Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Ide azért irok hogy legyen mit..... :lol:

Akinek kell progi jelentkezzen..... csak privibe.szigoruan.

segitek mindekinek akinek tudok..

feldobok egy astra-g hibát aki tudja a választ nyugodtan irjon.

találos kérdés.

gyorsitasz Astra-G legyen x16xel vagy Z motor.

1000-2000 között bedadog terhelésre majd utána jo

hibakod nincs tech2-vel nézve.

Segitség legalább egy héten 2-3-at vesznek belöle. :huh:

Csak nem az EGR szelep? Lassan nekem is esedékes.............

Link to comment
Megosztás:

Válasz helyes de

ha valaki érzi hogy gyujtás sem normális mondjuk az terhelés nélkül is elöjön akkor gyújtáshid csere

mind a 2 kettö ocsó

Élmény olvasni a soraidat...Egy biztos jó dolog az a TECH2!!! :huh:

Szervíz-tapasztalatom van 2 megyében....céges és magán autó egyaránt...

Még nem találkoztam olyan szervízzel ahol megpróbáltak volna az említett szelepet és a hozzátartozó járatokat tisztítani...kényelmesebb egy kb.50eHuf értékű alkatrészt kicserélni Tech2 hiba kiolvasás után...ja és gyorsabb is...

A céges Astrák szinte mindegyikében cserélték 50-70e km közt...egyiknél sem próbálkoztak tisztítani...minek... a cég fizeti úgyis...a szelep meg eladó...

Barátom Astra-G-je berángatott kb. 4 évvvel ezelőtt...elvitte szakszervízbe...

ismerőshöz(!)....Tech2 csatlakoztatva...diagnózis:EGR csere...árajánlat :csak neki, csak most 35.000,-Ft...persze nem volt ennyi pénze és elpanaszolta nekem....

Kivettem a szelepet...szakszerűen megtisztítottam valamint a hozzátartozó járatokat ...nem írom le a spray márkáját mert én nem üzletelek vele...elég annyit róla, hogy a szakszervízben még csak nem is hallottak róla...neten rendeltük...nem olcsó... :lol:

Ott még mindig nitrohigítót meg féktisztítót használnak... :)

Az autó azóta tökéletes és csak duma , hogy a korom miatt bekopott a szelep tengelye...Biztosan van olyan is 150.000km után....

Amerikai ajánlás szintén : évente ( 30.km) ajánlott tisztítani...még nem találkoztam olyan szervízzel amelyik kitakarította volna....csak csere...

Amúgy ez a szelep az USA-ban 30-40 $...és mégis tisztítják....

Link to comment
Megosztás:

Ott még mindig nitrohigítót meg féktisztítót használnak... :)

Az autó azóta tökéletes és csak duma , hogy a korom miatt bekopott a szelep tengelye...Biztosan van olyan is 150.000km után....

A féktisztító tökéletes a tisztításra, meg a brigéciol is :) nem kell hozzá drága ilyenolyan csodatisztító :huh:

Be kell áztatni egy napra, és csodaszép fémtiszta lesz :D

Az meg nem duma, hogy kikopik a koromtól a szelep szára. Sajátomét is láttam, az kb 120e km-nél hányta

el magát teljesen (pedig előtte volt pucolva), hugom G Astrájában pedig 80e km-nél hányta össze magát

a szelep teljesen, a szára lötyögött a perselyben. Sajnos ezeket már hiába pucolod, nem lesz jó.

Azt meg lehet ugyan csinálni, hogy minden olajcserénél kiveszed az AGR szelepet, és kipucolod, de most

őszintén: ki ér erre rá? az meg hogy szervízben csináltasd... két ilyen tisztítás árából meglenne az új szelep :lol:

Link to comment
Megosztás:

Élmény olvasni a soraidat...Egy biztos jó dolog az a TECH2!!! :huh:

Szervíz-tapasztalatom van 2 megyében....céges és magán autó egyaránt...

Még nem találkoztam olyan szervízzel ahol megpróbáltak volna az említett szelepet és a hozzátartozó járatokat tisztítani...kényelmesebb egy kb.50eHuf értékű alkatrészt kicserélni Tech2 hiba kiolvasás után...ja és gyorsabb is...

