Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Ezeket a kódokat hol lehet megnézni? Neten keresgettem az instrukciók alapján, de nem találtam. :huh:

Előre is köszönöm.

Google

beirod a hibakodot

És magyarlapokon keresed

kidobja higgyyyééé nekem.

Elküldve
Ezeket a kódokat hol lehet megnézni? Neten keresgettem az instrukciók alapján, de nem találtam. :huh:

Előre is köszönöm.

Üdv.!

Itten vannak mindenféle okosságok: Hibakódok :lol:

Elküldve
Sziasztok!

Van egy '99 1.4 G Astra Caravanom. Kb 3 hét óta furcsa dolgot csinál. Először azt vettem észre, hogy alacsony fordulatnál, kicsi terhelésnél (pl amikor teljesen egyenletes tempóban haladok városban 50-60-nal 5.-ben) elkezdett rángatni az autó. Ilyenkor ha lelépek vagy rálépek a gázra, minha mi sem történt volna megy normálisan.

Tegnap alaposabban megnéztem mikor mit csinál:

Ezt a jelenséget csak meleg motornál csinálja. Teljesen mindegy milyen fokozatban,a lényeg a kis terhelés, alacsony fordulat (kb 2000-ig). Álló helyzetben üresben ha nagyon lassan adom a gázt és pl 1500-on "tartom" a fordulatot, vagyis inkább a lábam a pedálon ebben a helyzetben, akkor a fordulat leesik alapjáratra, majd vissza 1500-ra és így ingázik oda vissza. Ezt kb 1000-2000-es fordulat között teszi. Fölötte minden jó és az alapjárat is teljesen jó. Az autóval minden nap kb 150 km-t autózom országúton, a jelenség egyre erősebben jelentkezik.

Találkozott valaki hasonló problémával?

Milyen jellegű lehet a gond: elektromos (hibalámpa, kód nincs), dugulás, lyukas cső valahol, AGR szelep?

Sziasztok!

A fenti problémámmal kapcsolatban megnéztem és megcsináltam minden eddig ajánlottat. Kitisztítottam a fojtószelepházat, kartergázcsöveket, vettem injektortisztítót (most fog elfogyni a teletankba öntött).

A kísérleteknek eredménye nem lett, a fenti jelenség talán még erősebben jelentkezik.

Emellett azt vettem észre, hogy ha nagyon óvatosan próbálom emelni az fordulatot a gázpedállal, akkor az alapjárati fordulat hirtelen felugrik kb 1500-ra és visszafelé ugyanilyen hirtelen esik vissza. Olyan mintha hiányozna a kb 850-1500 fordulat közötti tartomány.

Ha lehúzom a lambdaszondát, akkor a rángatás mintha nem jelentkezne. Szerintetek ebben az esetben (vészüzem) a szabályozásból csak a labda szondával nem foglakozik, vagy egyéb jeladókat sem vesz figyelembe (szeretném a lambdaszondát ki/bezárni a problémakörből mielőtt vennék egyet)?

Esetleg más ötletetek van?

Köszönöm!

Elküldve
Sziasztok!

A fenti problémámmal kapcsolatban megnéztem és megcsináltam minden eddig ajánlottat. Kitisztítottam a fojtószelepházat, kartergázcsöveket, vettem injektortisztítót (most fog elfogyni a teletankba öntött).

A kísérleteknek eredménye nem lett, a fenti jelenség talán még erősebben jelentkezik.

Emellett azt vettem észre, hogy ha nagyon óvatosan próbálom emelni az fordulatot a gázpedállal, akkor az alapjárati fordulat hirtelen felugrik kb 1500-ra és visszafelé ugyanilyen hirtelen esik vissza. Olyan mintha hiányozna a kb 850-1500 fordulat közötti tartomány.

Ha lehúzom a lambdaszondát, akkor a rángatás mintha nem jelentkezne. Szerintetek ebben az esetben (vészüzem) a szabályozásból csak a labda szondával nem foglakozik, vagy egyéb jeladókat sem vesz figyelembe (szeretném a lambdaszondát ki/bezárni a problémakörből mielőtt vennék egyet)?

Esetleg más ötletetek van?

Köszönöm!

EGR szelep.

Sárga lámpázik már?

Elküldve
lambdaszondát ki/bezárni a problémakörből mielőtt vennék egyet

lambda jelét szépen ki lehet mérni az erre illetékes műhelyekben szkóppal.

ott megmondják biztosra, hogy csereérett-e a szonda.

másik ötlet amit wessz is mondott, az EGR szelep hibája lehet.

illetve jó lenne még a benyaszűrőt cserélni, ha sikerült kijárni a proteces benyát.

Elküldve
Sziasztok!

A fenti problémámmal kapcsolatban megnéztem és megcsináltam minden eddig ajánlottat. Kitisztítottam a fojtószelepházat, kartergázcsöveket, vettem injektortisztítót (most fog elfogyni a teletankba öntött).

A kísérleteknek eredménye nem lett, a fenti jelenség talán még erősebben jelentkezik.

