Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Nekem a castrol txt nagyon jó volt bele 5w-30-as, aztán lecseréltem Mobil1 5w-40-re de szerintem ez nem olyan jó pedig szám szerint ez lenne jobb.Legközelebb megbróbálom a castrol "edgét " 0w-40 kváncsi leszek rá.Full sint.

Na a nullás viszkót pont nem ehhez a motorokhoz találták ki, full. szint. pedig létezik 5w -nél is :(

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olajcserével kapcsolatban egy kis vélemény.

Az Opel olaj szerintem is bizonytalan senki nem tudja a pontos eredetét meg gyanusan olcsó.Ami szerintem lényeges az a motortípushoz való viszkozitású olajat kell használni (10w-40 vagy 5W-40 vagy 5W-30) meg lehetőleg ismert olajgyártó olaja legyen ,aztán ha tudja az GM LL-A-025 dizelnél B-025 minőségi osztályt az sem hátrány.

Az olajfogyasztásról meg a szerelőmnek az a véleménye hogy az az autó aminél a hosszított olajcsere periódust alkalmazzák (30000KM) az enni fogja az olajat.Szerinte 15000-km -nél vagy 1-év csere.

Én a gyári olajat 5000-nél lecseréltettem ,most Valvoline SynPower GM 5W30 van benne .Az 5000 km -ig a nívón nem volt látható változás ,most a cserétől 2000-km telt el de a helyzet ugyanaz.Én mindig a nívó utolsó (4.)jelénél hagyom a szintet és melegen ugyanazon a helyen nézem .A szervízben előszeretettel töltik max fölé.Volt egy ismerősöm akinek egy ilyen túltöltés miatt kinyomta a főtengelycsapágyat és elég rendesen eluszott a motortér.

Élőző autómat 10 évig használtam Castrólt és Valvoline kapott 100000km után sem ette az olajat .

A kopogásról :én egyszer azt vettem észre ,hogy amikor magasabb viszkozitású olajat használtam hidegben kb 15mp-ig

elég furcsa hangja volt ez a hang az alacsonyabb paraméterü olaj használata után megszünt.

Link to comment
Megosztás:

Tom az 5w-30 is az volt.Szóval azt mondod ki se próbáljam?

Azt nem mondom, a Te döntésed.

Szerintem ehhez a motorhoz a nullás olaj túl híg, lehet hogy már jelentősebb olajfogyasztás is felléphet.

Hogy milyen viszkozitású olaj kell bele nagyban függ az illesztésektől, mennyire képes az olajfilm kitölteni az illesztési hézagokat a motornál. Az opel motorok sem egyforma illesztéssel készültek. Nullás viszkozítás pedig nagyon "folyékony", ezáltal nagyon vékony filmréteget képez olyan helyeken, ahol a réseket az olaj hivatott kitölteni.... :(

Link to comment
Megosztás:

Ne bánts! :(

Egyrészt azt gondoltam, drágább, másrészt így utána kell járni, hogy megvegyem, harmadrészt pedig tényleg azt gondoltam, hogy felesleges...

Pont az ilyen "félmegoldások sorozatától" válik az autó ill. a motor egy idő után sz.....rá!

Ha vmit. cserélsz és vannak a műveletnek szorosan hozzákapcsolódó vonzatai is, akkor azt sem hagyd figyelmen kívűl, mert különben az egész mit sem ér. Nem szabad a minőségen sem spórolni, hamar visszaüt ;)

Az olajszűrőt sem véletlen tervezték a motorhoz, friss olajhoz dukál a friss tiszta szűrő is!

Link to comment
Megosztás:

HELP!!!!

Ma amikor beindítottam az autót nem ment a szervó és a töltésjelző is világít! Mi lehet a probléma? Légyszi segítsetek! A szerelőmet nem tudom elérni - hétvége van. Ma voltam futómű beállításon, de közvetlen utána még jó volt!

Ha a mechanikus szervópumpád van, akkor elszakadt a hosszanti bordás szíj (ezt láthatod is

mindjárt a motortérben). Ha meg elektromos, akkor a generátorod murdált meg. Nem kötöttek

le kábelt a generátorról a futóműállításnál? ugyanis egy ideig akkuról is megy a rendszer, csak

aztán az akku megadja magát.

