Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

nincs baj :unsure:

ha van az első kerékagyban jeladó, és a megy rá kanóc, és az még össze is van dugva valamivel, akkor a kerékagyba van a jeladó...

ha volt hibakód, akkor ez is lehetett a baj.

de mint írtam a PÜ ben , 99% ban tisztitással, programozással, ellenörizgetéssel javitható a paripa.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az Opel Astra G-m tegnap egész nap kint állt a napon, délután amikor indultam volna haza az indítókulcs nem akart elfordulni a gyújtáskapcsolóban - nem a kormányzár miatt, persze később a sok próbálkozás miatt az is bekattant.

Ma reggel újra próbálkoztam - hátha kihült a szerkezet - de a jelenség ugyanaz.

Tudtok valamilyen tipushibáról vagy ez csak egyedi eset lehet? Valaki tapasztalt már ilyesmit?

Gondolom ha a gyújtáskapcsolónak annyi, akkor az nem lesz olcsó...

Köszi a válaszaitokat előre is!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az Opel Astra G-m tegnap egész nap kint állt a napon, délután amikor indultam volna haza az indítókulcs nem akart elfordulni a gyújtáskapcsolóban - nem a kormányzár miatt, persze később a sok próbálkozás miatt az is bekattant.

Ma reggel újra próbálkoztam - hátha kihült a szerkezet - de a jelenség ugyanaz.

Tudtok valamilyen tipushibáról vagy ez csak egyedi eset lehet? Valaki tapasztalt már ilyesmit?

Gondolom ha a gyújtáskapcsolónak annyi, akkor az nem lesz olcsó...

Köszi a válaszaitokat előre is!

Tipikus G Astra jelenség. Még jó hogy nem a puszta közepén jött elő nálad. 2-3 ezer ft-os beavatkozással (golyó csere ha jól emlékszem) javítható a dolog, illetve ideiglenesen egy kis WD40 is segít a zárszerkezetbe fújva, ha nagy baj van, és el kéne indulni. Nekem legalábbis segített szerencsére.... :unsure:

Link to comment
Megosztás:

Tud valaki segíteni abban,hogy behányt a 2000-es benzines G asztra F18-s váltója.Jó e rá a diesel-é és ha igen milyen menet tulajdon ságok változnak meg?

Köszi a segítségeteket!!

Csak tippelni tudok, de nagy valószínűséggel jó lesz rá a diesel váltója is, kialakításban nincs anyi különbség sztem hogy ne menne rá, inkább csak áttételben. Ahhoz hogy tudjam mi változik, ahhoz viszont elég kevés az info, mert odáig rendben hogy egy dízel G Astrából jön az új váltó, de milyen motorúból?

A benzines G Astrákat csak egyféle F18-as váltóval szerelték, mégpedig az F18CR-rel.

Ha a dízel amiből az új váltó jön X20DTL motoros, akkor abban szintén F18 van, csak épp a hosszú áttételű, azaz az F18WR. Ez annyiban különbözik a benzinesétől, hogy az egyes, a hátramenet és a végáttétel ugyanaz, az összes többi sebességfokozat áttétele hosszabb, tehát elvileg sz.rabbul fog gyorsulni, de ha elég kitartó vagy akkor elvileg nagyobb sebességet lehet vele elérni.

Ellenben ha ez a dízel Y17DT vagy Z17DTL motoros, akkor annak a váltója F17WR jelű, ami annyiban különbözik az F18CR-től, hogy az egyes rövidebb, az összes többi fokozat (beleértve a hátramenetet és a végáttételt is) meg hosszabb mint az F18-ban.

Ha viszont Y20DTH motor volt a dízel G Astrában, akkor abban F23WR volt, annak meg az összes fokozata hátramenetestől, végáttételestől hosszabb mint az F18 hasonló adatai, és hogy ne legyen ilyen egyszerű a helyzet, a legelső példában felhozott X20DTL motoros G Astrákat is szerelték ilyen váltóval, nem csak F18WR-rel.