A céges Astrák szinte mindegyikében cserélték 50-70e km közt...egyiknél sem próbálkoztak tisztítani...minek... a cég fizeti úgyis...a szelep meg eladó...

Barátom Astra-G-je berángatott kb. 4 évvvel ezelőtt...elvitte szakszervízbe...

ismerőshöz(!)....Tech2 csatlakoztatva...diagnózis:EGR csere...árajánlat :csak neki, csak most 35.000,-Ft...persze nem volt ennyi pénze és elpanaszolta nekem....

Kivettem a szelepet...szakszerűen megtisztítottam valamint a hozzátartozó járatokat ...nem írom le a spray márkáját mert én nem üzletelek vele...elég annyit róla, hogy a szakszervízben még csak nem is hallottak róla...neten rendeltük...nem olcsó... :lol:

Ott még mindig nitrohigítót meg féktisztítót használnak... :)

Az autó azóta tökéletes és csak duma , hogy a korom miatt bekopott a szelep tengelye...Biztosan van olyan is 150.000km után....

Amerikai ajánlás szintén : évente ( 30.km) ajánlott tisztítani...még nem találkoztam olyan szervízzel amelyik kitakarította volna....csak csere...

Amúgy ez a szelep az USA-ban 30-40 $...és mégis tisztítják....

Szerintem félre értetted amit akartam ezzel mondani.Lényegtelen

Egr szelepbe ne menjünk bele. kicsit hosszú lenne elmagyarázni dolgokat róla.

Tisztitás stb..

Kb olyan hogy kenjük be sárral ,azt jó lesz.

Amugy ha rám hallgatsz Tanács és nem akarlak megbántani: Egr szelepha megkopik lökdösi a kipufogógáz vissza a tengelyt ezáltal hullámzik az alapjárata.

Láttam olyat aminek a tekercse ment szét volt olyan amit csak tisztitani kellett és jó lett.

És nem reklám hanem segitség másnak

a 2 különbözik egymástól

Mert én olyan dolgokat osztok meg a hallgatókkal amiket a gm nem mond el pl hibaolvasás egyszerű módón.Bátran kérdezz meg másik embert a forumban aki ismer engem.Usa ide vagy oda voltam kint elegem is lett.

Te összetéveszted a Pesti márkaszervizben dolgozó embereket akik csak apénzre hajtanak.

Link to comment
Megosztás:

Üdv.!

Nálam is sokat vacakolt az AGR, december elején egy tisztítás után visszaraktuk, viszont alá egy kis rézlemez került. A motor lelki egyensúlya rögtön helyreállt, aznap ugyan még „sárgalámpázott”. A másnap reggeltől azóta eltelt kb. 1,5 hónap során viszont egyszer sem villant fel a sárga lámpa, az autó tökéletesen működik AGR nélkül. Talán kevésbé egészséges a kipufogógáz, de úgy mondják (opel16v mester is itt régebben), hogy még így is megütheti zöldkártya-szintet. Szóval, én egyelőre nem érzem hátrányát a lezárt AGR-nek (vagy csak a sárgalámpám halt meg :lol: ). Az AGR-el egyébként az a legnagyobb bajom, hogy az idő előrehaladtával, ahogy a gép elkezdi csipegetni az olajat, egyre sűrűbben lesz baj vele. Azt aláírnám, hogy az autó élettartama alatt egyszer-kétszer cseréljem, de hogy évente, vagy még sűrűbben – azért így húzós (anyagilag is, meg komfortérzésben is). :huh:

Link to comment
Megosztás:

Nálam is sokat vacakolt az AGR, december elején egy tisztítás után visszaraktuk, viszont alá egy kis rézlemez került. A motor lelki egyensúlya rögtön helyreállt, aznap ugyan még „sárgalámpázott”. A másnap reggeltől azóta eltelt kb. 1,5 hónap során viszont egyszer sem villant fel a sárga lámpa, az autó tökéletesen működik AGR nélkül. Talán kevésbé egészséges a kipufogógáz, de úgy mondják (opel16v mester is itt régebben), hogy még így is megütheti zöldkártya-szintet. Szóval, én egyelőre nem érzem hátrányát a lezárt AGR-nek (vagy csak a sárgalámpám halt meg :lol: ). Az AGR-el egyébként az a legnagyobb bajom, hogy az idő előrehaladtával, ahogy a gép elkezdi csipegetni az olajat, egyre sűrűbben lesz baj vele. Azt aláírnám, hogy az autó élettartama alatt egyszer-kétszer cseréljem, de hogy évente, vagy még sűrűbben – azért így húzós (anyagilag is, meg komfortérzésben is). :huh:

sárga lámpát ellenőrizheted gyújtás ráadásnál :)