Link to comment
Megosztás:

Ha a mechanikus szervópumpád van, akkor elszakadt a hosszanti bordás szíj (ezt láthatod is

mindjárt a motortérben). Ha meg elektromos, akkor a generátorod murdált meg. Nem kötöttek

le kábelt a generátorról a futóműállításnál? ugyanis egy ideig akkuról is megy a rendszer, csak

aztán az akku megadja magát.

Elektromos a szervóm. Azóta sikerült elérnem a szerelőmet és azt mondta, hogy a generátor adta meg magát, a szervó meg azért ment el, mert közvetlen a töltés szálra van kötve. Hétfőn viszem javíttatni. Állítólag lehet javítani a generátort. Köszi a hozzászólást :(

Link to comment
Megosztás:

Elektromos a szervóm. Azóta sikerült elérnem a szerelőmet és azt mondta, hogy a generátor adta meg magát, a szervó meg azért ment el, mert közvetlen a töltés szálra van kötve. Hétfőn viszem javíttatni. Állítólag lehet javítani a generátort. Köszi a hozzászólást :(

A töltés szál meg közvetlen az akkura ;)

Lehet javítani a generátort, viszont ha cserélni kell dolgokat rajta, akkor 15-20ezer forinttal számolj minimum.

Link to comment
Megosztás:

HELP!!!!

Ma amikor beindítottam az autót nem ment a szervó és a töltésjelző is világít! Mi lehet a probléma? Légyszi segítsetek! A szerelőmet nem tudom elérni - hétvége van. Ma voltam futómű beállításon, de közvetlen utána még jó volt!

Diódahíd+fesz. szabályzó elszállt 99%, ezt így látatlanba borítékolom neked. ;)

Ugyanígy jártam, szervó megszünt, minden lámpa a műszerfalon kigyulladt(motor, abs, légzsák, stb..), hazértem vele, akksi full. lemerült.

Nálam mindkettőt cserélni kellett, utángyártott volt 14 ezer, gyári több mint duplája.

Javaslom a gyárit, ha az utángyártottat választod, akkor járó motornál helybenálláskor elfordítod a kormányt, a motor rpm az elektrohidraulikus rendszer nagy áramfelvétele miatt leesik, aztán visszaáll.

Gyári cucot betéve megjavult, olyan volt mint azelőtt!!

Jó tanácsként :(

Diódák nem cserélhetők (egybeöntve), csak komplett csere a megoldás.

Opel szervíznek nem kell bedőlni amikor az egész generátort ki akarják neked cserélni (cirka 70 ezer+munkadíj), mondván, hogy a fesz. szabályzó és az egyenirányitó a generátortól külön nem cserélhető. Nem a lóf.....szt. Csak jól le lehet vele húzni a parasztot......

Egyébként nem nagy cucc kicserélni, pár torx csavar (nagyon kis méretű) és három -négy forrasztás az egész.

A generátort levenni már kissé macerásabb, de simán szerelhető házilag, mellyel nem kevés rezsi órabér megspórolható.

Link to comment
Megosztás:

Megköszönném ha leírnád.

Ha csak ki akarod venni az űlést, az nem nagy dolog. Mielőtt nekifogsz áramtalaníts: az astráknál volt típushiba a pirotechnikai övfeszítő csatlakozójának (űlés alatt fekete színű csati, piros reteszeléssel és csatlakozókkal:övfeszítő, légzsák, űlésfűtés, -felszereltségtől függően) érintkezési hibája. Ha csak egy pillanatra is megszakad a kontakt, máris hibakódot generál és küldi a fedélzetinek, világítani fog folyamatosan a légzsák lámpád (amig ezt TEC-2 vel ki nem olvassák ill. ütik belőle).

Szóval, ha széthúzod és nem áramtalanítasz könnyen így járhatsz, de voltak olyan sorozatok is, ahol simán az űlés beállításakor is elmozdult az érintkező és hibakódot generált.

