astraman Elküldve Június27, 2007 Elküldve Június27, 2007 Bobo írta: Sziasztok Bobo vagyok én egy 99' G Astra 1.4 16V egr szelepet keresnék vagy ötleteket miért rángat az auto 2-3 ezer között ill nött a fogyastásom is a gyujtásra gyanakodtam ill azt mondták az a baj azt most kicseréltem de nem változott ötleteket kérnék ebben Válaszokat elöre is köszi..... Szia! A fordulatszámmérő nem jár ide-oda gyorsitáskor? Nem lomhább mint máskor?
astraman Elküldve Június27, 2007 Elküldve Június27, 2007 telo írta: Pukkadozik? Azaz hangosan pukkan a kipufogó néha vagy mit jelent ez pontosan? Sajna nincs rá ötletem mi lehet, csak érdeklődöm... Ha tudsz még közlekedni vele, csütörtök este gyere ki a Lurdyhoz. Meghallgajuk, hátha vki tud rá vmit mondani. A pukkadozás a nem megfelelő benzinnyomás miatt volt. Köszönöm mindenkinek a tippeket!
ENDYKA Elküldve Június27, 2007 Elküldve Június27, 2007 Hic írta: pl. Eibach-ot ha beraksz az olyan 30-35 mm-el viszi lejjebb, és a komforton nem sokat ront, ellenben a stabilitás... Talán még van kedvezményes vásárlási lehetőség az r&r racing kft-nál: 47ért árulták nem is, olyan rég! :rolleyes:
NeedForSpeed Elküldve Június27, 2007 Elküldve Június27, 2007 4 db FK ültetőrugót vadiújat dobozban 33 körül lehet megvásárolni. :rolleyes:
urbanjozsi Elküldve Június28, 2007 Elküldve Június28, 2007 "Egyébként ha nem akarsz nagyon belenyúlni, talán a legtisztább ügy az lenne, ha egy ISO hosszabbítón (kb. 1 ezres lehet) vagdalnád a vezetéket, akkor a gyári kábel megmarad. Másrészt, ekkor csak azok a kábelek lennének bekötve, és úgy, ahogy az a fejegységnek kell. " Ezt az ötletet ezennel lenyúlom Magamnak is! Köszi!
Bobo Elküldve Június28, 2007 Elküldve Június28, 2007 astraman írta: Szia! A fordulatszámmérő nem jár ide-oda gyorsitáskor? Nem lomhább mint máskor? Szia Gyorsitáskor nem ugrál lomhább e azt nem veszem észre de kicsit többet eszik és csk 2-3000 között van ez a toporgás ott ha tartom a fordulatot 2500 on az ugy 60 km/o akkor látni a fordmárön hogy ugrál olyan 200-at mintha kihagy a gyujtás vagy valami jeladó nemtudom ... Vettem egy kábelt opel tech2 de a p4em nem nagyon kezeli a progikat amit leszedtem hozzá... Egyedül a hibakodokat tudom kiolvasni de az meg nincs.... De ugy látom elég sok mindenkinek ez a probléma a rángatás....
Zolee Elküldve Június28, 2007 Elküldve Június28, 2007 Hic írta: Ja, remélem 2001 utáni az Astrád, mert a színeket ilyen kapcsrajzról néztem le. Ha valami nem stimmt, akkor szólj, megnézem a korábbi kapcsrajzokat is. Hali! Jól értem, hogy Neked megvannak az Astra kapcsolási rajzai? Mert engem a tempomat bekötése érdekelne, az én autómban sajnos nincs bekábelezve. Publikusak ezek a rajzok? Ha igen akkor szívesen fogadnám, ha elküldöd valahogy.