X-es motornál mindenképpen megüti AGR nélkül is a zk szintet ;)

Z-snél nemtom, ilyen irányú tapasztalatokat még nem hallottam :)

Bár jelenleg így is a legtöbb zk állomáson alap értékeket írnak

be a lapra, lusták átmásolni a slipről :D

Link to comment
Megosztás:

sárga lámpát ellenőrizheted gyújtás ráadásnál :)

X-es motornál mindenképpen megüti AGR nélkül is a zk szintet :D

Z-snél nemtom, ilyen irányú tapasztalatokat még nem hallottam :)

Bár jelenleg így is a legtöbb zk állomáson alap értékeket írnak

be a lapra, lusták átmásolni a slipről :D

Üdv.!

Persze, hogy jó a sárga lámpám :huh: , csak arra akartam ezzel utalni, hogy a legtöbb helyen (szervizesek is) azt mondják, hogy ez így nem természetes (mondjuk nekem az... ;) ); világítani, be-be kellene villogni a hibajelzőnek. Szóval, ha eddig nem csinálta, reménykedem benne, hogy ezután is „csöndben” fog maradni. Zöldkártyás jövőre lesz a gép (Z14XE), legalább addig nyugalmam van... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Üdv.!

Persze, hogy jó a sárga lámpám :huh: , csak arra akartam ezzel utalni, hogy a legtöbb helyen (szervizesek is) azt mondják, hogy ez így nem természetes (mondjuk nekem az... :) ); világítani, be-be kellene villogni a hibajelzőnek. Szóval, ha eddig nem csinálta, reménykedem benne, hogy ezután is „csöndben” fog maradni. Zöldkártyás jövőre lesz a gép (Z14XE), legalább addig nyugalmam van... :lol:

Ha z14xe kitudod villogtattni a hibát :)

Link to comment
Megosztás:

A féktisztító tökéletes a tisztításra, meg a brigéciol is :) nem kell hozzá drága ilyenolyan csodatisztító :lol:

Be kell áztatni egy napra, és csodaszép fémtiszta lesz :D

Az meg nem duma, hogy kikopik a koromtól a szelep szára. Sajátomét is láttam, az kb 120e km-nél hányta

el magát teljesen (pedig előtte volt pucolva), hugom G Astrájában pedig 80e km-nél hányta össze magát

a szelep teljesen, a szára lötyögött a perselyben. Sajnos ezeket már hiába pucolod, nem lesz jó.

Azt meg lehet ugyan csinálni, hogy minden olajcserénél kiveszed az AGR szelepet, és kipucolod, de most

őszintén: ki ér erre rá? az meg hogy szervízben csináltasd... két ilyen tisztítás árából meglenne az új szelep :)

Nem érdekük, hogy pucolgassák.

1, koszos munka, bibelődni kell vele

2, az új szelep eladása/beszerelése jobban megéri, kivesz, berak, és nem is piszkos munka + felszámolnak csomó munkaidőt is, mert meálapították a hibát :huh:

Link to comment
Megosztás:

Szerintem félre értetted amit akartam ezzel mondani.Lényegtelen

Egr szelepbe ne menjünk bele. kicsit hosszú lenne elmagyarázni dolgokat róla.

Tisztitás stb..

Kb olyan hogy kenjük be sárral ,azt jó lesz.

Amugy ha rám hallgatsz Tanács és nem akarlak megbántani: Egr szelepha megkopik lökdösi a kipufogógáz vissza a tengelyt ezáltal hullámzik az alapjárata.

Láttam olyat aminek a tekercse ment szét volt olyan amit csak tisztitani kellett és jó lett.

