Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

A segítségeteket kérném egy 2004-es 1.7cdti G Astrával kapcsolatban. Kb. 130-135e km van benne.

Nemrég vettem, Belgiumból behozott gép a probléma vele, hogy napi első hidegindításkor kb. 3-6 másodpercig (hidegtől függően) nincs megfelelő olajnyomás, amit csúnya kopogó hang kísér. Miután felkapja az olajat elmúlik a hang, elalszik a lámpa. A hiba csak hidegen, indításkor fordul elő.

Olaj, szűrő csere már megvolt, továbbá kicseréltük a 2 szelepet ami az olajrendszerben van, tehát a visszacsapó és a biztonsági szelepet. Azt hiszem ez a nevük, az egyiket 14-es a másikat 17-es kulcssal kell kivenni. Hiába minden a probléma továbbra is fennáll.

Teljesen tanácstalanok vagyunk, légyszives segítsetek!

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Gyertyacsere megvolt. Kíváncsi vagyok mi lesz.

Konkrétan a 3. henger jelzett gyűjtáshibát. Mértünk valami fokokat.

1. és 2. hengernél 1 fok a 3. 4. hengernél 0 fok volt a valami, amit nem tudok, hogy mi.

(Bocs a nagyfokú tudatlanságért) smile.gif

Szóval nem volt meggyőző a szerelő, nem zárta ki a trafóhíd problémát sad.gif

Ezen kívül a régi gyertyákra azt mondta, hogy nem olyan rosszak.

Ilyenek:

P1010001_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

P1010002_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Látszik valami külsőre egy gyertyáról? 80 000 km-t mentek. És mik ezek a "0 és 1 fokok", amit a műszer jelzett???

Amit tapasztaltam: gázadásra gyújtáskihagyás, kis rángatás, sárga lámpa villogás, gázelvételre a villogás megszűnt.

Link to comment
Megosztás:

Gyertyacsere megvolt. Kíváncsi vagyok mi lesz.

Konkrétan a 3. henger jelzett gyűjtáshibát. Mértünk valami fokokat.

1. és 2. hengernél 1 fok a 3. 4. hengernél 0 fok volt a valami, amit nem tudok, hogy mi.

Szerintem nem ártana cserélni, már csak a 80e km miatt és ránézésre elég nagy az elektróda hézag, szerintem. 60e km-nél kellene cserélni a gyertyákat.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok meg tudja mondani valaki, hogy melyik az index relé a biztosítéktáblán. És hogy ez kapható e minden autósboltban vagy opel szervízből kell venni GM-et :-) ?

Ugyanis a jobb oldali index kicsit "ragadós" lett: irányjelzés közben meg -megragad de leginkább akkor ha bezárom a kp zárat, ugyanis akkor tovább van behúzva és gondolom összeragadnak az érintkezők, tehát égve marad a jobb index (mind a három)

köszi

Válasz magamnak:

Az utastérben lévő bal oldali lenyitható rekesz alatt van a biztosítéktábla jobb fölső sarkában két sárga relé. Logikusan a jobb oldali a bal, a bal a jobb indexrelé.

A Bárdinál nem lehet ilyet kapni, viszont a márkakereskedésben volt (eregeti GM). ~1900 Ft.

Kicseréltem, azóta OK!

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A segítségeteket kérném egy 2004-es 1.7cdti G Astrával kapcsolatban. Kb. 130-135e km van benne.

Nemrég vettem, Belgiumból behozott gép a probléma vele, hogy napi első hidegindításkor kb. 3-6 másodpercig (hidegtől függően) nincs megfelelő olajnyomás, amit csúnya kopogó hang kísér. Miután felkapja az olajat elmúlik a hang, elalszik a lámpa. A hiba csak hidegen, indításkor fordul elő.

Olaj, szűrő csere már megvolt, továbbá kicseréltük a 2 szelepet ami az olajrendszerben van, tehát a visszacsapó és a biztonsági szelepet. Azt hiszem ez a nevük, az egyiket 14-es a másikat 17-es kulcssal kell kivenni. Hiába minden a probléma továbbra is fennáll.

Teljesen tanácstalanok vagyunk, légyszives segítsetek!

Köszönöm!

Olajszivattyú, olajnyomás??

Link to comment
Megosztás:

Olajszivattyú, olajnyomás??

Nem hiszem, hogy olajszivattyú lenne, mert csak is hidegindításkor van baj sőt nem igazán hideg motornál, hanem hosszú állás után. Ugyanis, ha beindítom, jár fél percet és leállítom, majd újraindítom a még mindig hideg motort nem jelentkezik a probléma. Ha olajszivattyúval lenne gond, akkor máskor is, járó motornál véletlenszerűen jönne elő a probléma, nem?