Hic Elküldve Június28, 2007 Elküldve Június28, 2007 Zolee írta: Hali! Jól értem, hogy Neked megvannak az Astra kapcsolási rajzai? Mert engem a tempomat bekötése érdekelne, az én autómban sajnos nincs bekábelezve. Publikusak ezek a rajzok? Ha igen akkor szívesen fogadnám, ha elküldöd valahogy. Letöltheted ITT (1998-) és ITT (2001-) Ha értelmezésben kell segíteni, szólj.
astraman Elküldve Június28, 2007 Elküldve Június28, 2007 Bobo írta: Szia Gyorsitáskor nem ugrál lomhább e azt nem veszem észre de kicsit többet eszik és csk 2-3000 között van ez a toporgás ott ha tartom a fordulatot 2500 on az ugy 60 km/o akkor látni a fordmárön hogy ugrál olyan 200-at mintha kihagy a gyujtás vagy valami jeladó nemtudom ... Vettem egy kábelt opel tech2 de a p4em nem nagyon kezeli a progikat amit leszedtem hozzá... Egyedül a hibakodokat tudom kiolvasni de az meg nincs.... De ugy látom elég sok mindenkinek ez a probléma a rángatás.... Csak azt tudom mondani amit nekem mondtak hogy: a benzinszivattyunak az alján a tankban van egy előszűrője azt tisztitsd ki. Nálam bevált. Kiszedni nem nagy dolog, csak a tömitésre figyelj nehogy begyürődjön. A szűrőt ketté lehet venni. Egy kis féktisztitó spray és kész. Ja és egy benzinszűrő sem árt neki.
ENDYKA Elküldve Június28, 2007 Elküldve Június28, 2007 Zolee írta: Mert engem a tempomat bekötése érdekelne, az én autómban sajnos nincs bekábelezve. Publikusak ezek a rajzok? Ha igen akkor szívesen fogadnám, ha elküldöd valahogy. Ha pedig ember kell aki olcsóé megcsinálja, GM minőségben és alkatrészekkel..szólj!
Zolee Elküldve Június28, 2007 Elküldve Június28, 2007 Hic írta: Letöltheted ITT (1998-) és ITT (2001-) Ha értelmezésben kell segíteni, szólj. Köszi a gyors választ, letöltöttem, megsasoltam, aztán rádöbbentem hogy ez német sajnos. Én nem vagyok villanyász, és németül se tudok, de apósom autóvillamosság szerelő, talán ő meg tudja majd nézni, csak ő meg 230km-re lakik, de azért ha tudsz és ráérsz segíthetsz. Ahogy mondtam tempomat teljes bekábelezéséről volna szó. 2005-ös a verdám. Szóval ha tudod melyik lapot kell néznem akkor az máris nagy segítség. Előre is köszi!
Zolee Elküldve Június28, 2007 Elküldve Június28, 2007 ENDYKA írta: Ha pedig ember kell aki olcsóé megcsinálja, GM minőségben és alkatrészekkel..szólj! Köszi! Írtam már az extrafelszereltségek topikba, de ott nem találtam a választ. Szóval persze, hogy kell az ember, mennyiért, hol, mennyi idő alatt? Először megnézem magam mit tehetek, aztán ha végképp nem megy akkor majd a hozzáértők megoldják.
Bobo Elküldve Június28, 2007 Elküldve Június28, 2007 astraman írta: Csak azt tudom mondani amit nekem mondtak hogy: a benzinszivattyunak az alján a tankban van egy előszűrője azt tisztitsd ki. Nálam bevált. Kiszedni nem nagy dolog, csak a tömitésre figyelj nehogy begyürődjön. A szűrőt ketté lehet venni. Egy kis féktisztitó spray és kész. Ja és egy benzinszűrő sem árt neki. Köszi a válasz a szüröt már kicseréltem de az ötlet nagyon jó hétvégén megnézem hátha az a baja
Zolee Elküldve Június29, 2007 Elküldve Június29, 2007 Hic írta: Letöltheted ITT (1998-) és ITT (2001-) Ha értelmezésben kell segíteni, szólj. Közben megnéztem alaposabban, és persze le van írva angolul is. :rolleyes: Meg is találtam a 60. oldalon (cruise control), de egyelőre nem értek belőle sokat.