És nem reklám hanem segitség másnak

a 2 különbözik egymástól

Mert én olyan dolgokat osztok meg a hallgatókkal amiket a gm nem mond el pl hibaolvasás egyszerű módón.Bátran kérdezz meg másik embert a forumban aki ismer engem.Usa ide vagy oda voltam kint elegem is lett.

Te összetéveszted a Pesti márkaszervizben dolgozó embereket akik csak apénzre hajtanak.

Bocsi..ez egy fórum..itt mindenki elmodhatja a véleményét és tapasztalatokat oszt meg a többiekkel...

Elnézést kérek ha valami olyat írtam ami esetleg bántó lehet Rád nézve ...Hidd el nem annak szántam...Azokról a szervizekről írtam ahol megfordultam és elég rossz az élmény...

Maximálisan támogatom, hogy szakemberek is legyenek a sorainkban...SŐT!!!

A reklámot a tisztítószerrel kapcsolatban írtam....és nem az alkatrészekről szól a dolog...engem is érdekel megbízható gyári garis alkatrész olcsóbban ... :huh:

Az EGR szeleppel kapcsolatos tapasztalat pedig sajnos ilyen.....a legtöbb feleslegesen kicserélve...

Nyugodtan elmagyarázhatsz bármit a szeleppel sőt az egész autó működésével kapcsolatban is de lehet, hogy felesleges mert gyakorló műszaki ember vagyok...(mikroelektronika, elektro-pneumatika, automatizálás, gyártástechnológia, erősáramú teljesítményelektronika,...stb)......

Mindent megértek ami műszaki ...nyugodtan jöhet angolul is.... :lol:

Amúgy GM anyagokat rengeteget lehet találni a neten...csak tudni kell, hogy hol... :)

a szervízekről még talán annyit, hogy nem kell Pestig menni ...a céges autók a legjobb "kuncsaftok".....

Link to comment
Megosztás:

Ha z14xe kitudod villogtattni a hibát :lol:

Üdv.!

Ez a villogtatás nálam nem annyira játszik. Tehát, ha jól értem: fék + full gáz + ráadni a gyújtást. Na ezek után a villáskulcsos piktogramom valóban villog, de semmi szünet, az idők végeztéig így csinálná..., pedig Z14XE.

Szóval, ilyenkor mi a helyzet (vagy benéztem valamit? :huh: )?

Link to comment
Megosztás:

A féktisztító tökéletes a tisztításra, meg a brigéciol is :) nem kell hozzá drága ilyenolyan csodatisztító :huh:

Be kell áztatni egy napra, és csodaszép fémtiszta lesz :D

Az meg nem duma, hogy kikopik a koromtól a szelep szára. Sajátomét is láttam, az kb 120e km-nél hányta

el magát teljesen (pedig előtte volt pucolva), hugom G Astrájában pedig 80e km-nél hányta össze magát

a szelep teljesen, a szára lötyögött a perselyben. Sajnos ezeket már hiába pucolod, nem lesz jó.

Azt meg lehet ugyan csinálni, hogy minden olajcserénél kiveszed az AGR szelepet, és kipucolod, de most

őszintén: ki ér erre rá? az meg hogy szervízben csináltasd... két ilyen tisztítás árából meglenne az új szelep :lol:

Teljesen igaza van....valószínű rosszul fogalmaztam a lerakódott égéstermék ( korom..stb)miatt előbb utóbb elkopik vagy megszorul a tengely... ha elkopott és egyértelmű akkor hiába pucolják...akkor csere...

Én arról írtam, hogy meg sem próbálják pucolni....pont azért amit írtál...idő...

Inkább azokra az esetekre gondoltam amikor a tisztítás még segít...

Amúgy átlagosan 70e-100e km bír egy ilyen szelep... általában...

Apropó pucolás...nemcsak a szelepet kell kipucolni...az érintett járatokat is..

ez már bonyolultabb....van erre is külön célszerszám...de ezt Te biztosan tudod a gyakorlatból is... :)

Link to comment
Megosztás:

Üdv.!

Ez a villogtatás nálam nem annyira játszik. Tehát, ha jól értem: fék + full gáz + ráadni a gyújtást. Na ezek után a villáskulcsos piktogramom valóban villog, de semmi szünet, az idők végeztéig így csinálná..., pedig Z14XE.