Link to comment
Megosztás:

Hasonló a problémám (Astra g 1,4). Kihagy a gyújtás és kigyullad a mortorhiba kontroll-lámpa a műszerfalon.

Aztán alkalmanként 3000 Ft-ért megállapítják, hogy ez van és nem adja ki újra a hibakódot.

Cserélni kéne a trafókat de csak együtt lehet (ÉN MEM ÚGY VETTEM KI AZ íRÁSAITOKBÓL) és kb 50EFt.

A Kontroll-led elalszik idővel? Mert nincs mindig 3000Ft-om a szervíz hülyeségére.

Az üzemanyagra én is gondoltam, de olvasom, hogy ez sem igaz.

Egyébként nem érzem, hogy gáz lenne a motorral. Szépen megy.

Mit tegyek?

Nekem is ez volt a problémám(1.4 16V 2003).

Az én kis történetem:

Megvettem álmaim kocsiát :lol: minden nagyon szép volt, jó álapotban volt kivül- belül, a motorja is nagyon szép csendes és karbantartott volt. Már majd 5 hónapja nálam volt amikor elkezdődött a probléma. Ahogyan neked is motor hiba kontroll lámpa kfelvillant.

Elvittem a szervizbe rátették a gépre 3hengernél gyujtáshiba, azt mondták hogy csak a gyertyát kell kicserélni (aprobléma nem csak az volt hogy égett a lámpa hanem egy henger érezhetően nem ment, rángatott). Kicserélték a gyertyákat de alig 2hét ujra előjött a probléma. Visszaviszem a hibakód ugyan az 3henger. Most már a gyujtás trafót kellett megvenni de azzal is előjött a probléma. Azóta ott áll alig 50 km-t ment trafó a garázsban. A trafó után az EGR szelep következett ami talán 2,5hétig tünetmentes volt. De minden hiába végül addig próbálgatták mig 98%-ra megállapították hogy motorvezérlő egység kell bele potom 200000ft-ért :huh: én nagyon szépe megköszöntem és távoztam. Az aksirol levettem a sarut kitörlődött a hibakód és ismét hibátlan egy darabig. Ezt meguntam eladtam. Vettem helyette egy F astrat.

Elfelejtettem mondani hohy teljesen uj vezérlést kapott.

Szóval 150-200 e ft körül jártam és még nem volt jó legalábbis nem 100%-ra mondta hogy az a baja.

Igy kénytelenvoltam eladni.

A tanulópénzt befizettem és megtanultam hogy a márkaszervizekben sem tudják a mindig a dolgukat csak a lovét szedni az embertöl.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olajcsere előtt állok, és a hozzávalókat én szerzem be. A beszerzési forrás a Bárdi Autó, Start Autó, vagy valami hasonló lenne.

Az olaj már megvan: Metabond Top 5W40.

Kérdésem: Ti milyen márkájú olajszűrőt, levegőszűrőt, pollenszűrőt javasoltok?

Az autó: Opel Astra G 1.4 16V, 2000 évjárat. A motorkódot fejből nem tudom, de úgy rémlik, hogy Z14XE.

(Ebből a szempontból van-e különbség a Z14XE és X14XE között?)

Köszi! :huh:

Link to comment
Megosztás:

És még azt elfelejtettem mondani hogy új benzinszűrőt is kapott különböző adalékokat, de hiába.

Nem kell kiadni ismét 3000 mert ahogy írtam az aksirol leveszed a sarukat már nincs is hibakód.

Óriási tévedés!!

Van hibakód, csak tárolt formában, azaz a TECH-2 bármikor kiolvassa neked :huh:

Max. nem látod a sárgalámpás visszajelzést, de az ECU tárolta a hibát..... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nem hiszem, hogy olajszivattyú lenne, mert csak is hidegindításkor van baj sőt nem igazán hideg motornál, hanem hosszú állás után. Ugyanis, ha beindítom, jár fél percet és leállítom, majd újraindítom a még mindig hideg motort nem jelentkezik a probléma. Ha olajszivattyúval lenne gond, akkor máskor is, járó motornál véletlenszerűen jönne elő a probléma, nem?

Mérni kell indításkor hideg motornál olajnyomást, na akkor fogsz csodálkozni.... :huh:

Link to comment
Megosztás:

Nekem is ez volt a problémám(1.4 16V 2003).

Az én kis történetem:

Megvettem álmaim kocsiát :) minden nagyon szép volt, jó álapotban volt kivül- belül, a motorja is nagyon szép csendes és karbantartott volt. Már majd 5 hónapja nálam volt amikor elkezdődött a probléma. Ahogyan neked is motor hiba kontroll lámpa kfelvillant.