Hic Elküldve Június29, 2007 Elküldve Június29, 2007 Zolee írta: Közben megnéztem alaposabban, és persze le van írva angolul is. :rolleyes: Meg is találtam a 60. oldalon (cruise control), de egyelőre nem értek belőle sokat. Ja, akartam is mondani <_< Szóval egyszerű kapcsrajz - csak elsőre nem olyan jól átlátható, de ha ráérzel a rendszerre, már megy. Ami lényeges, hogy ha egy vezeték végén felirat és egy szám van (pl. WEG 3240) akkor a felirat a funkcióra utal, a szám első két jegye az oldal, ahol a vezeték folytatódik, a második két jegy pedig az oldalon lévő (vízszintes) pozíció. Így már könnyebb végigkövetni mi hova megy. A lap tetején fel van tüntetve, hogy az ábrázolt részegységek konkrétan mik - pl. vezérlők (Axx) , kapcsolók (Sxx), csatlakozók (Xxx), stb.stb. Bal oldalt van a jelölés, aztán a név németül és angolul, jobb oldalt a pozíciója az oldalon. A csatlakozóknál az ábrán mindig meg van adva, melyik kontaktusra megy a drót. Ahol érdekes lehet, ott mindenütt meg van adva a vezeték keresztmetszete négyzetmm-ben (pl. 0.5) illetve a színe - ez német rövidítéssel. Kis segítség: SW - fekete, RT - piros, BL - kék, GN - zöld, GR - szürke, WE - fehér, GE - sárga, BR - barna, stb.stb. A vezetékeknél gyakran fel van tüntetve a motorvariáns is. (pl. Y17DT, stb.) A 60. oldalon konkrétan csak a vezérlő van - de ezt csak az X16XEL motorokhoz építik be. A kapcsoló maga a 8. oldalon van és itt láthatod, hogy az összes többi variánsnál a motorvezérlőbe futnak a kábelek. Ez azt jelenti, hogy lehetséges, hogy a bajuszkapcsoló cseréjével (meg pár plusz extra, pl. kuplung kapcsoló beszerelésével) már müxik is a tempomat. De sajnos egyáltalán nem biztos, hogy tényleg megvan a kábel a kapcsoló és a komputer között - ha nincs, mert spóroltak a gyárban, akkor inkább szakemberrel szereltesd be a cuccot. Nem jó ómen a komputer csatiját gányolni... ;)
Zolee Elküldve Június29, 2007 Elküldve Június29, 2007 Hic írta: Ja, akartam is mondani :rolleyes: Szóval egyszerű kapcsrajz - csak elsőre nem olyan jól átlátható, de ha ráérzel a rendszerre, már megy. Ami lényeges, hogy ha egy vezeték végén felirat és egy szám van (pl. WEG 3240) akkor a felirat a funkcióra utal, a szám első két jegye az oldal, ahol a vezeték folytatódik, a második két jegy pedig az oldalon lévő (vízszintes) pozíció. Így már könnyebb végigkövetni mi hova megy. A lap tetején fel van tüntetve, hogy az ábrázolt részegységek konkrétan mik - pl. vezérlők (Axx) , kapcsolók (Sxx), csatlakozók (Xxx), stb.stb. Bal oldalt van a jelölés, aztán a név németül és angolul, jobb oldalt a pozíciója az oldalon. A csatlakozóknál az ábrán mindig meg van adva, melyik kontaktusra megy a drót. Ahol érdekes lehet, ott mindenütt meg van adva a vezeték keresztmetszete négyzetmm-ben (pl. 0.5) illetve a színe - ez német rövidítéssel. Kis segítség: SW - fekete, RT - piros, BL - kék, GN - zöld, GR - szürke, WE - fehér, GE - sárga, BR - barna, stb.stb. A vezetékeknél gyakran fel van tüntetve a motorvariáns is. (pl. Y17DT, stb.) A 60. oldalon konkrétan csak a vezérlő van - de ezt csak az X16XEL motorokhoz építik be. A kapcsoló maga a 8. oldalon van és itt láthatod, hogy az összes többi variánsnál a motorvezérlőbe futnak a kábelek. Ez azt jelenti, hogy lehetséges, hogy a bajuszkapcsoló cseréjével (meg pár plusz extra, pl. kuplung kapcsoló beszerelésével) már müxik is a tempomat. De sajnos egyáltalán nem biztos, hogy tényleg megvan a kábel a kapcsoló és a komputer között - ha nincs, mert spóroltak a gyárban, akkor inkább szakemberrel szereltesd be a cuccot. Nem jó ómen a komputer csatiját gányolni... <_< Köszi a segítséget, annak ellenére, hogy értem mit írtál, meg a rajzot is, azt hiszem inkább a szakemberre bízom. Azt meg lehet csinálni valahogy, hogy a központi kijelzőn megjelenjenek a rádió adatai? Nem gyári a rádióm (Blaupunkt), de van rajta egy csatlakozó amire rá is meg a kijelző csatija, de mégse mutat semmit. Esetleg tud valaki olyat, hogy fogyasztási vagy bármilyen motordiagnosztikai adatot kiírjon? Mert hogyha kb 5 mp-ig nyomva tartom a két óraállító gombot akkor a bal alsó sarokban kiírja a sebességet digitálisan (legalábbis szerintem azt), de a többi adat nem tudom mi. És e miatt gondolom, hogy talán valami mást is ki lehetne csikarni belőle.