Szóval, ilyenkor mi a helyzet (vagy benéztem valamit? :huh: )?

Akkor nincs hiba

ennyi

Link to comment
Megosztás:

Elnézést kérek ha valami olyat írtam ami esetleg bántó lehet Rád nézve ...Hidd el nem annak szántam...Azokról a szervizekről írtam ahol megfordultam és elég rossz az élmény...

Maximálisan támogatom, hogy szakemberek is legyenek a sorainkban...SŐT!!!

A reklámot a tisztítószerrel kapcsolatban írtam....és nem az alkatrészekről szól a dolog...engem is érdekel megbízható gyári garis alkatrész olcsóbban ... :huh:

Az EGR szeleppel kapcsolatos tapasztalat pedig sajnos ilyen.....a legtöbb feleslegesen kicserélve...

Nyugodtan elmagyarázhatsz bármit a szeleppel sőt az egész autó működésével kapcsolatban is de lehet, hogy felesleges mert gyakorló műszaki ember vagyok...(mikroelektronika, elektro-pneumatika, automatizálás, gyártástechnológia, erősáramú teljesítményelektronika,...stb)......

Mindent megértek ami műszaki ...nyugodtan jöhet angolul is.... :lol:

Amúgy GM anyagokat rengeteget lehet találni a neten...csak tudni kell, hogy hol... :)

a szervízekről még talán annyit, hogy nem kell Pestig menni ...a céges autók a legjobb "kuncsaftok".....

Link to comment
Megosztás:

én azért jöttem a forumba hogy az embereknek akik olvassák segitséget, utmutatást adjak mit hogyan kéne csinálni.

probálunk uj dolgokat megtanulni és azt tovább adni másoknak nem ugy mint a multik akik csak business-t látnak mindenben.

Remélem olvassák ezt a gm-es kolégák ez nekik is szol.Én mindig megtalálható leszek a forumban minden nap aki szeretne tanácsot kérni tölem és kollégáimtol szivesen segitünk bárkinek bármit.Azt hiszem igy lenne helyes embernek lenni.(segiteni másoknak.)Remélem mindenki számára világos volt nem pénz nálunk az elsdöleges hanem a kuncsaft meg legyen elégedve.

Örömmel látunk itt a fórumon! :huh:

Link to comment
Megosztás:

De kár,hogy sok "szak"szervízben nem így gondolkodnak! :huh:

tehát hogy mindenkinek világos legyen ujbol aki eddig nem figyelt

Z és Y motorkoddal felszerelt opeles autokból hibakód kiolvasás Tech 2 nélkül a következö:

fék meg full gázpedál benyomása utána gyujtás.

ha folyamatosan villog megszakitás nélkül akkor nincs hiba .

Link to comment
Megosztás:

Elnézést kérek ha valami olyat írtam ami esetleg bántó lehet Rád nézve ...Hidd el nem annak szántam...Azokról a szervizekről írtam ahol megfordultam és elég rossz az élmény...

Maximálisan támogatom, hogy szakemberek is legyenek a sorainkban...SŐT!!!

A reklámot a tisztítószerrel kapcsolatban írtam....és nem az alkatrészekről szól a dolog...engem is érdekel megbízható gyári garis alkatrész olcsóbban ... :huh:

Az EGR szeleppel kapcsolatos tapasztalat pedig sajnos ilyen.....a legtöbb feleslegesen kicserélve...

Nyugodtan elmagyarázhatsz bármit a szeleppel sőt az egész autó működésével kapcsolatban is de lehet, hogy felesleges mert gyakorló műszaki ember vagyok...(mikroelektronika, elektro-pneumatika, automatizálás, gyártástechnológia, erősáramú teljesítményelektronika,...stb)......

Mindent megértek ami műszaki ...nyugodtan jöhet angolul is.... :lol:

Amúgy GM anyagokat rengeteget lehet találni a neten...csak tudni kell, hogy hol... :)

a szervízekről még talán annyit, hogy nem kell Pestig menni ...a céges autók a legjobb "kuncsaftok".....

