Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

nos, megjavult az SRS-kütyü, egy ügyes autüvillamossági emberke kiolvasta a programját és összehasonlította a korabeli-gyárival, csak annyit mondott hogy sok "f@szság" volt benne, felülírta a gyárival, azóta jól működik. meglestük "hardware"-esen is megvannak a zsákok! :D kipróbáltuk, ha be van kötve, ha lehúzva a zsák, akkor is jól működik a rendszer! 23k-m bánta, de tudom hogy mostmár 100%-os a gép! köszi mindenkienk a helpet! :D remélem soha nem lesz rá szükségem! ;)

Magyarul felejtett a flash az SRS vezérlőben? Ez azért nem jó hír....

Mivel én is hasonló mikrokontrolleres eszközöket fejlesztek, mindig is sejtettem, hogy az embernek nem szabad az életét ilyen sz@rokra bízni... :blink: ... B)

Link to comment
Megosztás:

Hogy néztétek meg hardware-esen, lehet tudni? Engem is érdekelne...

a kormányt eltekered 1/4-et balra a hátulján ott lesz egy csavarnyílás, ami egy torx csavart rejt, kicsavarod, utána jobbra eltekered 1/2-et és ott is van egy utána a kormány belseje kivehető, megjelennek a sárga vezérlőkábelek és a rápréselt lemez furatain keresztül látszik a szövetzsák..

egyébként mondta a srác azt is hogy időről-időre megkeresik autókereskedők, hogy tudna-e kis elektronikát gyártani a 3-4mp-es késleltetett visszajelző-elalvás szimulálására, el szokta küldeni őket a picsbe (pedig megoldható az ák.), de biztos akad olyan, aki bevállalja.. szóval csak óvatosan emberek!

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Nem lehet, hogy csak felkaptál egy követ pl...és az beszorúlt a féktárcsához? Előre - hátra vagy nagyobb sebesség segíteni szokott ilyenkor, de javasloma kerék levételét és kézzel forgatva meggyőződni a hiba okáról illetve az irányultságáról, mert íg nehéz okosnak lennünk...egy kereket le tudsz szerelni az tuti és gondolom meg is tudod forgatni kézzel a tárcsát...akkor jobban fogod hallani honnan jön... :blink:

valszeg neked lesz igazad, mert már nem hallom B)

Link to comment
Megosztás:

Magyarul felejtett a flash az SRS vezérlőben? Ez azért nem jó hír....

Mivel én is hasonló mikrokontrolleres eszközöket fejlesztek, mindig is sejtettem, hogy az embernek nem szabad az életét ilyen sz@rokra bízni... :blink: ... :D

közvetve kérdeztem én is, hogy tud a beégetett programja "átíród"-ni magától.. :D ;) ;)

de ugye nem a javítós emberrel beszéltem, csak az autóvilles-bácsival.. ;)

ő nem tudott nagyon hozzászagolni...

azt tudom, hogy az ilyen promokat (feltételezem hogy az van benne) túlfesszel szokták törölni.. lehet hogy űlésállításnál az övfeszítős kanócok kapnak egy kis KH-t és mikor visszajön lökésszerüen a nafta, akkor meggajdul? vagy mitől lehet ez? roppant kiváncsi vagyok mennyi ideig fogja bírni.. B)

Link to comment
Megosztás:

közvetve kérdeztem én is, hogy tud a beégetett programja "átíród"-ni magától.. B) :D :D

de ugye nem a javítós emberrel beszéltem, csak az autóvilles-bácsival.. ;)

ő nem tudott nagyon hozzászagolni...

azt tudom, hogy az ilyen promokat (feltételezem hogy az van benne) túlfesszel szokták törölni.. lehet hogy űlésállításnál az övfeszítős kanócok kapnak egy kis KH-t és mikor visszajön lökésszerüen a nafta, akkor meggajdul? vagy mitől lehet ez? roppant kiváncsi vagyok mennyi ideig fogja bírni.. :blink:

Hát nemigen kéne ott semmi nagyfesznek szaladgálni - talán max. a statikus feltöltődés/kisülés csinálhat csúnya dolgokat. Az autóban használt áramköröket mindig túlbiztosítják és ipari kivitelű áramköröket használnak, létezik külön autóipari minősítés is ami annál is szigorúbb. Szóval nem hiszem, hogy üzemszerű körülmények között ilyesmi történne.