Hic Elküldve Június29, 2007 Elküldve Június29, 2007 Zolee írta: Köszi a segítséget, annak ellenére, hogy értem mit írtál, meg a rajzot is, azt hiszem inkább a szakemberre bízom. Azt meg lehet csinálni valahogy, hogy a központi kijelzőn megjelenjenek a rádió adatai? Nem gyári a rádióm (Blaupunkt), de van rajta egy csatlakozó amire rá is meg a kijelző csatija, de mégse mutat semmit. Esetleg tud valaki olyat, hogy fogyasztási vagy bármilyen motordiagnosztikai adatot kiírjon? Mert hogyha kb 5 mp-ig nyomva tartom a két óraállító gombot akkor a bal alsó sarokban kiírja a sebességet digitálisan (legalábbis szerintem azt), de a többi adat nem tudom mi. És e miatt gondolom, hogy talán valami mást is ki lehetne csikarni belőle. Központi kijelzőhöz adapter kell. Attól még, hogy a csati stimmel, nem feltétlenül ugyanaz az adatprotokoll. Több márkához, köztük a Blauhoz egyébként lehet ilyet kapni - Speednek van is az autójában, jól működik. A gyári BC másfajta (MID) kijelzővel működik. Ahhoz is kell bajuszkapcsolót cserélni (a másikat), mert hálistennek persze ott a működtetőgombja. Tehát TID-ről MID-re csere, bajuszkapcsoló, és utána még elvben lehet, hogy Opel szervízben be kell állíttasd (mert nem biztos, hogy az új MID pont olyan motoros autóból van, mint a tiéd). A csere egyébként nem egyszerű, mert a TID-re nincs kikábelezve egy csomó jel a komputerből, más a csatija is. Szóval nem egy félórás mutatvány. Egyszerűbb lehetőség - a meglévő TID displayre megcsinálni a kijelzést. Ehhez szintén sokat kell mókolni. Szerencsére van Opel16v car-társnak kész megoldása - nézd meg itt: BCWEB
Zolee Elküldve Június29, 2007 Elküldve Június29, 2007 Hic írta: Központi kijelzőhöz adapter kell. Attól még, hogy a csati stimmel, nem feltétlenül ugyanaz az adatprotokoll. Több márkához, köztük a Blauhoz egyébként lehet ilyet kapni - Speednek van is az autójában, jól működik. A gyári BC másfajta (MID) kijelzővel működik. Ahhoz is kell bajuszkapcsolót cserélni (a másikat), mert hálistennek persze ott a működtetőgombja. Tehát TID-ről MID-re csere, bajuszkapcsoló, és utána még elvben lehet, hogy Opel szervízben be kell állíttasd (mert nem biztos, hogy az új MID pont olyan motoros autóból van, mint a tiéd). A csere egyébként nem egyszerű, mert a TID-re nincs kikábelezve egy csomó jel a komputerből, más a csatija is. Szóval nem egy félórás mutatvány. Egyszerűbb lehetőség - a meglévő TID displayre megcsinálni a kijelzést. Ehhez szintén sokat kell mókolni. Szerencsére van Opel16v car-társnak kész megoldása - nézd meg itt: BCWEB Huh! Először kínai volt, de miután elolvastam a linken lévő dolgokat már értem. :rolleyes: Köszi! Ez a BC-kitt tetszik, valószínű meglepem magam vele, csak az asszony ne tudja meg... Erről a Balupunkt rádióhoz való adapterről tudsz valamit (pl.: hol lehet kapni?), vagy keressem Speedet? És bocs a sok kérdésért, zaklatásért...
