIND!

Az én problémám is a fordulatszámmal kapcsolatos, ha tudtok lécci adjatok tanácsot.

2004-es sima 1,4-es (nem twinport) motorról van szó, amelyik hidegen simán indul így télen is, de ha csak kb. 10-15 km-t gurulok vele, majd megállok néhány percre, és megpróbálok újra elindulni akkor sima indításnál lefullad. Olyan mintha nem tudná eldönteni a szivató, hogy ráhúzza-e magát.

Helló!

Ugyanez volt az én problémám is. A pillangószelep kitakarítása csodát tett! :)

Link to comment
Megosztás:

Helló!

2 hete cseréltük le a megöregedett A vectránkat egy 2000es G Astrára. Mivel ez sem új autó igy vannak hibái. A motor szépen jár, viszont folyamatosan "kattog". Vagyis nem is kattogás, hanem ilyen "tüdüdüdüdüdüdüdü" hangot ad, másképp nem tudom megfogalmazni:) Voltam most egy opelesnél, aki vezérlést magyarázott, de nem igazán értek a kocsikhoz. Mit takar ez? Egyébként szépen gurul az autó alapjáraton is, és közlekedni is dinamikusan lehet vele. Tudtok valamit ajánlani, hogy esetleg később ne legyen gond ebből a hangból?

A másik kérdésem az lenne, hogy hol érdemes a klímához csövet venni? A legalsó darab meg lett gyűrve, és végülis csak azt kellene kicserélni.

Még 1 utolsó: menet közben sűvít a levegő, mintha le lenne huzva az ablak, de persze nincs. Mi okozhat ilyen fütyülést? Olyan, mintha valahonnan hiányozna egy tömítés.

Előre is köszi a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Hali itt vagyok...

Pü. ment.

Még annyit, hogy 4 db gumigyűrű kell és nálam a szőnyeget is szétmarta a fagyálló, azt is cseréltem.

De szerintem érdemes kivenni a szőnyeget, hogy rendesen kiszáradjon...nem kis meló... :)

nagyon komp. cserélni a gyürüket légyszi ird le a folyamatot

Link to comment
Megosztás:

Üdv,

5 éves lesz a Caravanom, használtan vettem nemrég, 1.4es és előjött az 1500 - 2000rpm közti rángatózós effekt. Olvastam Wessz fórumlakó infoját miszerint Z motoros gépekből kilehet villogtatni a hibakódot a fék+fullgáz+gyújtás combóval de semmi sem történt. (Diag lámpák világítanak majd ami kell eltűnik). Most egyből szervízbe vigyem ahol Tech2 kiolvasás és AGR, EGR, lambda-szonda, kutyafüle cserére utalnak és egy raklap pénzbe kerül vagy rosszul értelmeztem a kiolvasós technikát, vagy mitkellene tenni? Very very zavaró hogy néha nem lehet tartani a 40 - 50km/h-t. :)

Link to comment
Megosztás:

Esetleg a kipufogógáz visszavezető szelep /AGR/ tisztítása is segíthet. Én ezt is megcsináltam egyúttal, bár koszt csak a pillangószelepnél találtam.

Mindent megpróbálok, bár utoljára saját kézzel asszem még a Trabantom motorját szereltem, kb. 10 éve :)

Tényleg bonyolult a művelet :) ?

Na mindegy majd meglátjuk, legfeljebb továbbadom az infót a szerelőmnek...

Link to comment
Megosztás:

Üdv,

5 éves lesz a Caravanom, használtan vettem nemrég, 1.4es és előjött az 1500 - 2000rpm közti rángatózós effekt. Olvastam Wessz fórumlakó infoját miszerint Z motoros gépekből kilehet villogtatni a hibakódot a fék+fullgáz+gyújtás combóval de semmi sem történt. (Diag lámpák világítanak majd ami kell eltűnik). Most egyből szervízbe vigyem ahol Tech2 kiolvasás és AGR, EGR, lambda-szonda, kutyafüle cserére utalnak és egy raklap pénzbe kerül vagy rosszul értelmeztem a kiolvasós technikát, vagy mitkellene tenni? Very very zavaró hogy néha nem lehet tartani a 40 - 50km/h-t. :)

ha nem villog akkor nincs benne hibakód....

gondolom Z14XE???????

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Apámnak van egy 1,4-es caravan G astraja, 4 éves 36000km (harminchatezer-megkímélt)

és most volt vele olajcserén Opel márkaszervízben. Azzal jött haza, hogy a szerelők szerint

a szervó mind a két oldalon szivárog, csöpög. mármint a szimeringnél.

én alánéztem de nem láttam semmit, a kormányerő normális.

(Annyi előzménye volt a dolognak, hogy ragaszkodott hozzá, hogy a motorolajcserénél bent legyen

a szerelővel. Gondolom át akarják b**szni, mert ilyen keveset futott kocsinál még nem hallottam ilyet.)

Néha húz vele utánfutót, de semmi extra.

Lehet valóságlalapja a dolognak?

Link to comment
Megosztás:

Mi okozhatja?

Indításkor néha (tényleg ritkán) nem egyből "robbanásszerűen" indul a motor, hanem egy -két másodpercet tovább forgat az önindító, majd beindul. Mint ha egy picit késne a motor az indításhoz képest....

Minden ok. jól megy, jó a fogyasztás, nem rángat, nem áll le , szépen húz stb..

Talán a gyertya még gyári (60 e km) és szerintem üzemanyagszűrő sem igen volt cserélve mostanság...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.