Amúgy az újabb áramkörök chipen belül állítják elő a törlési feszültséget, de a standard törlési feszültség is 13V ami autóban ugye.... ;) ...pont ezért erre a tervezésnél is szoktak gondolni. Persze hiba mindig lehet....

Egyébként a flash rom-ok adatmegőrzési ideje 10 év nagyságrend (garantált) - magától ritkán felejt, hacsak nem teszed ki nagy energiájú EM sugárzásnak (pl. rtg). Inkább gondolnék más hibára, aminek az eredménye lett a flash törlés. Ez lehet, hogy sose jön elő többet, de lehet, hogy egy hét/hónap/év stb. után megint balhé lesz... Most örüljünk neki, hogy rendben van ;)

Link to comment
Megosztás:

Hát nemigen kéne ott semmi nagyfesznek szaladgálni - talán max. a statikus feltöltődés/kisülés csinálhat csúnya dolgokat. Az autóban használt áramköröket mindig túlbiztosítják és ipari kivitelű áramköröket használnak, létezik külön autóipari minősítés is ami annál is szigorúbb. Szóval nem hiszem, hogy üzemszerű körülmények között ilyesmi történne.

Amúgy az újabb áramkörök chipen belül állítják elő a törlési feszültséget, de a standard törlési feszültség is 13V ami autóban ugye.... :blink: ...pont ezért erre a tervezésnél is szoktak gondolni. Persze hiba mindig lehet....

Egyébként a flash rom-ok adatmegőrzési ideje 10 év nagyságrend (garantált) - magától ritkán felejt, hacsak nem teszed ki nagy energiájú EM sugárzásnak (pl. rtg). Inkább gondolnék más hibára, aminek az eredménye lett a flash törlés. Ez lehet, hogy sose jön elő többet, de lehet, hogy egy hét/hónap/év stb. után megint balhé lesz... Most örüljünk neki, hogy rendben van B)

egy be/kimeneti zárlat esetleg vissza tud rúgni az elekronikának ilyen módon?

bár ilyen mélységekben még nem jártam! köszi az infót! :D (a kocsi egyébként novemberben tölti a 8. évet)

az rtg azaz x-ray?

Link to comment
Megosztás:

az rtg azaz x-ray?

igen. Egy kiszerelt áramkört lehet vele bombázni (bár értelme nincs) és törölni. Bár szerintem itt és most a flash memória bitjeinek konkrét fizikai megvalósítását ne tárgyaljuk, mert hátsón billentenek a moderátorok.... :blink:

De kevéssé valószínű, hogy ez egy autóba szerelt alkatrésznél gondot okozzon - túl sok a fém körülötte... talán ha egy adatvezeték 12V-al zárlatba kerül.... de az autóelektronikánál ilyesmire számítani kell, bár lehet, hogy pont a védelem hibás. Ez csak akkor lesz probléma, ha megint zárlatos lesz valamelyik vezeték... reméljük sose. B)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Van egy 1,7 TD astra G (kombi és 1999-es)

Kettő dologban szeretném kérni a segítségeteket.

Először is hol találom benne a pollenszűröt??? A motortérbe nincsen, ez biztos.

A másik ami az első szélvédöre fujja a levegőt az a rács mindig zörög benne.

Van erre velami megoldás, hogy ezt a zörgést meszüntessem???

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Van egy 1,7 TD astra G (kombi és 1999-es)

Kettő dologban szeretném kérni a segítségeteket.

Először is hol találom benne a pollenszűröt??? A motortérbe nincsen, ez biztos.

A másik ami az első szélvédöre fujja a levegőt az a rács mindig zörög benne.

Van erre velami megoldás, hogy ezt a zörgést meszüntessem???

A pollenszűrő A kesztyűtartó alatt van. Csak akkor férsz hozzá, ha kiszeded.

Kis keskeny függőleges téglalapot/úgy kb 5*25cm./ keress. Aminek az oldalán pici fém patentok tartják a tetejét. Azokat kell lepattintani és nyílik is.....

A rácsra nincs ötletem....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Van egy 1,7 TD astra G (kombi és 1999-es)

Kettő dologban szeretném kérni a segítségeteket.

Először is hol találom benne a pollenszűröt??? A motortérbe nincsen, ez biztos.

A másik ami az első szélvédöre fujja a levegőt az a rács mindig zörög benne.

Van erre velami megoldás, hogy ezt a zörgést meszüntessem???