Hic Elküldve Június29, 2007 Elküldve Június29, 2007 Zolee írta: Huh! Először kínai volt, de miután elolvastam a linken lévő dolgokat már értem. :rolleyes: Köszi! Ez a BC-kitt tetszik, valószínű meglepem magam vele, csak az asszony ne tudja meg... Erről a Balupunkt rádióhoz való adapterről tudsz valamit (pl.: hol lehet kapni?), vagy keressem Speedet? És bocs a sok kérdésért, zaklatásért... eBayen tudok ilyet, szerintem nem drága. De a Blaupunkt magyarországi disztribútora (Bosch asszem?) is elvileg forgalmaz ilyet, csak én nem tudom hol, mennyiért.
Speed Elküldve Június29, 2007 Elküldve Június29, 2007 jajaja. Na jó régen jártam már itt is! <_< Szóval nekem tényleg van az autómban. Egy sima Interface kábel. Azért figyelni kell rá, hogy milyen rádióhoz valót veszel. Általában - úgy tudom - hogy a legtöbb blaupunkthoz azonos fajta való. Egyébként pedig annyi az egész, hogy bedugod a rádió és az autó közé... (persze úgy gondolom, hogy a csatlakozókat) és már megy is. Az ára nem olcsó, 15-20e körül lehet. De kényelmes és jól néz ki! ;) Nekem tetszik! :rolleyes:
astra Elküldve Július1, 2007 Elküldve Július1, 2007 most vettem a hétvégén egy gyönyörü y1.7 75le. G ASTRA combi 6 éves azt szeretném megtudni hogy az természetes dolog -e hogy 1500-as fordulat után kezdem érezni hogy a PÓNIK elindulnak az elödjénél az F ASTRÁNÁL mintha hamarabb kelte volna életre a ponik kösz a választ .
mackosajt Elküldve Július1, 2007 Elküldve Július1, 2007 Jó lenne tudni, hogy az előző az milyen mocis volt?
J0hnny Elküldve Július1, 2007 Elküldve Július1, 2007 astra írta: most vettem a hétvégén egy gyönyörü y1.7 75le. G ASTRA combi 6 éves azt szeretném megtudni hogy az természetes dolog -e hogy 1500-as fordulat után kezdem érezni hogy a PÓNIK elindulnak az elödjénél az F ASTRÁNÁL mintha hamarabb kelte volna életre a ponik kösz a választ . Teljessen normális jelenség egy turbódízel gépnél,hogy 1500rpm felett kezd el húzni!Ott kezd tölteni a turbó! Jó minőségű olaj,melegítés indulásnál és hűtés nagyobb hajsza után 1-2percet és a világból kimegy a túrós!
astra Elküldve Július1, 2007 Elküldve Július1, 2007 mackosajt írta: Jó lenne tudni, hogy az előző az milyen mocis volt? az elözö mocija 1 68 loe.német motoros astra f volt
astra Elküldve Július1, 2007 Elküldve Július1, 2007 J0hnny írta: Teljessen normális jelenség egy turbódízel gépnél,hogy 1500rpm felett kezd el húzni!Ott kezd tölteni a turbó! Jó minőségű olaj,melegítés indulásnál és hűtés nagyobb hajsza után 1-2percet és a világból kimegy a túrós! akkor sem fog jobban menni ha egy kicsivel több nyálat ad neki az ember mert a réginél ez történt és még csak nem is füstölt csak akkor ha hirtelen lepadloztam ami nem fordult sürün elö mit jelent a jominöségü oil????????
Recommended Posts