wessz Elküldve Január22, 2008 Elküldve Január22, 2008 1eset: Az ECU nem tudja tönkretenni a trafóhidat, ezt lehet venni fizikai törvénynek :lol: 2eset: Trafóhíd CSAKIS abban az esetben tudja tönkretenni az ECU-t, ha ráküldi a vezérlőbemenetre a 20000V-os gyújtófeszt. Ezt nehezen tudom elképzelni. Viszont ilyenkor tuti hogy az ECU többet nem szusszan :) Ezt így lehet tényként kezelni :huh: hát nem....
wessz Elküldve Január22, 2008 Elküldve Január22, 2008 Pontosan. És ha "kopogásjelet" ad, akkor az ecu elveszi az előgyújtást, de csak egy bizonyos szintig tudja elvenni. Ezután ha még mindig "kopogásjel" van, gyújtáshibát fog dobni. :lol: Méghozzá arra a hengerre fogja írni, amelyiknél éppen gyújtáspillanatban érzékel kopogást. Nem azt mondtam hogy biztos ez a hiba, csak érdemes kizárni, mert ESÉLYES :huh: ez sem igaz Ennyit erröl.
opel16v Elküldve Január22, 2008 Elküldve Január22, 2008 hát nem.... ajánlom, kicsit tanulmányozd a low-active mosfet vezérlés elvét, és rájössz :huh:
wessz Elküldve Január22, 2008 Elküldve Január22, 2008 Pontosan. És ha "kopogásjelet" ad, akkor az ecu elveszi az előgyújtást, de csak egy bizonyos szintig tudja elvenni. Ezután ha még mindig "kopogásjel" van, gyújtáshibát fog dobni. :lol: Méghozzá arra a hengerre fogja írni, amelyiknél éppen gyújtáspillanatban érzékel kopogást. Nem azt mondtam hogy biztos ez a hiba, csak érdemes kizárni, mert ESÉLYES :huh: Tech 2 erre kopogás aramkör hiba jelenséget fog irni.
opel16v Elküldve Január22, 2008 Elküldve Január22, 2008 ez sem igaz Ennyit erröl. Kíváncsian várom, mi a te verziód :lol: De azt már látom, hogy igencsak nem vagy vevő okos ötletekre, makacsul ragaszkodsz az elképzeléseidhez, pedig néha eléggé nélkülöznek minden alapot. Az már biztos hogy hozzád nem küldök embereket szervízbe. Az nem minden ám, hogy rájöttetek, hogy lehet dízel-adagoló-vezérlőt hekkelni... :huh:
wessz Elküldve Január22, 2008 Elküldve Január22, 2008 ajánlom, kicsit tanulmányozd a low-active mosfet vezérlés elvét, és rájössz :lol: be fogsz rosálni ismerem. De na mindegy... :huh:
opel16v Elküldve Január22, 2008 Elküldve Január22, 2008 Tech 2 erre kopogás aramkör hiba jelenséget fog irni. Nekem is már volt ecu csere után (típusváltás miatt) ilyen gyújtáshiba kódom, kiderült hogy másik típusú kopogásszenzor kell ahhoz az ecuhoz. Az is működött ami volt, csak más tartományt mért, és így "félreinformálta" az új ecut. Igaz ez még X-es motorban volt, de felteszem a Z-s motorokban is követhették a hibakódok definiálását.
wessz Elküldve Január22, 2008 Elküldve Január22, 2008 Kíváncsian várom, mi a te verziód :lol: De azt már látom, hogy igencsak nem vagy vevő okos ötletekre, makacsul ragaszkodsz az elképzeléseidhez, pedig néha eléggé nélkülöznek minden alapot. Az már biztos hogy hozzád nem küldök embereket szervízbe. Az nem minden ám, hogy rájöttetek, hogy lehet dízel-adagoló-vezérlőt hekkelni... :huh: Ebböl látszik ki milyen ember itt a haverjaid irnak nem vagy te ilyen ember olyan ember stb ne hozzatok nem kell küldeni. Az meg nem hekkelés, javítás....
opel16v Elküldve Január22, 2008 Elküldve Január22, 2008 be fogsz rosálni ismerem. De na mindegy... Akkor tudhatnád, hogy a vezérelt eszköz nem képes kárt tenni benne, csakis elég erős túlfeszültséggel (kisebb túlfesz sem okoz neki gondot). Még zárlat esetén sincs aggodalomra ok :lol: Szerinted akkor hogy tudja tönkretenni az ecut a trafóhíd? :huh:
wessz Elküldve Január22, 2008 Elküldve Január22, 2008 Ebböl látszik ki milyen ember itt a haverjaid irnak nem vagy te ilyen ember olyan ember stb ne hozzatok nem kell küldeni. Az meg nem hekkelés, javítás.... ebböl látszik ki akar segiteni másokon... Mi nem kifizetjük a vevövel a félmilliós edu-t, hanem megjavitjuk..... pénztárcáját is nézzük....
