Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok!

Egy kis segítség kellene...Astra G-nél lehet-e hibakódot kiolvasni azaz kivillogtatni (hasonlóan mint az F Astránál) vagy mindenféleképpen Tech2 kell hozzá? :lol:

  • 2 weeks later...
Elküldve

Sziasztok!

Astra G-nél időnként ég az ABS lámpa. Van valami, amit meg tudok nézni (jeladó, vezetékek, mittomén) vagy ne szórakozzak és vigyem el szervizbe kiolvastatni?

Én is a hibakód kivillogtatására lettem volna kíváncsi, de már előttem feltették a kérdést és Uhu el is szomorított a nemleges válaszával. :unsure:

  • 1 month later...
Elküldve

MOTE mail-re érkezett kérdés.

Ha tudtok segítsetek neki legyetek kedvesek.

Tisztelt Opel Klub!

2004.évjáratú keveset futott 1.7-es cdti astrám van. Az autó mondhatni hibátlan,kivéve, hogy ritka időközönként motorhibát jelez a műszerfal, és a turbó rásegítés teljesen megszűnik. Ilyenkor az autó gyengén teljesít, előzéskor veszélyes is lehet.

Néhány perc, vagy újraindítás után a hibajelenség megszűnik.

A turbó egyébként remekül teljesít, ezért feltételezhető hogy kontakt hiba lehet valahol. De hol, illetve mi lehet a hiba? Ki tudná megnézni? (eddigi szervíz látogatások eredménytelen voltak.)

Várom szíves válaszukat, előre is köszönöm, tisztelettel: Kiss Gyula

kiss.gyula@stampede.hu

Elküldve

irjál neki vissza, hogy sajnos el kell vinni szervizbe, mert igy nem lehet ezt az autót javitani. ezeknél már a kézrátétel nem müködik

Elküldve

Nekünk a Vectrán akkor csinált így, amikor túlmelegedett a túró :)

Meg akkor amikor szétcsúszott a vákumcső, mondjuk akkor már utána nem is lett jó többet,

amíg össze nem dugtuk a csövet. :lol:

Elküldve
Írtam neki,hogy vigye el szervízbe kiolvastatni a hibakódot először.

ezt a levelet kaptam....

Tisztelt Opel Danubia!

Az Opel klub ajánlására fordulok Önökhöz a következő problémával:

2004. évjáratú, keveset futott, 100LE-s 1.7-es Cdti Astrám van.

Az autó mondhatni hibátlan, kivéve, hogy ritka időközönként motorhibát jelez a műszerfalon a villáskulcs piktogram, és ilyenkor a turbó rásegítés teljesen megszűnik.

Ekkor az autó gyengén teljesít, előzéskor veszélyes is lehet.

Néhány perc, vagy újraindítás után a hibajelenség megszűnik.

A turbó egyébként remekül teljesít, ezért feltételezhető hogy bosszantó, de kisebb hiba rejlik valahol.

De hol, illetve mi lehet a hiba?

Az eddigi szervíz látogatások, általános motordiagnosztikák mindeddig eredménytelen voltak!

Mit tudnának javasolni?

Várom szíves válaszukat, előre is köszönöm, tisztelettel:

Kiss Gyula - Budapest

Tel: 20/................

Boldog új esztendőt kívánok minden munkatársuknak!

ezt asszem jól megoldotta a jóember :lol: :)

Elküldve

ezt válaszoltam :lol:

Üdvözlöm! Ezt a levelet már olvastam az Opelklub fórumán :)

Sajnos ezt az autót, igy nem lehet diagnosztizálni. Az a lámpa egy általános hibajelző lámpa, így látatlanban sajnos nem lehet megmondani mi okozza a bajt.

Az autó computere a jelzés megszünése után is tárolja a hibát, illetve a hibának a kódját, amivel beazonositható a hibaforrás.

Ugyhogy egy Tech müszeres diagnosztikával beazonositható a hiba.

Üdvözlettel:

Suszt Ákos

munkafelvevő

310-02-03

Elküldve
ezt válaszoltam :lol:

Megírhattad volna neki, hogy mindössze annyi a dolga, hogy otthon rácsatlakozik a TECH2-re, kiolvassa a hibakódot és pikk-pakk kicseréli a hibás kábelt a motorvezérlésnél (amit persze a fiókból vesz elő) ... :)

Elküldve

Azt szeretném kérdezni hogy G Astránál ( 1.4/16v , x14xe-moci ) bonyolult dolog-e a termosztát csere. Cserélnem kellene ( Csergőnél 9k minusz a 15% ) és megtudom csinálni otthon ( utcán állva ) vagy sem?