A legjobb az lenne ha megnéznéd a váltófedél oldalán avgy annak környékén a váltó típusszámát, abból már lehet következtetni az áttételre. Ilyesmit számsort keress, ez történetesen az én váltómon van: F16 I338020175 C355

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az Opel Astra G-m tegnap egész nap kint állt a napon, délután amikor indultam volna haza az indítókulcs nem akart elfordulni a gyújtáskapcsolóban - nem a kormányzár miatt, persze később a sok próbálkozás miatt az is bekattant.

Ma reggel újra próbálkoztam - hátha kihült a szerkezet - de a jelenség ugyanaz.

Tudtok valamilyen tipushibáról vagy ez csak egyedi eset lehet? Valaki tapasztalt már ilyesmit?

Gondolom ha a gyújtáskapcsolónak annyi, akkor az nem lesz olcsó...

Köszi a válaszaitokat előre is!

valoszinü hogy a lamellákkal lesz a baj a 18 ker bethlen g. utcában van 1 ragyogo OPEL, daevo bontos,Ö tud segiteni ha neked nincs messze . elözöleg valaki v-mi golyo problémárol irt én nem tudom hogy az hogy van

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az Opel Astra G-m tegnap egész nap kint állt a napon, délután amikor indultam volna haza az indítókulcs nem akart elfordulni a gyújtáskapcsolóban - nem a kormányzár miatt, persze később a sok próbálkozás miatt az is bekattant.

Ma reggel újra próbálkoztam - hátha kihült a szerkezet - de a jelenség ugyanaz.

Tudtok valamilyen tipushibáról vagy ez csak egyedi eset lehet? Valaki tapasztalt már ilyesmit?

Gondolom ha a gyújtáskapcsolónak annyi, akkor az nem lesz olcsó...

Köszi a válaszaitokat előre is!

Jelenleg nálam is ugyanez a helyzet! :unsure:

Lent áll a garázsban és nem moccan egyenlőre...

Link to comment
Megosztás:

Jelenleg nálam is ugyanez a helyzet! :unsure:

Lent áll a garázsban és nem moccan egyenlőre...

én egy régi autmnál jártam igy de ott én volam a hunyo mert a gy. kapcsolonak kontaktsrpay-val adtam a kenést ugy beragadt hogy az egészet compl. cserélni kellett .azota megtanultam hogy kell kiszedni a belsejét a zárnak . a kulcs felőli részen alul van 1,-2-3mm-es furat abba beledugsz egy enyhén meghajlitott szöget 6-8mm mélyen de a hajlitás adja magát érzel egy olyat hogy rugo ellenében elnyomsz valami a kulcsot bedudva probálod kihuzni a zár belsejét természetesen a kulcsot inditozás irányba kicsit elforditod igy talán ki kell jönnie a bejsejének de vigyázz nehuzd ki a kulcsot ha már kint van mert a lamellák elrepülnek ,ovatosan egy fehér ruhára leteszed az egész dolgot és lassan huzod ki a kulcsot de vigyázzva a lamellákra mert könnyen elrepülnek a vissza szer. forditott sorrendben. természetesen a tisztitás után..........

Link to comment
Megosztás:

Jelenleg nálam is ugyanez a helyzet! :unsure:

Lent áll a garázsban és nem moccan egyenlőre...

Ki kell cserélni a betétet.Idővel elkopik.Ez ilyen.Ilyen volt a corsámé, az Astrámé, bár ott egy kis WD 40 helyre rakta, de ilyen a Vekié is.Azt majd szét kell szedni, és a belsejét kicserélni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni!

A belső tükröt hol, lehet megszorítani? Az a problémám vele, ha át akarom váltani a tükröt hogy ne a szemembe, vakítson, a mögöttem jövő jármű fénye mindig elmozdul a beállítás.

Nekem előtte Ladám volt és ott nyugodtan állíthattam nem mozdult el a beállítás. Opel Astra G

Előre is köszönöm a válaszokat.

Üdv: Feci

Link to comment
Megosztás:

eltört a tükör belseje, ott ahvá a gömb van beszoritva.

tükör csere....