Nekem a kesztyűtartó mögött nem patentok, hanem csavarok fogják ezt a kis ablakot (Delphi), a ventillátor után a "kanyarnál", de nagyon macerás berakni a szűrőt..nekem kb legutoljára is 3x kellett próbálkoznom mire kiderűlt hogy már előtte is rosszúl sikerűlt betennem, de most már OK! :blink:

Szerintem nem a rács zörög neked sem, hanem a középső kijelző mögűl jön vmi ilyesmi hang ez sajnos nálam is néha jelentkezik, de macerás kiszedni a közép konzol ezen részét, úgyhogy Én inkább kibírom, de azért néha csak oda nyúlok hozzá, hogy megnyugtassam B)

Link to comment
Megosztás:

A másik ami az első szélvédöre fujja a levegőt az a rács mindig zörög benne.

Van erre velami megoldás, hogy ezt a zörgést meszüntessem???

A rács illetve a fedőlemez nekem is zizeg néha a mostani Astrámban... ha lenyomom kézzel a közepét megszűnik a hang. Tapasztald ki, hogy neked is abbahagyja-e ha lenyomod kézzel, és ha igen, akkor sztem ha aláteszel egy vékony kis gumidarabkát, meg fog szűnni, bár én még nem próbáltam...

Link to comment
Megosztás:

A másik ami az első szélvédöre fujja a levegőt az a rács mindig zörög benne.

Van erre velami megoldás, hogy ezt a zörgést meszüntessem???

Hát, egy másik autómban nekem is zörgött... gányolás ide, buhera oda, én márpedig beragasztottam. Aztán nem is zörgött tovább. :blink:

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm szépen a tanácsokt.

A dobozt a kesztyűtartó mögött láttam de nem gondoltam, hogy abban van a szűrő,

de most már tudom, egyépkét az nekem is kettő csavar fogja.

A rács meg nekem is elhalgat ha a közepét lenyomom, de ha ilyen macerás a dolod

szerintem úgy marad legfeljebb befeszítem valamivel, remélem úgy elhalgat.

Ha pedig a középkonzol alatt zörög akkor úgy veszett.

Köszi mindenkinek!!!!!!!

Link to comment
Megosztás:

Tudna valaki segíteni,hogy hol találom a futómű, fékezésnél jelenkező rezonálásrol írt részt? Nekem is elkezdte megint.

Szia Aga!

Nekem volt ilyen a mostani Astrámon. Az egyik hátsó dobfék illetve vmelyik első tárcsa is ütött. A dob "ütése" (vagy túlzott "oválissága", franc tudja mi) miatt nagyobb sebességről való fékezéskor dübörgő hang jött a hátsó traktusból plusz általános enyhe rezonancia volt érezhető az autón. Ez nagyon nagy tempónál (160) még lehet akár tolerancián belülinek tekinthető, de ha 70 környékén is csinálja, akkor nem igazán. Ezt úgy ellenőrizheted, hogy egy lehetőleg kevéssé forgalmas egyenes úton fékezel mondjuk erről a 70-es sebességről csak kézifékkel (óvatosan, hogy azért ne blokkoljanak a hátsó kerekek, bár tapasztalatom szerint normál beállításnál ahhoz nagyon erősen kell húzni). Ha ekkor is csinálja akkor valószínűleg (nem 100% azért) dobokat kell szabályoztatnod (bár sztem Ákos ezt nem igazán tanácsolná...), vagy inkább cserélned, hogy megszűnjön a jelenség. Mondanám, hogy próbaképp tudok adni két dobot az előző Astrámról, amikkel ez a jelenség nem volt még tapasztalható, de asszem az 1.4-nek már eggyel nagyobb átmérőjű dobjai vannak hátul, mint az 1.2-nek. A tárcsa ütésekor nagyobb sebességről (nálam pl már 70-80-ról) való enyhe illetve közepes fékezéskor remegés érezhető a kormányon és a fékpedál is picit pulzálhat. Nekem tárcsacsere oldotta meg ezt a problémát.

Link to comment
Megosztás:

Szia Aga!

(...)

A tárcsa ütésekor nagyobb sebességről (nálam pl már 70-80-ról) való enyhe illetve közepes fékezéskor remegés érezhető a kormányon és a fékpedál is picit pulzálhat. Nekem tárcsacsere oldotta meg ezt a problémát.