Elvittem a szervizbe rátették a gépre 3hengernél gyujtáshiba, azt mondták hogy csak a gyertyát kell kicserélni (aprobléma nem csak az volt hogy égett a lámpa hanem egy henger érezhetően nem ment, rángatott). Kicserélték a gyertyákat de alig 2hét ujra előjött a probléma. Visszaviszem a hibakód ugyan az 3henger. Most már a gyujtás trafót kellett megvenni de azzal is előjött a probléma. Azóta ott áll alig 50 km-t ment trafó a garázsban. A trafó után az EGR szelep következett ami talán 2,5hétig tünetmentes volt. De minden hiába végül addig próbálgatták mig 98%-ra megállapították hogy motorvezérlő egység kell bele potom 200000ft-ért :lol: én nagyon szépe megköszöntem és távoztam. Az aksirol levettem a sarut kitörlődött a hibakód és ismét hibátlan egy darabig. Ezt meguntam eladtam. Vettem helyette egy F astrat.

Elfelejtettem mondani hohy teljesen uj vezérlést kapott.

Szóval 150-200 e ft körül jártam és még nem volt jó legalábbis nem 100%-ra mondta hogy az a baja.

Igy kénytelenvoltam eladni.

A tanulópénzt befizettem és megtanultam hogy a márkaszervizekben sem tudják a mindig a dolgukat csak a lovét szedni az embertöl.

Ez bíztató! :huh:

Köszi. Kicsit elkeserítettél, de meglátjuk. Nálam csak 1 henger a hunyó (a 3. henger) Viszont ha gyertya, trafóhíd, EGR szelep, és ha jól olvasom ECU cseréd is volt, akkor már mi hibázhatott? Ezt nem értem. Mindent kicseréltettek veled!

Az új gyertyákkal tünetmentes (40 km út után)

Link to comment
Megosztás:

Ez bíztató! :huh:

Köszi. Kicsit elkeserítettél, de meglátjuk. Nálam csak 1 henger a hunyó (a 3. henger) Viszont ha gyertya, trafóhíd, EGR szelep, és ha jól olvasom ECU cseréd is volt, akkor már mi hibázhatott? Ezt nem értem. Mindent kicseréltettek veled!

Az új gyertyákkal tünetmentes (40 km út után)

Nem a motorvezérlő panelt amire azt mondta hogy 200ezer azt már nem rakattam bele.

Ha a trafód lesz rosz féláron odaadom az enyémet ha érdekel!!!!!!! (Z14XE motorba való de nekem azt mondták kétfajta trafó van és még szerencsés vagyok hogy ez az olcsóbik van benne)

Reméljük neked nem lesz ilyen balszerencséd. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Óriási tévedés!!

Van hibakód, csak tárolt formában, azaz a TECH-2 bármikor kiolvassa neked :)

Max. nem látod a sárgalámpás visszajelzést, de az ECU tárolta a hibát..... :)

Jol van na!!!!!!!!!!! :lol:

Csak abból gondoltam hogy nincs utánna hibakód hogy nem égett a lámpa és nem is szagatott. :huh:

Link to comment
Megosztás:

Kifejtenéd ezt bővebben, léci? Olajnyomást mivel kell mérni?

Szervízben, vagy ha van ilyen ill. tudsz ilyen műszert szerezni. Az olajgomba helyére kell becsavarni, hidegen amikor indítod az autód látni fogod, hogy mennyi a nyomás a rendszerben (főleg amikor "kopog" a motorod).

Kell egy kis idő amíg felépül a motorban az olajnyomás, de az nem "normális dolog" hogy kopogjon indításkor egy motor.

Nyilván nincs, vagy nem elégséges a kenés, ahogy felfut az olaj el is hallgat a kopogás.

Véleményem szerint "elejti az olajat" néhány órás állás után a motor, vagy nem tud az olaj a csatornákon keresztül áramlani a kritikus helyekre olyan hamar (esetleg az olaj járatban részleges tömődés, lerakódás)

Link to comment
Megosztás:

Szervízben, vagy ha van ilyen ill. tudsz ilyen műszert szerezni. Az olajgomba helyére kell becsavarni, hidegen amikor indítod az autód látni fogod, hogy mennyi a nyomás a rendszerben (főleg amikor "kopog" a motorod).

Kell egy kis idő amíg felépül a motorban az olajnyomás, de az nem "normális dolog" hogy kopogjon indításkor egy motor.

Nyilván nincs, vagy nem elégséges a kenés, ahogy felfut az olaj el is hallgat a kopogás.

Véleményem szerint "elejti az olajat" néhány órás állás után a motor, vagy nem tud az olaj a csatornákon keresztül áramlani a kritikus helyekre olyan hamar (esetleg az olaj járatban részleges tömődés, lerakódás)

Igen ez az, h elejti, csak nem tudjuk, h hol mert azt a két szelepet, ami ezt megakadályozná már kicseréltük...

Erre az olajnyomás dologra még ráállok, de sztem nekünk nincs ilyen műszer.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.