Ha mégis így járnál feltétlen olvastasd ki, mert így a légzsák(ok) sem fognak addig működni.

Ezt a csatit le tudod húzni az űlés aljáról (a műanyag fület lenyomva) majd a piros reteszelés oldása után széthúzható.

Ez a piros reteszelés eléggé nehezen enged!

Ha ezzel megvagy, told előre az űlést a sínen és hátul a sinben találsz két torx csavart.

Ezeket kell kicsavarni (40 es torx kulcs kell hozzá), majd a sinnel együtt az űlés hátrafelé lecsúsztatható.

Ekkor még fogja a biztonsági öv, de ezt nem kell lecsavarozni, mert annyit is enged, hogy az egész ülést övvel együtt kiveheted az autóból.

Ha tovább akarod bontani:

Van az ülésed oldalán egy műanyag borítás (az ajtó felől), ezt úgy tudod levenni, ha kicsavarod először az űlés alatt elől a műanyagnál lévő lemezcsavart.

Majd az öv előtt lévő különálló kis műanyag takarólapot kipattintod, ekkor az öv mögött van még egy lemezcsavar amit kicsavarsz, majd a támla állító tekerőjét kihúzod (ez lehet a nyéllel együtt jön ki, de lehet hogy csak a tekerője), aztán leveszed róla az egész műanyag borítást.

Ekkor már teljesen csupasz az űlésed körbe.

A támla állitó tekerő ha a nyéllel együtt jött ki, visszaszerelésnél kicsit türelemjáték lesz újra a helyére tolni, nem fogsz látni semmit csak érezni lehet amikor a helyére érkezett.

Nos nagyjából ennyi :(

Megjegyzem, ha a hifihez majd ki akarod venni a küszöb borítást, nos annak elengedhetetlen feltétele az űlés kivétele, aztán lehet a műanyag borítást lefejteni, ami egyben fut végig a hátsó űlés támlájáig.

Jó munkát hozzá ;)

Link to comment
Megosztás:

AGR szelep lezárásakor (házilag vékony lemezzel) többen is írták, hogy van sárga lámpás visszajelzés a motortól.

Ez folyamatosan világít, néha-néha felvillan, vagy ha már egyszer jelentkezett akkor úgy is marad?

Ha kieveszem az elzáró lemezt megszűnik a sárga visszajelzés, vagy ki kell üttetni a hibakódot TEC -2 vel?

Link to comment
Megosztás:

AGR szelep lezárásakor (házilag vékony lemezzel) többen is írták, hogy van sárga lámpás visszajelzés a motortól.

Ez folyamatosan világít, néha-néha felvillan, vagy ha már egyszer jelentkezett akkor úgy is marad?

Ha kieveszem az elzáró lemezt megszűnik a sárga visszajelzés, vagy ki kell üttetni a hibakódot TEC -2 vel?

Üdv.!

Nálam (Z14XE) most hétfőn ejtettük meg a lezárást, a sikertelen szeleptisztítás után. Aznap még folyamatosan világított a sárga lámpa, a másnapi első indításkor viszont már nem, és azóta is „csendben” van!

Lehet, hogy mégis sikerült feloldani a koszt a szelepben, és az nyitni-zárni tud (persze vakon), viszont az elektronika működőnek érzékeli.

Amit észrevettem: a motor alacsonyabb fordulatról harapósabb, dinamikusabb lett. Mondjuk erőteljesebb kigyorsításkor van egy minimális (néhány tized másodperc) megtorpanás (turbólyuk... ;) ), de ez egyáltalán nem zavaró, valamint nagyobb sebességről gázelvételkor egy kis „rántás”, de ezek nem olyanok, mint amikor az AGR vacakolt.

Szóval egy munkahét használat után nekem bevált a lezárás, nincs hibakód, az autó jól megy. Fogyasztást azért majd teletankolás után mérek még, de most a fogyásból úgy látom, hogy nem lesz jelentős eltérés.