üdvözlet a topiklakóknak......... csatlakozok az előttem szolóhoz , én is igy jártam mikor megvettem az AUTOT bontoba 3000-be fog fájni de jó bele a B- VEKIÉ is .engem az érdekelne hogy hogyan lehet kicserélni a refimozgato motort ????????????????????????? köszi a választ .......

Link to comment
Megosztás:

Kicsit csalódtam az Opel -ben, hála céges autómnak, 2005 Astra G Classic II. 1.4. 35ezer kilométer van a gépsárkányban és szerintem elég buta hibája lett.

Először nem akart beindulni. Beindult, de nem volt az igazi így szerviz. Szervíz után nem akart rendesen menni, majd csak ezután check lámpa. Vissza a szervízbe pénteken. Most tudtam meg meghalt valami műanyag vacak a benzinpumpánál. Nevetségesnek találom ezt a hibát. Majd Uhuhu részletezi, ha akarja:)

Valamelyik nap egy telefonon mesélte nekem egy hölgy, hogy vett egy új Corsát, de a pokolba kívánja, mivel szinte nem is használhatja. Érdeklődött hol , vagy hogy, lehet visszaadni:) Jó kis élmények:)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Astra 1.2 es, reggeli indításkor amikor beindul megtorpan, dadog, leejti a fordulatot, majd minden ok.

Menetközben is minden ok. de reggelre ismét ugyanaz a jelenség?

Üzemanyag szivattyú? üzemanyagszűrő?

Tudna vki segíteni, tanácsot adni??

Előre is köszi!

Zsolti.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szüleimnek és nekem is van egy G-s Astra-m, és sajnos az enyémnél észrevettem egy-két olyan hibát, ami a másiknál nincs. Ezért kérnék segítséget, hogyan lehetne megoldani a dolgot, vagy egyáltalán mi lehet a probléma? Az én autóm egy 2000-es 1.4-es benzines Astra (4 ajtós), szüleimé ugyanolyan motorral 2003-as (5 ajtós).

1. Észrevettem az utóbbi időben, hogy a kuplungot néha elég nehéz benyomni, míg a másik autóban sokkal könnyebb, erőfeszítés nélkül, csak ráteszem a lábam és megy. Az enyémben meg elég fárasztó, ha városban sokat kell váltani.

2. A kormányt sokkal könnyebb tekerni szüleimében, mint nálam. Azon gondolkodtam, hogy esetleg szervoolaj cserét lehetne eszközölni, hátha az megoldja, de érdekelne, hátha van egyéb meglátás is.

3. Ez a legfontosabb: Az én autóm sokkal lomhább, mint a másik. Nagyon érezhető a különbség! Az enyémben van 150e km, a másikban kb 120e, tehát nem olyan sok a különbség. Egyedül arra tudok gondolni, hogy mivel az enyém 4 ajtós, és hosszabb a hátulja, nehezebb is valamennyivel, mint a másik, és esetleg ezért nem olyan fürge az autó. De azt szeretném megkérdezni a tapasztaltabbaktól, hogy ez a súlykülönbség okozhat-e ennyire látványos teljesítménycsökkenést, mint jelen esetben? Vagy valami probléma van az autóval, és szervízelni kell. Annyit hozzá kell tenni, hogy nem megy rosszul a kocsi, de a másikhoz viszonyítva igen.

Egyelőre ennyi kérdésem van, ha bárki tud valamiben segíteni azt előre is köszönöm szépen!!!

Link to comment
Megosztás:

Nekem is vannak ilyen irányú tapasztalataim, mert vezettem 1 évig 1 1.2-es 3 ajtós Astrát.Fateromnak 5ajtósa van, ami sokkal lomhábbnak tűnt, mint az enyém.Én ezt a különbséget a dinamikusabb vezetésemnek tulajdonítottam.

A szervóolajat nézd meg, mert lehet, hogy kevés.Nekem is az volt.Sajnos típushiba a szar kormánymű.Nekem 80e. nél már azt mondták, hogy kb. 40e. és lehet felújítani.Gyorsan megszabadultam tőle.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.