opel16v Elküldve Január22, 2008 Elküldve Január22, 2008 Ebböl látszik ki milyen ember Az meg nem hekkelés, javítás.... Mint ember, nem szeretnélek megítélni, de mint szerelő, nem az a kép alakult ki bennem, hogy alapjaiban nagyon jól felkészült lennél villanyászati dolgokban. Bármennyire is próbálsz segítőkész lenni... Felteszem egy hozott rossz adagoló-vezérlő egységnél egy este alatt én is megmondom mi a hiba. :lol: Ettől még nem vagyok hasraesve magamtól :huh:
balallaca Elküldve Január22, 2008 Elküldve Január22, 2008 Kár veszekdni fiuk, mert az, mkinket akik igazán bajban vagyunknem visz előre. ZTudom ez is önző szempont, de ezt gondolom. Az nekem is feltünt és írtam eről is ha emlékesztek, hogy csakis reggel fordult elő ez a hibakód, de meleg motorral sose, azzal vakár hónapogik is eljárhatok, semmi gond gyönyörű járás, de ha reggel hidegen melegítés nélkül indulok, úgy 2 kilóméter után P0300. Azt mondta szerelőm, hogyí Pesten valaki tudja javítani ezt az ecut. Ma utána jár, kb. 60-70000 ért. Egy kérdés, kompresszióméréssel ki tudjuk szürni a szelepszorulást? Tudjátok én is kb ötvenezret tettem a kocsiba az elmult 3 évben 5 kilóméterezéssel!
opel16v Elküldve Január22, 2008 Elküldve Január22, 2008 Igen, érdemes lenne veszteségmérést csinálnod, mert lehet hogy beégett néhány szelep. Ha ez drasztikus, akár lehet ez is oka a jelenségednek. (bár ennek ellent mond az, hogy trafócsere után pont másik henger szarakodik. ez inkább a trafót minősíti :huh: ) Ajánlott néha kihajtani a gépet, nem csak 5km-ket kis fordulaton menni.
wessz Elküldve Január22, 2008 Elküldve Január22, 2008 Mint ember, nem szeretnélek megítélni, de mint szerelő, nem az a kép alakult ki bennem, hogy alapjaiban nagyon jól felkészült lennél villanyászati dolgokban. Bármennyire is próbálsz segítőkész lenni... Felteszem egy hozott rossz adagoló-vezérlő egységnél egy este alatt én is megmondom mi a hiba. :lol: Ettől még nem vagyok hasraesve magamtól :huh: nem érdekel mennyire degradálsz le és ezt utálom az emberekben... ez nem engem minösit hanem téged... azért mert nem válaszolok már ilyenekre nem azt jelenti hogy nem tudom.. nem egy hibakod olvasot..interface-t csináltunk már ennyit a villanyászati dolgokról nem érdekel miket fogsz ezentul irni nem veszek rola tudomást de az hogy másoknak is azt terjeszted majd hogy én igy meg ugy ez nem emberhez való ennyi.Ja igen még sem csinálod az adagoló vezérlöegység javitását...És nem is kell ki magyarázni
wessz Elküldve Január22, 2008 Elküldve Január22, 2008 Kár veszekdni fiuk, mert az, mkinket akik igazán bajban vagyunknem visz előre. ZTudom ez is önző szempont, de ezt gondolom. Az nekem is feltünt és írtam eről is ha emlékesztek, hogy csakis reggel fordult elő ez a hibakód, de meleg motorral sose, azzal vakár hónapogik is eljárhatok, semmi gond gyönyörű járás, de ha reggel hidegen melegítés nélkül indulok, úgy 2 kilóméter után P0300. Azt mondta szerelőm, hogyí Pesten valaki tudja javítani ezt az ecut. Ma utána jár, kb. 60-70000 ért. Egy kérdés, kompresszióméréssel ki tudjuk szürni a szelepszorulást? Tudjátok én is kb ötvenezret tettem a kocsiba az elmult 3 évben 5 kilóméterezéssel! reggelente hallgasd meg hátul a kipufodobodat......Hideg motornál
wessz Elküldve Január22, 2008 Elküldve Január22, 2008 Na ebből se lesz nagy barátság :huh: váltsunk már témát... amugy meg mind a 2-en tul makacsok vagyunk ennyi.