Emellett azt vettem észre, hogy ha nagyon óvatosan próbálom emelni az fordulatot a gázpedállal, akkor az alapjárati fordulat hirtelen felugrik kb 1500-ra és visszafelé ugyanilyen hirtelen esik vissza. Olyan mintha hiányozna a kb 850-1500 fordulat közötti tartomány.

Ha lehúzom a lambdaszondát, akkor a rángatás mintha nem jelentkezne. Szerintetek ebben az esetben (vészüzem) a szabályozásból csak a labda szondával nem foglakozik, vagy egyéb jeladókat sem vesz figyelembe (szeretném a lambdaszondát ki/bezárni a problémakörből mielőtt vennék egyet)?

Esetleg más ötletetek van?

Köszönöm!

Pont a mai napon cseréltem Astra-G-be EGR szelepet

Ugyanigy kezdödött, majd egy idő után sárgalámpázni fog.

Elküldve

Sziasztok!

Köszönöm a hozzászólásokat!

Sárga lámpázik már?

Igen, van lámpa, de ennek más a forrása. Időnként kb 120km/h feletti tartós tempónál a lambda szonda dob hibát. Ezzel van tele a hibatároló. Még az eredeti van benne, az autóban 210000km van, fárad már szegény. De nem akartam ezzel kezdeni, ne erre harapjon rá mindenki. Persze ettől még lehet ez a megoldás.

lambda jelét szépen ki lehet mérni az erre illetékes műhelyekben szkóppal.

ott megmondják biztosra, hogy csereérett-e a szonda.

Ez igaz, csak azon gondolkodom itt nálunk hol értenek tényleg hozzá. Szkópom nekem is van villamos ember lévén, de nem tudok ítéletet mondani. Lehet, hogy megpróbálok kölcsönbe egy körre kérni szondát.

Addig is EGR szelep. Segítene-e az itt leírt takarítás/lezárás? Ezt talán én is meg tudnám oldani.

Illetve a benzinszűrőt is kicserélem, biztos ez is megérett rá.

Elküldve
Sziasztok!

Köszönöm a hozzászólásokat!

Igen, van lámpa, de ennek más a forrása. Időnként kb 120km/h feletti tartós tempónál a lambda szonda dob hibát. Ezzel van tele a hibatároló. Még az eredeti van benne, az autóban 210000km van, fárad már szegény. De nem akartam ezzel kezdeni, ne erre harapjon rá mindenki. Persze ettől még lehet ez a megoldás.

Ez igaz, csak azon gondolkodom itt nálunk hol értenek tényleg hozzá. Szkópom nekem is van villamos ember lévén, de nem tudok ítéletet mondani. Lehet, hogy megpróbálok kölcsönbe egy körre kérni szondát.

Addig is EGR szelep. Segítene-e az itt leírt takarítás/lezárás? Ezt talán én is meg tudnám oldani.

Illetve a benzinszűrőt is kicserélem, biztos ez is megérett rá.

Meg ne probáld lezárni mert sárga lámpázni fog.

Lambdaszondát tudok adni nem egy nagy összeg.

De ha azt irta ki akkor az is csere.

Elküldve
Igen, van lámpa, de ennek más a forrása. Időnként kb 120km/h feletti tartós tempónál a lambda szonda dob hibát. Ezzel van tele a hibatároló. Még az eredeti van benne, az autóban 210000km van, fárad már szegény. De nem akartam ezzel kezdeni, ne erre harapjon rá mindenki. Persze ettől még lehet ez a megoldás.

Igen, akkor nagy valószínűség szerint a lambda szonda (is) lesz az... csakis gyárit tegyél bele,

mert az utángyártott cuccok sokszor alapból szarok, vagy pár hónap után murdálnak meg.

Ha mégis AGR hiba is, megpróbálhatod kipucolni, de ha ki van kopva a tengelye, akkor

mindegy neki, meg fog szorulni pucolás után is.

Egyébként ennyi km után ha mindegyik gyári, akkor valszeg mindkettő szar :huh:

Elküldve

Sziasztok!

... csakis gyárit tegyél bele,

mert az utángyártott cuccok sokszor alapból szarok, vagy pár hónap után murdálnak meg.

Én is ezt hallottam, de melyik az eredeti?

wessz te is eredetit tudsz?

Ezt az AGRt tényleg nem lehet lezárni? Pech! Ez se olcsó tétel!

Egyébként a lambdát már évek óta kifogásolja, de eddig a lámpán kívül másból nem vettem észre!

Hiába egyszer minden véget ér....

Köszönöm a válaszokat!

Elküldve
Én is ezt hallottam, de melyik az eredeti?

wessz te is eredetit tudsz?

Ezt az AGRt tényleg nem lehet lezárni? Pech! Ez se olcsó tétel!

Egyébként a lambdát már évek óta kifogásolja, de eddig a lámpán kívül másból nem vettem észre!

Hiába egyszer minden véget ér....