Hogy lezárjuk ezt a témát egr szelep ide vagy oda

embereknek kialakul egy vélemény ezekröl a dolgokról

ki mennyire huzza le a másikat stb..

sajnos hogy ilyen világot élünk én ez ellen küzdök

sajnos néha ugy érzem reméytelenül

én azért jöttem a forumba hogy az embereknek akik olvassák segitséget, utmutatást adjak mit hogyan kéne csinálni.

probálunk uj dolgokat megtanulni és azt tovább adni másoknak nem ugy mint a multik akik csak business-t látnak mindenben.

Remélem olvassák ezt a gm-es kolégák ez nekik is szol.Én mindig megtalálható leszek a forumban minden nap aki szeretne tanácsot kérni tölem és kollégáimtol szivesen segitünk bárkinek bármit.Azt hiszem igy lenne helyes embernek lenni.(segiteni másoknak.)Remélem mindenki számára világos volt nem pénz nálunk az elsdöleges hanem a kuncsaft meg legyen elégedve.

Ez jó ötlet, és máris sok hasznos tanáccsal láttál el minket.

Csak sajnos nem mindenkinek olyan a hozzálássa, mint Neked.

Link to comment
Megosztás:

Elnézést kérek ha valami olyat írtam ami esetleg bántó lehet Rád nézve ...Hidd el nem annak szántam...Azokról a szervizekről írtam ahol megfordultam és elég rossz az élmény...

Maximálisan támogatom, hogy szakemberek is legyenek a sorainkban...SŐT!!!

A reklámot a tisztítószerrel kapcsolatban írtam....és nem az alkatrészekről szól a dolog...engem is érdekel megbízható gyári garis alkatrész olcsóbban ... :huh:

Az EGR szeleppel kapcsolatos tapasztalat pedig sajnos ilyen.....a legtöbb feleslegesen kicserélve...

Nyugodtan elmagyarázhatsz bármit a szeleppel sőt az egész autó működésével kapcsolatban is de lehet, hogy felesleges mert gyakorló műszaki ember vagyok...(mikroelektronika, elektro-pneumatika, automatizálás, gyártástechnológia, erősáramú teljesítményelektronika,...stb)......

Mindent megértek ami műszaki ...nyugodtan jöhet angolul is.... :lol:

Amúgy GM anyagokat rengeteget lehet találni a neten...csak tudni kell, hogy hol... :)

a szervízekről még talán annyit, hogy nem kell Pestig menni ...a céges autók a legjobb "kuncsaftok".....

Hogy lezárjuk ezt a témát egr szelep ide vagy oda

embereknek kialakul egy vélemény ezekröl a dolgokról

ki mennyire huzza le a másikat stb..

sajnos hogy ilyen világot élünk én ez ellen küzdök

sajnos néha ugy érzem reméytelenül

én azért jöttem a forumba hogy az embereknek akik olvassák segitséget, utmutatást adjak mit hogyan kéne csinálni.

probálunk uj dolgokat megtanulni és azt tovább adni másoknak nem ugy mint a multik akik csak business-t látnak mindenben.

Remélem olvassák ezt a gm-es kolégák ez nekik is szol.Én mindig megtalálható leszek a forumban minden nap aki szeretne tanácsot kérni tölem és kollégáimtol szivesen segitünk bárkinek bármit.Azt hiszem igy lenne helyes embernek lenni.(segiteni másoknak.)Remélem mindenki számára világos volt nem pénz nálunk az elsdöleges hanem a kuncsaft meg legyen elégedve.

Örülök, hogy vannak még ilyen emberek...

Autószerelőhöz viszem én is az autómat ha gond van...(kivéve az apróbb javítások és tisztítások valamint kisebb elektromos javítások esetén) azért mert megbízom Benne és mindig segít ...

Jó és tapasztalt szakember és jól felszerelt műhelye van...

Soha nem "vitatkozom" Vele a munkadíjban.. mert tudom, hogy tényleg elvégzi a szükséges melót...és nem húz le soha...mert tudja , hogy visszafogok menni máskor is és ajánlani fogom minden ismerősömnek....

Amúgy van jó és megbízható szakember a szakszervízekben is....sajnos nekik nincs annyi pénzük, hogy vállalkozzanak...ezt használják ki a szervíztulajdonosok....Ez a magyar valóság....

Gondolom Neked is akad jó néhány elégedett ügyfeled .... így csörög a mobil állandóan... :) Jó munkát!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.