Jo hogy ez elojott mert a fekpedal pulzalasa, utogetese nalam most is van, igaz alkalomszeruen. Kicsit olyan mintha az ABS rugdosna a pedalt, csak epp szep utemesen pulzalgat. Azert a markaszerviz szerint a fek OK :blink: szoval megall mint a covek. Bar neha az elso kerek is nyikorog a forgas utemere egy kicsit (nem csak fekezes kozben hanem csak ugy, neha). Egyszer megcsiszoltak mar a fektarcsat, az idolegesen segitett. Lehet hogy gyartasi hibas a tarcsa?

Link to comment
Megosztás:

Jo hogy ez elojott mert a fekpedal pulzalasa, utogetese nalam most is van, igaz alkalomszeruen. Kicsit olyan mintha az ABS rugdosna a pedalt, csak epp szep utemesen pulzalgat. Azert a markaszerviz szerint a fek OK :blink: szoval megall mint a covek. Bar neha az elso kerek is nyikorog a forgas utemere egy kicsit (nem csak fekezes kozben hanem csak ugy, neha). Egyszer megcsiszoltak mar a fektarcsat, az idolegesen segitett. Lehet hogy gyartasi hibas a tarcsa?

Igen, nekem is talán kicsit olyan érzés volt, mintha ABS lenne, persze enyhébb formában (bár még csak egyszer éreztem astra1.6-nál, hogy milyen valójában az ABS). Forgásütemes nyikorgásom is volt nekem, igaz csak fékezéskor... Elképzelhető, hogy neked is üt picit a tárcsa. Azt viszont nem tudom, mitől kezd el ilyet csinálni: gyártási hiba, vagy vmi extrém hatás következtében... Elvileg azt mondják, hogy egy adott helyen rozsdálás is okozhat ilyesmi tüneteket. Ha már egyszer megcsiszolták és megint előjött akkor talán lehet, hogy nem a rozsda okozza, de a franc tudja...

Link to comment
Megosztás:

Igen, nekem is talán kicsit olyan érzés volt, mintha ABS lenne, persze enyhébb formában (bár még csak egyszer éreztem astra1.6-nál, hogy milyen valójában az ABS). Forgásütemes nyikorgásom is volt nekem, igaz csak fékezéskor... Elképzelhető, hogy neked is üt picit a tárcsa. Azt viszont nem tudom, mitől kezd el ilyet csinálni: gyártási hiba, vagy vmi extrém hatás következtében... Elvileg azt mondják, hogy egy adott helyen rozsdálás is okozhat ilyesmi tüneteket. Ha már egyszer megcsiszolták és megint előjött akkor talán lehet, hogy nem a rozsda okozza, de a franc tudja...

Telen havas uton (pestujhelyi mellekutcak...) alig birtam ugy fekezni hogy ABS ne szoljon bele (Pirelli teli gumikkal!!). Nyaron eddig egyszer volt hogy az ABS 'meszolalt' amikor padlofekkel alltam meg mert egy motoros bukott elottem.

Mindenestere gondolkodom fektarcsa-cseren, konkretan szemezgetek egy Brembo tarcsa-feknyereg parossal :blink: de nem tudom ez sima varosi hasznalatra jo-e? Nem kopik-e tul gyorsan?

Link to comment
Megosztás:

Telen havas uton (pestujhelyi mellekutcak...) alig birtam ugy fekezni hogy ABS ne szoljon bele (Pirelli teli gumikkal!!). Nyaron eddig egyszer volt hogy az ABS 'meszolalt' amikor padlofekkel alltam meg mert egy motoros bukott elottem.

Mindenestere gondolkodom fektarcsa-cseren, konkretan szemezgetek egy Brembo tarcsa-feknyereg parossal :blink: de nem tudom ez sima varosi hasznalatra jo-e? Nem kopik-e tul gyorsan?

Ebben a topikban találsz bővebb infót fék témakörben:

http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=786

Link to comment
Megosztás:

Jo hogy ez elojott mert a fekpedal pulzalasa, utogetese nalam most is van, igaz alkalomszeruen. Kicsit olyan mintha az ABS rugdosna a pedalt, csak epp szep utemesen pulzalgat. Azert a markaszerviz szerint a fek OK B) szoval megall mint a covek. Bar neha az elso kerek is nyikorog a forgas utemere egy kicsit (nem csak fekezes kozben hanem csak ugy, neha). Egyszer megcsiszoltak mar a fektarcsat, az idolegesen segitett. Lehet hogy gyartasi hibas a tarcsa?