gabesz76 Elküldve Január22, 2008 Elküldve Január22, 2008 Ma cseréltettem olajat Castrol 5w40 illetve első fékpofákat. Az olajcsere után lehet az, hogy jobban, könnyebben fut a gép? :huh: Vagy csak én képzelem. Most jól megy a gép a friss olajjal és meg is áll az új fékekkel. :lol:
dankola Elküldve Január22, 2008 Elküldve Január22, 2008 Üdv mindenkinek ! Látom kicsit egymásnak estek a kollégák, úgyhogy lazításként szeretném elmondani, hogy egy olyan probléma megoldása sikerült itt a fórumon keresztül, melybe már kezdtem belenyugodni. A bizonyos "klattyogó" , dízeles motorhangról van szó, ami egy 1.4-es motortól nem túl egészséges. A szerelők széttárták a karjukat, és közölték velem, hogy minden rendben, ez ilyen természetesen. Aztán elolvastam a 123. oldalon a kartergáz visszavezető tisztításáról szóló véleményeket, és hétvégén én is megtettem. Hát volt benne anyag ! És láss csodát, amivel 2 évig szenvedtem, az egycsapásra megszűnt. Szép, egészséges motorhang. Köszönöm mindenkinek a segítséget ! Láttam, korábban sok vitát váltott ki az Opel 10W40-es olaj is. Nekem a kezdetben Mobil1 volt benne, de aztán áttértem a GM-re. Nem vettem észre különbséget, és 100 ezer km eddig hiba nélkül bele ment a kocsiba. Igaz, 13-15 ezrenként le is cserélem a szűrővel együtt. Szóval nekem 3 alatt bevált.
opel16v Elküldve Január22, 2008 Elküldve Január22, 2008 nem egy hibakod olvasot..interface-t csináltunk már ennyit a villanyászati dolgokról nem érdekel miket fogsz ezentul irni nem veszek rola tudomást de az hogy másoknak is azt terjeszted majd hogy én igy meg ugy ez nem emberhez való ennyi. Ja igen még sem csinálod az adagoló vezérlöegység javitását...És nem is kell ki magyarázni nagyon nehéz a neten fellelhető nagyon egyszerű kapcsolási rajzok alapján csinálni... :lol: ha pl az én egyik munkám meg szeretnéd nézni, ajánlom a www.bcweb.hu portált :) és akkor lehet gondolkodni, ki ért jobban az amperhez meg a forrasztópákához :) szerintem is személyeskedés ez már, elmondtam a véleményem, részemről lezárva ezután nem mondtam semmi ilyesmit, hogy terjeszteni fogom. egyszerűen ha valakit küldeni kell valahova, az nem a te műhelyed lesz, mert vannak hozzáértőbb ismerősök is. én ezt így látom reálisnak :D Adagoló vezérlőegységet még nem javítottam tényleg. Mert van ezer más dolog, ami jobban foglalkoztat, és valószínű jobban is keresek vele (fejlesztőmérnök vagyok, nem szervizes). :huh:
opel16v Elküldve Január22, 2008 Elküldve Január22, 2008 Na ebből se lesz nagy barátság :lol: van ez így... :huh:
opel16v Elküldve Január22, 2008 Elküldve Január22, 2008 Nekem a kezdetben Mobil1 volt benne, de aztán áttértem a GM-re. Ha hosszútávon gondolkozol az autóval, akkor érdemes visszatérned :huh: Vagy más jó minőségű olajra váltanod. Nem ezen kéne spórolni 2-3ezer forintot :lol:
dankola Elküldve Január22, 2008 Elküldve Január22, 2008 Abszolut nem a spórolás miatt váltottam. Többen is ajánlották, gondoltam egy próbát megér. Aztán ha rossz, majd a következő cserénél váltok. De tényleg nem éreztem különbséget. De az is igaz, hogy évente akkor is lecseréltem, ha csak 6 ezret ment a gép.
astra Elküldve Január22, 2008 Elküldve Január22, 2008 Üdv mindenkinek ! Látom kicsit egymásnak estek a kollégák, úgyhogy lazításként szeretném elmondani, hogy egy olyan probléma megoldása sikerült itt a fórumon keresztül, melybe már kezdtem belenyugodni. A bizonyos "klattyogó" , dízeles motorhangról van szó, ami egy 1.4-es motortól nem túl egészséges. A szerelők széttárták a karjukat, és közölték velem, hogy minden rendben, ez ilyen természetesen. Aztán elolvastam a 123. oldalon a kartergáz visszavezető tisztításáról szóló véleményeket, és hétvégén én is megtettem. Hát volt benne anyag ! És láss csodát, amivel 2 évig szenvedtem, az egycsapásra megszűnt. Szép, egészséges motorhang. Köszönöm mindenkinek a segítséget ! Láttam, korábban sok vitát váltott ki az Opel 10W40-es olaj is. Nekem a kezdetben Mobil1 volt benne, de aztán áttértem a GM-re. Nem vettem észre különbséget, és 100 ezer km eddig hiba nélkül bele ment a kocsiba. Igaz, 13-15 ezrenként le is cserélem a szűrővel együtt. Szóval nekem 3 alatt bevált. nekem már a második autom megy vele télen nyáron gond nélkül.
opel16v Elküldve Január22, 2008 Elküldve Január22, 2008 pedig a kannás GM 10W40 nem éppen az ajánlott kategória... elég szemét minőség (kb tesco gazdaságos kategória). hosszabb távon biztos megbosszúlja magát.
Recommended Posts