A GM hologramos csomagolású az eredeti :huh:

Le lehet zárni az AGR-t, annyi szépséghibája lesz, hogy a sárga lámpát néha

fel fogja dobni miatta, de nem áll vészprogramra. Tehát annyit elérhetsz a

lezárással, hogy nem fog a szelep miatt rángatni, viszont néha sárga fényben

fog úszni a műszerfal.

Elküldve
Meg ne probáld lezárni mert sárga lámpázni fog.

Lambdaszondát tudok adni nem egy nagy összeg.

De ha azt irta ki akkor az is csere.

Szia nálad mennyi az agr szelep x16xel- be? Neked boltod van vagy Opeléknél dolgozol esetleg?

Elküldve
Szia nálad mennyi az agr szelep x16xel- be? Neked boltod van vagy Opeléknél dolgozol esetleg?

51000Gyári

de 30000FT ért van gyári nálam 2 év garival

számlával.

X16XEL be o2szenzor gondolom 4 szálas az 17000FT gyári garival az is számlával

Elküldve
Az milyen problémára utal ha az autó olajbeöntő kupakjának az alja habos? A kocsi leállítása után kb 10 perccel néztem...

mikor volt olajcsere

milyen olaj volt benne elötte

milyen olaj lett bele töltve

megjegyzem (kiprobáltunk direkt egy suzuki swiften ilyen ALco 10w40-et) eredmény pár száz km után habos lett a kupak

Elküldve
mikor volt olajcsere

milyen olaj volt benne elötte

milyen olaj lett bele töltve

megjegyzem (kiprobáltunk direkt egy suzuki swiften ilyen ALco 10w40-et) eredmény pár száz km után habos lett a kupak

Opel szervízben volt olajcsere, a matrica szerint Castrol Powertec 10W-40... 20 ezerrel ezelőtt.... Mielőtt megköveznétek: sajnos a cégnél betartották a 30 ezres szervízintervallumot ami véleményem szerint is irreálisan sok (a kocsi tavaly nyár óta futott 20 ezret) Most 140e van benne. Olajat, hűtővizet nem fogyasztja. Legalábbis 1500 km alatt a nívópálca alapján nem. Amúgy holnapután viszem olajcserére, már alig várom, de szerintem ő is. :huh:

Elküldve
Opel szervízben volt olajcsere, a matrica szerint Castrol Powertec 10W-40... 20 ezerrel ezelőtt.... Mielőtt megköveznétek: sajnos a cégnél betartották a 30 ezres szervízintervallumot ami véleményem szerint is irreálisan sok (a kocsi tavaly nyár óta futott 20 ezret) Most 140e van benne. Olajat, hűtővizet nem fogyasztja. Legalábbis 1500 km alatt a nívópálca alapján nem. Amúgy holnapután viszem olajcserére, már alig várom, de szerintem ő is. :huh:

sajnos hiba volt kifutattni 30 ezerig

még a 20 is sok

Nálunk a cégnél 15 ezernél cserélünk olajat még uj autónál is de volt hogy 18ezer volt.

Elküldve
sajnos hiba volt kifutattni 30 ezerig

még a 20 is sok

Nálunk a cégnél 15 ezernél cserélünk olajat még uj autónál is de volt hogy 18ezer volt.

Hát ja, szerintem is. A habosodás az elhasználódott olaj miatt van ezek szerint?

Elküldve
sejtésem szerint igen

Ezzel az olajcsere-szervízzel kapcsolatben....

Ha én 2-3 hónap után 2-3ekm-nél lecseréltetem az olajat, csak az olajat szervízben, akkor azt első szervíznek veszik? Ha igen akkor a következő 1 éves szervíz már nagyszervíz lessz 1 év 2-3 hónapossan? Mert ugy csinálnám, ha két első kisszervíz lene, hogy az új autóban lecseréltetném 2-3 km-nél, és a vétel után 1 évvel, majd a gari lejárta elött, azaz a véásárlás után 2 évvel....

Elküldve
Ezzel az olajcsere-szervízzel kapcsolatben....

Ha én 2-3 hónap után 2-3ekm-nél lecseréltetem az olajat, csak az olajat szervízben, akkor azt első szervíznek veszik? Ha igen akkor a következő 1 éves szervíz már nagyszervíz lessz 1 év 2-3 hónapossan? Mert ugy csinálnám, ha két első kisszervíz lene, hogy az új autóban lecseréltetném 2-3 km-nél, és a vétel után 1 évvel, majd a gari lejárta elött, azaz a véásárlás után 2 évvel....

benne van a szervízkönyvben minden vagy most nem értem?

Elküldve
benne van a szervízkönyvben minden vagy most nem értem?

Az van benne a szervízkönyvben, hogy kisszervíz a vásárlástól számítottan 30e km, vagy egy év, a következő szervíz azaz nagyszervíz 30ekm, vagy 2 év.

Namármost arra lennék kiváncsi, hogy ka 2-3 hónap múlva, azaz kb 2-3e km-esen elviszem első szervízbe, akkor ez kisszervíz lessz? És ha a következő szervízt 1 éve korában csináltaom meg kb 12ekm-el, akkor az már nagyszervíznek veszik?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.