A fék dörzsölődése lehet típushiba, anno a Sierrák egyik legnagyobb gondja is ez volt... Más tárcsa/betét kombináció is segíthet. Az, hogy van fékhatás, még nem azt jelenti, hogy hibátlan a fék (ennyit a szervízről), valamint az, hogy egyszer felszabályozták a tárcsádat még nem jelenti azt, hogy azóta nem kopott... meg kellene nézni, nincs-e kopáshatár alatt..... :blink:

Ha cseréled a betétet elvileg fel kellene szabályozni a tárcsá is, mert ezek együtt kopnak! Ha nem teszed, rossz esetben az új betét nyikoroghat, üthet, rossz lehet a fékhatás. Sajna, mivel a mai autóknál a fékek teljesítménye egyre nő (ez persze jó...) a tárcsa egyre gyorsabban kopik és előfordulhat, hogy nem lehet szabályozni, mert kopáshatár alá kerülne - ilyenkor csere. Amit itt leírtam az FOKOZOTTAN igaz a dobfékre!!!

A nyiszorgás valszeg attól van, hogy amikor felengeded a féket a betét még kicsit hozzáér a tárcsához. Ez lehet attól is, hogy egy kis forgács kiáll a betétből, vagy attól is ha a munkahenger kicsit be van állva...

Link to comment
Megosztás:

Mindenestere gondolkodom fektarcsa-cseren, konkretan szemezgetek egy Brembo tarcsa-feknyereg parossal :D de nem tudom ez sima varosi hasznalatra jo-e? Nem kopik-e tul gyorsan?

Én csak ajánlani tudom a Brembó tárcsákat....Textár betétekkel.. :D Mindennapi használatra. :blink:

Nekem Brembó Max lett felrakva, és mondhatom Király .... B)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nektek is gyér kézifék hatásfoka az Astrátokon?

Be kell húznom addig, amíg már nem is lehet tovább, hogy értelmesen megfogja a kocsit.. Pedig tök új az autó.. A kattanásszám alacsony, de a fékhatás nem egy nagy szám.. Ma is behúztam pár kattanásnyit, amíg áltam be a garázsba és szinte sík terepen elkezdett hátrafele gurulni.. :blink:

Tomka

u.i.: remélem az első fék azért hatásosabb..

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nektek is gyér kézifék hatásfoka az Astrátokon?

Be kell húznom addig, amíg már nem is lehet tovább, hogy értelmesen megfogja a kocsit.. Pedig tök új az autó.. A kattanásszám alacsony, de a fékhatás nem egy nagy szám.. Ma is behúztam pár kattanásnyit, amíg áltam be a garázsba és szinte sík terepen elkezdett hátrafele gurulni.. :blink:

Tomka

u.i.: remélem az első fék azért hatásosabb..

Nálam is gyenge, persze ez relatív - én vizsga előtt állítottam be, precízen, aztán amikor próbálgattam, akkor igen haloványnak éreztem, más autómon sokkal erősebb volt. De a vizsgán azt mondták szuper, merthogy igazából a fékerőminimumot hozza, oldalankánt eltérés nincs. Egyébként csak az utolsó két kattanás ami tényleg megfogja az autót (nekem hetet kattan), addig simán elgurul....

Az első fék miatt ne aggódj, a hátsó is atom - a normál fék hidraulikus, nem bowdennel kell megállj....

Link to comment
Megosztás:

Igen, G Astrán valóban kevésbé hatékonynak tűnik a kézifék, mint más autón. Kevésbé könnyen blokkol.

Nekem az elgurulással viszont ennek ellenére még nem sokszor volt problémám. Én soha nem kattanásokkal szoktam behúzni a kéziféket, tehát nem tudom most hirtelen megmondani, hanyadiknál fogja meg az autót, de piros lámpáknál enyhe emelkedőkön egy laza húzással, nem erőltetve, addig szoktam behúzni, amíg ellenállást nem érzek (ez kb talán az utsó 2-3 katt előttig lehet, tehát kb 4-5 kattnak felelhet meg sztem). Ekkor nekem már meg szokta fogni az autót. Ebben valószínű az is közrejátszik, hogy általában emelkedőkön (hátulja van lejjebb) és nem lejtőkön használom így. Lejtőkön jobban kijön a hatékonyság hiánya, és nagyobb lejtőkön (pl Gellért hegy) azért eléggé be is kell húzni...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.