Egyébként az előző, új, gyári AGR-em már kb. 15.000 km után be-berángatott néha, utána még jó darabig működött, viszont időnként csinálta a vackait. :(

Opel16v mester szerint az emisszió a határértéken belül tartható így is, ha nem lesz gondom, én így hagyom, annál is inkább, hogy a gép azért csipegeti az olajat, úgyis teleköpködné az új AGR-t is hamarosan...

Link to comment
Megosztás:

Az természetes, hogy alsóbb fordulatról részterhelés után harapósabb lesz lezárva :(

Azok a rántások szerintem azért vannak, mert koszos a folytószelepházad.

Hibakódot újraindításnál tudtommal már nem jelzi, de a tárolóban bennemarad, kiolvasható.

Link to comment
Megosztás:

Az természetes, hogy alsóbb fordulatról részterhelés után harapósabb lesz lezárva :(

Azok a rántások szerintem azért vannak, mert koszos a folytószelepházad.

Hibakódot újraindításnál tudtommal már nem jelzi, de a tárolóban bennemarad, kiolvasható.

Üdv.!

Ezzel a fojtószelep dologgal mondasz valamit, a szervizben kezelték már régebben valami WEPP „nyákoldóval”.

Valószínű, rágyógyítok, és tökéletes lesz a gép. Köszi a tippet! ;)

Link to comment
Megosztás:

Igen Ő az!

Igazad volt! Megvan a szűrő! De 5,5-ös crova kellett hozzá. Hát jó szutykos volt, ez is tele volt kisebb levelekkel, mint a ventillátor.

ld.: http://celebrin.gallery.extra.hu/gallery/u...a820c7bf65b9e2d

Amikor kihútam azt hittem sosincs vége olyan hosszú. Porszívóval kitisztítottam jó alaposan a helyét is, aztán visszataktam. Majd veszek újat is, csak most nem volt rá alkalmam - lévén, hogy hétvége van. Egyébként drága egy ilyen pollenszűrő? Mire számítsak?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, egy újabb feladvány :( Továbbra is 5 ajtós G Astra, 2 éves, kb 50e km. Egy ideje már azzal szórakoztat, hogy a kormány eltekerésére néha nyikorgó hang jön valamelyik első kerék/futómű felől. Mármint ment közben nyikorog akkor, ha nem egyenesen megyek. Először egy szerpentitn tetején kezdte, de mostanság elég neki pár centit teketni a kormányon. Viszont nem mindig, csak néha-néha, de akkor pár percig mindig, amikor ráhúzok a kormányra.

Márkaszervízben először (állítólag) cseréltek valami kerékagyat a bal oldalon (sorry, nem tudom mi ez), majd amikor visszamentem másodszor, hogy még mindig, akkor kb. kiröhögtek, hogy hogy javítsák meg, ha most nem tudom megmutatni, hogy rossz. Elvittem egy helyi szervizbe is, ott csináltak egy műszeres lengéscsillapító mérést, meg megrángatta valami rángatópadon a szaki a kerekeket, közben sasolta alulról, de szerinte ránézésre minden ok.

Ja, és mindenhol azt mondták, hogy "biztos a gumi csikorog", de tuti nem az. Egyrészt mert az tudom milyen (és nem ilyen...), másrészt mert ezt csinálja hidegben/melegben, esőben, szárazon, téli/nyári gumival, ráadásul ezek nem is noname gumik.

Tudom, erre sem egyszerű mondani bármit így látatlanban, de már az is segítene, ha lenne egy tippetek, hogy hova vigyem megnézetni...

Köszi szépen:

H7

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Friss Astra tulajdonosként szeretném a segítségeteket kérni. A jármű egy 2005-ös 1.4-es Twinport. A kérdésem pedig mindössze annyi hogy normális-e ha a féklámpa csak járó motornál működik, ha csak gyújtás van akkor nem. Tegnap vettem észre miután valaki rámvillogott hátulról, ezért leellenőriztem a lámpákat gyújtással, minden ok volt, de a féklámpa nem működött. Azt hittem egyáltalán nem megy, de ma reggel már járó motornál észrevettem hogy kutya baja. Csak gyújtással viszont továbbra sem ég, egyik sem.

Köszönettel

Ozzman

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.