A "megtudom csinálni " nálam azt jelenti hogy 2-3 csavar ki-gumicső le majd ugyanez vissza. Ennél bonyolultabb dolgot nem merek bevállalni! :lol:

Vagy macerásabb dolog és vigyem hozzáértő-szakemberhez?

Köszi.

Off

Elküldve
Azt szeretném kérdezni hogy G Astránál ( 1.4/16v , x14xe-moci ) bonyolult dolog-e a termosztát csere. Cserélnem kellene ( Csergőnél 9k minusz a 15% ) és megtudom csinálni otthon ( utcán állva ) vagy sem?

A "megtudom csinálni " nálam azt jelenti hogy 2-3 csavar ki-gumicső le majd ugyanez vissza. Ennél bonyolultabb dolgot nem merek bevállalni! :lol:

Vagy macerásabb dolog és vigyem hozzáértő-szakemberhez?

Köszi.

Off

meg :)

Elküldve

vizet majd pótolni kell, arra is számíccs :lol:

meg rendesen meg kell drótkefézni a régi tömítés maradványait a csonkról,

különben ereszteni fog az új tömítés.

Elküldve
Hozd el Lurdyhoz, lerobbantjuk 2 perc alatt. Persze, ha kihült egy kicsit.

Torx-készlet van profi, bármit meg tudok vele roppantani. :lol:

Remek gondolat! :)

A héten sajna nem megy, de a jövőhétre megbeszéljük! No....de nem offolok, megbeszéljük a megfelelő topicban.

Off

Elküldve

Nem akarom elkiabálni, de asszem megtaláltuk tegnap Ákoséknál, miért haldoklott az autóm nagy sebességnél: a kopogásszenzor nem volt megfelelően meghúzva és kilazult. Alattomos kis hiba, mert eleinte még nem jelezte sárga lámpa sem, de már szarul ment meg sokat fogyasztott... Eleinte mindenki katalizátorra gyanakodott, ami valóban szar volt már, ki is lett cserélve, javult picit az autó városban 3-4 ezres fordulat-tartományban, meg egypár idegesítő jelenség is megszűnt vele, de eredendően nem sokat javított a nagysebességes fulladásos / sokat fogyasztásos halálon: az autó még mindig szenvedett, sík úton épphogy elérte a 150-et, lejtőn a max 160 km/h volt, fogyasztás ekkor 13 liter körül. Viszont nem sokkal a katalizátor csere után már elkezdett jelezni a sárga lámpa. Újraindításra megszűnt, de egyre gyakrabban újra kigyulladt, és a kopogásszenzort jelezte. Ákosék meghúzták a szenzort, sőt voltak olyan rendesek és ki is cserélték, majd nem sokkal ezután kaptam egy 180-as képet mutató MMS-t Ákostól... :lol: (valószínű kiment vele Németországba.... :))) Azóta én még mondjuk nem próbáltam pályán, de az biztos, hogy városban baromi jól megy, és a sárga ikonka is a múlté.

Szóval lekopogom, de remélem ezzel vége ennek a rejtélyes mizériának... Köszi Ákos és Andris a segítséget!

Elküldve
Szóval lekopogom, de remélem ezzel vége ennek a rejtélyes mizériának... Köszi Ákos és Andris a segítséget!

Gratula!

Azért nem semmi, hogy ennyi volt a gond. :lol:

Hajtsad rendesen! :)

Tomka

Elküldve
Gratula!

Azért nem semmi, hogy ennyi volt a gond. :)

Hajtsad rendesen! :)

Tomka

ezzel eddig sem volt gond :)

viszont fura,hogy a hiba pontos oka csak most derült ki :lol:

telo,a katalizátor és társai cseréje akkor végülis nem lett volna egetverően fontos?

Elküldve
viszont fura,hogy a hiba pontos oka csak most derült ki :lol:

telo,a katalizátor és társai cseréje akkor végülis nem lett volna egetverően fontos?

Ja, a nagy sebességes fulladásos jelenség szempontjából nem volt annyira fontos a kati csere... Annyi értelme mondjuk volt, hogy megszűnt vele a hidegen zörgés / érces hang nagyobb gázadásra, meg szagtalan lett a kipufogógázom (a régebbi égett olajos szag helyett), meg valamennyire valóban jobban húz az autó, meg az új tömítések miatt nem érezni enyhe kipufogógázszagot beindítás után kicsivel. Meghát saját szememmel illetve fülemmel láttam/hallottam a katalizátor kiszedése után, hogy teljesen szét van esve belül.

Nem tudom, hogy a sárga lámpa kigyulladásának volt e vmi köze a kat cseréhez (elméletileg nem kéne, hogy legyen), de tény, hogy nem sokkal a csere után kezdett el jelezni. Lehet csak véletlen, de ha mégsem, akkor e miatt is volt értelme a cserének. :)

De mindent lekopogok azért még egyszer.... Kopp kopp :)

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.